וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשיצטרכו אותו, הוא יהיה שם

10.2.2014 / 8:00

הוא היה נהדר בגמר הגביע, אבל בדרבי לקח רק שלוש זריקות והיה נראה אנמי. מדור המעקב השבועי מפרגן לדייויד בלו, שלמד תוך כדי העונה מתי מכבי תל אביב צריכה אותו, ומתי זה הזמן לתת לחברים לעשות את העבודה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון, השני ובפלייאוף. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, אבל גם זרים בולטים בליגת העל. השחקן הרביעי שאנחנו חוזרים אליו הוא דייויד בלו (33, 2.01) המתאזרח של מכבי תל אביב, שחזר לצהובים אחרי עונת פרישה ונמצא בכושר מצוין. עקבנו אחריו במשחק הדרבי התל אביבי מהמחזור ה-18 בו ניצחה מכבי 58:90.

תקציר המעקב הקודם ואיך הגיע למשחק:

גם בפעם שעברה שהגענו לעקוב אחרי בלו זה היה בדרבי התל אביבי אליו הגיעה מכבי תל אביב כפייבוריטית גדולה, אך יצאה עם הפסד גדול. אז ייחסנו לא מעט מההפסד לבלו, שהיה נראה מרוכז מדי בעצמו ולא בקבוצה שלו. בשבועות האחרונים היה נראה כי הוא מתקשה למצוא את עצמו, למרות שמכבי תל אביב נראתה נהדר. משחקים רעים בליגה נגד חיפה, נס ציונה, הרצליה וגלבוע/גליל גרמו לחשוב שמשהו חורק אצל שחקן נבחרת ישראל לשעבר, שגם בטופ 16 לא מצא את עצמו. ואז הגיע גמר הגביע בסוף השבוע האחרון, בלו צלף 22 נקודות, השתיק את כולם, והביא למכבי גביע. ב-16 משחקי ליגה הוא רשם 8.9 נקודות ו-3.8 ריבאונדים ב-23.9 דקות בממוצע.

שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו מול שחקן הפועל אילת טרנס רודריק. ברני ארדוב
בגמר הגביע היה ענק, בדרבי נרגע ופינה את הבמה. בלו/ברני ארדוב

פירוט המשחק:

סטטיסטיקה: 2 נקודות (1 מ-2 ל-2 נקודות, 0 מ-1 ל-3 נקודות) ו-3 ריבאונדים ב-21:15 דקות. מדד כללי – נקודה אחת.

כשהיה על המגרש: 27:43 למכבי תל אביב.

כשלא היה על המגרש: 31:47 למכבי תל אביב.

אחרי ההצגה הגדולה בגמר גביע המדינה המשיך דיוויד בלאט בקו הקבוע שלו כשהתחיל עם בלו על הספסל. אחרי פחות משבע דקות הוא עלה למגרש, והיה חלק מההגנה האזורית של הצהובים באותן דקות מול ההרכב החסר של הפועל. הזריקה הראשונה שלו הייתה מחוץ לשטף של המשחק. הוא לקח את הכדור, כדרר מעט ועלה לזריקה תוך כדי נפילה שלא נכנסה. הדקות הראשונות שלו היו רחוקות מלהיות מרשימות, כשלמרות ששמר טוב באזורית, ביצע עבירה לא חכמה על יהונתן שולדבראנד, והחטיא עוד שלשה פנויה. למעשה, המהלך ההתקפי הטוב היחיד שלו במשחק היה כשויתר על שלשה ופרגן לדווין סמית', ואחרי שזה החטיא המשיך ריבאונד התקפה לנקודות.

במחצית השנייה הוא שוב נכנס בערך באותו השלב, כשמכבי החלה לברוח להפועל, והמשיך במשחק האנמי שלו. שלוש פעמים במהלך המחצית השנייה הוא ויתר על שלשות במצבים יחסים סבירים, והכניס כדורים פנימה. במהלך כל המחצית השנייה לא איים ולו פעם אחת על הסל, ובצד ההגנתי רשם דקות טובות מאוד על שולדבראנד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יהונתן שולדבראנד, הפועל תל אביב בכדורסל. יוסי ציפקיס
נעצר על ידי בלו. שולדבראנד/יוסי ציפקיס

מסקנות

את הניתוח על המשחק של המתאזרח הצהוב נתחיל בהתייחסות למה שכתבנו עליו בפעם שעברה. בדרבי הקודם הפנינו ביקורת חריפה כלפיו. ציינו שהוא חושב קודם כל התקפה, לוקח יותר מדי זריקות, שהוא ירד ברמה ההגנתית, ושנראה כי התרומה שלו למכבי תל אביב הנוכחית קטנה בהרבה ממה שנתן למכבי תל אביב בשנים שלפני הפרישה שלו. בדרבי הנוכחי, התרומה ההתקפית שלו הייתה קטנה בהרבה, אבל אפשר לזהות שינוי בגישה שלו ובתרומה שלו למשחק הקבוצתי של מכבי.

בלו הגיע למשחק אחרי הצגה מדהימה בגמר גביע המדינה, כשרשם את אחד המשחקים הטובים ביותר שלו בישראל. שלושה ימים לאחר מכן הוא לקח רק שלוש זריקות מהשדה בדרבי, במשחק שהיה אפשר לצפות ממנו להיות דומיננטי יותר. את המשחק הוא פתח בזריקה אחת רעה מאוד, ולאחר מכן ניסה לתת למשחק יותר לזרום אליו. כשהחטיא שלשה פנויה, החליט פשוט לפרגן יותר לחברים שלו, ולא תקף יותר את הסל, דבר שלא היינו רואים מבלו כשהגיע לישראל, כשהיה סקורר, כמעט חסר תקנה.

ועדיין, היה משהו שונה במשחק של הפורוורד של מכבי תל אביב, משהו שהזכיר את השנתיים האחרונות שלו לפני הפרישה. העובדה שהוא לא כופה את עצמו על המשחק נובעת מהביטחון שלו ומהניסיון שלו. הוא לא צריך להוכיח לאף אחד איזה שחקן גדול הוא, במיוחד כשבמשחק האחרון הוא כמעט לבד הביא לעצמו את התואר הגדול הראשון של העונה למכבי. כשבלו הרגיש שהמשחק לא זורם לכיוון שלו, שהפועל תל אביב מתמקדת בו ושהשחקן ששומר עליו לא מגיע לעזרה בכלל הוא לקח צעד אחורה ונתן לדווין סמית' וג'ו אינגלס להיכנס לתפקיד הסקוררים. תהיו בטוחים שכשמכבי תל אביב תצטרך אותו במאני טיים, במשחק שהחברים שלו לא יהיו חמים, הוא ייכנס יותר לתפקיד הקלע.

ולסיום כמה מילים על ההגנה של בלו. בשנים שלפני הפרישה בת השנה הוא נודע בתור אחד השומרים הטובים במכבי תל אביב, שחקן שבלאט יכול לשים על אחד משחקני הפנים של היריבה ולהיות רגוע לגביו. את העונה הנוכחית הוא פתח בירידה מסוימת, ובדרבי לא היה לו מאצ'אפ גדול מדי. נראה כי בינתיים בלאט מעדיף לשים שומרים אחרים על כוכבי היריבה, אבל אולי עם השיפור בשפת הגוף ובמשחק הכללי, גם ההגנה תחזור להיות חלק אינטגרלי מהמשחק שלו.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד דייויד בלו. יוסי ציפקיס
יודע את תפקידו. בלו עם בלאט/יוסי ציפקיס

מה אמר ומה אמרו עליו

דייויד בלו התייחס למשחק שלו ביחס למשחק האחרון: "22 הנקודות שקלעתי במשחק הקודם? כבר מאחורי. הספקתי לשכוח את זה, כל מה שחשוב זה המשחק האחרון וזה אומר המשחק הערב מול הפועל תל אביב. הלילה היה מצוין וניצחון מצוין עבורנו. אני מרגיש באופן אישי טוב, זה הזמן והעונה ששחקן צריך להעלות את הרמה שלו, ולשחק באופן הכי טוב שאפשר עבור הקבוצה, וזה מה שאני מנסה לעשות".

דייויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב, התייחס למשחק האנמי של בלו: "הקבוצה הזאת לא בנויה על שחקן אחד, אז אם יום אחד דיוויד בלו הוא המוציא לפועל העיקרי שלנו, וביום אחר זה דווין סמית' או גיא פניני שהיה פלוס 27 הפרש ב-22 דקות, אנחנו בנויים על תנועה, פרגון, על אסיסטים ועל משחק פנים וחוץ, על הגנה ולא בנויים על שחקן אחד או שניים, זה הקבוצה שלנו. לפעמים זה טוב, ולפעמים זה פחות טוב אם הקבוצה פחות טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully