וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 75:85 את קובאן

צפו בתקציר: סופוקליס שחורציאניטיס התאושש באורח פלא מהפציעה בקרסול, עלה בחמישייה והחזיר עם 22 נקודות גדולות. סמית' הוסיף 15 ו-12 ריבאונדים והצהובים במאזן מושלם בטופ 16

עריכה: מיכאל ברגמן

בשבוע שעבר יצאה מכבי תל אביב למשחק חוץ קשה מאוד בטורקיה וסיימה אותו עם ניצחון גדול על גלאטסראיי. כבר אז הדברים החלו להראות טוב עבור הצהובים והערב (חמישי), המצב רק הלך והשתפר. אחרי שלושה רבעים צמודים, מכבי ברחה בעשר הדקות האחרונות וניצחה 75:85 את לוקומוטיב קובאן הרוסית, כדי לעלות ל-0:2 בטופ 16 ולעשות עוד צעד לעבר שלב ההצלבה.

סיפור המשחק היה ללא ספק סופוקליס שחורציאניטיס. רק אתמול הענק היווני נפצע והחשש לגביו היה כי הוא ייעדר בין עשרה ימים לשבועיים. במקום, הקרסול החלים באורח פלא וסופו נכלל בסגל. מה זה נכלל בסגל? הסנטר של מכבי עלה בחמישייה ומהרגע הראשון הפציץ, עם 11 נקודות מתוך 12 הראשונות של הצהובים ו-22 בסך הכול, במשחק מצוין. דווין סמית' תרם את חלקו עם 15 נקודות ו-12 כדורים חוזרים.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול שחקן קובאן סימאס יסאיטיס. ברני ארדוב
פצוע? מה פתאום. סופו מול יסאיטיס/ברני ארדוב

כאמור, סופו פתח בסערה, אבל לאורך 30 דקות לרוסים היו תשובות לכל מה שמכבי השליכה לכיוונם, כולל לשון ג'יימס, שגם הוא מתחיל להתאושש מהפציעה המתסכלת בגבו. הרבע הראשון הסתיים בשוויון והמחצית, בשבע הפרש למארחים (38:45). ברבע השלישי, לאחר דקות ארוכות, קובאן כבר עלתה ליתרון וברחבי ההיכל החל חשש, אבל עשר הדקות האחרונות היו בשליטה צהובה מוחלטת, כאשר ריצת 2:12 של מכבי סוגרת עניין.

הצהובים עלו למאזן 0:2 בטופ 16 בזכות הניצחון השלישי שלהם העונה על קובאן. אחרי שהביסו את היריבה הרוסית במשחק החוץ בסיבוב הראשון וניצחו אותה בקושי בבית בגומלין, מכבי שוב הסתדרה עם קובאן, השיגה ניצחון 11 ברציפות בכל המסגרות ובשבוע הבא תצא לליטא, למפגש מעניין מול ז'לגיריס קובנה ושרונאס יאסיקביצ'יוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
שבוע הבא בליטא. בלאט/ברני ארדוב

רבע 1:

אחרי כל הדיבורים לאורך השבוע, סופו פתח בחמישייה לצד אוחיון, פניני, היקמן וסמית'. הכדור הראשון הלך להנדריקס, שהניח שתיים קלות. מנגד, שחורציאניטיס עלה על הלוח עם שני סלים. היווני המגודל המשיך לעבוד עבור מכבי ועם שני סלים נוספים העלה את מאזנו במהרה לשמונה נקודות. עוד סל ועבירה ולסופו יש כבר 11 נקודות אחרי 4:22 דקות. פצוע? הצחקתם אותו. מרקוס וויליאמס צימק בשלשה, סמית' ענה בסל מהיר, 12:16 לצהובים. קובאן השוותה, אבל סופו שב מהמנוחה עם עוד סל ועבירה. סופו ביצע עבירה שנייה, שון ג'יימס נכנס, אבל מכבי נתקעה והרבע הסתיים ב-21:21.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון מול שחקן קובאן מרכוס וויליאמס. ברני ארדוב
מכבי עם עוד ניצחון. אוחיון/ברני ארדוב

בלו פתח את הרבע עם הנקודות הראשונות שלו במשחק וגם ג'יימס הניח שתיים. מכבי ניסתה לברוח, קובאן לא נתנה, אבל רייס קלע את השלשה הראשונה כדי לקבוע 26:30 לצהובים. הריצה נמשכה, עם שלשה של אינגלס ועוד שתיים של סופו, שעלה לשבע משבע מהשדה ו-16 נקודות. המארחים השלימו ריצת 0:8 ופשוטין לקח טיים אאוט בהול. הרוסים החלו להתקרב, אבל סמית' צלף חמש שלשה. מצד שני, מיקוב ענה באחת משלו ומכבי לא הצליחה לברוח. סמית' המשיך לקבור שלשות וקבע פלוס תשע לצהובים. המחצית הסתיימה ב-38:45 למכבי.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מול שחקן קובאן מנטאס קליינטיס. ברני ארדוב
הצהובים ברחו ברגע המתאים. היקמן מול קליינטיס/ברני ארדוב

רבע 3:

קובאן פתחה טוב את הרבע והנדריקס קלע שלשה מוזרה, שהורידה את היתרון של מכבי ל-45:46 בלבד. סופו המשיך לצבור נקודות ועלה ל-19. המשחק הפך למאוד מבולבל ושתי נקודות של יסאיטיס קבעו 50:52 למכבי, ארבע וחצי דקות לסוף הרבע. בראון העלה את קובאן ליתרון לאחר דקות ארוכות, אבל פניני ענה עם שלשה ועבירה. פניני, שרשם גם רגע מכוער כשתפס את אשכיו של אלכס מאריץ' במהלך חסימה, הוסיף עוד שלשה, אבל הרוסים נלחמו. שלשה גדולה עם הבאזר של רייס סיימה את הרבע ב-62:64 לצהובים.

דייויד בלו יוגב אוחיון דווין סמית' אלכס טיוס מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קרב על כל כדור/ברני ארדוב

רבע 4:

מכבי שבה מן המנוחה היטב ובלו קלע במתפרצת, אבל סופו ביצע עבירה רביעית וירד לטובת ג'יימס, שמיד קלע שתיים בתום מהלך יפה. בלו קלע קאץ'-אנד-שוט יפה וקבע 66:72, שש וחצי דקות לסיום. עוד שלשה של סמית' והפער כבר עלה לתשע, חמש דקות לבאזר. מכבי המשיכה לטוס, היקמן הניח עוד שתיים במתפרצת וזה 68:81 גדול לצהובים. זה נגמר ב-75:85 למכבי.

שון ג'יימס מכבי תל אביב מול ריצ'רד הנדריקס לוקומוטיב קובאן. ברני ארדוב
ג'יימס נאבק בהנדריקס/ברני ארדוב

סטטיסטיקה אישית:

קלעו למכבי תל אביב: סופוקליס שחורציאניטיס 22 (9 מ-11 מהשדה, 15 דקות), דווין סמית' 15 (3 מ-5 ל-3, 12 ריבאונדים), טייריס רייס 12 (2 מ-7 ל-3, 6 אסיסטים), דייויד בלו 7 (6 ריבאונדים), ג'ו אינגלס 7, גיא פניני 7 (2 מ-5 ל-3, 6 אסיסטים), יוגב אוחיון 5, שון ג'יימס 4. אלכס טיוס (10 דקות) שותף ולא קלע.

קלעו לקובאן: מנטאס קאלנייטיס 18 (5 מ-6 ל-2, 2 מ-8 ל-3, 8 אסיסטים), ריצ'רד הנדריקס 13 (9 ריבאונדים, 4 איבודים)), מרכוס וויליאמס 13, סימאס יסאיטיס 6 (7 ריבאונדים), קרונוסלב סימון 6, דריק בראון 6 (1 מ-8 מהשדה), סרגי ביקוב 5, אלכס מאריץ' 2.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם ניקולה וויצ'יץ' סופוקליס שחורציאניטיס. ברני ארדוב
וויצ'יץ' ובלאט מרוצים מסופו/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית:

אחוזים ל-2: מכבי תל אביב 62 (25 מ-40), קובאן 52 (20 מ-38)

אחוזים ל-3: מכבי תל אביב 33 (9 מ-27), קובאן 32 (8 מ-25)

אחוזים מהעונשין: מכבי תל אביב 50 (8 מ-16), קובאן (11 מ-16)

ריבאונדים: מכבי תל אביב 37 (12 בהתקפה), קובאן 38 (14 בהתקפה)

אסיסטים: מכבי תל אביב 25, קובאן 13

חטיפות: מכבי תל אביב 3, קובאן 5

חסימות: מכבי תל אביב 5, קובאן 5

איבודים: מכבי תל אביב 9, קובאן 10

שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב גיא פניני, יוגב אוחיון. ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב גיא פניני, יוגב אוחיון/ברני ארדוב
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם שון ג'יימס. ברני ארדוב
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם שון ג'יימס/ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
האוהדים הצהובים עומדים מאחורי הקבוצה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully