וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ': "מה שקרה עם גיא פניני זו תאונה"

10.1.2014 / 8:47

מנהל מכבי ת"א מסביר את תפיסת האשכים של מאריץ'. על סופו: "זה היה כמו קסם שהוא שיחק פתאום". רייס: "כל מה שהייתי צריך זה לשנות את הגישה שלי"

ברני ארדוב

צפו בפניני מושך את אשכיו של מאריץ'

שביעות רצון רבה נרשמה אתמול (חמישי) בקרב אנשי מכבי תל אביב לאחר הניצחון השני ברציפות בשלב הטופ 16 ביורוליג, 75:85 על קובאן. הניצחון מעלה את הצהובים למאזן של 11 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, ותחושות של שמחה מהולות בשחרור נראו היטב על פניהם של השחקנים ואנשי הקבוצה בחדר ההלבשה, אותו מקום שבו שררו לא מעט תחושות של לחץ ותסכול במהלך החודשים האחרונים. דיוויד בלאט שיבח את השחקנים על המלחמה ובעיקר על כמות האסיסטים "שמראים על משחק קבוצתי", לדבריו, אולם הדגיש כי ישנן משימות רבות לפניהם, בליגה הישראלית ובאירופה. האירוע הלא שגרתי של המשחק היה כאשר גיא פניני תפס באשכיו של אלכס מאריץ' ברבע השלישי (צפו בקטע בווידאו המצורף).

צפו בסופו מככב ב-75:85 של מכבי ת"א על קובאן

שי האוזמן מנתח את הניצחון של הצהובים

בלאט: ”היום בבוקר סופו עוד היה על קביים”

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם שון ג'יימס. ברני ארדוב
""שון עבר טיפולים בשבועות האחרונים ומצבו בסדר". שון ג'יימס/ברני ארדוב

בהנהלת הצהובים מסרבים להתרגש מהמקרה של פניני, ומסבירים כי מדובר בטעות ולא בעבירה מכוונת. מנהל הקבוצה, ניקולה וויצ'יץ' אמר לוואלה! ספורט: "דיברתי עם גיא על זה והוא הבהיר לי ששום דבר לא נעשה בכוונה אם קרה משהו. גיא אמר גם שהוא אפילו לא זוכר שדבר כזה קרה. זה דבר שנעשה בטעות במהלך משחק ושהוא פתאום ראה את מאריץ' שוכב על הפרקט ולא הבין מה קרה. כשראו את זה על המסך אחר כך, כולם וגם גיא פניני הופתעו. זו תאונה וממש לא יותר מזה. אין כאן שום דבר מכוון. משהו שקורה תוך כדי משחק אינטנסיבי בלי לשים לב. זה מקרי ולא מכוון כך שאף אחד לא שם לב ואפילו השופט לא ראה שמשהו קורה".

מי שבלט במשחק מעל כולם היה סופוקליס שחורצאניטיס, שלמרות פציעתו בקרסול הוא עלה לשחק והציג משחק מצוין. עם זאת, הסנטר היווני יעבור הבוקר בדיקת MRI כדי לוודא שלא חלה החמרה במצב הקרסול בעקבות המשחק. סופו עצמו הודה אמש כי "זה כאב וכואב, אבל צוות הרופאים טיפל בי ובאתי לשחק".

וויצ'יץ' הדגיש כי במכבי לא ידעו כי פציעתו לא הייתה קשה, ואמר לוואלה! ספורט: "אני לא יודע מה הרופא עשה. רק יום לפני המשחק סופו עוד היה על קביים. הוא בא בבוקר המשחק אלינו ואמר: 'אני רוצה לשחק'. זה היה ממש כמו קסם שסופו שיחק פתאום. הוא תרם רבות למשחק, אבל זה לא אומר שהפציעה עברה. נטפל בו, צריך לשמור עליו. נקווה שהפציעה לא תחמיר".

על מצבו של שון ג'יימס, הוסיף המנהל: "שון עבר טיפולים בשבועות האחרונים ומצבו בסדר. מול קובאן הוא קלע נקודות חשובות. זה לא פשוט לשוב לשחק אחרי פציעות כאלו ועוד במשחק הזה. דווין גם היה מדהים". על הקבוצה עצמה אמר: "הכול זה הכנה לאירוע המרכזי: המאבק על ההעפלה לפיינל פור, לזכות באליפות, לזכות בגביע. יש לנו שלושה אירועים כאלו ואני בטוח שאנחנו יכולים להעפיל לכולם, כל עוד נישאר בריאים. בינתיים ברור שיהיו עליות ומורדות לאורך הדרך. כרגע אנחנו במאזן של 2:10 ביורוליג וזה מכובד מאוד".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם ניקולה וויצ'יץ' סופוקליס שחורציאניטיס. ברני ארדוב
"זה כאב וכואב, אבל צוות הרופאים טיפל בי ובאתי לשחק". שחורציאניטיס/ברני ארדוב

כזכור, בחודשים האחרונים נלחמו בהנהלה על השארתו של טייריס רייס, וסברו כי יש להעניק לו דקות יציבות ולא להענישו אחר כל טעות. בלאט סבר כי יש להחליפו ואף נבדקו מאחורי הקלעים מספר מועמדים. בסיום המשחק לא מעט אנשי הנהלה במכבי חיבקו בחום את רייס על משחקו ושיבחו אותו. וויציץ' התייחס למצבו של רייס, ואמר: "עקבנו אחרי טייריס רייס כבר שנתיים, וכבר אז הוא עשה דברים טובים. כאן הוא עדיין לא הציג את מלוא הפוטנציאל שלו, אבל הוא שחקן טוב מאוד והוא מסוגל לעזור לקבוצה לשחק ברמה מאוד גבוהה. זה מה שהוא עשה מול קובאן. טייריס עזר לשמור על קצב משחק מהיר ונתן לנו יתרונות נוספים בהתקפה".

רייס התייחס אף הוא למשחק שהציג ולהתאקלמות שלו: "באופן אישי, אין ספק שנהניתי מול קובאן. זה בדיוק מה שצריך לעשות כשעולים על הפרקט, וכך גם אמרתי לעצמי, למאמן ולחברים לקבוצה: 'אני הולך ליהנות, לא משנה מה יקרה כאן. אני אהיה עצמי' . מה השינוי והשיפור מבחינתי? כל מה שהייתי צריך לעשות זה לשנות את הגישה שלי, לעשות את הדברים כמו שצריך".

על המשחק אמר רייס: "עם 25 אסיסטים ותשעה איבודי כדור, יהיה קשה מאוד לנצח אותנו באירופה. מסרנו והנענו את הכדור בצורה טובה, שיחקנו בקצב מהיר ועשינו את כל מה שהיינו צריכים לעשות. זה היה נראה כמו מה שאנחנו עושים באימונים. אם נתמיד במה שאנחנו עושים ונצליח למסור כמות של 20-23 אסיסטים למשחק, אני באמת לא חושב שיהיו הרבה קבוצות שיוכלו לנצח אותנו. עכשיו אנחנו צריכים להתרכז במשחק הבא שלנו נגד אשדוד". על שחורצאניטיס הוסיף רייס: "כשראיתי את סופו לבוש, הייתי בהלם, ואני מופתע מאוד. כשראיתי אותו, שאלתי אותו מה הוא עושה. אחר כך הוא עלה על הפרקט ונתן תצוגה מדהימה. זה לא משהו שיצא לי לראות קודם".

טייריס רייס מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"זה בדיוק מה שצריך לעשות כשעולים על הפרקט, וכך גם אמרתי לעצמי, למאמן ולחברים לקבוצה: 'אני הולך ליהנות, לא משנה מה יקרה כאן. אני אהיה עצמי'". טייריס רייס/ברני ארדוב

גם שון ג'יימס התייחס להחלטה של סופו הפצוע לשחק, ואמר: "הוא הגיע ופשוט נתן את הכול. כשהגעתי וראיתי אותו לבוש, חשבתי לעצמי 'למה לעזאזל הוא לבוש למשחק?'. הייתי בהלם, אבל הוא נפגש עם הצוות הרפואי ועם צוות האימון ביומיים האחרונים, ומהרגע שהוא עלה על הפרקט הוא נתן 110 אחוזים. אני גאה מאוד בו ובמה שהוא עשה". על המשחק עצמו הוסיף ג'יימס: "אני חושב ששיחקנו היטב במשחק שהיינו צריכים לנצח בו. סופו הגיע פצוע, שיחק נהדר ונתן את כל כולו. זה ניצחון שהיינו צריכים.

"אנחנו סוף סוף משחקים את הכדורסל של מכבי. יש לנו קבוצה מוכשרת מאוד וזה קשה לשחקנים להבין מה התפקיד שלהם בקבוצה. אני חושב שהסיבה שאנחנו קולעים כל כך הרבה נקודות ומחוברים בצורה טובה היא כי כל אחד מתחיל להבין את תפקידו בקבוצה".

ג'יימס התייחס לחזרתו לפרקט לאחר היעדרות ארוכה, ואמר: "זה כמו לרכוב על אופניים. פשוט צריך לחזור לשחק ולהרגיש בנוח. ברגע שהצלחתי לעשות את זה, התחלתי להרגיש טוב. זה הרגיש טוב לחזור, היו לי פרפרים בבטן. זו תחושה נהדרת לשחק ולהתחרות שוב ברמות האלה".

שחקן קובאן ריצ'רד הנדריקס מול שחקני מכבי תל אביב דווין סמית', אלכס טיוס. ברני ארדוב
"מה שעבד עבור מכבי זה פשוט שהיא שיחקה כקבוצה. אנחנו חייבים להמשיך לעבוד קשה, יש לנו קבוצה טובה ואנחנו צריכים לראות איך אנו נחלצים מההפסדים ומהמצב שאליו נקלענו". הנדריקס/ברני ארדוב

ובצד המפסיד, לא קשה היה להבחין באכזבה ובתחושה הקשה ששררה בקרב אנשי קובאן. ריצ'רד הנדריקס, אקס מכבי, סיכם: "זה מתסכל לספוג הפסד חמישי ברציפות, אבל נמשיך הלאה. מכבי קבוצה טובה ומאוזנת. הם שיחקו חזק וטוב. הרבע הרביעי של מכבי עשה את ההבדל. סופו היה גורם עיקרי בניצחון של מכבי. הוא נתן את הטון וזה היה ההבדל העיקרי. האסיסטים של מכבי היו טובים. קשה מאוד לעצור ככה קבוצה שתוקפת אותך מכל מצב. מה שעבד עבור מכבי זה פשוט שהיא שיחקה כקבוצה. אנחנו חייבים להמשיך לעבוד קשה, יש לנו קבוצה טובה ואנחנו צריכים לראות איך אנו נחלצים מההפסדים ומהמצב שאליו נקלענו. זה לא חוסר מאמץ או ריכוז שלנו. שיחקנו נגד קבוצות חזקות. אנחנו צריכים להמשיך בדרך שלנו ולחזור ליסודות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully