וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרישקין: "שמעתי שחיפה משחקת כדורגל התקפי. אני מגיע לעזור"

החלוץ ההונגרי שצפוי לעבור בדיקות רפואיות ולחתום על חוזה אצל הירוקים בהתבטאות ראשונה: "אני יודע הרבה על הכדורגל הישראלי ועל סוזה שמצליח במכבי תל אביב". וגם: מה עבר עליו עד שהוא הגיע לחיפה?

one

חודשים של חיפושים הגיעו לקיצם. מכבי חיפה מצאה חלוץ רכש זר: ההונגרי תמאש פרישקין, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה! ספורט. פרישקין צפוי לנחות הלילה (שבת) בישראל, לעבור בדיקות רפואיות ולחתום על חוזה עד תום העונה. כזכור, רגע לפני סגירת חלון ההעברות האירופי חתם השחקן על חוזה לעונה וחצי באוסטריה וינה וזו הודיעה מיד על השאלתו למכבי חיפה. העסקה התאפשרה רק כשנודע שכוכב וינה, פיליפ הוזינר, יישאר בקבוצה עד תום העונה ולא יעבור לליגה בכירה יותר. למרות ההודעה של וינה, במכבי חיפה מסרבים לאשר רשמית שהעסקה סגורה. "טרם נחתם הסכם ההשאלה וסוכם השכר", אמר גורם במועדון.

תמאש פרישקין יושאל למכבי חיפה עד לסיום העונה

לחשיפה הבלעדית על מועמדותו של פרישקין לחיפה

תאמאש פריסקין, נבחרת הונגריה. AP
"מקווה שהשערים שלי יעזרו לחיפה להשיג את המקום הכי גבוה שאפשר". פרישקין/AP

"אני מאושר שהגיעה ההצעה ממכבי חיפה", אמר פרישקין בהתבטאות ראשונה. "אני יודע הרבה על הכדורגל הישראלי. קיבלתי הזדמנות להגיע, ושמעתי שמדובר באחת הקבוצות הגדולות בישראל. שאלתי את סטפן שאלוי והוא אמר לי שהכדורגל בישראל הוא טוב, שהאנשים חמים ושזו הזדמנות טובה עבורי. אני גם יודע שפאולו סוזה שאימן בהונגריה מצליח במכבי תל אביב. סיפרו לי שמכבי חיפה משחקת כדורגל התקפי ואני מקווה שאבקיע שערים שיעזרו לקבוצה להשיג את המקום הכי גבוה שאפשר".

על החתימה באוסטריה וינה ביום האחרון של ההעברות, אמר: "היה יום לחוץ. לא פשוט לעבור ברגע האחרון של חלון ההעברות. חתמתי באוסטריה וינה, אבל עכשיו כל מה שמעניין אותי זה להגיע לחיפה ושהכול יסתדר על הצד הטוב ביותר".

פרישקין רק בן 27, אבל עבר לא מעט בקריירה. את הופעת הבכורה במדי גיורי ערך בגיל 16 וחצי בלבד. אחרי שלוש שנים בהן כבש 24 שערים נמכר לווטפורד מהפרמיירליג תמורת כ-1.5 מיליון יורו. בעונתו הראשונה רשם 16 הופעות כבש פעמיים, אך לא עזר לקבוצה לשרוד. גם העונה השנייה בצ'מפיונשיפ הייתה פחות טובה. פרישקין לא קיבל מספיק הזדמנויות ובמהלך העונה הושאל לחודש לפרסטון.

העונה הטובה ביותר שלו באנגליה הייתה 2008/9 תחת המנג'ר ברנדן רוג'רס. הוא כבש 14 שערים בכל המסגרות והכניע גם את טוטונהאם וצ'לסי בגביע הליגה. למרות זאת, בקיץ נקלע לסכסוך עם הנהלת המועדון על רקע חתימה על חוזה חדש ובסופו שלדבר נמכר לאיפסוויץ' תמורת כשני מיליון יורו. המעבר הזה פגע בהתקדמות של ההונגרי והקריירה שלו באיפסוויץ' הייתה רציפה תקריות והשאלות. הוא בילה תקופות קצרות בק.פ.ר, סוונסי (שם חזר לשתף פעולה עם רוג'רס ונפצע) ודרבי קאונטי, כולן בליגץ המשנה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תאמאש פריסקין, שחקן נבחרת הונגריה. GettyImages
מחזיק ברשומה מרשים. פרישקין/GettyImages

בינואר 2012 שוחרר פרישקין רשמית מאיפסוויץ' גם לאחר עימות מתוקשר עם המאמן פול ג'ול, עליו אמר: "אני בספרים הרעים שלו". הוא החליט שלשנות אווירה וחתם לשלוש שנים וחצי באלניה ולדיקווקז מצמרת הליגה השנייה ברוסיה. ההתחלה הייתה נהדרת ופרישקין כבש בבכורה. אלניה עלתה לליגה הראשונה, אך ירדה ממנה כעבור עונה אחת. השנה, שוב בליגה השנייה, פרישקין רשם רק שש הופעות (האחרונה לפני שלושה חודשים), אך כבש בהן שבעה שערים. לפני היציאה לפגרת החורף הגיע עם ראשי המועדון לסיכום על התרת חוזהו והפך לשחקן חופשי.

בסך הכול מדובר בשחקן עם רזומה מרשים של קבוצות ומספרים לא רעים. באנגליה כבש 22 שערי ליגה ב-146 הופעות וברוסיה 14 שערים ב-36 הופעות. בנוסף רשם 42 הופעות במדי הנבחרת ההונגרית וכבש 12 שערים. מדברים עליו כעל שחקן עם כישרון, נגיעה רעה בכדור וסקורר טוב, אבל לא פיזי מספיק ולא אחד שעובד קשה על המגרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully