וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר מליקה: "מכיר את ההרגשה, עשו עליי לינץ'"

10.3.2014 / 12:44

חלוץ מכבי ת"א עשה קריירה יפה, "אבל כל מה שזוכרים לי זה את הפאול על פץ". אלון ברומר לא יכול היה לצפות בהילוך החוזר של העבירה על רפי דהן. שחקני העבר נזכרים

one

הסערה בעולם הכדורגל הישראלי בעקבות העבירה המכוערת של רובן ראיוס ממכבי חיפה על רפי דהן מבני יהודה במשחק בין שתי הקבוצות אמש (ראשון), הזכירה לאוהדים רבים פציעות ועבירות מן העבר. למשל מאיר מליקה שפצע את רומן פץ במשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה לפני בדיוק 20 שנה, או אלון ברומר שנפגע בצורה קשה אחרי עבירה של אלון חלפון במשחק בין מכבי תל אביב להפועל חיפה בספטמבר 1995. הפציעות הללו אגב, כולל זו של אתמול, התרחשו כולן בקרית אליעזר.

מאיר מליקה בהלוויה של אבי כהן. ברני ארדוב
"עובדה שהתקשרתם אליי בשביל זה". מליקה בלווית אבי כהן ז"ל/ברני ארדוב

מליקה הפך לאחד מהכדורגלנים השנואים בישראל אחרי אותו תיקול מפורסם על רומן פץ. הבוקר הוא אמר: "המקרים שונים לחלוטין וזה אחרי שראיתי את העבירה של אתמול כמה וכמה פעמים. יש הבדל גדול מאוד. התאקל שלי היה חזק אבל הוא לא היה מכוון. פה ראיתי שהיו ביניהם דין ודברים וזה נראה כאילו שהפיוז קפץ לו והייתה פה סגירת חשבונות".

חלוץ העבר התייחס גם לעליהום על הספרדי מאז אתמול בערב: "אני יודע מה ההרגשה. עשו עליי לינץ', היה פה הד ציבורי ורצח ציבורי. שיחקתי במכבי תל אביב, לקחתי אליפויות, הייתי שחקן טוב אבל כולם זוכרים לי רק את הפאול. עובדה ש-20 שנה אחרי אתם מתקשרים אליי לדבר על זה. מכבי חיפה הצליחה לייצר עלי לינץ' בתקופה שהתקשורת לא הייתה כמו היום. לשמחתי מכבי תל אביב כמועדון וגם האוהדים גיבו אותי כי הם ידעו שבאמת זה לא היה מכוון".

על הפעולות שמכבי חיפה צריכה לנקוט אמר מליקה: "אני חושב שבמקרה כזה מועדון צריך להיות כמו אבא לבן. להבדיל אלף הבדלות, כשבן עושה מעשה רע ואפילו גונב או רוצח, האבא צריך לגנות את המקרה - לדבר עם הבן על כך שאסור שזה יקרה, אבל בו זמנית להיות הגב שלו. אני חושב שמכבי חיפה לא צריכה לגבות את המעשה של ראיוס, אבל כן צריכה לעמוד מאחוריו. אני בטוח שהוא מצטער ושבמחשבה שנייה הוא לא היה עושה את זה. אבל הדבר הכי כואב זה רפי דהן, שבאמת ליבי איתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלון ברומר, גדי ברומר חולקים כבוד לאבי כהן באצטדיון רמת גן. ברני ארדוב
"תחושות לא פשוטות". אלון ברומר/ברני ארדוב

מי שעבר פציעה דומה ונפגע באופן קשה מתיקול חריף של אלון חלפון מהפועל חיפה, הוא אלון ברומר. קשר מכבי תל אביב שבר באותה תקופה שבר את הרגל ואתמול צפה במשחק ונזכר.

"התחושות לא פשוטות, זה החזיר אותי אחורה", אמר היום ברומר, "אלו רגעים לא פשוטים לספורטאי. זו לא רק התמודדות פיזית, אלא התמודדות נפשית לא קלה. ברגע שאנשים גומרים לך את הקריירה עוד לפני שהתחלת את השיקום, זה קשה מאוד. במקרה כזה שחקן חייב להיות ממוקד מאוד ולהתרכז בשיקום" .

ברומר גם נותן טיפים לסובבים את דהן: "המשפחה הקרובה והחברים יהיו חייבים להיות מסביבו כי זו העזרה שמקדמת אותך, אבל מצד שני גם לא לחנוק יותר מדי ולאפשר לו להיות מרוכז. כמובן שגם הקבוצה חייבת להיות מאחוריו".

לשאלה האם העבירה של ראיוס הייתה מכוונת, השיב ברומר: "אני לא רוצה להיות נחרץ ולהחליט, אבל זו הייתה פגיעה קשה מאוד. את ההילוך החוזר כבר לא יכולתי לראות כי זה הזכיר לי את מה שעבר עליי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully