וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה עדיין רחוקה

מכבי חיפה לא צריכה לחשוב רק על העפלה לאירופה, אלא על מה תוכל לעשות שם. הפועל תל אביב לא יכולה לצפות שהבלגן בהנהלה לא ישפיע על היכולת על הדשא. שלום תקווה מסכם

one

משימה לא פשוטה וחשובה עמדה היום (שני) בפני המאמנים רן בן שמעון ואריק בנאדו. לאחר שנה די מאכזבת למכבי חיפה והפועל תל אביב וההדחה מגביע המדינה, רצו שני המאמנים להמתיק מעט את ההרגשה, ולזכות בניצחון יוקרתי שיקדם אותם במאבק על כרטיס לאירופה. אולי בגלל זה ניתן היה לראות כבר בפתיחת המשחק לא מעט הססנות במשחקן של שתי הקבוצות, שהבינו את חשיבות ההתמודדות.

ככל שנקפו הדקות הייתה זו הפועל תל אביב שהשתלטה על מרכז השדה, ניצלה את הדלילות של הירוקים בקישור, יצאה להתקפות בצורה מסודרת, הייתה מאוד קרובה לכיבוש, אבל לא הצליחה לנצל את ההזדמנויות. הפועל טעתה כשלא המשיכה את הלחץ, במיוחד מאגף שמאל, שבו חיפה הייתה דלילה עקב הצבתו של ראיוס באגף ימין, שכמעט ולא עזר למשומר במשימות ההגנתיות.

רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
אי אפשר להשיג מטרות מקצועיות על הדשא, כל עוד אין שקט בבית. בן שמעון/אדריאן הרבשטיין

וכשהפועל לא לחצה, הייתה זאת מכבי חיפה שבניגוד למהלך המשחק, הצליחה להגיב בשער יתרון שהחזיר מעט את הביטחון לשחקני הירוקים. במחצית השנייה כבר יכולנו לראות חיפה אחרת. אריק בנאדו, שראה את הבעיה שהייתה לו בכנף ימין, ביצע חילוף פנימי כשהסיט לקו את תורג'מן ושחרר את ראיוס מהפעולות ההגנתיות שלו. זה השתלם.

חיפה צופפה את מרכז השדה, ולא אפשרה להפועל תל אביב לנצל את אותם שטחים שהיו לה במחצית הראשונה. הירוקים הצליחו ללחוץ במרכז השדה, לחטוף כדורים ולצאת קדימה עם יתרון מספרי. הבעיה היא שחיפה לא ניצלה את המצבים הנוחים שהיו לה. במקום שבו הייתה צריכה להגיב מהר, היא פעלה לא נכון. היא סבלה מקבלת החלטות רעה של השחקנים, ובעיקר מחוסר תיאום בחלק הקדמי. אומנם בסופו של דבר היא הצליחה להגדיל את היתרון, אבל יכלה לתת לעצמה יתרון בטוח יותר הרבה יותר מוקדם, ולתת לעצמה הרבה יותר שקט אילו הייתה מנצלת את המצבים שלה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תמאש פרישקין מכבי חיפה חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
יש נוכחות ברחבה. פרישקין/אדריאן הרבשטיין

הפועל תל אביב: אין כסף, אין שלווה

מהצד השני, הפועל תל אביב הצליחה לחזור, אבל ההרחקה של אוראל דגני גמרה להם את המשחק, ומשם הדרך להפסד הייתה קצרה. ייתכן שההבדלים בין שתי הקבוצות שהכריעו את המשחק לא היו על הדשא, אלא בהנהלה. למרות השנה המאכזבת – למכבי חיפה יש הרבה יותר שקט במערכת. בהפועל, לעומת זאת, לא מפסיקים לשמוע על קיצוצים בשכר, על בעיות כלכליות, על הקונה שיבוא או לא יבוא, וככה קשה מאוד לתפקד.

אי אפשר להשיג מטרות מקצועיות על הדשא, כל עוד אין שקט בבית. קשה מאוד לשחקנים ולמאמנים לעבוד בצורה הזאת. מי שחושב שהמערכת המקצועית מנותקת מההתנהלות של ההנהלה - מהדיבורים על שחרור שחקנים, הבעיות כלכליות, ובאופן כללי חוסר הוודאות בנוגע לעתיד – הרי שהוא טועה. הדברים האלה משפיעים באופן ישיר על היכולת.

דקל קינן אייל משומר שחקני מכבי חיפה חוגגים שער. אדריאן הרבשטיין
ואם תגיעו לאירופה, מה תעשו שם? חיפה/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה: תחשבי קדימה

מכבי חיפה ראתה את חלוץ הרכש תמאש פרישקין פותח לראשונה בהרכב, ואומנם זה רק משחק מלא ראשון שלו, ועוד אי אפשר לקבוע בנחרצות, אבל בינתיים נראה שהקבוצה תיהנה מנוכחות של חלוץ אמיתי ברחבה. אומנם בחיפה יקוו לראות ממנו יותר כשייכנס לכושר גופני, אבל בינתיים הקבוצה קיבלה עוד אופציה התקפית.

כרגע יעקב שחר מוכן לשכוח מהאכזבות שהיו לו בליגה ובגביע, כי אנחנו יודעים כמה ההשתתפות של מכבי חיפה באירופה חשובה לו באופן אישי, וכמובן באופן כלכלי. שחר תמיד חשב אירופה וחושב אירופה, הוא משקיע הרבה מאמצים על מנת להשיג את הכרטיס לאירופה, וזה הזמן להשקיע מחשבה בנוגע לצוות המקצועי ולרשימת שחקני רכש ברמה גבוהה לשנה הבאה. כי המשימה החשובה היא לא רק להעפיל לליגה האירופאית - אלא להכין את קבוצתך כדי שתוכל להתמודד בכבוד בליגה האירופאית, כמיטב המסורת של מכבי חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully