וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות מהספסל: מדור המעקב על סילבן לנדסברג

3.3.2014 / 7:19

הוא הציג משחק לא מרשים, לא היה מספיק אקטיבי, ומכבי תל אביב החלה את הקאמבק בלעדיו. אלא שדווקא אז דיוויד בלאט החזיר את סילבן לנדסברג למשחק, וקיבל אותו אחרת לגמרי. מדור המעקב השבועי מתרשם

סילבן לנדסברג, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רק מחכה להיכנס כדי להתפוצץ. לנדסברג/ברני ארדוב

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון, השני ובפלייאוף. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. השחקן השביעי שאנחנו חוזרים אליו הוא סילבן לנדסברג (23, 1.98), המתאזרח של מכבי תל אביב, שנדמה היה בתחילת העונה שעושה את פריצת הדרך המיוחלת. עקבנו אחריו במשחק הניצחון של הצהובים על מכבי ראשון לציון במסגרת המחזור ה-21 בליגת העל 73:83.

שחקן מכבי תל אביב סילבן לנדסברג מטביע. ברני ארדוב
מאז הגביע, הוא נכנס לרוטציהץ לנדסברג/ברני ארדוב

איך הגיע למשחק?

בפעם הקודמת שעקבנו אחריו במשחק החוץ מול גלבוע/גליל, לנדסברג התאושש ממחלה, ורשם אז את אחד ממשחקיו הפחות טובים שלו בתקופה ההיא. התרשמנו מהאתלטיות והפוטנציאל שיש לו להפוך לשומר מצוין, והצענו לו להוכיח לדיוויד בלאט שמקומו על המגרש ולא בקצה הספסל על ידי שדרוג משחק ההגנה. למתאזרח הייתה תקופה ארוכה בה לא קיבל הזדמנויות, אלא שבגמר גביע המדינה הוא הוחזר לרוטציה של הצהובים, ומאז רשם 13.3 נקודות בממוצע למשחק בליגה ו-5.3 נקודות בממוצע למשחק ביורוליג. בממוצע רשם העונה ב-19 משחקים 7.2 נקודות, 2.4 ריבאונדים ואסיסט למשחק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סילבן לנדסברג, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עלה בחמישייה בגלל הפציעה של אוחיון. לנדסברג/ברני ארדוב

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 9 נקודות (2 מ-3 ל-2 נקודות, 1 מ-2 ל-3 נקודות, 2 מ-4 מהעונשין), 3 ריבאונדים (2 בהתקפה), 3 איבודים. סך הכל 5 נקודות מדד ב-22:45 דקות.

כשהיה על המגרש: 44:46 לראשון לציון
כשלא היה על המגרש: 27:39 למכבי תל אביב

בעקבות הפציעה של יוגב אוחיון הוקפץ לנדסברג לחמישייה, והיה חלק מהפתיחה המסורבלת של מכבי. את הדקות הראשונות הוא העביר בהכנסת כדורים לסופוקליס שחורציאניטיס, ובעבודה הגנתית סבירה, ובפעם הראשונה שקיבל הזדמנות לזרוק, לבד על הקשת בתום הנעת כדור, קלע. אלא שראשון לציון נראתה טוב, והוא ירד לספסל במסגרת הרוטציה, וכשחזר במהלך הרבע השני המשיך את העבודה הטובה יחסית רק בהגנה. בהתקפה הוא נראה מסורבל, החטיא זריקה קשה, נחסם לאחר מכן על ידי נסטרנקו וקינח עם עבירה לא חכמה על ריבאונד ההגנה.

היכולת הלא טובה במחצית הראשונה עלתה ללנדסברג במקום על המגרש בתחילת המחצית השנייה, אבל כשהוא חזר, הצהובים היו במומנטום חיובי, והמשחק שלו השתדרג. אמנם הוא הספיק למסור כדור לשום מקום, לעשות צעדים במתפרצת, להחטיא שלשה פנויה ולהחסם פעם נוספת, אבל הצליח גם להגיע לקו העונשין פעמיים, לקלוע שלשה אחרי הנעת כדור ולסיים מתפרצת בדאנק. אחרי שביצע עבירה על החדירה של דווין וויט החליט דיוויד בלאט להוציא אותו, ביתרון 13, 5 דקות לסיום, ואת הדקות האחרונות הוא ראה מהספסל.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב עם ג'ו אינגלס. ברני ארדוב
הצטרף למומנטום. לנדסברג עם אינגלס/ברני ארדוב

מסקנות

נתחיל את הניתוח ליכולת של לנדסברג ממבט חטוף לעמודה הסטטיסטית. משחק סולידי מינוס לגארד שפילס את דרכו במעלה הרוטציה של דיוויד בלאט בשבועות האחרונים. 9 נקודות ב-22 דקות, בהחלט נתון סביר למשחק לא טוב של הקבוצה שלו. אמנם במדד הוא היה רחוק מלהרשים, וכך גם בפלוס מינוס, אך חלק משחקני מכבי תל אביב רשמו משחק חלש יותר ממנו.

החזרה של לנדסברג לרוטציה קרתה משתי סיבות עיקריות. הראשונה נובעת מהעומס שנופל על הכתפיים של יוגב אוחיון בעמדת הגארד, במיוחד כשהרכז המוביל של הצהובים סובל מפציעה שהשביתה אותו מהמשחקים האחרונים. השנייה, שיותר קשורה ליכולת שלו עצמו, היא העבודה והאקטיביות שלו על הפרקט. בדרבי הוא טרף את הפרקט בדקות הסיום, וגם היה טוב מאוד מול הפועל ירושלים. דווקא בגלל זה היה אפשר לצפות ממנו ליותר ממה שראינו בדקות הראשונות מול ראשון לציון.

באותן דקות, כשמכבי הייתה מסורבלת ולא נכנסה לעניינים, זה היה לנדסברג של פתיחת העונה, ולא של השבועות האחרונים. הוא לא לקח על עצמו את המשחק, לא הכריח כלום, אבל מצד שני היה יותר מדי פאסיבי. אז נכון שהוא קלע שלשה פנויה, אבל בשבע דקות ראשונות של משחק זה היה המהלך היחיד שאפשר לרשום לזכותו. ההמשך, בהתדרדרות של הצהובים, היה אפילו טוב פחות.

הנקודה החיובית לגביו מגיעה דווקא מכיוונו של דיוויד בלאט. בתחילת העונה, וכך גם בעונה שעברה, על כל רצף טעויות של לנדסברג, או של כל שחקן אחר במעמד דומה לשלו לצורך העניין, מאמן מכבי היה מושיב אותו לדקות ארוכות על הספסל, ובמקרים רבים אפילו לא מחזיר אותו. הפעם, למרות היכולת הלא משכנעת, הוא החזיר אותו בדיוק בנקודת המהפך של מכבי, וקיבל שחקן שידע להצטרף למומנטום של הקבוצה, לא פגע בו, ואף העצים אותו. אז נכון שלא כל המהלכים היו טובים, וכמה מאיבודי הכדור היו טפשיים, אבל הביטחון חזר, ועל זה הקרדיט לבלאט.

בחלקים האחרונים של העונה תצטרך מכבי תל אביב יותר מלנדסברג. לא בכל משחק תעמוד מול הצהובים יריבה חלשה כמו ראשון לציון, שפשוט תתבטל ברגע שמכבי תתחיל לשחק כדורסל. באותם ימים, הצהובים יצטרכו מהמתאזרח שלהם דקות טובות בכל שלב שהוא על המגרש. בשבועות האחרונים הוכיח הגארד, שהיה רגיל לשבת על הספסל לאורך שלבים ארוכים מדי של משחקים, שהוא לא נופל מג'ו אינגלס, ואם הגארד האוסטרלי לא ירים את המשחק שלו, התשובה של דיוויד בלאט תצטרך להיות סילבן לנדסברג. אם היכולת האחרונה שלו תימשך, להנהלה ולאוהדים של מכבי תל אביב בהחלט יש סיבה לאופטימיות.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. מגד גוזני
כבר לא מעניש אותו על כל טעות. בלאט/מגד גוזני

מה אמרו עליו?

דיוויד בלאט החמיא בסיום המשחק ליכולת של לנדסברג: "סילבן משחק בביטחון כי באימונים הוא משחק נגד שחקנים ברמה מאוד גבוהה והוא לא נופל מהם ביכולת. זה בונה לו את הביטחון והוא הפך להיות שחקן רוטציה לגיטימי בזכות ולא בחסד. סילבן הוא באמת דוגמא שדרך האימונים וההזדמנויות שתפס בשתי ידיים, הוא הצליח להיכנס לרוטציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully