וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למזלו, אפשר עוד לתקן: מדור המעקב צפה ביותם הלפרין

25.2.2014 / 12:10

הוא היה רע כמו כל הפועל ירושלים, אבל אם יידע להתעלות במאני טיים, בחודש יוני, אף אחד כבר לא יבקר את יותם הלפרין. מדור המעקב השבועי ציפה ליותר, אבל לא ממהר להספיד את הגארד

ברני ארדוב

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון, השני ובפלייאוף. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, אבל גם זרים בולטים בליגת העל. השחקן השישי שאנחנו חוזרים אליו הוא יותם הלפרין (30, 1.93) שרושם עונה נהדרת בהפועל ירושלים. עקבנו אחריו במשחק העונה בין האדומים למכבי תל אביב ביד אליהו במסגרת המחזור ה-20.

גארד הפועל ירושלים יותם הלפרין. מגד גוזני
ציפינו ליותר. הלפרין/מגד גוזני

תקציר המעקב הקודם ואיך הגיע למשחק אמש

בפעם הקודמת שעקבנו אחרי הגארד של האדומים, ממש במחזורי פתיחת העונה נגד בני הרצליה, הקבוצה שלו והוא נראו לא טוב. הלפרין היה דומה אז לגרסה הלא טובה שלו - לא מאיים על הסל ולא לוקח מנהיגות. ביקשנו ממנו להשתנות, לא להסס, לזרוק, ולקחת את המשחק על עצמו. מהרגע ההוא הפך בוגר ממחלקת הנוער של הצהובים לכוכב של הפועל ירושלים, כשבלא מעט משחקים הוא ניפץ את הסטיגמה והיה לסקורר לכל דבר ועניין. במשחקים האחרונים חלה אצלו רגיעה כשבארבעה מתוך שבעת המחזורים האחרונים לא הגיע לספרות כפולות. הממוצעים העונתיים שלו עומדים על 12.5 נקודות, 5.2 אסיסטים ו-2.4 ריבאונדים למשחק.

פירוט המשחק אמש:

סטטיסטיקה: 5 נקודות (1 מ-5 ל-2 נקודות, 1 מ-2 ל-3 נקודות), 2 ריבאונדים, 3 אסיסטים וחטיפה אחת ב-31 דקות משחק. בסך הכל 7 נקודות מדד.

כשהיה על המגרש: 45:72 למכבי תל אביב
כשלא היה על המגרש: 21:26 להפועל ירושלים

כמו בכל משחקי ירושלים העונה, גם הפעם פתח הלפרין בחמישייה, אלא שהיה אנמי וחלש כמו שאר חבריו בפתיחה. דווקא המהלך הראשון שלו - חדירה לסל דרך ההגנה וזריקה תוך כדי קפיצה - הייתה רעיון טוב שלא צלח. בהמשך הרבע הראשון החטיא שלשה די פנויה, דקה אחרי שגיא פניני בחר ללכת אנדר בפיק אנד רול ויותם בחר שלא לאיים על הסל מבחוץ. הפעולה החיובית הראשונה שלו שגם הצליחה הייתה הכנסת כדור מצוינת לג'וש דאנקן שסיים עם נקודות. אחרי שנח כחמש דקות חזר הלפרין לפרקט והיה נראה טוב יותר. בדקות הללו קפטן הנבחרת לא הראה אקטיביות התקפית גדולה מדי, אבל הצליח למצוא את דאנקן ופראחוסקי בכדורים חכמים לנקודות וחטף כדור משחורציאניטיס שהוביל לדאנק של ליאור אליהו.

המחצית השנייה נפתחה עבור הלפרין בדיוק כמו הראשונה: הוא ניסה להיות יותר אקטיבי ולהיות הסקורר שבירושלים למדו להכיר, אלא שלמרות שיזם ולקח שתי זריקות מחצי מרחק אחרי הטעיה, לא הצליח לעלות על הלוח עם נקודות. אחרי שסילבן לנדסברג קלע עליו חמש נקודות רצופות, והצהובים ברחו ליתרון 16, הוא שוב מצא את עצמו על הספסל, הפעם לזמן ממושך יותר. בדקות האחרונות סוף סוף הצליח הגארד של ירושלים להיכנס למשחק. הנקודות הראשונות הגיעו בשלשה במעבר, ולאחר מכן קלע עוד נקודות במהלך נהדר של תן ולך, אלא שגם זה היה מאוחר מדי עבור ירושלים, שפשוט התפרקה בשניות הסיום מול הלחץ של הצהובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יותם הלפרין הפועל ירושלים. מגד גוזני
חזר להיות השחקן האנמי שפעם היה. הלפרין/מגד גוזני

מסקנות

הניתוח של המשחק של יותם הלפרין הוא בכלל לא פשוט הפעם. מצד אחד, אין ספק שהמספרים שלו היו רעים מאוד - במיוחד עבור שחקן שמהווה תפקיד מרכזי בקבוצה שלו במשחק חשוב מאוד עבורה. אלא ששני מרכיבים צריכים להילקח בחשבון כשמנתחים את היכולת של הרכז: הפועל ירושלים כקבוצה הציגה את משחקה הגרוע ביותר מאז ההפסדים בשני מחזורי הפתיחה, ובנוסף, מדובר בחזרה מאוד אמוציונאלית לאולם בו קיבל הזדמנות לראשונה, מול אוהדים שלא אהבו אותו. בהחלט, סיטואציה לא פשוטה.

לגבי העובדה שירושלים הייתה לא טובה, צריך להכריע האם הלפרין היה לא טוב כי הקבוצה שלו הייתה לא טובה, או להיפך. קשה להפיל עליו את התיק באופן מלא. נכון שמדובר בשחקן מנוסה ומוביל, שכבר לקח על עצמו משחקים העונה והצליח לבלוט, אבל הוא נוטה לרוב להכניס את השחקנים האחרים קודם למשחק, והפעם פשוט אף אחד לא הצליח לקנות סל במדים האדומים. לגבי ההנחה השנייה, של החזרה האמוציונאלית, מדובר לעניות דעתי בקשקוש גדול. יותם הלפרין הוא שחקן בן 30, עם עשרות שנים של ניסיון במעמדים גדולים באירופה. הוא עבר משחקים גדולים מאלה, וגם תפקד טוב יותר.

אין ספק שמתחילת העונה, להוציא את מחזורי הפתיחה, יותם הלפרין ענה על כמעט כל השאלות ותהיות שהיו לגביו ולגבי האישיות שלו כשחקן כדורסל. הוא הוכיח שהוא מסוגל להתפוצץ ולהיות שחקן מוביל ומנהיג של קבוצה שמוליכה את הטבלה. לכל הדברים הטובים הללו הוא הוסיף שלשת ניצחון, עם הרבה מזל, בסיבוב הקודם על האקסית, והכל היה מוכן להמשך העונה הטובה ביד אליהו. הלפרין לא הפגין את ההססנות מפתיחת העונה במשחק הגדול של העונה עד כה, אלא פשוט היה לא חד בקליעה שלו. דווקא בניהול המשחק הוא היה סביר, לא איבד אף כדור, והצליח להזין את השחקנים האחרים בכמה כדורים טובים. אלא שמשחקן מוביל בהפועל ירושלים, קבוצה שחולמת ורוצה אליפות, צריך לצפות ליותר במשחק כזה.

המזל הגדול של קפטן נבחרת ישראל, שבימים הקרובים ידע עם איזה מאמן הוא יעבוד בקמפיין הבא, הוא שמדובר במשחק עונה שני מתוך ככל הנראה שישה. ירושלים ומכבי ייפגשו עוד פעמיים בפלייאוף העליון, ואם הדברים ילכו כמתוכנן, עוד פעמיים בגמר סל. אם באמת יותם הלפרין יוביל את הקבוצה מהבירה למעמד הזה, הוא יעמוד במטרות שלו. אבל כדי לענות לכולם באופן חד-משמעי וסופי, הוא יצטרך לקחת את הקבוצה על הגב, בחודש יוני, ולחגוג תואר על חשבון הצהובים.

מה אמרו עליו:

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג סירב להתייחס בסיום המשחק להופעות ספציפיות של שחקנים ואמר: "אני לא מאוכזב מאף שחקן. אנחנו קבוצה, ולא עשינו היום את מה שצריך".

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. ברני ארדוב
לא מוכן להתייחס להלפרין ספציפית. גרינברג/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully