וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: 3:4 מדהים לברצלונה על ריאל מדריד

הקטלאנים חזרו בגדול למאבק האליפות אחרי ניצחון ענק בקלאסיקו, והקטינו את הפער מריאל מדריד לנקודה בלבד. ליאונל מסי היה ענק עם שלושער (שני שערים בפנדל) והשכיח את העובדה שריאל הובילה פעמיים. הכול פתוח במאבק לקראת הישורת האחרונה

ליאונל מסי שחקן ברצלונה מול כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. AP
מה עוד נגיד עליו? מסי/AP

מי שפספס את המשחק המדהים הערב (ראשון) בין ברצלונה וריאל מדריד, פשוט צריך ללכת ולהשיג בהקדם את קלטת המשחק. ספק אם מישהו זוכר קלאסיקו כל כך מדהים בשנים האחרונות שהסתיים עם 3:4 ענק לברצלונה אחרי שקיבלנו בו שבעה שערים, שלושה פנדלים, כרטיס אדום אחד וליאונל מסי אחד שהוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא שחקן ענק. הפרעוש כבש שלושער והפך הערב לכובש הגדול של כל הזמנים במשחקי קלאסיקו עם 21 שערים, אבל מה שווה הסטטיסטיקה הזו כשהדבר החשוב באמת הוא העובדה שברצלונה חוזרת בגדול למאבק האליפות ומקטינה את הפער מריאל מדריד לנקודה בלבד. הפסד היה גומר לה את סיפור האליפות, אבל ברצלונה הוכיחה בברנבאו שהיא ממש לא רוצה להרים ידיים בשלב הזה של העונה.

קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד חוגג. Paul White, AP
הצמד שלו לא הספיק אפילו לנקודה. בנזמה/AP, Paul White

המחצית הראשונה הייתה מדהימה בכל קנה מידה אפשרי, ונפתחה עם הזדמנויות ליד שני השערים עד שליאונל מסי אמר שנמאס לו, וסידר בדקה השביעית בישול נפלא לאנדרס אינייסטה שכבש מקרוב. בדקה ה-20 הגיע השוויון, וקארים בנזמה שהחמיץ עד אותו שלב שלוש פעמים המשיך הגבהה נפלאה של אנחל די מריה עם נגיחה פנימה. ארבע דקות לאחר מכן הושלם המהפך כששוב די מריה סידר לבנזמה את השער, הפעם עם עצירה נפלאה מתוך הרחבה ובעיטה מהאוויר. שלוש דקות לסיום המחצית מסי החליף מסירות עם ניימאר ובעט פנימה, ובכך הפך לכובש הגדול בכל הזמנים במשחקי הקלאסיקו בדרך ל-2:2.

המחצית השנייה הייתה המשך ישיר של הקצב הנפלא מהמחצית הראשונה, ובדקה ה-54 ריאל מדריד קיבלה פנדל וכריסטיאנו רונאלדו הצטרף לחגיגה כדי להחזיר בפעם השנייה במשחק את היתרון לבלאנקוס וקבע 2:3 גדול. גם ברצלונה קיבלה פנדל וזה קרה תשע דקות לאחר מכן, אבל לא פחות חשוב מכך המהלך גם גרר את הרחקתו של סרחיו ראמוס שהשאיר את ריאל בעשרה שחקנים. מסי כבש את השני שלו וקבע 3:3 דרמטי, וגם המילה האחרונה במשחק הייתה שלו עם עוד שער בפנדל, הפעם בדקה ה-83 אחרי שאינייסטה הופל ברחבה. ברצלונה חוגגת, ריאל בוודאי תתלונן על השיפוט, אבל אם הקטלאנים לא ינצלו את העובדה שהם ניצחו פעמיים בקלאסיקו השנה ולא ילכו עד הסוף אל התואר, אף אחד לא באמת יזכור גם משחק מופלא כמו זה.

צמרת הליגה הספרדית:

1. אתלטיקו מדריד 70 נקודות
2. ריאל מדריד 70 נקודות
3. ברצלונה 69 נקודות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'רארד פיקה ברצלונה מול כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. Jasper Juinen, GettyImages
פתאום הכול פתוח. רונאלדו במאבק עם פיקה/GettyImages, Jasper Juinen

מחצית ראשונה

דקה 4 - ההתקפה המסוכנת הראשונה במשחק הייתה שייכת לברצלונה שיצאה למתפרצת מהירה וליאונל מסי הכניס כדור נהדר לניימאר, והברזילאי שסיים עם בעיטה נעצר אצל דייגו לופס.

דקה 5 - מהצד השני קארים בנזמה הגיע למצב מצוין מול ויקטור ואלדס, אבל הבעיטה שלו הלכה החוצה.

דקה 7 - גול! וואו, איזו פתיחה. מסי הכניס כדור לאנדרס אינייסטה שעשה צעד קדימה, השאיר מאחור את דני קרבחאל ושיגר בעיטה חדה פנימה. 0:1 לברצלונה.

*** ברצלונה מעולם לא הפסידה במשחק שבו אינייסטה כבש. האם ריאל מדריד בצרות? בלי קשר, זהו הבישול ה-12 של מסי במשחקי הקלאסיקו. מה תגידו?

דקה 12 - בייל שעט קדימה והכניס כדור לבנזמה שבעט מחוץ לרחבה, אבל ואלדס ירד היטב ועצר בקלות. דקה לאחר מכן בנזמה שוב החמיץ, הפעם ממצב קורץ הרבה יותר, אבל הכדור שלו חלף מעל השער.

דקה 15 - כדור ארוך שנשלח לעבר מסי שהתמודד עם הלחץ של סרחיו ראמוס שנדבק אליו הסתיים עם בעיטה חדה לפינה הימנית, אבל הפרעוש פספס את המסגרת בכמה סנטימטרים.

דקה 20 - גול! אנחל די מריה הגביה כדור מצד שמאל ומצא את הראש של בנזמה שאחרי שלוש פעמים הצליח סוף סוף להבקיע. 1:1, ואלדס תופס את הראש ולא מאמין.

ניימאר שחקן ברצלונה. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
יזכור לטובה את הקלאסיקו השני שלו. ניימאר/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

דקה 24 - גול! המהפך של בנזמה הושלם, ומי היה מאמין שזה יקרה כל כך מהר? מרסלו העביר כדור באגף שמאל די מריה שסידר עם בישול שני מסירה נוספת לבנזמה שעצר את הכדור במרכז הרחבה ובעט מהאוויר פנימה. 1:2 לריאל מדריד.

*** הפעם האחרונה שריאל מדריד ניצחה בבית את בארסה אחרי שפיגרה 1:0 הייתה אי שם ב-1993. האם הרצף הזה יישבר אחרי 20 שנה?

דקה 26 - איזו הזדמנות אדירה לריאל לכבוש את השלישי. בנזמה הגיע למצב מצוין ובעט מקרוב, אבל ג'רארד פיקה הציל מהקו והרחיק את הכדור. כמה שהצרפתי היה קרוב להשלים שלושער.

דקה 42 - גול! ברצלונה חוזרת ובגדול. מסי החליף מסירות עם ניימאר וסיים עם בעיטה מקרוב פנימה מול פפה. 2:2. מיד אחרי השער נראו עימותים בין שחקני שתי הקבוצות שהסתיימו עם כרטיסים צהובים לפפה ופברגאס.

דקה 45 - בייל הגביה כדור מהאגף הימני, בנזמה עלה מעל כולם ונגח היטב. הכדור עבר את ואלדס, אבל חמק החוצה ליד הקורה. איזו הזדמנות אדירה שמסיימת מחצית פנטסטית.

*** זה רשמי: מסי הוא הכובש הגדול בכל הזמנים במשחקי הקלאסיקו אחרי שהוא עקף את די סטפנו ורשם את שערו ה-19 במשחקים בין ריאל מדריד לברצלונה.

*** וזה לא הכול: מסי השווה את מאזנו של הוגו סאנצ'ס עם 234 שערים והפך לכובש השני בכל הזמנים בלה ליגה (טלמו זארה עדיין מקדים אותו עם 251 שערים).

גארת' בייל שחקן ריאל מדריד. /Paul White, AP
התגברו על הדקות הראשונות הלא טובות. בייל/AP, /Paul White

מחצית שנייה

דקה 52 - בייל שעט קדימה והשאיר כדור לבנזמה שנותר לבד מול ואלדס, אבל שוער ברצלונה שאולי זה הקלאסיקו האחרון עבורו עצר את הסכנה.

דקה 54 - פנדל! רונאלדו הופל ברחבה על ידי דני אלבס, אבל ספק אם היה צריך לסמן על הנקודה הלבנה מכיוון שהעבירה החלה מחוץ לרחבה.

דקה 55 - גול! כן או לא מחוץ לרחבה, את רונאלדו זה לא מעניין. הפורטוגלי בעט פנימה וכבש את שערו ה-26 העונה מהנקודה הלבנה עם בעיטה לפינה השמאלית. ואלדס הימר נכון על הפינה, אבל לא הצליח לעצור. 2:3 לריאל מדריד.

דקה 58 - רונאלדו סיפק כדור רוחב לבנזמה שסידר עם העקב לבייל שהפציץ, אבל הכדור שלו נהדף לקרן.

*** רונאלדו כבש עתה בשמונת משחקיו האחרונים, ובכך השווה את שיאו מאוקטובר-דצמבר 2013.

ויקטור ואלדס שוער ברצלונה. GettyImages
הקלאסיקו האחרון שלו? ואלדס/GettyImages

דקה 63 - פנדל ואדום! ניימאר נשלח בכדור ארוך ממסי ודהר קדימה. סרחיו ראמוס ניסה לעצור אותו וביצע עליו עבירה ברחבה. השופט לא היסס, שלף אדום לבלם וסימן על פנדל.

דקה 65 - גול! מסי שיגר את הפנדל בחצי גובה לפינה הימנית. לופס הימר נכון, אבל לא הצליח לעצור את הפרעוש שכבש את ה-3:3.

*** זו הפעם הראשונה ב-45 שנים והשנייה בלבד בהיסטוריה ששתי הקבוצות הללו כובשות שלושה שערים כל אחת בקלאסיקו, בברנבאו.

דקה 66 - אנצ'לוטי היה חייב לבצע שינוי בעקבות ההרחקה והחליט להוציא את כובש הצמד בנזמה לטובתו של רפאל וראן.

דקה 74 - מסי השאיר לדני אלבס ששיגר מרחוק, אבל המגן הברזילאי נעץ את הכדור בקורה אחרי שהכניע את לופס. איזה פספוס גדול.

דקה 82 - מסצ'ראנו שיגר פצצה מרחוק שחלפה מעל השער.

דקה 83 - פנדל! לא להאמין, אבל קיבלנו פנדל שלישי במשחק. אינייסטה עשה תנועה ברחבה והוקף על ידי קרבחאל וצ'אבי אלונסו שספק ביצע עליו עבירה ברחבה.

דקה 84 - גול! מסי בקור רוח מדהים שיגר את הפנדל לפינה הימנית העליונה ולופס לא הצליח כמובן לעצור את הבעיטה המדהימה שלו. 3:4 לברצלונה.

*** ליאונל מסי הפך לשחקן ברצלונה הראשון שכובש שלושער בשני משחקי קלאסיקו.

*** רצף של 31 משחקים ללא הפסד נקטע עבור ריאל מדריד. ההפסד הקודם היה ה-2:1 בקאמפ נואו.

חרארדו מרטינו מאמן ברצלונה עם קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
הקבוצות שלהם סידרו הצגה גדולה לאוהדים ולחובבי הכדורגל ברחבי העולם. מרטינו ואנצ'לוטי/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג. Andres Kudacki, AP
לא מפסיק לכבוש בשבועות האחרונים. רונאלדו/AP, Andres Kudacki

הרכבים

ריאל מדריד: דייגו לופס, דני קרבחאל, פפה, סרחיו ראמוס, מרסלו, צ'אבי אלונסו, לוקה מודריץ', אנחל די מריה, גארת' בייל, כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה (רפאל וראן 66).

ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, ג'רארד פיקה, חאבייר מסצ'ראנו, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי, ססק פברגאס (אלכסיס סאנצ'ס 78), אנדרס אינייסטה, ליאונל מסי, ניימאר (פדרו 69).

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד מקבל כרטיס אדום. Denis Doyle, GettyImages
הרגע שהעניק לברצלונה שלוש נקודות? ראמוס מורחק/GettyImages, Denis Doyle
מרסלו שחקן ריאל מדריד מול ססק פברגאס שחקן ברצלונה. Andres Kudacki, AP
כשהעניינים התחממו. פפה ופברגאס ראש בראש/AP, Andres Kudacki
ליאונל מסי שחקן ברצלונה. Denis Doyle, GettyImages
ועוד קצת מהאיש הזה/GettyImages, Denis Doyle
ליאונל מסי שחקן ברצלונה ליד כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד מאוכזב. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
היו יכולים לברוח לשבע הפרש. רונאלדו מאוכזב על רקע מסי שחוגג/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully