וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א שוקלת את עתידו של שון ג'יימס

26.1.2014 / 9:44

סימני שאלה סביב הסנטר הפצוע בשיחות פנימיות. וגם: ההתאוששות של אינגלס, הלכלוכים של טפירו והעייפות הגדולה

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב עם שון ג'יימס הפצוע. ברני ארדוב
מתקשה לחזור מהפציעה. ג'יימס באזרחי/ברני ארדוב

1. הכיבוש מ?ס?ח?יט: מכבי תל אביב ניצחה את נס ציונה בתוצאה 91:99 והשיגה את הניצחון ה-16 ברציפות. כיבוש יעיל, אבל לא כל כך מתוק. זה היה משחק סוחט. מכבי פיגרה בדקות ארוכות, ירקה דם, אבל רבע רביעי של 20:36 עזר לה לנצח.

בשורה התחתונה, מכבי השיגה את הניצחון ה-16 ברציפות, אבל ספגה מטח כבד של 91 נקודות והתקשתה מול דיימון סימפסון ומיטשל וואט (48 נקודות ביחד). במהלך הרבע השלישי בלאט העיר לשחקנים באחד מפסקי הזמן: "אתם צריכים לעשות הגנה. מה אתם עושים אם כבר ספגתם 63 נקודות?" .

גם בסיום העיר בלאט לשחקנים על ההגנה, מה שגרם לריקי היקמן להודות בסיום: "חפרנו לעצמנו בור במשחק, כי לא שיחקנו טוב בהגנה ואנחנו מקווים שבשני המשחקים הבאים נתקן את זה. נלחמנו והגנו טוב יותר ברבע הרביעי. היינו חייבים לשפר את הלחץ ההגנתי משום שלא הצלחנו לעצור אותם במחצית המגרש. כשהצלחנו לשחק טוב בהגנה ברבע הרביעי, גרמנו להם לאבד כדורים ותרגמנו את זה לסלים קלים".

עוזר המאמן גיא גודס: "המשחק התחמם ונהיה יותר אגרסיבי, הם התעייפו יותר כי הם לא רגילים לשחק הרבה דקות, אנחנו ניסינו ללכת לקצב שלנו: יותר מהיר, יותר לחץ. זה השתלם לנו. הם איבדו 10 כדורים ברבע הרביעי. הצלחנו לגרור את נס ציונה לשם בסוף. במשך שלושה רבעים זה היה המשחק שלהם".

על המשחקים הבאים ורצף הניצחונות אמר גודס: " יש לנו את בני השרון ביום שני ולאחר מכן מדריד. אנחנו רוצים להמשיך לנצח, זה כבר ניצחון 16 רצוף ואנחנו רוצים להמשיך קדימה. מתישהו זה ייישבר. כל גל נשבר בסוף".

ניקולה וויצ'יץ' הוסיף: "היינו מאוד עייפים מהמשחק הקודם. היינו ללא סופו ושון ולקח לנו זמן לעשות את ההתאמות הרלוונטיות ולהתחיל לשחק טוב. הרבע האחרון היה מדהים, כל המחצית השנייה הייתה מדהימה. קלענו 62 נקודות, ג'ו שיחק טוב וכמוהו גם טייריס רייס. הוא היה שם כשהיינו צריכים אותו. דייויד בלו נתן אנרגיה ודקות מצוינות ולקח ריבאונדים מטורפים".

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"כל המחצית השנייה הייתה מדהימה". וויצ'יץ'/ברני ארדוב

2. האוסטרלי שחזר מהקנגורו: לאחר פתיחת עונה טובה, ג'ו אינגלס נעלם בשבועות האחרונים, מה שהדאיג לא מעט את ראשי מכבי תל אביב. האוסטרלי היה במשבר ונעלם כאילו בלעה אותו בטן של קנגורו. כך גם הודה בראיון מנהל הקבוצה, ניקולה וויצ'יץ'. אולם במכבי אופטימיים לפחות לגבי דבר אחד: אינגלס מתחיל להראות סימנים של שיבה לחיים ויציאה מהמשבר.

אינגלס שוחח בשבועות האחרונים עם וויצ'יץ', שאמר לו "תמשיך לעבוד קשה, כך תצא מזה" – בדומה לשיחות עם טייריס רייס. אמש, אינגלס המאושש הציג כבר 22 נקודות (15 מתוכן ברבע האחרון), חמש חטיפות וארבעה אסיסטים. וויציץ' נשמע מרוצה: "זה היה משחק גדול עבור ג'ו שעובד מאוד קשה לאחרונה. הוא היה צריך שיהיה לו משחק גדול כמו זה, כדי לחזור ולקבל בחזרה את הביטחון. זה זמן מצוין עבורנו להתעוררות שלו".

לא מן הנמנע שמה שעורר את אינגלס לא היו רק שיחות העידוד עם וויצ'יץ', אלא גם משהו אחר: המשחק אמש מול מאיר טפירו. זה החל בדחיפות קלות, עד שהאוסטרלי הבהיר את עמדתו באמצעות שלשה. טפירו החזיר מיד בשלשה משלו ובאותן דקות נראה היה שבין השניים שוררת אווירת מלחמה. אינגלס הודה בסיום: "היה קצת טראש טוק במשחק בינינו".

מה שבטוח, ריקי היקמן לא אהב את ההתנהלות של טפירו: "הוא משחק מלוכלך", אמר הגארד האמריקאי, "אני לא יודע מה להגיד על זה. יש דרך לשחק, וטפירו לא הולך בה". טפירו עצמו סירב להתייחס לדבריו של היקמן.

המשחקים הבאים של מכבי השבוע הם מול בני הרצליה וריאל מדריד. אינגלס מכוון גבוה. "אני מאמין שנשיג השבוע 18 ניצחונות ברציפות", הוא אומר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקני מכבי תל אביב ג'ו אינגלס, דווין סמית'. מגד גוזני
חזר לאיתנו. אינגלס/מגד גוזני

3. הגיהינום האורטופדי של שון ג'יימס: שון ג'יימס מונה העונה לקפטן, אך איש לא תיאר איזו עונה מהגיהינום האורטופדי תעבור עליו. הסנטר שהושבת ללא מעט חודשים לאורך העונה החולפת, פגוע שוב בגב – אותה בעיה שהוא סבל ממנה לאורך רוב השנה.

גם המאמן דיוויד בלאט אמר בסיום בדאגה: "עד עכשיו לשון לא הייתה כל כך עונה. בכל פעם שהוא מתקרב לכושר מלא, חוזרות לו ההתכווצויות בגב. אני לא מאמין שהעונה שלו בסכנה, אבל השאלה היא מתי תתחיל העונה שלו".

כרגע נראה שג'יימס – הגם שעבר טיפולים – אינו כשיר למשחק המעניין והיוקרתי כל כך מול ריאל מדריד ביום חמישי הקרוב. היום יעבור הקפטן MRI ובמכבי חוששים ששוב ייעדר לתקופה ארוכה. אך גם אם הוא יגיע לחזית מול מדריד, ברור ששון הוא לא אותו שון. במכבי כבר אבדי עצות. ג'יימס אמנם אהוד מאוד, אולם מאחורי הקלעים, בשיחות פנימיות, כבר יש התייעצויות לגבי עתידו בקבוצה מעבר לעונה הנוכחית. ג'יימס, כזכור, חתום על חוזה גבוה ללא יציאה לשלוש שנים, כך שאם מכבי תבצע מהלך, היא תצטרך לפתור סוגיה כספית לא פשוטה.

ובעוד לג'יימס מציק הגב, מישהו עולה וזורח: אלכס טיוס, שכבר חשבו להשאילו, מראה יכולת טובה ומציג משחקים משובחים. גם שחורצאניטיס פצוע בקרסול, מה שגורם לו עונה הפכפכה – מושבת/לא מושבת לסירוגין. כך שיש לא מעט אחריות על גבו (הבריא) של אלכס טיוס.

במכבי מודעים לבעיה בעמדות הפנים גיא גודס הודה: "נס ציונה עשו לנו נזק בפנים בגלל חוסר הגבוהים שלנו. גם וואט וגם סימפסון קלעו הרבה נקודות. ידענו את זה, ניסינו לעשות טראפים זה לא עבד, הכול הוכתב בקצב שלהם. ברבע הרביעי עברנו לקצב שלנו, לחצנו על כל המגרש קלענו 36 נקודות, גרמנו למשחק שירוץ ויהיה אקטיבי ופה ניצחנו".

שחקני מכבי תל אביב יוגב אוחיון אלכס טיוס. מגד גוזני
לוקח אחריות. טיוס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully