וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את באיירן מינכן 64:66

הצהובים ניצחו את באיירן מינכן בתום דרמה גדולה ועלתה למאזן של 1:5 בטופ 16 ביורוליג. הצהובים התקשו במרבית שלבי המשחק, ברחו ברבע האחרון, אך אפשרו לאורחים לחזור ולהחמיץ הזדמנות לנצח בשנייה האחרונה. לנדסברג בלט עם 11 נק' מהספסל, היקמן ובלו סיימו עם 14 כל אחד

עריכת וידאו: מתן חדד
סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב עם ג'ו אינגלס. ברני ארדוב
הגיבור הגדול של הערב. לנדסברג חוגג עם אינגלס/ברני ארדוב

זה לא היה פשוט, זה כמעט נגמר בהפסד, אבל הערב (חמישי) המזל עמד לצידה של מכבי תל אביב. הצהובים השיגו ניצחון 64:66 דרמטי על באיירן מינכן בטופ 16 של היורוליג, אבל לא לפני שנאלצו להזיע וגרמו לאוהדיהם ללא מעט דפיקות לב. הגרמנים נתנו פייט אדיר לקבוצה של דיוויד בלאט, וכמעט וניצלו פציעה של אלכס טיוס ובעיית עבירות של שחורציאניטיס כדי לגנוב ניצחון יוקרתי, אבל בחירת זריקות נוראית של האורחים בדקה האחרונה ויכולת טובה של סילבן לנדסברג שעלה מהספסל סידרה לצהובים את הניצחון ושמרה אותם חזק במאבק על ראשות הבית.

הגרמנים כאמור הגיעו ללא פחד להיכל, ופתחו עם מטווח שלשות. דלייני, ג'דוביץ' ובנצינג הפגיזו מחוץ לקשת וכבר הוליכו את קבוצתם ליתרון 7. בלאט התקשה מאוד להתמודד עם בעיית עבירות של שחורציאניטיס ופציעה טורדנית של אלכס טיוס שהורידה אותו פעם אחר פעם אל הספסל, אך הצליח להישאר קרוב בזכות משחק טוב של בלו והיקמן. למזלו של המאמן, אז הגיע סילבן לנדסברג, ועם רצף פעולות מצויינות בדקות המכריעות הטיס את מכבי ליתרון 10. גם משם הצליחה באיירן לשוב, אך לא הצליחה לנצל איבוד נוראי של רייס, ולא לקחה בשתי ידיים את הזריקה האחרונה שניתנה לה. מכבי נושמת לרווחה, אבל מה שברור הוא שמול צסק"א במוסקבה, במחזור הבא, זה לא יספיק, בלשון המעטה.

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב עם דווין סמית'. ברני ארדוב
נשמו לרווחה בסיום. וויצ'יץ', סמית' ופניני/ברני ארדוב

רבע 1

הגרמנים עלו כמו מלוע של תותח בפתיחה, ניצלו חדירות טובות של ברייס טיילור ועלו ל-2:6. סמית' צלף שלשה, אבל באיירן ענתה עם שלשות של ג'דוביץ' ודלייני והיתרון של האורחים טיפס ל-7. היקמן תפר חמש נקודות רצופות, וג'אמפ של בלו קבע 16:16. דווקא אז נאלץ אלכס טיוס לרדת לחדרי ההלבשה בעקבות פציעה שהדאיגה מאוד את הצהובים. דלייני צלף שלשה נוספת, אבל אחת מהצד השני של בלו עם נקודות של שחורציאניטיס בצבע הורידו את מכבי תל אביב ביתרון 21:22 בסיום הרבע הראשון.

שחקן מכבי תל אביב, אלכס טיוס. ברני ארדוב
הפציעה עשתה הרבה כאב ראש לבלאט. טיוס/ברני ארדוב

רבע 2

בריאנט והגרמנים המשיכו לחגוג על הצהובים בצבע עם שלל ריבאונדים בהתקפה, רצו ל-2:8 ועלו ליתרון 24:29. דווקא אז איבדה באיירן שני כדורים, ומיד נענשה מהצד השני עם סל ועבירה של יוגב אוחיון, וחדירה נפלאה של היקמן שהשלימה מהפך ויתרון 30:31 לצהובים. ג'דוביץ' ותומפסון שוב החזירו את היתרון לידיים גרמניות, אך בלו המשיך ללהוט מחוץ לקשת וחדירה טובה של רייס העלתה את הצהובים ל-2. בנצינג קבר שתיים מהקו, ובמחצית זה 39:39.

ג'ו אינגלס, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שלשה ענקית שלו שינתה את המומנטום. אינגלס/ברני ארדוב

רבע 3

באיירן המשיכה לתת את הטון גם בפתיחת הרבע השלישי, כשבנצינג וג'דוביץ' מעלים אותה ליתרון 4. שחורציאניטיס ביצע את העבירה הרביעית שלו ונשלח אל הספסל, טיוס בקושי הצליח לדרוך על הרגל שלו ומכבי התקשתה לתפקד בהתקפה. לנדסברג הוציא את הצהובים מהקיפאון ההתקפי עם ארבע נקודות רצופות, ושלשה ענקית של ג'ו אינגלס על הבאזר הורידה את מכבי תל אביב ביתרון 50:52 לפני הרבע האחרון והמכריע.

שחקן מכבי תל אביב, ריקי היקמן, מול שחקן באיירן מינכן, לוקה שטייגר. ברני ארדוב
כמעט ואיבדו את המשחק בגלל השלשות שלו. היקמן מול שטייגר/ברני ארדוב

רבע 4

את הרבע האחרון פתחו הצהובים מצויין כשלנדסברג המשיך להיות פעיל מאוד, ושלשה של דווין סמית' הקפיצה את מכבי ליתרון 50:60. שטייגר עם שלשה ובנצינג עם דאנק השיבו את האורחים לחיים, אך לנדסברג הרים את ההיכל עם דאנק משלו. שטייגר הדהים עם שלשה מטורפת, דלייני הוסיף אחת משלו מהפינה, ופתאום זה רק 2 למכבי, דקה לסיום. בלאט לקח פסק זמן, אבל רייס איבד כדור טיפשי, ובאיירן קיבלה הזדמנות פז לכפות הארכה. דלייני החליק והחטיא, אך הגרמנים לקחו ריבאונד וקיבלו כדור מהצד. הזריקה האחרונה הלכה לג'דוביץ' שדווקא הצליח לעלות לג'אמפ לא רע, אך הכדור הלך החוצה, ומכבי חגגה ניצחון 64:66.

שחקן מכבי תל אביב, סילבן לנדסברג, מול ברייס טיילור, באיירן מינכן. ברני ארדוב
האנרגיה שלו נתנה להם את הניצחון. לנדסברג/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן (7 ריבאונדים, 4 אסיסטים) ודייויד בלו 14 נקודות כל אחד, דווין סמית' 12 (5 מ-5 מהשדה, 8 ריבאונדים), סילבן לנדסברג 11 (3 מ-4 לשתיים) ו-6 ריבאונדים, טייריס רייס, ג'ו אינגלס (1 מ-5 מהשדה) וסופוקליס שחורציאניטיס 4 נקודות כל אחד, יוגב אוחיון 3, אלכס טיוס וגיא פניני שיחקו ולא קלעו.

קלעו לבאיירן מינכן: ניהאד ג'דוביץ' 14, מלקולם דלייני 13 (3 מ-8 לשלוש, 5 אסיסטים), רובין בנצינג 11 (3 מ-11 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, ג'ון בריאנט 8, לוקה שטייגר 6, דיון תומפסון 5, ברייס טיילור 4, הייקו שפרציק 3.

שחקן מכבי תל אביב, דייויד בלו, במשחק נגד באיירן מינכן. ברני ארדוב
משחק כל כך קשה הם לא זוכרים זה זמן רב. בלו/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

מכבי תל אביב 52% (18 מ-34)
באיירן מינכן 47% (16 מ-34)

אחוזים ל-3

מכבי תל אביב 30% (6 מ-20)
באיירן מינכן 32% (8 מ-25)

עונשין

מכבי תל אביב 80% (12 מ-15)
באיירן מינכן 80% (8 מ-10)

ריבאונדים

מכבי תל אביב 33 (6 בהתקפה)
באיירן מינכן 34 (8 בהתקפה)

אסיסטים

מכבי תל אביב 11
באיירן מינכן 12

איבודים

מכבי תל אביב 16
באיירן מינכן 13

חטיפות

מכבי תל אביב 6
באיירן מינכן 8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully