וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעקוף את בובקה קשה כמו לעקוף את בולט וג'ורדן"

בצרפת לא נרגעים משיא העולם המדהים של לאבילני, שעקף את האוקראיני האגדי. גאלפיון: "מדהים, ענק, אין יותר מרשים מזה"

האלוף האולימפי בקפיצה למוט רנו לאבילני הדהים אתמול (שבת) את עולם האתלטיקה, כשקבע שיא עולמי היסטורי. הקופץ הצרפתי עבר גובה של 6.16 מטר בתחרות שהתקיימה בדונייצק, ושבר את שיאו של הקופץ האגדי סרגיי בובקה, שרשם שורה ארוכה של שיאים, שנראו במשך שני עשורים כבלתי שבירים.

אחרי שצייץ בטוויטר: "זה לא ייאמן, אני עדיין באוויר", לאבילני התראיין לטלוויזיה הצרפתית והודה: "זה הישג מדהים, אצטרך הרבה זמן עד שאחזור למציאות. זה שיא מיתי. ידעתי שיש לי את הפוטנציאל לשבור אותו, אבל לעשות את זה כל כך מוקדם, זה כבר משהו אחר".

כידוע, השיא הקודם עמד על 6.15 מטר, אותו קבע סרגיי בובקה באותה תחרות בדונייצק, לפני 21 שנה, ב-1993. בובקה עדיין מחזיק בשיא באצטדיון פתוח, 6.14 מטר, אך גם שיא שנקבע באולם נחשב העולמי בענף היוקרתי.

בצרפת יצאו מגדרם בעקבות ההישג הנפלא של לאבילני. למחרת, עיתוני צרפת הקדישו עמודים רבים לכבוד השיא של הקופץ במוט. "לאבילני על גג העולם", זעקה הכותרת של 'לה פיגארו'. "בזמן שכל העיניים נשואות אל סוצ'י, דווקא בדונייצק, מרחק 760 קילומטר משם, נכתב דף חדש בהיסטוריה". בעיתון הפופולארי הקדישו ללבילאני כתבה נרחבת ותיארו את כל הדרך שלו אל עבר השיא המדהים.

גם ז'אן גאלפיון, שהיה האלוף האולימפי מאטלנטה 1996 ומי שהחזיק בשיא הצרפתי של 6.00 מטרים עד ללאבילני, שפע מחמאות לבן ארצו. "אני בהלם. זה פשוט שיא נהדר, והוא התקדם כל כך מהר. לקפוץ מ-6.08 ל-6.16 בטווח של שבועיים מראה שהוא עבד במהירות אדירה על הפרטים הקטנים, שהוא תיקן שגיאות בקצב שיא. להגיד שאני מופתע? אני לא מופתע. ממנו אני כבר לא מופתע. אחרי שהוא עקף את סרגיי בובקה, אין יותר גבוה מזה. זה כמו לרוץ מהר יותר מאוסיין בולט, כמו להגיע לסטטיסטיקות מרשימות יותר ממייקל ג'ורדן".

הקופץ במוט רנו לאבילני קובע את שיא העולם, לצד סרגיי בובקה. רויטרס
מחמאות מבובקה. לאבילני מאושר/רויטרס

בובקה, שהיה ביציע וצפה בתחרות, אמר עוד לפני כן שהוא מצפה שהצרפתי ינפץ את שיאו ההיסטורי. "זה פשוט פנטסטי", אמר האוקראיני, ששבר את שיא העולם בקפיצה למוט 35 (!) פעמים במהלך הקריירה המפוארת שלו, "זה הישג היסטורי, ואני מאוד שמח שרנו עשה את זה פה, בדונייצק, העיר שלי".

"אני שמח בגלל שהתפקיד שלי הוא לעזור לספורטאים להשתפר. אתלטיקה היא כל חיי. אני שמח בשבילו, ושמח בשביל האתלטיקה", סיכם בובקה, שמשמש כסגן נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית.

לאבילני בן ה-27 הצהיר בתחילת העונה שהמטרה שלו היא שבירת השיא העולמי, וכבר בשנה שעברה החל להשתמש במוטות ארוכים יותר, בניסיון לעמוד במשימה. הוא שיפר את השיא שלו בעקביות ולאחרונה הפך לספורטאי שקובע את התוצאה הטובה מלבד לבובקה, כאשר קפץ 6.08 מטר בפולין.

היום, במהלך התחרות, לאבילני כמעט חווה אכזבה נוספת, כשלא הצליח בשני ניסיונות לעבור גובה של 6.01 מטר, אבל הצליח בניסיון השלישי והמשיך עד לשיא הנהדר. הצרפתי זכה בתואר האולימפי בלונדון 2012, ומחזיק באצטדיון בשיא אישי של 6.02 מטר. הוא מעולם לא זכה באליפות עולם, והשיג רק מדליית כסף פעם אחת ופעמיים ארד. "לא ידעתי מה קורה איתי", אמר לאבינלי בסיום, "האווירה הייתה מטורפת באולם, היו תגובות מדהימות. אני מרגיש בעולם אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully