וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פניני הפנים את הטעויות שלו, הוא שחקן אחר עכשיו"

10.2.2014 / 12:15

במכבי תל אביב החמיאו לקפטן אחרי הדרבי: "מגיע לו קרדיט". וויצ'יץ': "בלו יודע שאנחנו רוצים להאריך את חוזהו, זה תלוי בו"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. לכאורה, חוויה מתקנת להפסד בהדר יוסף: מכבי תל אביב ניצחה אמש (ראשון) את הדרבי התל אביב בקלות בתוצאה 58:90 , אבל קשה להגדיר את המפגש אמש ביד אליהו כדרבי אמיתי. הרי היה ברור שהפועל תל אביב, עם השחקן וחצי שנותרו לה, לא תחולל סנסציה, אלא לכל היותר רעש של תופי קרב, אפקט ש-750 האוהדים האדומים ביצעו להפליא. הפרקט לא רעד תחת רגליה של מכבי אפילו לרגע, והיא שייטה בבטחה אל הגארבג' טיים לאורך כל המחצית השנייה.

שחקני מכבי תודרכו היטב בימים האחרונים, וגם בחדר ההלבשה לפני המשחק, הן על ידי ההנהלה והן על ידי הצוות המקצועי, בחשיבות הדרבי ועל כך שלא מדובר ב"עוד משחק ליגה". דובר על "נקמה", "העברת מסר", ו-"לא להוריד את הרגל מהגז". כשאחד המדרבנים הראשיים היה היו"ר שמעון מזרחי, והצהובים אכן פתחו את השבוע ברגל ימין בתווך שבין הזכייה בגביע למפגש מול באיירן מינכן ביורוליג.

מכבי תל אביב הביסה את הפועל תל אביב 58:90 ביד אליהו

בלאט בסיום: "כשהשתחררנו עשינו דברים מדהימים בהתקפה"

צפו בנאום המוטיבציה של שמעון מזרחי לפני המשחק

2. "כולם היו מחויבים אחרי ההפסד שהיה לנו בדרבי הקודם בהדר יוסף", אמר עוזר המאמן גיא גודס. "כולם נלחמו ורצו לתת משחק טוב והיו מודעים לחשיבות של המשחק. שיחקנו באופן אינטנסיבי, עם אנרגיות. זאת למרות שלא פשוט לבוא אחרי גביע ואחרי פיק מסוים".

גודס התייחס לסגל החסר של האדומים: "אנחנו לא מסתכלים על הצד השני -מה יש לו מה אין לו -זה אותנו לא מעניין. אנחנו מסתכלים רק על עצמנו. זה היה משחק גדול ועשינו את העבודה. זה לא קל מאז יום חמישי, שם הוצאנו המון אנרגיות, אבל החברה הפנימו, ידעו שזה דרבי ושיחקו כדורסל כמו שצריך, לא הורידו את הרגל מהגז וסיפקו את כולם ואת האוהדים".

לגבי המשחק מול באיירן מינכן אמר גודס: "זו קבוצה טובה. זה אחד המשחקים המסוכנים שאנחנו צריכים לבוא אליו דרוכים. חשוב שננצח אותו, וגם ההפרשים חשובים בסופו של דבר". ומה לגבי חיזוק? "אנחנו יושבים ומדסקסים ובודקים דברים ואת המועמדים", סיפר גודס. "אנחנו רוצים לקחת את ההחלטה הכי טובה שאפשר. אנחנו מחפשים סוג של 4.5. מישהו שיכול לשחק עם סופו או עם אלכס. יש לנו כמה מועמדים, ובסוף ניקח אחד מהם".

ריקי היקמן הוסיף: "כולנו היינו מפוקסים, במיוחד לאחר שהפסדנו בהדר יוסף, רצינו לתקן את ההפסד ההוא ולשלוח מסר. נצמדנו לתוכנית המשחק שלנו והופענו היטב. אנחנו במומנטום טוב ואנחנו רוצים להמשיך ולקחת את המומנטום הזה הלאה לשבועות הבאים. יש לנו שלושה משחקים בשבעה ימים, זה קשה, אבל בגלל זה אנחנו מי שאנחנו. אנחנו קשוחים מנטלית ונגיע מוכנים לחמישי ביורוליג".

ניקולה וויציץ' אמר: "לאחר שבוע כל כך אינטנסיבי זה לא קל וקשה לשחק, אבל השחקנים התעלו, הבינו את חשיבות המשחק, כולם הבינו היטב לאחר המשחק האחרון בהדר יוסף עד כמה המשחק חשוב. הפועל? ברור שלקבוצה חסרים שני שחקני חמישייה זה משפיע עליהם ועל המשחק".

כך הפכה מכבי תל אביב מקבוצה משעממת לפצצת אנרגיה

כשיצטרכו אותו, הוא יהיה שם: מדור המעקב על דייויד בלו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גיא פניני, מכבי תל אביב בכדורסל. יוסי ציפקיס
"הוא מייצג את מכבי כקפטן". גיא פניני/יוסי ציפקיס

3. מי שבעבורו לא היה זה עוד משחק היה בוודאי גיא פניני. הקפטן, ששיחק אתמול 22 דקות וסיים עם 9 נקודות, העביר הפעם דרבי ללא תקלות, וירד לחדר ההלבשה כשהוא שואג בשמחה. בקבוצה מספרים כי את סרט הקפטן פניני הרוויח מחדש לאחר ש-"עבד קשה, הגיע לפני אימונים ונשאר אחריהם, לא הפסיק לשפר את הקליעה והראה שהוא לא מוריד את הראש ושומר על חיוביות". ואכן, פניני, שעבר תקופה לא קלה בשנה האחרונה, מרגיש שהוא עולה על דרך המלך ולא רוצה לרדת ממנה.

"האם אני רואה שינוי בגיא מאז שהוא קפטן?", אמר וויצ'יץ'. "למען האמת לא כי כל העונה הוא עובד קשה, הוא מייצג את מכבי כקפטן. אני מודע למה שקרה בשנה שעברה בדרבי, אבל הוא מתנהג העונה נפלא, עושה מה שהוא יכול ומתאמץ. לא דיברתי עם גיא כי אני לא צריך להסביר למישהו כמו גיא את משמעות הדרבי. הוא מבין מה זו מכבי, הוא חשוב ומשמעותי בחדר ההלבשה ועל המגרש".

גם גודס העיד על קפטן החדש- ישן: "גיא הפנים את מה שהוא עבר בתקופה ההיא והבין את הטעויות שלו. הוא עכשיו גם שחקן אחר, ועושה מה שצריך לעשות, שזה לשחק כדורסל - הדבר הכי טוב שהוא יודע לעשות. זה היסטוריה וזה עבר. כולם מסתכלים קדימה ולא אחורה ואומרים הוא עשה ככה וככה. כמו שגיא אמר, באופן הכי טוב וברור: שהתקשורת תדבר ואני אעשה את הדברים על המגרש".

על תפקודו כקפטן אמר גודס: "הוא שחקן פנטסטי. הוא מביא למגרש ווינריות. גיא הוא מסוג השחקנים שיודעים להתעלות ברגעים של אמת ויודע לקלוע את הסלים ברגעים החשובים. יש לו הרבה ניסיון וחוכמת משחק ורואים את זה במהלכים שהוא עושה".

ומה אומרים חבריו לקבוצה של פניני על מינויו כקפטן? "הוא חלק גדול מהקבוצה שלנו", אמר היקמן. "הוא משחק חכם וקולע קליעות גדולות עבורנו, בחודשיים האחרונים הוא יתרון גדול עבורנו, מגיע לו הרבה קרדיט".

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"כמובן שמכבי רוצה שיישאר". דייויד בלו/קובי אליהו

4. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, בשבועות האחרונים שוחחה ההנהלה עם דייוי בלו בניסיון לשכנעו לחתום כבר עתה לעונה נוספת. כזכור, בלו טרם החליט סופית אם להמשיך לשחק בעונה הבאה, וכרגע הוא לא ממהר לחתום. במכבי תל אביב מפעילים לחצים כבדים על בלו בכדי שיסכים כבר עתה להאריך את חוזהו.

בשיחה עם וואלה! ספורט אישר וויציץ': "דייויד בלו הוא בחור מנוסה, הוא חשוב מאוד עבורנו, כל פעם שאנחנו צריכים אותו הוא מתעלה, והניסיון שלו בא לידי ביטוי. הוא לא בחור שקל למצוא, הוא ישראלי ומבין מה זו מכבי. כמובן שמכבי רוצה שהוא יישאר, אבל הוא צריך להחליט על כך, צריך לראות מה הוא ירצה לעשות ומה התוכניות שלו, ואם הוא ירצה להמשיך לשחק או לעשות משהו אחר. הוא יודע שאנחנו רוצים להאריך את החוזה שלו, ולהמשיך איתו. זה תלוי בו, לא בנו".

ומה דייויד בלו עצמו אומר על הסיטואציה? "אני לא יודע מה התוכניות שלי בשנה הבאה. אני מתרכז במה שקורה עכשיו, לסיים את העונה באופן חזק וליהנות כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully