וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את מכבי ראשל"צ 73:83

עוד במחזור: הפועל ת"א ניצחה בחיפה 80:86, ירושלים דרסה את נתניה, אילת גברה על חולון, אשדוד הפתיעה את גלבוע/גליל

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם צביקה שרף מאמן מכבי ראשון לציון. מגד גוזני
לא עשה לו חיים קלים. שרף עם בלאט/מגד גוזני

המחזור ה-21 בליגת העל יצא הערב (ראשון) לדרך עם חמישה משחקים. במוקד עמד הניצחון המרשים של הפועל תל אביב ברוממה מול מכבי חיפה, כשהקבוצה של ארז אדלשטיין חזרה למרכז עם 80:86. אחרי הניצחונות הגדולים על גלאטסראיי והפועל ירושלים, הזיעה מכבי תל אביב מול מכבי ראשון לציון וג'ייק כהן, לפני שגברה עליהם 73:83. הפועל ירושלים, שרצף הניצחונות הנהדר שלה נקטע, פתחה אחד חדש אחרי שהתעללה בברק נתניה המסכנה, 64:85. הפועל אילת שמרה על סיכויים להיכנס לפלייאוף העליון אחרי 70:78 על הפועל חולון, בעוד מכבי אשדוד שמרה על חלומות ההישארות שלה בחיים אחרי שהפתיעה את הפועל גלבוע/גליל 74:81.

ג'סטין הארפר שחקן הפועל תל אביב מול בריאן רנדל שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
נותרו חזק במאבק על המקום הרביעי. הארפר/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - הפועל תל אביב 86:80

רגע לפני שהפלייאוף יוצא לדרך, והפועל תל אביב של ארז אדלשטיין קרובה מרחק נגיעה להבטחת המקום הרביעי. האדומים עשו את העבודה ובגדול ברוממה עם ניצחון חוץ, הודות ל-19 נקודות מצויינות של רביב לימונד, וניצחון על מכבי אשדוד החלשה במחזור הבא יבטיח להם את המקום הרביעי. הירוקים לעומת זאת שילמו מחיר על איבוד עשתונות בדקות הסיום, והחמיצו הזדמנות לשפר עמדות לקראת המאני טיים של העונה.

קרלון בראון העלה את האדומים ליתרון מוקדם, אך רוט ורייס הריצו את האלופה ל-2:8 ועלו ליתרון 7:13. בראון המשיך להיות היחיד אצל האדומים שתפקד בהתקפה, והתעוררות של לימונד קבעה 20:21 למכבי חיפה בלבד בסיום הרבע הראשון. לימונד ובראון המשיכו לצלוף, והטיסו את האורחים ל-4:11 בפתיחת הרבע השני בדרך ליתרון 31:39. רייס העיר את חיפה בדאנק נהדר, ולייאפ של קוביאן על הבאזר הוריד את חיפה בפיגור מינימלי, 44:41 אל המחצית.

קאונסיל רשם אסיסט נהדר להאלי אופ בפתיחת הרבע השלישי, אך צ'וברביץ' המשיך ביכולת הנהדרת שלו עם ריבאונד התקפה ונקודות בצבע והוביל את הירוקים למהפך ויתרון 48:51. יבזורי הצטרף גם הוא לחגיגה, אך גולן גוט צלף שלשה חשובה, לימונד הוסיף אחת משלו וסל נהדר שלו על הבאזר הוריד את הפועל ביתרון 60:64 לפני הרבע הרביעי. קרב החפירות נמשך גם ברבע האחרון, וסל ועבירה של לימונד העלה את האדומים ל-65:70. חיפה הלכה שוב ושוב לסמית' שהלך עם הראש בקיר, אוונס העניש פעמיים מהצד השני אך רוט עם שלשה גדולה צימק ל-74:73. דווקא אז סחט בראון עבירה בלתי ספורטיבית, סמית' איבד את הראש וביצע אחת על שולדברנד. הפועל זרקה שש פעמים רצופות מהקו והחטיאה ארבע מהן, אך סל נהדר של בראון העלה את האדומים ליתרון 8, דקה לסיום. רנדל עוד צימק עם שלשה, אך האוארחים עשו את העבודה מהקו וניצחו 80:86.

קלעו להפועל תל אביב: קרלון בראון (1 מ-6 משלוש) 21, ג'וש אוונס (12 ריבאונדים) ורביב לימונד 19 (6 מ-16 משתיים, 6 ריבאונדים) כל אחד, יונתן שולדבראנד 13, ג'סטין הארפר 10 (9 ריבאונדים), גולן גוט 3, טמיר אריאלי 1.

קלעו למכבי חיפה: בריאן רנדל (6 ריבאונדים, 4 איבודים) ודגן יבזורי (1 מ-6 משלוש) 14 כל אחד, בן רייס ואלכס צ'וברביץ' (9 ריבאונדים) 12 כל אחד, דונטה סמית' ומורן רוט (7 אסיסטים) 10 כל אחד, אדריאן הנינג 4, דויד קוביאן ואורי קוקיה 2 כל אחד.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
גיא פניני שחקן מכבי תל אביב מול ג'ייק כהן שחקן מכבי ראשון לציון. מגד גוזני
הרשים מול האקסית. כהן נגד פניני/מגד גוזני

מכבי ראשון לציון - מכבי תל אביב

רק לפני כמה חודשים דרשה מכבי תל אביב ממכבי ראשון לציון שלא תשתף את ג'ייק כהן בגביע. בסופו של דבר, הפורוורד דווקא שיחק אך לא הרשים. הערב שוב פגש כהן את האקסית, והפעם הראה שהוא דווקא היה יכול לסייע לבלאט בשלב הזה של העונה, כשסיים עם 16 נקודות ו-6 ריבאונדים. לצערם של כהן וצביקה שרף, גם זה לא הספיק מול הצהובים, שנהנו מערב נפלא של אלכס טיוס, ועתה יכולים להתכונן בראש שקט לקראת משחק היורוליג הקריטי מול קובאן.

שון דאוסן ואור סולומון דהרו בפתיחה והיממו את הצהובים עם יתרון 6:14. היקמן מצא נקודות קלות, ושלשה של בלו צימקה יחד עם נקודות של טיוס הובילו את המהפך של האורחים והוריד אותם ביתרון 21:25 בסיום הרבע הראשון. המארחים עלו בטירוף אל הרבע השני, ג'ייק כהן נקם באקסית, הופקינס תרם שלשה, ואחת נהדרת של בן דוד בסיום שעון הקליעות השלימה ריצת 10:23 והעלתה את ראשון ליתרון 9. דווין סמית' איבד שני כדורים, ונקודות של כהן קבעו 36:46 מפתיע לראשון בסיום המחצית.

סמית' פתח את הרבע השלישי עם חמש נקודות רצופות, בלו הוסיף שלשה, וסל ועבירה של היקמן השלימה ריצת 2:13 ומהפך בדרך ל-48:50. הדהירה של הצהובים נמשכה, שחורציאניטיס חפר בצבע, לנדסברג ופניני תפרו שלשות ומכבי סגרה ריצת 6:26 משוגעת ויתרון 52:62 בסיום הרבע השלישי. היתרון של הצהובים כבר טיפס עד 17 הפרש, אך הקבוצה של צביקה שרף לא הרימה ידיים, ג'יי כהן קלע 5 נקודות רצופות וריצת 0:9 צימקה ל-7 בלבד. רייס העיר את האורחים, אך כהן שוב העניש עם סל ועבירה, וסל של דאוסן הוריד ל-78:73 בלבד, דקה לסיום. אלא שאז צלף היקמן שלשה גדולה, ראשון איבדה את הכדור ואת המשחק ומכבי תל אביב ניצחה 73:83.

קלעו למכבי תל אביב: אלכס טיוס 18 (14 ריבאונדים), דווין סמית' 17 (6 ריבאונדים), טייריס רייס 13 (5 אסיסטים), סילבן לנדסברג 9, דייויד בלו 8 (2 מ-7 משלוש), ריקי היקמן 6, ג'ו אינגלס 5, סופוקליס שחורציאניטיס 4, גיא פניני 3.

למכבי ראשון לציון: ג'ייק כהן 16 (6 ריבאונדים, 5 איבודים), דבין וייט 12 (5 אסיסטים), שון דאוסן 11, טזמין מיצ'ל 8, אור סולומון 7, ג'יימס תומאס 6, איגור נסטרנקו 5, בריאן הופקינס (1 מ-5 משלוש) ועמית בן דוד 3 כל אחד, חנן קולמן 2.

אוהדי מכבי ראשון לציון מוחים. מגד גוזני
לא רק על הפרקט היה מאבק, גם ביציעים. אוהדי ראשון מפגינים מול פרי/מגד גוזני

ברק נתניה - הפועל ירושלים 85:64

שבוע לאחר שאיבדה את המקום הראשון למכבי תל אביב, חזרה הערב הפועל ירושלים לעצמה, ובגדול. השחקנים של בראד גרינברג לא התקשו באימון הקליעות שלהם לקראת הקרב מול אולם הגרמנית ביורוקאפ, וניצלו יכולת טובה של הפורוורדים שלה, ליאור אליהו וג'וש דאנקן שעשו ככל העולה על רוחם בצבע של המארחים. נתניה לעומת זאת הולכת ומידרדרת, ותיאלץ להשלים עם העובדה כי המשך העונה שלה יוקדש למאבקים על ההישארות.

ירושלים פתחה בסערה את המשחק, כשאליהו העניש את המארחים בצבע, ושלשה של קיצ'ן קבעה יתרון 2:13 מהדהד. נתניה חזרה עם חמש נקודות של רייט וכבר הורידה ל-4, אך ריצת 0:7 עם שלשה של אריאל ונקודות של אליהו קבעו 13:26 לירושלים בסיום הרבע. רייט המשיך לדהור עם חמש נקודות רצופות ושלשה של הלפרין הקפיצה את היתרון של ירושלים ל-20 הפרש. נתניה לא אמרה נואש, ועם דוואן רובינסון עוד הצליחה להוריד ל-48:33 במחצית.

ירושלים שמרה על הקצב ברבע השלישי והניסיונות של נתניה לחזור לא ממש צלחו. דרווין קיצ'ן הקפיץ ל-20 הפרש עם שלשה ודוואן רובינסון עוד ניסה לצמק. אלא שג'וש דאנקן הוריד את ירושלים עם ארבע רצופות ביתרון 48:66. כצפוי, הרבע האחרון היה כולו גארבג' טיים, בו ירושלים שייטה אל עבר הניצחון. אדם אריאל שיפר את הסטטיסטיקה האישית שלו, קיצ'ן סיים מתפרצות קלילות ודאנקן קבע יתרון 23 מוחץ. נתניה לא הצליחה להתקרב, ובסיום זה 64:85 להפועל ירושלים.

קלעו להפועל ירושלים: ליאור אליהו 17 (8 מ-9 מהשדה) ו-9 אסיסטים, ג'וש דאנקן 15, דרווין קיצ'ן 12 ו-8 אסיסטים, ברייסי רייט 10, ארטיום פרחוסקי 8, יניב גרין 6, אדם אריאל 5, רפי מנקו 4, רונלד דופרי 3, תום מעיין שיחק ולא קלע.

קלעו לברק נתניה: דוואן רובינסון 29 (8 מ-15 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, ראשון פרימן (5 ריבאונדים ו-4 איבודים) ויהוא אורלנד 10 נקודות כל אחד, אנטואן רייט (3 מ-11 מהשדה) ואייל שולמן (3 מ-10 מהשדה, 6 אסיסטים) 7 נקודות כל אחד, ג'וליאן מילס 1, אלירן גואטה, יועד בית יוסף, ניר כהן ודולב דראפיץ' שיחקו ולא קלעו.

שחקני הפועל אילת אלישי כדיר, יינסי גייטס. ברני ארדוב
רבע שלישי מוחץ. גייטס וכדיר חוגגים/ברני ארדוב

הפועל אילת - הפועל חולון 70:78

באילת התאכזבו לשמוע על הניצחון של הפועל תל אביב בחיפה, ששמר אותם במקום החמישי בלבד בטבלה, וגם הם יודעים שרק הפסד לא סביר של האדומים מול אשדוד וניצחון אילתי על נס ציונה במחזור האחרון של העונה הסדירה, יעלה אותם לפלייאוף העליון. המארחים זכו למשחק נפלא של יינסי גייטס (23 נקודות ו-7 ריבאונדים) ששלט ללא עוררין בצבע, וניצלו רבע שלישי ענק בו התרסקה חולון כדי להשיג את הניצחון. החבורה של ליובין לעומת זאת תיאלץ לנסות ולשפר את המיקום שלה בפלייאוף התחתון, לפני שיחלו הסדרות.

אחרי שתי דקות וחצי ללא נקודות, ניצן חנוכי הפגיז שלשה ואילת טיפסה ל-2:9. חנוכי המשיך ללהוט מחוץ לקשת, אבל בריאן אסברי וגוני יזרעאלי מיזערו נזקים והורידו את חולון בפיגור 19:16 בסיומו של הרבע הראשון. ברבע השני אסברי נתן את הטון בפתיחה ומהשלשה של גוני יזרעאלי באמצע הרבע חולון לא הסתכלה לאחור. סקוטי ריינולדס סיפק שתי שלשות רצופות שהורידו את האורחים ביתרון 34:38 להפסקה.

חולון פשוט לא הופיעה לרבע השלישי, וחטפה לא פחות מ-17 נקודות ללא מענה מהחבורה של עודד קטש, כשרבע נפלא של חנוכי, נעימי וגייטס הטיס את המארחים ליתרון 38:51. באוורס קלע נקודות ראשונות עבור האורחים, שתי דקות לסיום הרבע, ואילת הוליכה 45:55 בסיום הרבע השלישי. המומנטום של אילת נמשך כשיינסי גייטס המשיך לחגוג על הגבוהים של חולון ושלשה של ווטפורד השלימה ריצת 2:11 ויתרון 19 למארחים. או אז הורידה אילת את הרגל מהגז, באוורס והרוש תפרו שתי שלשות והיתרון צנח ל-8 בלבד, דקה לסיום, אך אז הגיעה שלשה של ניסים וסגרה את הסיפור. 70:78 לאילת בסיום.

קלעו להפועל אילת: יינסי גייטס 23 (10 מ-13 משתיים, 7 ריבאונדים, 4 איבודים), ניצן חנוכי 10, כריסטיאן ווטפורד ואפיק ניסים 9 כל אחד, קווין פאלמר (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), אלישי כדיר (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים) ויובל נעימי 7 כל אחד, טריקו וייט 6.

קלעו להפועל חולון: לורנס באוורס 17 (9 ריבאונדים), שלומי הרוש 12 (5 אסיסטים), בריאן אסברי וסקוטי ריינולדס (6 איבודים) 11 כל אחד, אייזק רוזפלט 8 (10 ריבאונדים), די ג'יי קנדי 6, גוני יזרעאלי 5.

קני הייז שחקן מכבי אשדוד. יוסי ציפקיס
משחק גדול, ניצחון ענק. הייז/יוסי ציפקיס

מכבי אשדוד - הפועל גלבוע/גליל 74:81

הדקות הראשונות במשחק התאפיינו בעיקר בהחטאות משני הצדדים, אבל ריק ג'קסון דאג לנקודות בצד של גלבוע/גליל. קני הייז סיפק את השלשה הראשונה במשחק, אבל האורחים ירדו ביתרון 19:23 בסיומו של הרבע הראשון. ברבע השני מרכוס דאב וקני הייז לקחו את אשדוד קדימה, בעוד שטוני יאנגר לא הפסיק להחטיא. אלייג'ה מילסאפ ושלשה של הייז הורידו את המארחים ביתרון 36:44. השניים סיימו את המחצית עם 15 נקודות כל אחד.

בזמן שאשדוד לא קלעה בשתי דקות וחצי הראשונות של הרבע השלישי, גלבוע/גליל ניצלה את הדקות הללו כדי לחזור עם שלשות של נמרוד טישמן ועמית שמחון. הייז כבר העלה את המארחים לשש הפרש, אבל עד סיום הרבע קיבלנו שוויון 58:58. הרבע האחרון היה צמוד מאוד. מילסאפ עוד העלה את אשדוד ליתרון 4 במו ידיו אך טישמן ויאנגר השלימו מהפך. ליפשיץ תפר שלשה גדולה והוסיף גם שתיים מהקו, אשדוד רצה ל-0:9 והוליכה ב-8, חצי דקה לסיום, וזה הספיק לה עבור ניצחון 74:81.

קלעו למכבי אשדוד: קני הייז 24 (4 מ-6 משלוש), אלייג'ה מילסאפ 22 (9 מ-21 משתיים, 9 ריבאונדים), מרכוס דאב 14 (7 מ-16 משתיים, 15 ריבאונדים), ליאור ליפשיץ 8 (5 אסיסטים), זאק רוזן 5 (5 אסיסטים), עמית ביר-כץ 4, משה מזרחי ואלעד הופמן 2 כל אחד.

קלעו לגלבוע/גליל עליון: קני בוינטון 17 (1 מ-5 משלוש), ריק ג'קסון 15 (7 ריבאונדים), עמית שמחון 14 (8 ריבאונדים), נמרוד טישמן 9 (6 ריבאונדים, 6 אסיסטים), דשון סימס 7 (8 ריבאונדים, 5 איבודים), טוני יאנגר וג'ראלד רובינסון 6 (5 איבודים) כל אחד.

שחקן אליצור אשקלון מרכוס דאב. מגד גוזני
ניצחון בדרך להישארות? דאב/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully