וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיוס: ”הופתעתי מהעליהום, מעדיף לא לצפות שוב בתיקול שלי”

20.3.2014 / 10:40

קשר מכבי חיפה הציג את הצד שלו לפרשת רפי דהן במסיבת עיתונאים: ”אני יודע שטעיתי ויש לי כוח להתמודד עם המצב, מבין את דהן שעדיין לא מוכן לקבל את ההתנצלות שלי, אני רוצה לבקר אותו”. על עתידו בישראל: ”רוצה להישאר במכבי חיפה, לא חושב שהמועדון צריך לקנוס אות

שבוע וחצי אחרי העבירה הקשה שביצע על רפי דהן, כינס הבוקר (חמישי) רובן ראיוס מסיבת עיתונאים כדי להציג את הצד שלו בפרשה. כזכור, הספרדי של מכבי חיפה היה תחת מתקפה קשה בעקבות התיקול הפראי שלו, שהשבית את קשר בני יהודה לתקופה של כמה חודשים, ובדיון בבית הדין של ההתאחדות אתמול הוא התנצל על מעשיו, טען שלא ניסה לפגוע בדהן וביקש להתחשב בעובדה שמעולם לא ספג קודם לכן כרטיס אדום.

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
נאום הגנה. רובן ראיוס/קובי אליהו

דובר המועדון, דודו בזק, אמר בתחילת מסיבת העיתונאים: "אנו מאחלים לרפי דהן החלמה מהירה. חשוב לנו שהוא יחזור במהרה למגרשים. אנחנו עוקבים אחר הפציעה שלו וההחלמה שלו. הרופאים שלנו בקשר עם הרופאים. אנחנו יודעים בכל שלב ושלב מה הולך להיות וזה חשוב לנו מאוד כמועדון. מגיע לו מזל טוב שהוא חגג מסיבת חינה. הצענו ונציע כל סיוע רפואי מתוך מטרה כנה שהשחקן ישוב במהרה למגרשים. חשוב שהביקורת תישמע, אבל יש לכם כתקשורת אחריות".

ראיוס סיפר בתחילת מסיבת העיתונאים על מה שעבר עליו בימים האחרונים: "אני רוצה לבקש סליחה מרפי, אני יודע שהוא עובר ימים לא קלים. יצא שגרמתי לו לפציעה קשה, אני מצטער מאוד. במשך עשרה ימים קשה לי וכך היה לי בחופש קשה מאוד. הנסיעה שלי הייתה מתוכננת מראש. יש לי את האומץ להתמודד עם המצב. אני יודע שטעיתי. אני יודע שאני שחקן הוגן ולא חששתי להגיע לכאן".

על הנסיבות שהובילו לתיקול החריף אמר ראיוס: "בסך הכול מה שקרה כל השנה לא השפיע עליי. הלכתי חזק מאוד לכדור ולמזלי הרע קרה מה שקרה. זו לא הייתה התפרצות. לא עשיתי נזק לאף אחד עד עכשיו. אני יודע שלא עשיתי את זה בכוונה. מה שקרה הוא לגיטימי וזה משהו שקורה בכדורגל".

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
"יכול להיות שהתיקול ישפיע עליי פסיכולוגית". ראיוס/קובי אליהו

ראיוס נשאל האם לדעתו התקשורת הפריזה עם הסיקור בגלל היותו שחקן זר, ואמר: "אני מאוד מאמין בתקשורת הישראלית ולא חושב שמה שנעשה לא נובע מהעובדה שאני שחקן זר". על מה שעשה לאחר המקרה אמר הקשר: "עשיתי שני צעדים חשובים. מיד אחרי המקרה היה קשה מאוד וביקשתי סליחה. אחרי כמה ימים השארתי לרפי הודעה כשהייתי בספרד שאם הוא יוכל לפתוח את הדלת כדי לקבל אותי. אם הוא לא רוצה לקבל אותי, אני מבין אותו. אני מקווה שיעברו הימים האלה. אני מאוד רוצה ללכת לבקר אותו. גם אצלי המצב קשה, אבל זו זכותו".

על עתידו אמר ראיוס: "אני מאוד רוצה להישאר במכבי חיפה ורוצה להתקדם עם הקבוצה. אשמח להמשיך לשחק כאן. עכשיו אני לא חושב על זה. אני מרגיש שהמועדון מאחורי ומקווה שהוא ימשיך להישאר מאחורי. כרגע לא עובר לי בראש דברים אחרים. הדברים שיוצאים עכשיו לתקשורת לא תלויים בי. אני רוצה לתת את הכול למכבי חיפה שעמדה מאחורי. אני רוצה להישאר במועדון".

ראיוס הביע דעתו לגבי העונש, ואמר: "אני חושב שאני לא צריך להחליט איזה עונש אני צריך לקבל. אני מקווה שיקלו עליי עם העונש. אני יודע שאני צריך לקבל עונש כי זו עבירה קשה מאוד.
היה לי קשה מאוד בסיום המשחק. ידעתי שנכנסתי מאוד חזק, אבל לא חשבתי שהייתה כזו פציעה. השחקנים סיפרו לי שזו הייתה פציעה קשה, אמרו לי שהוא שבר את הרגל. מיד רציתי להתנצל מהלב".

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה במסיבת עיתונאים. קובי אליהו
"מיד אחרי המקרה היה קשה מאוד וביקשתי סליחה. אחרי כמה ימים השארתי לרפי הודעה כשהייתי בספרד שאם הוא יוכל לפתוח את הדלת כדי לקבל אותי". ראיוס/קובי אליהו

על האהבה שהרעיפו עליו האוהדים בשדה התעופה אמר: "כרגע אני לא עובר ימים קלים וחשוב לי מה שקרה עם האוהדים. הופתעתי מהאהבה שהם הרעיפו עליי בשדה התעופה. אני צריך את זה עוד כי אני מאוד אוהב את האוהדים של מכבי חיפה". כיצד התיקול ישפיע עליו השיב: "אני לא אשקר, יכול להיות שהתיקול ישפיע עליי פסיכולוגית, אבל אני אנסה להמשיך את המשחק שלי כשניסיתי לשחק משחק הוגן. יכול להיות שזה ישפיע עליי בהתחלה ואני מקווה שאוכל להתמודד עם זה".

ראיוס הדגיש כי לא ראה את סרטון המקרה: "בעיקרון אני לא רוצה לראות את זה. אני יודע שגרמתי לו נזק רב. רציתי לראות את התמונות, אבל אני מעדיף שלא לראות אותן". על התגובות בישראל לאירוע אמר: "הופתעתי מכל העליהום שנעשה עליי. חשבתי שזה יכול להיעשות בצורה אחרת. אני אנסה להמשיך בכדורגל הנקי שאני אוהב. אני חושב שהכדורגל הישראלי הוא טכני מאוד. זה לא משהו שהוא קיצוני בארץ".

הקשר נשאל גם על העונש שצפוי לו מהמועדון, ואמר: "אני חושב שאם המועדון ייתן לי קנס זה לא יהיה הוגן. אם המועדון יחליט את זה, אני אקבל את זה. כרגע מה שאני עובר זה לא פשוט. יש לי את העזרה מכל החברים במועדון, אבל אני מקווה שהימים האלה יעברו כמה שיותר מהר. אני לא רואה שאני הולך לשחק בזמן הקרוב".

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
באימון הוא כבר נראה מחויך יותר. רובן ראיוס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully