וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע גמר ליגת האלופות: ניתוח המשחקים

סימאונה יגרור את ברצלונה לדם, יזע ודמעות, ריאל עדיפה על דורטמונד, יונייטד אנדרדוג ופ.ס.ז' לא רגילה ליריבות כמו צ'לסי

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מול אתלטיקו מדריד. David Ramos, GettyImages
בדרך לעוד בצורת? ברצלונה ואתלטיקו מדריד/GettyImages, David Ramos

ברצלונה - אתלטיקו מדריד

ראש בראש (בכל המסגרות): 93 ניצחונות לברצלונה, 60 ניצחונות לאתלטיקו מדריד, 49 תוצאות תיקו

משחק מהעבר: אתלטיקו מדריד פתחה את עונת 1995-96 בצורה נהדרת, אבל בהמשך הגיע גמגום מסויים שגרם לרבים לתהות האם היא מסוגלת ללכת עד הסוף. במחזור ה-16 היא אירחה את ברצלונה וענתה לכולם, כולל לעצמה. לובו פנב כבש פעמיים, חוסה לואיס קאמינרו הוסיף והקולצ'ונרוס ניצחו 1:3. בסיומה של אותה עונה הם זכו בדאבל.

יתרונות וחסרונות: ברצלונה

ברצלונה תחזיק יותר בכדור, היא תניע אותו בסבלנות ולא תבעט לשער עד שתגיע למצב הטוב ביותר. זה המשחק שלה. השאלה היא אם הפעם זה יספיק. שלושת המשחקים האחרונים של הבלאוגרנה נגד אתלטיקו הסתיימו בתוצאות תיקו, שניים מהם ללא שערים. ליאונל מסי וחבריו מתקשים להתמודד עם הכדורגל העוצמתי שדייגו סימאונה הנחיל לקולצ'ונרוס ובמפגשים האחרונים בין הקבוצות נראה היה שהמאמן הארגנטינאי מצא את הדרך להוציא את העוקץ מהמשחק של אלופת ספרד. על פניו נראה שגם שני המשחקים בליגת האלופות לא יניבו הרבה שערים ושהמפגש יוכרע על קוצו של יוד. אז מה בארסה צריכה? התפוצצות במשחק הראשון בקאמפ נואו, כמו שרק היא ומסי יודעים.

יתרונות וחסרונות: אתלטיקו מדריד

אתלטיקו תנסה לצלוח את המשחק הראשון בשלום ולהביא את ההכרעה לזירה הביתית שלה - ויסנטה קלדרון - שם היא הפסידה רק פעם אחת העונה, בגביע הספרדי. לברצלונה יתרון טכני ואיכותי, אבל היא לא מסוגלת להתחרות בתשוקה של אתלטיקו מבחינה סגנונית. אם דייגו סימאונה יצליח להוציא את היריבה שלו משיווי המשקל שלה ולגרור אותה לשני משחקים של דם, יזע ודמעות, אתלטי תוכל להפתיע.

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. AP
האחראי העיקרי לצורה בה יראו שני המשחקים. סימאונה/AP

מנצ'סטר יונייטד - באיירן מינכן

ראש בראש: 3 ניצחונות לבאיירן מינכן, 2 ניצחונות למנצ'סטר יונייטד, 4 תוצאות תיקו

משחק מהעבר: גם ב-2010 שתי הקבוצות נפגשו ברבע הגמר, אבל אז המשחק הראשון התקיים במינכן. באיירן ניצחה 1:2, אבל באולד טראפורד כבר פיגרה 3:1, לפני שרפאל הורחק. מאותו רגע הגרמנים השתלטו על כר הדשא ובדקה ה-74 אריאן רובן כבש שער נפלא. הבווארים חגגו הפסד 3:2 וטיפסו לחצי הגמר.

יתרונות וחסרונות: מנצ'סטר יונייטד

מנצ'סטר יונייטד רחוקה היום מאוד מבאיירן מינכן והיא תתייצב למפגש הכפול כאנדרדוג ברור. הקבוצה של דייויד מויס לא הצליחה לחבר יותר משני ניצחונות רצופים ב-2014, מגלה חוסר יציבות שהולמת קבוצת מרכז טבלה והסגל שלה פשוט לא טוב מספיק. השדים האדומים יתקשו מאוד לעבור את אלופת אירופה במפגש כפול והסיכוי היחיד שלהם הוא להפיק ערב חד פעמי באולד טראפורד, שיעניק יתרון מספיק גדול לקראת הגומלין.

יתרונות וחסרונות: באיירן מינכן

מה צריכה באיירן מינכן לעשות? פשוט לעלות למגרש ולשחק את הכדורגל שלה בלי קשר לזהות היריבה. זה הרי עובד לה בכל שבוע, בכל מקום. הבווארים כבר הוכיחו שהם זנחו מזמן את טראומת ההפסד בגמר 1999 והם ממשיכים להיראות כמו הקבוצה הטובה בעולם כבר במשך קרוב לשתי עונות. באיירן תשלוט בקצב בשני המשחקים, תשטוף מימין ומשמאל ולסיכומו של עניין, רק היא יכולה לנצח את עצמה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אריאן רובן שחקן באיירן מינכן. רויטרס
צימק ל-3:2 והעלה את באיירן לחצי הגמר. רובן ב-2010/רויטרס

ריאל מדריד - בורוסיה דורטמונד

ראש בראש: 3 ניצחונות לריאל מדריד, 2 ניצחונות לבורוסיה דורטמונד, 3 תוצאות תיקו

משחק מהעבר: דורטמונד התארחה בסנטיאגו ברנבאו ארבע פעמים בעבר, אבל רק פעם אחת לא הפסידה. זה קרה בנובמבר 2012, בשלב הבתים. מרקו רויס כבש, פפה השווה, אלברו ארבלואה הבקיע שער עצמי ומסוט אוזיל קבע 2:2 בדקה ה-89. אז הגרמנים התאכזבו מהספיגה המאוחרת, הפעם הם קונים תסריט זהה.

יתרונות וחסרונות: ריאל מדריד

ריאל מדריד שאיבדה כמה נקודות בפתיחת העונה, הגיעה לשיאה בדיוק בזמן הנכון. המכונה של קרלו אנצ'לוטי לא הפסידה ב-31 משחקים רשמיים ברציפות ולאחרונה כבשה תשעה שערים נגד שכנתה של דורטמונד, שאלקה. רונאלדו מפציץ, בייל מתאקלם ואפילו קארים בנזמה מתעלה וכבר לא שומע שריקות בוז. הקבוצה של אנצ'לוטי - בניגוד לזו של מוריניו בשלבים הללו בעונה שעברה - נראית מגובשת וכל החלקים עובדים. למפגש הכפול הזה היא תעלה כפייבוריטית ברורה.

יתרונות וחסרונות: בורוסיה דורטמונד

השוורצגלבן אמנם הדיחו את ריאל מדריד בצורה מאוד משכנעת בחצי הגמר בעונה שעברה, אבל הפעם זו אמורה להיות אופרה אחרת לגמרי. אם לא די בכך שהקבוצה של יורגן קלופ תחסר את רוברט לבנדובסקי המוצהב במשחק הראשון, הרי שהעונה הנוכחית שלה מתאפיינת בעיקר בחוסר יציבות. הצהובים-שחורים הפסידו כבר 10 משחקים בכל המסגרות, וישנה שם תחושה של תקופת מעבר. שני הפסדים רצופים בליגה ובליגת האלופות בשבוע האחרון, מוכיחים שסגנית אלופת אירופה לא מגיעה לשלבי ההכרעה של העונה בשיא כושרה. מינימום טעויות הגנתיות במשחק הראשון, ושתיים-שלוש מתפרצות מסוכנות, יוכלו לגרום להפתעה.

שחקן דורטמונד רוברט לבנדובסקי מבקיע מול ריאל מדריד. רויטרס
גם אם לבנדובסקי היה משחק במפגש הראשון, זו הייתה אופרה אחרת מאשר לפני שנה/רויטרס

פ.ס.ז' - צ'לסי

ראש בראש: 1 ניצחונות לצ'לסי, 0 ניצחונות לפ.ס.ז', 1 תוצאות תיקו

משחק מהעבר: המשחק הראשון של ז'וזה מוריניו בליגת האלופות כמאמן צ'לסי, היה ב-14 בספטמבר 2004, נגד פ.ס.ז'. הבלוז ניצחו אז 0:3 בפריס מצמד של דידייה דרוגבה ושער נוסף של ג'ון טרי.

יתרונות וחסרונות: פ.ס.ז'

המיליארדים מבירת צרפת מדלגים העונה בקלות מעל הליגה הצרפתית ובצ'מפיונס זה היה אפילו קל יותר. הקבוצה של לורן בלאן ניערה מעליה את אולימפיאקוס, אנדרלכט ובנפיקה, ובהמשך הביסה את באייר לברקוזן. זלאטן איברהימוביץ' נפלא כרגיל ומעל הכול - רעב יותר מאי פעם. לצידו שורה ארוכה של כוכבים, בכל חוליה ובכל עמדה, ושמסתכלים על הסגל ועל היכולת, מבינים שפ.ס.ז' היא אחת מהקבוצות הטובות בעולם. אז איפה הבעיה? הקבוצה מבירת צרפת נחותה משמעותית לעומת צ'לסי בכל הנוגע לניסיון במעמדים כמו רבע גמר ליגת האלופות ויתרה מכך, בפעם היחידה בשנים האחרונות שהיא פגשה יריבה אימתנית (ברצלונה בשנה שעברה), היא הודחה.

יתרונות וחסרונות: צ'לסי

צ'לסי לעומת היריבה הצרפתית, מורגלת למשחקים גדולים כמעט מדי שבוע. בעוד פ.ס.ז' מדלגת לאליפות, הקבוצה של מוריניו משתתפת במאבק מרובע שכולל גם אימפריות כמו ליברפול, ארסנל ומנצ'סטר סיטי, ומתחרה בשחקנים מהקליבר של זלאטן איברהימוביץ' כמה פעמים בשנה. אם צ'לסי תגייס את הניסיון האדיר שלה במפעל ובמשחקים מכריעים היא תעשה את העבודה. לעומת זאת, אם התכנית של מוריניו לעצור את ההתקפה של פ.ס.ז' במשחק הראשון לא תעבוד, הבלוז יכנסו ללחץ ויעמדו בסכנת הדחה ממשית. צריך לזכור שמבחינת איכות הסגל, הם לא עולים על הקבוצה של בלאן.

זלאטן איברהימוביץ', ז'וזה מוריניו, בימי אינטר בשנת 2008. AP
יספקו הרבה צבע. זלאטן ומוריניו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully