וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-NBA כבר בטוחים: השביתה הבאה בלתי נמנעת

בשל הבלגן השורר בארגון השחקנים, צפויים הבעלים להשתמש עם תום עונת 2016/17 באופציית היציאה שלהם מההסכם שנחתם ב-2011. סוכן שחקנים: "כולנו יודעים שהסופה מגיעה"

קווין דוראנט אוקלהומה סיטי ת'אנדר לברון ג'יימס מיאמי היט. AP
נקווה שלא תהיה עוד שביתה. לברון ודוראנט/AP

חג המולד ב-2011 היה שמח מאוד עבור כל חובבי ה-NBA. השביתה הגדולה, שמנעה את כל פתיחת העונה, סוף כל סוף הגיעה לסיומה והליגה יצאה לדרך עם לו"ז מקוצר של 66 משחקים.

אלא שכעת נראה כי אין מנוס משביתה נוספת, בקרוב מאוד. בכתבה של שון דבאני מהאתר "Sporting News" הוא מסביר את הסיטואציה הקיימת ומציג תמונת מצב עגומה מאוד. בשורה התחתונה, לא מעט אנשים ברחבי ה-NBA כבר רואים בשביתה שתצא לדרך עם תום עונת 2016/17 כעובדה מוגמרת.

הניסוי המדהים של דריל מורי בליגת הפיתוח

הספרס הביסו את ההיט, השפלה היסטורית ללייקרס בדרבי

מייק ד'אנטוני: "הם הריחו דם, ופשוט הרגו אותנו"

יו"ר ארגון השחקנים ב-NBA דרק פישר לצד סגן נשיא הארגון בילי האנטר. Seth Wenig, AP
בילי האנטר ודרק פישר בזמנים טובים יותר/AP, Seth Wenig

ההסכם בין הליגה לבין ארגון השחקנים נחתם כאמור ב-2011, אחרי חמישה חודשי שביתה. בסוף עונת 2016/17 תהיה לכל אחד משני הצדדים אפשרות יציאה מההסכם וכניסה לשיחות מחודשות ומי שצפויים על פי דבאני לבחור באופציית היציאה הם בעלי הקבוצות, אותם מייצגת הליגה.

דבאני מונה לא מעט סיבות לשביתה הצפויה שבדרך ובבסיסן עומדת העובדה כי ארגון שחקני ה-NBA מצוי באנדרלמוסיה לא קטנה. מי שניהל את המו"מ האחרון מטעם ארגון השחקנים, בילי האנטר, נזרק מתפקידו כמנהל הארגון אחרי שספג ביקורות קשות על הדרך בה ניהל את המו"מ והדברים שהשיג. האנטר פתח במלחמה משפטית מול הנשיא לשעבר דרק פישר, שבעצמו פינה את התפקיד באוגוסט האחרון לכריס פול.

הבור שנוצר גורם לכך שבעוד בעלי הליגה כבר מתכוננים לסבב הבא במו"מ ומאמינים בכוחם לעשות בדיוק את מה שעשו ב-2011 ולהגיע להישגים גדולים מול השחקנים, הרי שארגון השחקנים נמצא בקיפאון. הבעלים מקווים לנצל את המצב הזה ולכן יבחרו כמעט בודאות לצאת מההסכם בסיום עונת 2016/17.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הבעלים של דאלאס מאבריקס מארק קיובן (ימין) עם דייויד שטרן. AP
הבעלים מאמינים בכוחם. מארק קיובן עם דייויד שטרן, שכבר פרש/AP

צ'ארלס גרנת'האם, שניהל את ארגון השחקנים בין 1988 ל-1995, אמר: "במצב אידיאלי, שני הצדדים מתחילים להתכונן למו"מ יום אחרי שההסכם הקודם נחתם, אבל ארגון השחקנים ממש לא מצליח לעשות זאת. גם אחרי שהם ימצאו מנהל חדש, הוא יצטרך להרכיב צוות ואסטרטגיה וזה ייקח זמן. הם בפיגור ענק".

דבאני מנה ארבע נקודות שיובילו לטענתו לשביתה, כאשר מלבד הבלגן בארגון השחקנים הוא מציג גם את רצונם של הבעלים להגיע לאותם הישגים נוספים. במו"מ האחרון הצליחו הבעלים לגרום לרווחים להתחלק 50:50 במקום 43:57 לטובת השחקנים וכעת הם רוצים יותר (מדובר בכ-350 מיליון דולר לשנה). בנוסף, הבעלים רוצים תקרות שכר קשיחות יותר, אופציה לחוזים לא מובטחים, בדיקות סמים מחמירות וגיל מינימום של 20.

סיבה נוספת היא המסקנה אליה הגיעו הבעלים לאחר השביתה האחרונה. בעוד הם הצליחו לחתום על הסכם עם הטלוויזיה ולהמשיך לקבל ממנה כסף, דבר אותו הם מאמינים שיוכלו לעשות שוב תחת הקומישינר החדש אדם סילבר, הרי שמעט מאוד שחקנים מצאו לעצמם קבוצות זמניות מחוץ לארצות הברית ורובם נותרו ללא מקור הכנסה. הבעלים מאמינים שגם השביתה הקרובה הצפויה תהיה חוקית, בדיוק כפי שהיו השביתות בעבר ב-NBA, בפוטבול ובהוקי, שביתות אותן ניסו ארגוני השחקנים השונים למנוע דרך בתי משפט, צעד שלא צלח עד כה.

הקומישינר הנכנס של ה-NBA אדם סילבר. Alex Trautwig, GettyImages
יוביל את המו"מ הקשוח מצד הליגה. הקומישינר אדם סילבר/GettyImages, Alex Trautwig

כריס פול, שכאמור עומד בראש הארגון מטעם השחקנים, ניסה שלא להישמע מודאג ואמר: "אני לא מתוסכל מהמצב, זה לא מירוץ. אנחנו צריכים לדאוג שהכול ייעשה כמו שצריך, בדרך הנכונה, שתתאים לכולם. צריך שיהיה תיאום בקרב השחקנים. זה לא מקרה בו אתה רץ קדימה וסוגר דברים כמה שיותר מהר".

אלא שאחד מסוכני הליגה נשמע אחרת: "הבעלים במצב טוב. הם מאוחדים מאחורי אדם סילבר, לא מפוזרים, כולם יודעים מי אחראי שם. השחקנים לא רוצים להגיע למצב דומה אחרי מה שקרה עם בילי האנטר, הם רוצים מישהו שיציית להם, אבל זה לא יעבוד. כריס פול לא יישב מול אדם סילבר וינצח, השחקנים צריכים להבין את זה. הם זקוקים למישהו עם ניסיון ויכולת בעסקים בראש הפירמידה שלהם".

אותו סוכן סיכם: "כולנו יודעים שהסופה מגיעה. נארה כאילו אנחנו לא רוצים להוציא את מעילי הגשם עד ליום בו היא תגיע".

  • עוד באותו נושא:
  • NBA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully