וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אפכם ועל חמתכם

20.1.2014 / 15:00

מהפך אמיץ בסגל, מאבק קשה במי שמנסה לגנוב את הכוכב ומלחמה פסיכולוגית עם הכתבים. התוצאות האחרונות הציבו את גיא לוזון במצב אחר: הוא לא יכול להביא פחות מאליפות לליאז'. מדור השגרירים מציג את התכנית שלו בדרך אל הבלתי ייאמן. כולל, אולי, החזרת בן חיים לאנגליה

שלושה שבועות של פגרה עשו טוב לסטנדרד ליאז' של גיא לוזון. המאמן הישראלי חזר עם ניצחון 0:2 על אוסטנד ובהמשך קיבל מתנות מכל יריבותיו לצמרת שאיבדו נקודות וראה את הפער בפסגה רושם שיא חדש - שבע נקודות. כשהליגה הבלגית מתקרבת לרגעי ההכרעה והקיזוז, המדור "המראות ונחיתות" יוצא לבדוק כיצד מתכוננים לוזון וראשי סטנדרד ליאז' למאני טיים והאם טל בן חיים נכלל בתכניות הללו.

המראות ונחיתות - כל הכתבות במדור

בן שהר ישחק עד תום העונה בארמיניה בילפלד

דיווח: גלאטסראיי לוחצת על נאתכו להצטרף

טוטו תמוז ישחק תחת רוברטו קלרוס בטורקיה?

צפו בשער הבכורה של בן שושן באנורתוזיס

ממריא: גיא לוזון (סטנדרד ליאז')

גיא לוזון מאמן סטנדרד ליאז'. GettyImages
לוזון/GettyImages

עוד לפני המחזור שסידר ללוזון בריחה בצמרת, המאמן כבר מבין היטב שמשהו סביבו משתנה. הרחשים אחרים. המטרה התעדכנה. בינתיים הוא מנסה לשמור את הקבוצה עם הרגליים על הקרקע ולא להוסיף לחץ. הכתבים שליוו את סטנדרד למחנה האימונים בלה מנגה, ספרד, דווקא ניסו להוציא אותו משלוותו. "בתחילת העונה המטרה הייתה לסיים בין שלוש הראשונות והיא לא השתנתה", ענה לוזון. ואז הוא נשאל אם יהיה מאוכזב במידה והקבוצה לא תזכה באליפות. "אהיה מאוכזב אם לא ננצח את אוסטנד בשבת". לא פראייר, לוזון.

הוא גם לא תמים. אמנם מצפה לו דרך ארוכה מאוד: שמונה משחקי ליגה בעונה הסדירה ו-10 נוספים בפלייאוף העליון וכמובן קיזוז, אבל מקבוצה שמובילה את הטבלה מהרגע הראשון מצפים לדבר אחד - אליפות. פער שבע הנקודות בטבלה שווה בעצם לשלוש נקודות בגלל הקיזוז, אבל בסביבת המועדון תירוצים לא יתקבלו. בטח כשהיריבות הגדולות אנדרלכט וקלאב ברוז' לא משחקות טוב ולא שומרות על יציבות.

לסטנדרד של לוזון יש את כל המרכיבים של אלופה ראויה. סקורר נהדר בדמות מישי בטשואי, הגנת ברזיל שספגה רק 12 שערים ב-22 מחזורים, יציבות מרשימה עם 77 אחוזי הצלחה בליגה והפסד בודד. אבל בבלגיה כמו בבלגיה, השיטה היא האויב הגדול ביותר של הפייבוריטית. משבר קטן, מעידה במקום הלא הנכון יכולה לגמור עונה שלמה. כך סטנדרד עצמה, בעונה סדירה בינונית, כמעט גנבה לגנק של אליניב ברדה את האליפות בעונת 2010/11. אז עכשיו לוזון דואג להכין את עצמו לגעי ההכרעה.

הצעד הראשון שלו הוא צמצום הסגל. סטנדרד משחקת במפעל אחד בלבד ולכן למאמן אין צורך יותר בשיטת הרוטציה המושמצת. המטרה שלו היא לדלל את השאריות, לתת לצעירים להשתפשף ולקבל דקות וגם לנטרל את המתוסכלים. בחלון ההעברות הנוכחי סטנדרד השאילה שישה שחקנים, ביניהם השוער יוהאן תוראם שביקר לא אחת את לוזון, וגל העזיבות עוד אמור להמשיך. מנגד, לא צורף שחקן אחד והחיזוק מגיע דווקא ממחלקת הנוער. בניצחון על אוסטנד הוא העניק בכורה בהרכב לדני מילוסביץ', עוד לא בן 19, ולאחרונה צירף לסגל ילד נוסף, יאניס אמבומבו.

במקביל, לוזון נלחם על השארתו של בטשואי, מלך שערי הליגה עם 15 כיבושים. החלוץ בן ה-20 הוא כוח עולה בכדורגל הבלגי וסחורה חמה ביבשת. הבעלים רולאן דואטלה מכחיש שהשחקן יימכר, אבל שמועות עקשניות הזכירו את ארסנל, אברטון, בנפיקה ודורטמונד כמעוניינות. גם היריבה אנדרלכט בוחשת בקלחת והוזכרה כמי שעשויה לקלוט את השחקן בהשאלה אם ייימכר לאנגליה. כאן לוזון נכנס לתמונה: "אני לא אוהב שמועדונים אחרים מנסים לגרום לחוסר יציבות אצלנו וכדאי להורים של מישי לא לשכוח שבאנדרלכט לא רצו אותו בגיל 14. במקומו, לעולם לא הייתי חוזר לקבוצה שגרמה לי לעזוב".

עזיבה אפשרית של בטשואי מלחיצה את לוזון. להשאיר את החלוץ שווה לו יותר משחקני חיזוק. בלעדיו, הדרך לאליפות תהיה קשה עד בלתי אפשרית ולכן אפשר להבין למה המאמן משתמש בכל טריק אפשרי כדי להשפיע על המצב. והטריק החביב עליו תמיד היה מלחמות מילים: "אני אומר לכם שבשביל עוד 100 אלף יורו, הסוכן שלו היה מוכן להעביר אותו לתאילנד. האינטרס היחיד שלו (הסוכן) זה כסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

נוחת: טל בן חיים (סטנדרד ליאז')

טל בן חיים שחקן סטנדרד ליאז' במשחק מול אסביירג. AP
צ'רלטון קוראת לו? בן חיים/AP

מעניין לעניין באותו עניין. האם מגמת דילול הסגל תגיע גם לבלם טל בן חיים? בסביבת המועדון יש הסבורים שמהלך כזה אפשרי: "סטנדרד רוצה פחות שחקנים בסגל ובן חיים עשוי להיות הבלם שיעזוב", טוען כתב המסקר את הקבוצה. התפתחויות צפויות עד סגירת החלון בסוף החודש ובינתיים, בן חיים נכלל בסגל למשחק מול אוסטנד (0:2), אך לא שותף. במציאות החדשה בסגל, מדובר כעת בבלם הרביעי אחרי לורן סימאן, קאנו ודינו ארסלנגיק הצעיר. בחודשיים האחרונים, הבלם הישראלי הבכיר שותף פעם אחת כמחליף במשחקי הליגה.

הספקולציות סביב בן חיים רק מתחזקות נוכח המהלכים האחרונים שביצע הבעלים דושאטלה. בתוך מספר ימים, רכש איש העסקים שני מועדונים נוספים: צ'רלטון ואלקורקון מליגות המשנה באנגליה וספרד, בהתאמה. על שני המועדונים שילם סכום כ-28 מיליון יורו. בכך בונה דושאטלה אימפריה. רק לפני חודש 95 אחוז ממניות קרל ציס ינה מהליגה הרביעית בגרמניה עברו לבעלותו. בעבר הוא היה הבעלים של סנט טרוידן והוא עדיין נחשב לדמות משפיעה במועדון ובנוסף, בנו הוא הבעלים של אויפשט ההונגרית.

העסקאות של דושאטלה יצרו מעגל העברות שחקנים בין המועדונים, בסיטואציה דומה לזו של משפחת פוצו ששולטת באודינזה, גרנאדה ו-ווטפורד ומעבירה שחקנים בין המועדונים. בינתיים, סטנדרד היא זו שדואגת לשתי האחיות הקטנות באנגליה וספרד. השוער תוראם והקשר השבדי אסטריט איידארביץ' הושאלו לקבוצה הלונדונית, דודו ביטון וגיירמו מנדס עברו לקבוצה מפרברי מדריד, שני שחקנים נוספים הושאלו לסנט טרוידן ואחד נוסף עבר לאויפשט.

בן חיים, על פי מספר הערכות, עשוי להיות השם הבא ברשימה כשהיעד ברור: חזרה לכדורגל האנגלי. ראוי להדגיש שמדובר בהערכות מוקדמות, אך עסקה לטענת מספר גורמים, עסקה כזו אפשרית. למעשה, מדובר בשידוך שיכול לעזור לשני הצדדים. במצב הנוכחי, בן חיים נדחק לשולי הסגל. אם דושאטלה ימשיך לשלם לו את המשכורת בפאונדים, כל הצדדים ייצאו מרוצים. בן חיים חייב לחשוב על עצמו. השידוך עם לוזון לא הוכח כמוצלח ואם יש לו הזדמנות, אסור לו לוותר על חצי עונה. בטח לא אחרי שגם בעונה שעברה הוא כמעט לא שיחק.

הדברים נכונים במיוחד לאור הישארותו של אלי גוטמן בנבחרת. המאמן הלאומי, כפי שגם עולה מהדו"ח אותו הגיש לאבי לוזון ונחשף בלעדית בוואלה! ספורט, מבין את הטעויות שעשה בקמפיין הקודם. והטעות העיקרית שלו הייתה שהוא זנח ה"אני מאמין שלו", את העקרונות שלו וניסה לרצות את כולם. מפקידי ההתאחדות ועד העיתונאים והאוהדים. הקמפיין הבא יהיה שונה. הקמפיין הבא יציג את גוטמן נחוש יותר, מנוסה יותר ופחות דופק חשבון. בקמפיין הבא גוטמן כבר לא יהסס לקבל החלטות לא פופולאריות. ספק גדול אם נראה בקמפיין הבא את דודו אוואט, שלא משחק במאיורקה, או את יוסי בניון אם לא יהיה שחקן משמעותי בסביבות ספטמבר.

בן חיים? הוא אולי הפרה הקדושה האחרונה שלא נשחטה. האחרון מבין שגרירי העל. בעוד חודשיים הוא יחגוג 32, אבל בכדורגל הישראלי אין עדיין בלם שישתווה לו בכל הקשור לניסיון בינלאומי. לזכותו ייאמר שבן חיים תמיד היה דוגמה למקצוען והתייצב לנבחרת מתי שנקרא גם בתקופות פחות טובות. יש לו מה לתרום, יש לו שנים טובות לתת ואין סיבה ששוב יתפשר על ישיבה על הספסל. אחרת, גוטמן יצטרך לקבל החלטה לא פשוטה.

השבוע שהיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכושר מצוין. אוחיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאזן הכולל: שער אחד (עמית בן שושן) ושני בישולים (משה אוחיון).

מוכנים לקמפיין הבא: אף שחקן מהסגל הנבחרת המורחב לא השלים 90 דקות או פתח בהרכב. עדן בן בסט (20), יובל שפונגין (15) ותומר חמד (4) עלו מהספסל.

מתאוששים: בן שהר נשאר בגרמניה ועובר לקבוצה חדשה. עמית בן שושן כבש שער בכורה באנורתוזיס וחסן אבו זייד ערך בכורה בא.א.ק לרנקה.

צל"ש השבוע: משה אוחיון ממשיך בכושר הפנטסטי עם שני בישולים ושלל מסירות עומק מבריקות ב-1:6 של אנורתוזיס על דוקסה. שגריר חם.

ביזאר השבוע: טוטו תמוז מועמד לסיבאספור של רוברטו קרלוס.

שימו לב ש: גלאטסראיי, אולימפיאקוס, סביליה, רומא. דיווחים ופרסומים לא חסר, אבל מתי ביברס נאתכו כבר ימצא קבוצה חדשה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully