וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו לאבילני קבע שיא עולמי חדש בקפיצה במוט, 6.16 מטר

האתלט הצרפתי שבר באוקראינה את שיאו בן ה-21 שנה של סרגיי בובקה המקומי, שצפה בהישג מהיציע. לפני שבועיים שבר שיא אישי: "זה מדהים, אני עדיין באוויר"

היסטוריה: הקופץ במוט רנו לאבילני קבע היום (שבת) שיא עולם חדש מדהים, כשקפץ לגובה של 6.16 מטר בתחרות בדונייצק. בכך הצרפתי שבר את שיאו של סרגיי בובקה האגדי, שהחזיק בשיא הקודם של 6.14 מטר, שיא שהחזיק למשך 21 שנה. לאבילני שבר רק לפני שבועיים את שיאו האישי, כשקבע 6.08 בתחרות בפולין. לאבילני קבע את השיא המדהים כבר בניסיון הקפיצה הראשון, ולמעשה תכנן לנסות לעבור 6.21 מטר, אך בעקבות פציעה עצר אחרי 6.16. זה בהחלט מספיק כדי לקבוע שיא מדהים. סרגיי בובקה, שנכח בתחרות, הריע ליורשו מהיציע.

בתום התחרות צייץ לאבילני בחשבון הטוויטר: "שיא עולם! 6.16 מטר בניסיון הראשון! זה מדהים, אני עדיין באוויר!".

לאבילני חצה לראשונה את רף 6 המטרים ב-2009, ומאז הלך והתקרב לשיא של בובקה, אך לשיא הזה אף אחד לא ציפה. בובקה, אגב, קבע את השיא שלו באולם לפני 21 שנה בדיוק באותו אולם. בובקה עדיין מחזיק בשיא באצטדיון פתוח, 6.14 מטר. עם זאת, גם שיא באולם נחשב לשיא העולמי הרשמי של הענף.

לאבילני, 28, הגיע לשיאו באולימפיאדה בלונדון ב-2012 כשזכה במדליית הזהב, אבל מעבר להצלחה האולימפית, הצרפתי זכה במספר תחרויות נוספות. לאבילני זכה בזהב באליפות העולם באיסטנבול באותה שנה, הוא גרף זהב גם באליפויות אירופה ב-2010 בברצלונה וב-2012 בהלסינקי. כמו כן, לאבילני זכה בכסף באליפות העולם במוסקבה ב-2013 ובארד בדגאו ב-2011 ובברלין 2009.

הקופץ במוט רנו לאבילני קובע את שיא העולם. רויטרס
מדהים. לאבילני/רויטרס

סרגיי בובקה, האוקראיני ששיאו נופץ פרגן ללאבילני ואמר: "הוא אתלט נהדר שמהווה דוגמא ומודל לחיקוי ואני מאוד שמח בשבילו. רנו הוא היורש האידיאלי שלי. אני לא מאוכזב ששיאי נשבר, אפילו חשבתי שהשיא שלי יישבר יותר מוקדם. זה דבר טוב מאוד לאתלטיקה, זהו דור חדש של אתלטים". בובקה, אלוף העולם שש פעמים, זוכה הזהב ב-1998, שבר את שיא העולם 35 פעמים בקריירה - 17 באצטדיון ו-18 באולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully