וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי היה עדיף שלא ישחק: מדור המעקב על ג'ייק כהן

4.2.2014 / 7:00

הוא היה מפוזר בהתקפה, איחר בהגנה, ומתוסכל בסיום. מדור המעקב השבועי בחן את ג'ייק כהן בחצי גמר גביע המדינה, לא ויתר על הפוטנציאל שיש לו, אבל בעיקר כעס על מכבי תל אביב שהציבה אותו בסיטואציה בלתי אפשרית

עריכה: טל רזניק

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון, השני ובפלייאוף. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. לרגל מעמד חצי גמר גביע המדינה, ואחרי הבלאגן הגדול סביבו, החלטנו לעקוב אחרי המתאזרח של מכבי ראשון לציון, ג'ייק כהן (23, 2.08), במשחק חצי הגמר מול הקבוצה שהוא מושאל ממנה, מכבי תל אביב.

שחקן מכבי ראשון לציון ג'ייק כהן. ברני ארדוב
היומיים האחרונים טלטלו אותו, וזה היה ניכר. כהן/ברני ארדוב

כיצד הגיע למשחק?

כהן ניסה בתחילת העונה להוכיח את עצמו במכבי תל אביב, אבל ללא הצלחה. בליגת העל הוא זכה לעשרה משחקים בהם שותף ל-8.4 דקות בממוצע. ביורוליג המצב היה חמור אף יותר כשהוא שיחק רק בשלושה משחקים. דיוויד בלאט רצה שימשיך במכבי, אך הרצון של השחקן וההנהלה הובילו אותו למכבי ראשון לציון שם בשני משחקיו הראה מה הוא מסוגל לתרום עם 17 נקודות ו-5 ריבאונדים בניצחון על ברק נתניה ו-8 נקודות ו-9 ריבאונדים בהפסד למכבי חיפה בחוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מכבי ראשון לציון ג'ייק כהן. ברני ארדוב
לא כך הוא רצה לפתוח את המשחק. כהן מחטיא מהקו/ברני ארדוב

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 7 נקודות (0 מ-7 ל-2 נקודות, 1 מ-2 ל-3 נקודות, 4 מ-6 מהעונשין), 8 ריבאונדים (2 בהתקפה), 2 אסיסטים ואיבוד ב-25:34 דקות. מדד כללי 6 נקודות.

כשהיה על המגרש: 54:56 מכבי תל אביב
כשלא היה על המגרש: 29:43 מכבי תל אביב.

אחרי כל הבלאגן סביבו, החליט צביקה שרף להעלות את כהן מהספסל, כמו בשני המשחקים הקודמים בקבוצה. המהלך הראשון שלו היה הגעה מקרית לקו העונשין, שם ההתרגשות היתה גדולה עליו והוא החטיא את שתי הזריקות. שני המהלכים הבאים לימדו עוד על חוסר ריכוז גדול. האלי הופ שנמסר אליו במתפרצת נגמר עם החטאה מביכה, ולאחר מכן כהן ביצע הטעייה כשעמד לבד על הקשת, ומסר את הכדור החוצה. המהלך החיובי הראשון שלו הגיע כשקיבל כדור חצי פנוי על קשת השלוש וקלע שלשה לא קלה. בהמשך הביטחון ההתקפי שלו השתפר, הוא הצליח להוציא זריקות עונשין במהלך אגרסיבי, ומצא את בריאן הופקינס לשלשה פנויה.

בצד ההגנתי - הצד היותר בעייתי במשחק של כהן - היה ניתן לראות מהכניסה שלו למשחק שחוסר הביטחון והבלבול משפיעים עליו. הוא איבד את גיא פניני כשרדף אחריו, ולאחר מכן נתן לפניני ודיוויד בלו לקחת עליו ריבאונד התקפה. במחצית השנייה שלח אותו צביקה שרף לפרקט כשמכבי תל אביב כבר ברחה להפרש משמעותי. מי שציפה לתפוקה שונה מהמתאזרח המושאל, התאכזב. אמנם הוא מסר כדור יפה לשון דאוסן להטבעה, אבל לייאפ קל שלו מריבאונד התקפה לא נכנס, ועוד שלשה קשה, חדירה אגרסיבית, וזריקת וו יומרנית גם נגמרו ללא נקודות. הפעולה ההתקפית החיובית היחידה שלו במחצית השנייה הייתה סחיטת זריקות עונשין אחרי חדירה טובה. אקורד הסיום של המשחק היה כשניסה לסיים מתפרצת וקיבל חסימה כואבת מסופוקליס שחורציאניטיס.

שחקן מכבי ראשון לציון ג'ייק כהן מול שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו. ברני ארדוב
שיחרר את בלו לשלשה פנויה. כהן/ברני ארדוב

מסקנות

כהרגלנו, נתחיל מהסוף. כמו שצביקה שרף הטיב לומר בסיום המשחק, לג'ייק כהן היה משחק לא טוב, הפחות טוב שלו מבין השלושה במכבי ראשון לציון. הוא סיים עם אחוזים רעים מאוד מהשדה, היה נראה לא מרוכז בהגנה ובהתקפה, ולקח לא מעט זריקות קשות. אמנם בדקות הראשונות שלו על המגרש ראשון לציון נראתה טוב, והוא חזר רק כשההפרש כבר היה די משמעותי, אבל התרומה שלו הייתה לא טובה, לפחות מהכיוון שהקבוצה בה הוא משחק היום.

24 השעות שעברו על כהן מאימון הערב ביום שבת, בו קיבל הודעה סופית על כך שלא ישחק, ועד שעלה לפרקט בראשון בערב בידיעה שכן ישחק יכולות לטלטל כל שחקן, בטח ובטח שחקן צעיר שבא לפגוש את הקבוצה ממנה שוחרר. מעניין מאוד היה לראות כיצד שחקן מנוסה יותר מג'ייק כהן - נניח יובל נעימי - היה מתפקד בסיטואציה דומה. ההרגשה היא שטוב יותר. את הביקורת שתושמע כאן בשורות הבאות על כהן צריכים לקחת בערבון מוגבל, כי בכל זאת הוא תפקד תחת תנאים הכי רחוקים מאופטימליים שאפשר. ייתכן שללא כל הבלאגן, הוא היה נראה טוב יותר, וייתכן גם שלא.

במכבי תל אביב לא הצליח כהן להוכיח שמקומו על הפרקט. מבחינה התקפית, ואת זה עוד היה אפשר ללמוד מהתפקיד אותו מילא במכללת דיווידסון, מדובר בשחקן מוכשר מאוד. העובדה שהוא מסוגל להרים קליעה מכל טווח באחוזים טובים, ביחד עם תנועתיות טובה, הופכת אותו לחומר גלם מצוין למאמן שיכול לנווט אותו. הבעיה שכדי לגלם תפקיד משמעותי בקבוצה כמו מכבי תל אביב, או להיות השחקן המוביל של מכבי ראשון לציון, כהן צריך להראות את הדברים הללו על בסיס קבוע. הצהובים, וגם הכתומים במצבם, לא יכולים להרשות לעצמם שכהן יהיה טוב משחק כן, שניים לא. למכבי יש את הלוקסוס לא לשתף אותו ולהשאיל אותו, לראשון לציון זה יכול עוד לעלות בירידת ליגה.

מבחינה הגנתית, ופה המוקש הגדול, מדברים על כך שכהן הוא בור די גדול. העזרה שלו על סופוקליס שחורציאניטיס לאורך כמה התקפות רק הוכיחה שהוא עוד לא מצליח להסתגל למשחק האירופאי, כשהשאיר את דיוויד בלו פעם אחת, וגיא פניני פעם נוספת פנויים כשניסה לעזור על הסנטר הגדול ולא סגר טוב את קו המסירה. כדי להרוויח דקות בעתיד בקבוצה גדולה, נניח מכבי תל אביב, הוא יהיה חייב לפתח משחק הגנה טוב בהרבה, בדיוק כפי ששון ג'יימס עשה בתחילת דרכו במכבי. אם ימשיך כך, המקום שלו הוא לא בקבוצה בסדר הגודל של הצהובים.

ונסיים שוב עם התמיהה. מכבי תל אביב לא הייתה צריכה לגרום לג'ייק כהן למבוכה כל כך גדולה, מבוכה שכנראה השפיעה על המשחק שלו, והמטרה העיקרית שלה בלהשאיל אותו היא אולי לפתח אותו מחוץ לסגל שלה. אם היא פוגעת בו ומונעת ממנו לשחק במשחקים גדולים, או מפריעה לו בהכנה למשחק כזה, היא לא יכולה לצפות להניב פירות מההשאלה הזאת.

שחקן מכבי ראשון לציון ג'ייק כהן מול שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. ברני ארדוב
זה לגג לא נעים משחורציאניטיס בסיום/ברני ארדוב

מה אמר ומה אמרו עליו

ג'ייק כהן: "שיחקנו טוב במחצית הראשונה אבל כשאתה מעט מרפה הם תוקפים אותך מהר מאוד וזו הייתה התוצאה היום. קשב לנצח כשאתה סופג 100 נקודות במשחק. מכבי קבוצה מצוינת אבל לא הייתם צריכים אותי כדי להגיד לכם את זה. זה נכון שאת כל התרגילים שלהם אני מכיר, בכל זאת הייתי שם חמישה חודשים. ניסיתי לעזור לקבוצה להתכונן הכי טוב שאפשר אבל היום היה לנו קשה. היה קצת מוזר לשחק מולם אבל ניסיתי לתת הכול ולעזור לקבוצה. ביום שני יש לנו משחק חשוב מאוד מול אשדוד שייקבע עבורנו לא מעט וכרגע זה הפוקוס המרכזי שלנו".

צביקה שרף על ג'ייק כהן: " לג'ייק כהן היה משחק לא טוב, לא יודע אם מה שקרה אתמול השפיע עליו, יכול להיות שכן. הוא בחור צעיר ורגיש והוא יעזור לנו בהמשך".

שחקן מכבי ראשון לציון ג'ייק כהן מול שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. ברני ארדוב
עוד יעזור להם בהמשך. כהן מול פניני/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully