וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופר חליפות: על דניאל האקט מארמאני מילאנו

6.3.2014 / 14:00

המועמדות למכבי ת"א, המעבר מסיינה, השיער שגולח, הדראפט הכושל והפציעה שמנעה ממנו לשחק ב-NBA. עם מעמד של מגה-סטאר באיטליה, דניאל האקט לא ויתר על החלום לשחק בליגה הטובה בעולם, אבל קודם הוא צריך לעזור לקית' לנגפורד לקחת את ארמאני מילאנו לפיינל פור הביתי

דניאל האקט שחקן ארמאני מילאנו. Rodolfo Molina, GettyImages
החליט להישאר בסיינה, אבל המציאות העבירה אותו למילאנו. האקט/GettyImages, Rodolfo Molina

בסיום העונה שעברה החליטה הדאבליסטית האיטלקית סיינה לחתוך את התקציב שלה שוב, בעקבות המצב הכלכלי הקשה במדינה בכלל ושל המאמץ הראשי שלה, בנק מונטפסקי, בפרט. כחלק מאותם קיצוצים תקציביים החלו כוכבי הקבוצה דיוויד מוס, מאט ג'נינג, ויקטור סניקדזה ובובי בראון לנטוש את הספינה. בניגוד אליהם, החליט הגארד המקומי המבטיח דניאל האקט, שקיבל הצעה להצטרף למאמן לוקה באנקי במילאנו, להישאר.

"סיינה היא הסיטואציה הטובה ביותר בשבילי", אמר בראיון לאתר פיב"א רגע אחרי פתיחת העונה, "אני עובד קשה כדי לשפר את היכולת שלי באופן עקבי, ואני צריך עוד לעבוד קשה כדי לשפר את הביטחון, קבלת ההחלטות והזריקה מחצי מרחק". שלושה חודשים אחרי ההצהרה הזאת סיינה הודחה בשלב הבתים ביורוליג. האקט הצטרף למילאנו, הקבוצה המפתיעה ביותר עד כה העונה ביורוליג, והפך לחלק חשוב מאוד בהצלחה שלה, "הוא התוספת שהיינו צריכים כדי לעשות את הצעד קדימה", פרגן לו באנקי עם הגעתו. בינתיים, ההצלחה של האקט היא יוצאת מן הכלל, עד כדי כך שממעמד של שחקן שלא ספרו אותו ברצינות לפני כמה שנים, הוא הפך להיות מועמד לגיטימי ל-NBA בקיץ הבא, ולמעמד של מגה סטאר בכדורסל האיטלקי.

הערב ביורוליג: צסק"א תנסה להגדיל את הפער ממכבי תל אביב

שישי, 18:00, ישיר בוואלה! ספורט: מכבי תל אביב בקובאן

בראד גרינברג וירושלים מאוכזבים מההפסד לאולם

לוקה באנקי מאמן ארמאני מילאנו. Luca Sgamellotti, GettyImages
יש סיכוי ללכת עד הסוף. לוקה באנקי מתדרך את שחקני מילאנו/GettyImages, Luca Sgamellotti

הבן של אבא

דניאל האקט (26, 1.99) הוא יליד העיר פורלי באיטליה שבילה את רוב שנותיו כילד בפזארו. משפחת האקט, משפחה אמריקאית לכל דבר ועניין, הגיעה לאיטליה בסוף שנות ה-70 בעקבות קריירת המשחק של האבא, רודי, ששיחק בשיאו ב-NBA במדי אינדיאנה ובניו יורק נטס, לפני שעברו לניו ג'רזי. רודי היה פאוור פורוורד גבוה, מה שלא מנע מהבן שלו, שהעריץ אותו בתור ילד ולמד ממנו הרבה, לשחק בעמדות הגארד.

"הדבר הכי חשוב לאבא שלי היה שאני אהיה עצמי", אמר האקט הצעיר בראיון לאתר היורוליג, "כל הזמן אמר לי שאצא החוצה ואהנה. הוא לא שם עליי שום לחץ, ונתן לי ללמוד את המשחק כמו שאני רוצה. למרות הדברים האלה, ידעתי שהוא רוצה שאני אראה אותו משחק, ואלמד הרבה מהשחקנים ששיחקו לידו, ככה שאני אוכל ליהנות מהמשחק אפילו יותר".

באמצע לימודיו בתיכון החליטו במשפחת האקט להעתיק את מקום מגוריהם לארצות הברית, ואחרי שסיים את התיכון עבר לשחק במכללת דרום קליפורניה, שהייתה בדיוק בפריחה הגדולה שלה. האקט שיחק בדור הזהב של המכללה, שהוציאה ממנה שנים לפני כן את דייויד בלו, לצד או ג'יי מאיו ודבון ג'פרסון, ולקראת סיום לימודיו אף שיתף פעולה עם דמאר דרוזן. העובדה שגארדים מוכשרים מאוד שיחקו לידו, הכריחו את מאמניו להעדיף אותו כרכז על פני השוטינג גארד.

"להאקט יש גודל נחמד לקומבו גארד ב-NBA", נכתב עליו בדוח סקאוטינג לפני שיצא לדראפט, "אי אפשר לקרוא לו סקורר, אבל המשחק ההתקפי שלו בנוי בעיקר על היכולת שלו להיכנס לתוך הצבע ולסיים באזור הטבעת. הוא חזק מאוד, ויש לו תנועה מספיק טובה כדי להצליח ולהביס את השומרים שלו בדרך לטבעת". באותו דוח סקאוטינג ציינו את החסרונות הגדולים שלו, הנטייה לא לזרוק יותר מדי מחוץ לקשת, למרות אחוזים סבירים, והעובדה שהוא מתקשה להביס שחקנים באחד על אחד במשחק עומד.

הדברים הללו הובילו אותו אל מחוץ לדראפט ה-NBA ולחזרה למולדתו, איטליה, שם חתם בבנטון טרוויזו. "הכדורסל האירופי הרבה יותר מורכב ומובנה מזה בארצות הברית", אמר בתחילת השנה הנוכחית, "אתה חייב לדעת לייצר מרווחים, ולדעת לכבד את התנועה של שחקנים אחרים. יש הרבה מה ללמוד, מתי אתה צריך לקלוע ומתי אתה צריך לדעת ליצור לשחקנים אחרים. יש הרבה יותר דברים במשחק באירופה, זה לעולם לא נגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הפציעה שסנדלה את החלום

אחרי עונת בכורה לא טובה באיטליה הגיעה הפריצה של האקט, שנראה נהדר במדי פזארו. בשנתו השנייה, כשהיה הגארד השני הכי טוב בקבוצה לצד ריקי היקמן, כבר הגיע אחרי שהיה משמעותי באליפות אירופה 2011 במדי איטליה. ההצלחות הללו הובילו את סיינה, האלופה האיטלקית בשש העונות שלפני כן, לצרף אותו, בעיקר בשל הקיצוץ המסיבי שלה בתקציב.

האקט רשם עונת בכורה טובה ביורוליג אשתקד, 7.2 נקודות, 3 אסיסטים ו-2.3 ריבאונדים. "יחסית לשחקן שמשחק לצד כוכב כמו בובי בראון, זה יוצא מן הכלל", אמר עליו לוקה באנקי בסיום העונה. במאני טיים, בגמר הגביע האיטלקי, בגמר הפלייאוף וגם בסופרקאפ העונה, הוא היה שם בגדול וזכה בתואר ה-MVP. ההצלחה הובילה מספר קבוצות ב-NBA להזמין אותו לליגת הקיץ, ובנבחרת איטליה הוא היה אמור להיות הרכז הפותח. אלא שדווקא אז, הוא סבל מפציעה קשה בעקב אכילס.

"בקיץ הבא אהיה שחקן חופשי, ואני מקווה שתהיה לי הזדמנות נוספת להגשים את החלום", הוא אמר לאחר שנודע לו כי יחמיץ את כל קיץ 2013 בשל הפציעה, "זה מאוד מתסכל אותי, אבל לא אתן לזה לשבור אותי". ואכן, לעונה הנוכחית הוא חזר טוב יותר מאשתקד, כשרשם 13.3 נקודות, 5.8 אסיסטים ו-4.2 ריבאונדים בסיבוב הראשון במדי סיינה. כשמלאגה העפילו על חשבונם של הירוקים לטופ 16, היה ברור שהוא לא ימשיך בקבוצה, ויעבור לקבוצת יורוליג אחרת, כשמכבי תל אביב הוזכרה כמועמדת.

"השם הזה היה באוויר אולי 10 שעות", מודה גורם במכבי תל אביב, "הקבוצה עוד הייתה אחרי המשחק נגד פנאתינייקוס, עוד לא הגיעה לארץ, ושמענו שסיינה הודחה. אמרו שאפשר להביא את האקט. לא באמת חיפשנו גארד, אבל לפני שהתחלנו בכלל לחשוב על זה, הבנו שהוא חתם במילאנו". המעבר לאדומים סנדל למעשה את חלום ה-NBA של האקט, שחתום לעוד שנתיים בבירת האופנה של אירופה. אופציית היציאה לליגה הטובה בעולם היא קשה מאוד, ונראה שבשנים הבאות נמשיך לראות אותו בקבוצה האדומה.

שחקן סיינה דניאל האקט, מול שחקני זיילונה גורה פז'מיסלב זמוייסקי (35), ארון סל. GettyImages
השיער הלך, היכולת נשארה. האקט עם הרעמה בסיינה/GettyImages

ישבור את נאחס הרכזים בדרך לעונת שיא?

הכניסה של האקט למילאנו הייתה מושלמת. כששחקן דומיננטי כמוהו נכנס לקבוצה שכבר רצה חצי עונה, עם שחקנים טובים בעמדות סמוכות כמו קית' לנגפורד וקרטיס ג'רלס, היה אפשר לצפות לחיכוכים, אבל ההיפך הוא הנכון, "מילאנו נמצאת במקום השני בבית שלה ביורוליג, שזה דבר חסר תקדים", אומר אמיליאנו קארצי'ה, עורך האתר ספורטנדו, "מאז שהאקט הגיע לקבוצה, מילאנו הפסידה רק משחק אחד בליגה, והיא נמצאת במקום הראשון, אז ההשתלבות שלו בהחלט טובה".

מילאנו חיבקה אליה את האקט משתי סיבות נוספות. הראשונה נובעת למה שהוא משדר. "השיער היה סמל ההיכר שלו, וזה עזר לו להיתפס בתור כוכב בקבוצה", אומר קארצ'יה. אחרי ההפסד ברבע גמר הגביע לססארי בבית, החליט הגארד לגלח את השיער, באקט שהגיע עד למדורי הרכילות בעיתוני העיר. התמונות של האקט מפורסמות לצד מריו בלוטלי ממילאן ודייגו מיליטו מאינטר, והוא נתפס כפנים החדשות של הקבוצה.

הסיבה המרכזית, והמקצועית יותר לאהבה של האוהדים וההנהלה לשחקן החדש שלהם, נובעת מהאכזבה מהעבר. "היה למילאנו מזל רע בכל הקשור לרכזים בשנים האחרונות", אומר קארצ'יה. שמות כמו איבי ג'אבר, עומאר קוק, הוליס פרייס וג'יי אר ברמר עברו בקבוצה ולא הותירו רושם חיובי מדי, עד שעזבו והמחליף שלהם לא הרשים יתר על המידה. עם האקט, שנכנס לנעליים הלא גדולות ורושם ביצועים יפים עד כה, הסיפור שונה והאהבה פורחת.

אבל כדי להפוך את העונה של מילאנו לסיפור הצלחה אמיתי, יצטרך האקט, ביחד עם קית' לנגפורד, להוביל את הקבוצה לתואר מקומי ראשון מאז 1996, להגעה לשלב ההצלבה ואולי גם לפיינל פור שייערך בעיר "דניאל הוא תוספת כוח נהדרת בשבילנו", סיפר לנגפורד אחרי הניצחון הביתי נגד אולימפיאקוס 51:81 בו הוא עצמו קלע 29 נקודות והאקט הוסיף 17, "הוא נותן לנו עוד אפשרויות, ואני מאמין שאתו יש לנו סיכוי אמיתי להשיג את המטרות שלנו העונה".

קית לנגפורד שחקן ארמאני מילאנו. Arius Koroliovas, GettyImages
מאמין שעכשיו אפשר לעמוד במטרות. לנגפורד/GettyImages, Arius Koroliovas

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully