וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: פרידה מבלאט תעלה לקבוצה 150 אלף דולר

14.2.2014 / 9:00

לוואלה! ספורט נודע שהמאמן מחזיק באופציה לעונה נוספת, שעשויה לעלות להנהלה ביוקר אם תרצה להחליפו למרות ההצלחות שהוא קוצר העונה. דווין סמית' שוב סובל מכאבים בברכיו ועשוי לקבל מנוחה ממספר משחקים, השחקנים מחכים לז'יז'יץ': "הפציעה של שון ג'יימס הותירה בור עמוק"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. עוד ניצחון כזה ואבדנו: מכבי תל אביב אמנם השיגה אמש (חמישי) ניצחון ביתי על באיירן מינכן (64:66), אולם היה זה ניצחון מגומגם שהושג אחרי מאמץ גדול מהצפוי. הגרמנים היו אלה שהכתיבו את הקצב ואת סגנון המשחק ברוב הדקות, וסגנית האלופה הישראלית, ששיחקה דקות ארוכות במחצית השנייה ללא סנטר טבעי, כמעט איבדה יתרון מבטיח של 10 נקודות באמצע הרבע האחרון, אולם טעויות נאיביות מנעו ממנה הפסד מביך. באסיפה שערך בלאט בסיום המשחק בחדר ההלבשה שיבח המאמן את שחקניו על האופי שהפגינו, ואמר: "ההגנה היא זו שניצחה את המשחק. עמדנו במטרה שהצבנו – לשמור את באיירן על פחות מ-70 נקודות".

ריקי היקמן ניסה להסביר את היכולת של קבוצתו: "היה לנו קשה כי הם פשוט קבוצה טובה, המובילה בריבאונד ביורוליג. זה היה משחק מאוד מאוד צמוד, היו לנו סוגיות מצערות כמו פציעות, כל העונה וגם במשחק הערב, אבל התגברנו על זה. בלו התעלה ונתן דקות מצוינות, וגם סילבן, המשכנו להילחם והשגנו את הניצחון. בסיום הם קלעו כמה קליעות גדולות והיו לנו כמה טעויות, אבל השגנו את העצירות ההגנתיות שהיינו צריכים. היינו צריכים את הניצחון הזה, והוא משמעותי עבורנו לשלב רבע הגמר. לדעתי זה היה זה ניצחון גדול, פשוט ניצחון גדול שלנו. אני לוקח מהמשחק הזה את הקשיחות שהראינו לכל אורך המשחק. נכון שהיו לנו השבוע כמה משחקים אינטנסיביים, אבל אנחנו לא עייפים. שמרנו טוב על עצמנו והקפדנו באימונים".

צפו במכבי ת"א עולה למאזן 1:5 בטופ 16 עם 64:66 על באיירן

בלאט: "אחד המשחקים הקשים בחיי", פציעתו של טיוס לא חמורה

שי האוזמן על המסר של מכבי ת"א בהחתמתו של ז'יז'יץ'

שחקן מכבי תל אביב, ריקי היקמן, מול שחקן באיירן מינכן, לוקה שטייגר. ברני ארדוב
"היינו צריכים את הניצחון הזה". ריקי היקמן/ברני ארדוב

טייריס רייס אמר לוואלה! ספורט: "זה היה משחק טוב אך קשה. ידענו שיהיה מאבק, אבל השגנו את הניצחון למרות שלא היה קל בכלל. לכל אורך המחצית השנייה שיחקנו ללא סנטר, זה מטורף, אבל צריך לתת המון קרדיט לדייויד בלו ולדווין סמית', ג'ו ופניני שחיפו על זה באיירן היא קבוצת ריבאונד ההתקפה הכי טובה באירופה ואני חושב שצמצמנו את הפערים באספקט הזה". על המפגש מול קבוצתו אשתקד אמר רייס: "זה היה כיף להתחרות נגד הקבוצה לשעבר, וניצחנו אז היה טוב. כבר שיחקתי מול קבוצות ששיחקתי בהן בעבר והתרגלתי לזה, כך שזה לא היה ביג דיל."

יוגב אוחיון הוסיף: "משחק ההתקפה שלנו לא זרם כמו שתכננו, אבל בימים כאלו צריך לדעת לנצח דרך ההגנה. אני שמח שהצגנו המון אופי ושיש לנו שחקנים איכותיים שהוכיחו וימשיכו להוכיח את עצמם בהמשך. הם הגיעו מאוד אגרסיביים וההתקפה שלנו לא עבדה, ננסה לתקן את מה שצריך". על מצבה של מכבי ביורוליג אמר אוחיון: "זה משחק מאוד חשוב, אנחנו שמחים שניצחנו ומקווים להמשיך. אנחנו קבוצה טובה שבאה להוכיח את עצמה משבוע לשבוע".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב מול ברייס טיילור שחקן באיירן מינכן. ברני ארדוב
"ההתקפה שלנו לא עבדה, ננסה לתקן את מה שצריך". יוגב אוחיון/ברני ארדוב

2.פינוי – פיצוי: דיוויד בלאט מכהן כמאמן מכבי תל אביב זו השנה הרביעית ברציפות. עד היום היה ידוע כי המאמן חתום על חוזה לשנתיים החל ממאי 2012 שהבטיח לו כ-650,000 דולר נטו בעונה, ללא אפשרות יציאה למועדון בקיץ 2013, כך שהיפרדות ממנו בעונה שעברה היתה עולה למכבי את מלוא הסכום. אולם כעת מתבררים פרטים חדשים על חוזהו: בלאט הודה לפני כחודש בערוץ התקשורת הרוסי 'ספורט אקספרס' שיש לו אופציה נוספת לעוד עונה במכבי, כך שלמאמן ולהנהלה ישנן שתי תחנות של יציאה מהחוזה על פי תאריכים מסוימים.

מה שבלאט לא סיפר הוא שהאופציה הזו אינה סטנדרטית: בעוד שההערכה הרווחת היא כי בלאט ישוחרר ללא פיצוי, לוואלה! ספורט נודע כי אם מכבי לא תמשיך עימו לעונה נוספת הקיץ היא תיאלץ לשלם לו פיצוי של כ-150 אלף דולרים. שחרור בשווי זה הוא אמנם זול יותר מזה של העונה שעברה – אך עדיין יקר למימוש. למרות המחלוקות הישנות בין המאמן להנהלה, בחודשים האחרונים הקבוצה מתפקדת היטב וקוצרת הצלחות לא מעטות, אך ייתכן כי בסוף יעדיפו הצדדים לצאת לדרך חדשה ולהתרענן. אם במקרה כזה היוזמה תגיע מצד ההנהלה, זה יעלה לה כאמור לא מעט כסף. זו אולי גם הסיבה לכך שבלאט מפזר בסביבתו מסרים על כך שלא בטוח שיעזוב בעונה הבאה, אם כי הכל תלוי כיצד תסתיים העונה הזו.

דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הסיבה לרמיזות על העתיד תלויה בפרטי החוזה? דיוויד בלאט/ברני ארדוב

3. ההקלה שאחרי? עושה רושם שעננת הפציעות מסרבת לעזוב את כותלי ההיכל. אמש הגיע תורו של אלכס טיוס לקחת את המספר לרופא התורן כשנפגע בקרסול במהלך הרבע הראשון ודידה לחדרי הלבשה לקבלת טיפול. המתאזרח עוד ניסה לחזור לפרקט, אך ללא הצלחה. שוב חזרו המבטים המודאגים על הספסל וההסתודדויות של הצוות הרפואי, אבל בשעות הלילה הגיעה ההודעה המרגיעה על כך שהבדיקה שטיוס עבר גילתה שהפגיעה קלה מכפי שחשבו, ובהודעת המועדון נמסר: "טיוס אינו סובל מפציעה חמורה. אמנם שיתופו במשחק מול אילת מוטל בספק, אבל מול צסק"א הוא ישחק בוודאות".

הפציעה של טיוס הגיעה במקביל לניתוח שעבר הבוקר שון ג'יימס, ולפני הגעתו של מחליפו אנדריאה ז'יז'יץ'. "הוא בהחלט היה יכול לעזור לנו מול באיירן, זו החלטה טובה מאוד של ההנהלה", אמר טייריס רייס על הסנטר החדש. "כולנו שמחים ונרגשים לקראת הגעתו". גם אוחיון מצפה להגעתו של ז'יזי'ץ: "הפציעה של שון הותירה בור עמוק, ואני מקווה שז'יז'יץ' ימלא את החסר. אנחנו מברכים על כל שחקן גבוה שמגיע. אני חושב שאנחנו במצב הנוכחי אנחנו צריכים סנטר שיבוא ויתרום ויעזור לנו בימים קשים. אנחנו מאוד מחכים לאנדריאה, הוא אדם מאוד מיוחד". היקמן הוסיף: "אנחנו מצפים שהוא יגיע ויישב איתנו בחדר ההלבשה, הוא גבוה שיכול לתת לנו עזרה משמעותית, וכל מה שנותר להגיד הוא ברוך הבא למכבי".

אולם לא הכל אידיאלי: בקבוצה קיימת דאגה מרובה ממצב ברכיו של דווין סמית' , ששוב סובל בשבועות האחרונים ממיחושים בברכיו. כזכור, בתחילת העונה סמית' החמיץ לא מעט משחקים בגלל אותה פציעה בדיוק, ובמועדון לא שוללים את האפשרות שהפורוורד שוב יקבל מנוחה לתקופה מסוימת כדי לתת לו זמן להתאושש. לרשימת הדאגות הצהובה יש להוסיף את הרגישויות בכתף של היקמן ואת הקרסול של שחורציאניטיס, כשגם ג'ו אינגלס לא לחלוטין כשיר.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם דווין סמית'. ברני ארדוב
יזדקק למנוחה נוספת? דווין סמית'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully