וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקו מדריד - ברצלונה: שאלות לשבת הגדולה

קורטואה או ואלדס - מי השוער הטוב בליגה? האם לברצלונה הייתה התקפה כל כך ורסטילית? מה קורה לדייגו קוסטה מול הקטלאנים ומה מפריע לדייגו סימאונה? קרב הפסגה בספרד ינסה לתת מענה לשאלות אלה ועוד במוצאי שבת

קרב המוליכות של הליגה הספרדית, בו תארח מחר (שבת, 21:00, ספורט 5 ו-HD) אתלטיקו מדריד את ברצלונה, טומן בחובו לא מעט שאלות מעניינות. זה לא רק המבחן של קוראת התיגר הכי רצינית על שתי גדולות שהייתה בספרד בשנים האחרונות, או סוגיית הצבתו של ליאונל מסי בהרכב הראשון אחרי הפציעה. הנה כמה מהשאלות לקראת המפגש המסקרן. התשובות? מחר בסביבות 22:50, שעון ישראל.

אתלטיקו מדריד - ברצלונה (ש', 21:00, ספ' 5): מסי לא צפוי לפתוח

קוקה - באתלטיקו מדריד כבר קוראים לו "השחקן המושלם"

1. מי השוער הטוב בליגה?

המפגש בין אתלטיקו מדריד לברצלונה, שמציגות מאזן נקודות, ניצחונות והפסדים זהה, הוא גם מפגש בין שתי ההגנות הטובות בליגה. הקולצ'ונרוס ספגו רק 11 שערים, ברצלונה הוציאה כדור אחד יותר מהרשת שלה. חלק גדול מהקרדיט על ההישג ההגנתי של אתלטיקו שייך לשוער טיבו קורטואה.

הבלגי הצעיר, שכרטיסו עדיין שייך לצ'לסי, נישל בעונה שעברה את ויקטור ואלדס מתואר ה"סאמורה", המוענק לשוער הטוב בליגה, אחרי ארבע שנים בשליטה מוחלטת של הקטלאני. קורטואה, שכיכב במשחק הגביע במסטאייה מול ולנסיה באמצע השבוע, מוליך את הטבלה גם העונה, למרות שוואלדס מחזיק בממוצע טוב יותר של 0.57 שערים למשחק לעומת 0.61 של הבלגי.

ההיעדרות של ואלדס מארבעה משחקי ליגה היא שעושה את ההבדל כרגע לטובת שוער אתלטיקו, אבל ההיסטוריה הלא מוצלחת שלו מול ברצלונה עשויה להביא למפנה. קורטואה הוציא לא פחות 13 כדורים מהרשת בארבעה משחקי ליגה מול ברצלונה, ובכולם הפסיד. שוב, זה יותר ממה שהוא סופג עד כה ב-18 משחקי ליגה העונה. גם המאזן של ואלדס מול אתלטיקו לא מזהיר: 26 שערי חובה ב-19 משחקים.

עבור שניהם אלו נתונים חריגים שלא מעידים על הסטטיסטיקה הכללית, אך נותנים זווית אחרת וממראים שהמשחק הזה, בין שתי ההגנות החזקות בליגה, עשוי להניב לא מעט שערים. בכל אופן, מדובר בשניים מהשוערים המובילים באירופה ובעוד דו קרב מרתק אחריו כדאי לעקוב במוצאי שבת.

ויקטור ואלדס שוער ברצלונה. AP
ערוך לעוד קרב במלחמה על תואר השוער הטוב בליגה. ויקטור ואלדס/AP

2. זו ברצלונה הכי מגוונת?

ליאונל מסי כבש עד כה 16 שערים בכל המסגרות למרות הפציעה שגרמה לו להיעדר כחודשיים. צרפו אליו את פדרו (15 שערים), אלכסיס סאנצ'ס (11), ססק פברגאס (11) וניימאר (11) ותקבלו חמישייה שמציגה מספרים כפולים כבר אחרי חצי עונה. דבר כזה עדיין לא קרה לברצלונה בנקודת הזמן הזו של העונה, והם יכולים לקבוע שיא חדש אם יעברו כולם את רף 15 השערים. מסי ופדרו כבר שם, שלושת האחרים ינסו להצטרף בקרוב.

לברצלונה כבר היו בשני העשורים האחרונים חמישיות שכבשו מעל 10 שערים כל אחד. הנה הן:

2012/13: מסי (60), וייה (16), פברגאס (14), אלכסיס (10), פדרו (10).

2011/12: מסי (73), פברגאס (15), אלכסיס (14), צ'אבי (14), פדרו (14)

2006/07: רונאלדיניו (24), מסי (17), אטו (13), גודיונסן (12), סביולה (12)

1999/00: קלייברט (25), ריבאלדו (23), דני (16), פיגו (14), לואיס אנריקה (12)

1992/93: סטויצ'קוב (34), בגיריסטיין (30), סלינאס (19), לאודרופ (16), קומאן (12)

ההבדל, כאמור, הוא שבעבר זה קרה בעונה שלמה והפעם תוך חצי עונה בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ססק פברגאס שחקן ברצלונה. David Ramos, GettyImages
עונה שלישית ברציפות שהוא עובר את רף 10 השערים במדי ברצלונה, רק שהפעם כבר אחרי חצי עונה. ססק פברגאס/GettyImages, David Ramos

3. הפעם הראשונה של דייגו קוסטה?

דייגו קוסטה הוא הנשק ההתקפי המוביל של אתלטיקו מדריד, על כך אין ויכוח. הברזילאי שהתאזרח בספרד הבקיע 19 שערי ליגה ב-18 משחקים, אבל מעולם לא הרעיד את הרשת של ברצלונה ובכל ששת המשחקים מולה בליגה הוא הפסיד.

העונה נפתחה מבחינתו עם שינוי גם בפן הזה, כשאתלטיקו סיימה פעמיים בתיקו עם ברצלונה במשחקי הסופרקופה, אך ברמה האישית הוא מחכה לשבור את הקרח מול האלופה.

אז הנה נתון שצריך לעודד אותו: דייגו קוסטה כבש לפחות שער אחד בכל משחק ליגה העונה באצטדיון הביתי. סך הכול: 13 שערים בתשעה משחקי בית בלה ליגה. זה יספיק כדי לפתוח גם את החשבון מול ברצלונה?

דייגו קוסטה שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
מול ברצלונה לא הולך לו. דייגו קוסטה/רויטרס

4. דייגו סימאונה יפרוץ עוד מחסום?

גם מאמנו דייגו סימאונה סובל מ"מחסום ברצלונה". המאמן הארגנטינאי עשה כמעט הכול מאז הגיע לאתלטיקו מדריד בדצמבר 2011. הוא לקח קבוצה שהייתה קרובה לירידה וזכה איתה בליגה האירופית, בסופרקאפ האירופי ובגביע המלך, החזיר אותה לליגת האלופות, שבר את קללת הדרבים מול ריאל מדריד וכעת קורא תיגר אמיתי על האליפות.

את ברצלונה, לעומת זאת, הוא עדיין לא הצליח לכופף. האלופה היא אחת מארבע קבוצות עליהן לא הצליח סימאונה לגבור כמאמן, כאשר שלוש האחרות כבר לא נמצאות בליגה הבכירה (ראסינג סנטנאנדר, ספורטינג חיחון ומאיורקה). מול שתי הראשונות הוא התמודד פעם אחת וסיים בתיקו, נגד מאיורקה יש לו הפסד ושתי תוצאות תיקו.

שתי תוצאות תיקו יש לסימאונה גם מול ברצלונה במשחקי הסופרקופה העונה - מפגשים שהצביעו על שינוי כלשהו, שכן בשניהם לראשונה הוא שמר על אותו מערך (4-2-3-1). לפני כן: שלושה הפסדים מול ברצלונה בשלושה משחקי ליגה, כשבבית זה נגמר פעמיים 2:1 ובקאמפ נואו בתבוסה 4:1. תמיד עם שיטת משחק שונה.

המשותף לשלושת ההפסדים: רדאמל פלקאו הבקיע את השער היחיד של אתלטיקו בכל אחד מהמשחקים. הקולומביאני ברח לכסף של מונאקו, אז הפעם סימאונה צריך מישהו אחר שיתעלה ואולי גם יביא הכרעה. הבחור מהקטע הקודם אמור להיענות לאתגר.

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. רויטרס
אחרי שהסיר את קללת הדרבים, יש לו אתגר נוסף. דייגו סימאונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully