וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאטה: "זו ההזדמנות האחרונה". אנצ'לוטי: "יש לחץ"

שני המאמנים מוכנים לקלאסיקו שעשוי לסמל חילופי שלטון (א', 22:00, ס'5). בנזמה כשיר ויפתח, פיקה חוזר לסגל, פויול בחוץ

ריאל מדריד תארח מחר (ראשון, 22:00, ספורט 5 ו-HD) את ברצלונה לאחד ממשחקי הקלאסיקו המסקרנים של השנים האחרונות. הבלאנקוס מגיעים הפעם לקרב הקלאסי של הליגה הספרדית ממרומי המקום הראשון עם 70 נקודות, שלוש יותר מהשנייה אתלטיקו מדריד, וארבע יותר מבארסה, שיודעת שהפסד בסנטיאגו ברנבאו יקרב אותה מאוד לתואר אלופה לשעבר.

כמובן המפגש בין שתי הקבוצות הגדולות בספרד הוא גם מפגש בין שני השחקנים הטובים בעולם, כשליאו מסי ינסה לחלוף על פני בן ארצו אפרדו די סטפנו כמלך שערי הקלאסיקו בכל הזמנים אם יכבוש את שערו ה-19, בעוד רונאלדו עומד כעת על 12 גולים ב-20 משחקי הקלאסיקו שלו מאז שהצטרף לריאל ב-2009.

הכי רחוק ממוריניו: כך פתר אנצ'לוטי את כל הבעיות של ריאל

ניתוח הגרלת האלופות: ריאל יכולה להתעודד, ברצלונה תתקשה

ססאר לואיס מנוטי: "מסי לא גורם לחברים שלו לשחק טוב יותר"

ליאונל מסי ברצלונה מול לוקה מודריץ' ריאל מדריד. GettyImages
הפעם יחסי הכוחות שונים. מסי מול מודריץ' בקלאסיקו הקודם/GettyImages

הקלאסיקו הראשון של העונה אומנם הסתיים ב-1:2 לברצלונה בקאמפ נואו, אבל ריאל רשמה שני ניצחונות ותיקו בשלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות שנערכו בבירת ספרד, והיא בהחלט מגיעה בכושר עדיף על פני יריבתה הגדולה. "זו הפעם הראשונה אחרי הרבה זמן בה ריאל מגיעה כפייבוריטית", הצהיר חורחה ולדאנו, לשעבר שחקן, מאמן ומנהל ריאל, והוסיף: "ריאל פורחת, ונראה שברצלונה מגיעה לסוף מעגל ההצלחות".

"לבארסה היה תור זהב קסום, אבל לא יהיה ניתן לשחזר אותו". הסביר ולדאנו. "מעולם לא ראינו שחקנים מאותה קבוצה במקום הראשון, השני והשלישי במירוץ לכדור הזהב כמו מסי, צאבי ואינייסטה ב-2010, ומעולם לא נראה גם בעתיד. הגלגל מסתובב". כשנשאל האם ניימאר מסוגל להחזיר את בארסה לגדולתה השיב הארגנטינאי: "הוא עוד צעיר, והוא מוקף במחלוקות סביב המשפחה שלו. זה לא מרגיש כמו מצב נוח, ובנוסף זה מסובך לשחק לצד מסי".

המנהל המקצועי של ריאל מדריד, חורחה ולדאנו. Denis Doyle, GettyImages
מריח שינוי אווירה. חורחה ולדאנו/GettyImages, Denis Doyle

צ'אבי אלונסו, משחקני המפתח של ריאל בריצה הנהדרת שלה בחודשים האחרונים, החמיא לקראת המשחק לחלק הקדמי של קבוצתו: "רונאלדו, בייל ובנזמה הם שחקני הכרעה, שכובשים הרבה שערים ויודעים גם לבשל. הם שחקנים טובים מאוד, שגם מבינים אחד את השני".

על האתגר שמצפה לריאל בקלאיסקו אמר אלונסו: "יש להם שחקנים מצוינים שמשחקים ביחד כבר כמה שנים ומכירים אחד את השני היטב. מבחינה היסטורית ומסורתית אלה משחקים מאוד אינטנסיביים, כי שתי הקבוצות תמיד נאבקות על תארים, אבל אני מתכונן אליו כמו לכל משחק".

שחקן ריאל מדריד, צ'אבי אלונסו. David Ramos, GettyImages
מרוצה מהחלוצים שלו. צ'אבי אלונסו/GettyImages, David Ramos

בצד השני של היריבות נמצאת ברצלונה שחזרה לחייך אחרי ההעפלה לרבע גמר ליגת האלופות וה-0:7 הקליל על אוסאסונה בליגה, אבל יודעת שהפעם המשימה תהיה קשה מתמיד. "אנחנו ממש צריכים את שלוש הנקודות האלה אם אנחנו רוצים להתמודד עם ריאל על התואר", הודה ויקטור ואלדס, שישתתף בקלאסיקו האחרון שלו בברנבאו לפני שיעזוב בסיום העונה.

"יש לי הרבה כבוד לאיצטדיון הזה", המשיך השוער. "זה מקום מדהים לשחק בו, כי הקהל תומך בהתלהבות בריאל, בעיקר במשחקי קלאסיקו, וזה הופך את החוייה לשחק שם למיוחדת, אפילו אם אתה בצד היריב". על שיטת המשחק הרצויה מבחינתו אמר ואלדס: "אנחנו מגיעים גם לקלאסיקו בניסיון לנצח, כמו תמיד. זו הדרך היחידה בה אתה יכול לנצח בברנבאו. אנחנו צריכים להגיע לשם ולהשתלט על המשחק, להחזיק בכדור ולשחק התקפי כמו שאנחנו יודעים".

ויקטור ואלדס שוער ברצלונה. AP
נפרד ממשחקי הקלאסיקו. ויקטור ואלדס/AP

גם פדרו לא הפחית בחשיבות המשחק עבור הבלאוגרנה: "הפסד יקשה עלינו לחזור למאבק האליפות. אנחנו מגיעים בכושר טוב ויודעים מה צריך לעשות כדי לשמור על התקוות שלנו. יכול להיות שריאל פייבוריטית כי היא משחקת בבית, אבל אנחנו יודעים שבמשחקים כאלה אין פייבוריטית ברורה, והכל יכול לקרות".

מאמן ריאל, קרלו אנצ'לוטי, אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "כולם כשירים למשחק. הקלאסיקו הוא תמיד משחק חשוב ותמיד אתה לחוץ לפניו. הלחץ אצלנו דומה ללחץ אצל בארסה, לא פחות מהם. אנחנו רוצים להראות את האיכויות שלנו. נעשה את מה שעבד לנו במשחקים הקודמים. אנחנו משחקים בבית, כך שממש לא נסתפק בתיקו".

מאמן בארסה, טאטה מרטינו, אמר: "המשחק המושלם עבורנו יכלול שליטה בכדור ובלי איבודים שיאפשרו מתפרצות לריאל. ננסה למנוע מהם את האחד-על-אחד שהם אוהבים לייצר עם בייל וכריסטיאנו. זו כנראה ההזדמנות האחרונה שלנו לתפוס את ריאל, כי לחזור מפיגור שבע יהיה הרבה יותר קשה מאשר לחזור מפיגור נקודה. גם תיקו לא טוב לנו. אנחנו צריכים ניצחון".

ההרכב של ריאל צפוי לכלול בשער את דייגו לופס, בהגנה את קרבחאל, פפה, סרחיו ראמוס ומרסלו, בקישור את צ'אבי אלונסו, לוקה מודריץ' ואנחל די מריה ובחלק הקדמי יותר את בייל, רונאלדו וקרים בנזמה, שככל הנראה התגבר על פציעתו. בברצלונה עדיין לא מסתמן הרכב סופי, אבל ג'רארד פיקה חזר לסגל בעוד קרלס פויול יחמיץ את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully