וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה - מכבי חיפה: "הבעיה שלכם בריכוז"

שחר שוחח עם הירוקים לפני הדרבי. עזרא לא בסגל, קטן ישחק (ש', 19:30, ספ' 1). רביבו ייכלל בסגל האדומים, אך לא ישחק

צילום ועריכה: קובי אליהו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה מאז קום המדינה: 90. 25:40 למכבי חיפה, עוד 25 תוצאות תיקו.

* כשהפועל חיפה מארחת: 12:20 למכבי, 12 תיקו.

* מאזן השערים מאז קום המדינה הוא 96:134 למכבי, וכשהפועל מארחת: 47:55 למכבי.

* הפועל ניצחה את הדרבי הקודם ואם היא תנצח גם את הדרבי הזה, היא תשחזר את ההישג שלה מ-00/01 – העונה האחרונה בה ניצחה פעמיים את יריבתה העירונית.

* ב-40 השנים האחרונות קרה רק ארבע פעמים שמכבי לא ניצחה לפחות דרבי אחד בעונה: ב-11/12, ב-98/99, ב-76/77 וב-75/76.

* 116 שחקנים הבקיעו שערים לאורך השנים בדרבי בחיפה, אבל רק ארבעה כבשו במדי שתי הקבוצות: שלמה לוי, ראובן עטר, עמיר תורג'מן ונג'ואן גרייב. בקיצור, רן אבוקרט יכול להיכנס להיסטוריה.

* הפועל חיפה מארחת – והיא לא הפסידה משחק בית כבר חודשיים.

* אבל שלושת הניצחונות האחרונים של מכבי חיפה בדרבי היו במשחקים שהפועל חיפה אירחה (ושלושתם מאז שהפועל חיפה עלתה ב-2009).

נתונים: דריבליסט

שחקן מכבי חיפה רן אבוקרט. אדריאן הרבשטיין
רק ארבעה שחקנים כבשו בדרבי במדי שתי הקבוצות. רן אבוקרט/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות

הפועל חיפה:

יואב כץ, הבעלים של הפועל חיפה, ערך לשחקני הקבוצה שיחה בה ביקש מהם להגיע בשיא הדריכות למשחק הדרבי מחר מול מכבי חיפה. "לא צריך להגיד לכם לרדת לקרקע, כולכם יודעים מה זה דרבי", אמר באסיפה, "עזבו את הגביע בצד ונתרכז רק במשחק הקרוב".

בקרב השחקנים ישנה דריכות גדולה לקראת המשחק. השחקנים של שלומי דורה מעוניינים מאוד לנצח דרבי שני ברציפות העונה ולהתקדם במאבק על כרטיס לפלייאוף העליון. אם לא די בזה, היום הגיעו השחקנים למתחם האימונים בקריית חיים ונדהמו לראות כתובות נאצה שרוססו על המתחם. בין היתר, נכתבו קללות קשות נגד הבעלים לשעבר רובי שפירא ומשפחתו. "אם אלו אוהדי מכבי חיפה, אז הם רק עשו לנו טובה", אמר שחקן בקבוצה, "זה רק מכניס לנו יותר אש לקראת המשחק".

שלומי דורה מתלבט מאוד בין כמה עמדות, ביניהן עמדת המגן השמאלי וכן בקישור שם מתלבט המאמן האם לשלב את לירן כהן שהיה מצויין במשחק נגד הפועל תל אביב בגביע, או שמא לפתוח עם דריו פרננדס. דוד רביבו שהגיע השבוע לקבוצה יהיה בסגל, אך לא צפוי לפתוח בהרכב.

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר. אדריאן הרבשטיין
שיחת מוטיבציה. שחר/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה:

עוד לפני האימון המסכם שערכו הירוקים לקראת הדרבי, בנאדו היה צריך להתמודד עם שתי בעיות עיקריות: אחת, השפעת ההדחה מהגביע והאווירה הלא טובה בקבוצה לקראת משחק הדרבי. השניה, מכת פציעות. מסדר הפצועים והחולים של המאמן כולל את שמעון אבוחצירא, טאלב טואטחה, אביחי ידין וגוסטבו בוקולי, כשאליהם הצטרף היום סופית חן עזרא, שנפצע במשחק מול רעננה. בעקבות הפציעות הרבות, בנאדו זימן רק 17 שחקני סגל לקראת המשחק וכל השחקנים הכשירים ייכללו בו, כולל החלוץ הצעיר שון וייסמן. אייל משומר שערך אימון מלא צפוי לפתוח. אנדריי פיליאבסקי ימשיך לפתוח בקישור האחורי לצד רן אבוקרט, כשרובן ראיוס ויניב קטן צפויים לחזור להרכב. אלון תורג'מן ושובל גוזלן ימשיכו להרכיב את חוליית ההתקפה.

לאימון היום הגיע הנשיא יעקב שחר, שנראה כעוס מאוד לאחר ההדחה מהגביע. כזכור, לאחר המשחק סיפרו שחקנים כי הנשיא שנכנס לחדר ההלבשה והסתכל עליהם, העביר מסר כי רבים מהם לא יישארו בעונה הבאה. "אני לא רוצה לדבר על מה שקרה בגביע. אתם צריכים להיות מרוכזים, כי הבעיה היא חוסר ריכוז. תעלו מחר ותנצחו בדרבי".

השוער אמיר אדרי התייחס להדחה מהגביע ואמר לאתר הרשמי: "פשוט חבל, כואב לעוף בגביע בשלב כל כך מוקדם. צר לי שאכזבנו את האוהדים, מגיע להם את כל המחמאות, במשך 120 דקות הם דחפו אותנו קדימה". השוער הוסיף: "אנחנו כבר עם הפנים קדימה. המטרה שלנו להגיע באירופה ונלך על המטרה הזאת בכל הכוח. את הסיכומים נעשה בסוף העונה". לקראת הדרבי אמר: "דרבי זה מעבר למשחק רגיל. נעשה הכל על מנת לנצח ולשמח את הקהל שלנו". אייל משומר ערך אימון מלא וצפוי לפתוח. "צריך להחזיר מעט מהכבוד שלנו לטובת האוהדים", אמרו במועדון.

שבוע לפני סגירת חלון ההעברות, בחיפה עדיין ממתינים לרכש. הקשר סינטאיהו סלליך רוצה להגיע לכרמל אבל ממתין להחלטה של יעקב שחר ואריק בנאדו. החלוץ ההונגרי תמאש פריסקין יגיע רק אם לא יחתום עד הלילה באוסטריה וינה.

שוער מכבי חיפה, אמיר אדרי. אדריאן הרבשטיין
לא קיבל הזדמנות אמיתית. עכשיו כן. אמיר אדרי/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

הפועל חיפה: יוסי דורה

בימים האחרונים דיברו במועדון כיצד יורידו את השחקנים לקרקע. מי שמשחקי דרבי הם עבורו דבר מיוחד הוא יוסי דורה שיצטרך מלבד היכולת האישית להיות זה שיכוון את השחקנים. על המגרש דורה יצטרך לסכל את מרכז המגרש של מכבי חיפה ואם הוא אכן יצליח, האח הגדול שלומי דורה עשוי שוב לרוץ משמחה בסיום על כר הדשא, כפי שהיה בדרבי הקודם.

מכבי חיפה: אמיר אדרי

שוער מכבי חיפה לא קיבל עד היום הזדמנות אמיתית להוכיח שהוא מסוגל להתחרות עם שראנוב על אפודת השוער הראשון. המשחק האחרון היה אולי אחד המשחקים הטובים שלו בקריירה, אבל אף אחד לא יזכור לו את זה אחרי טעות בדרבי. אדרי נחשבים בעיני אוהדים רבים לאחד משחקני הבית הנאמנים לקבוצה. בשביל להצליח בקבוצה גדולה, אדרי יהיה חייב לשמור על היכולת הזאת לאורך זמן. המבחן הזה מתעצם כעת בעיקר משום שמכבי חיפה לא בונה עליו כשוער ראשון בעונה הבאה.

יוסי דורה שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
רוצה לשמח את האח הגדול. יוסי דורה/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל חיפה: קאלה דרשלר, עומרי קנדה, אושרי רואש, טאדאס קיאנסקאס, דנילו ניקוליץ' (עמיר נוסבאום), יוסי דורה, דריו פרננדס (לירן כהן), עאהד עזאם, יובל אבידור (דלה ימפולסקי), מהראן לאלה, ז'רקו קוראץ'.

מכבי חיפה: אמיר אדרי, אייל משומר, דקל קינן, סארי פלאח, שמואל שיימן, אנדריי פיליאבסקי, רן אבוקרט, רובן ראיוס, יניב קטן, אלון תורג'מן, שובל גוזלן.

הפועל חיפה בוואלה! ספורט

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully