וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרימו עוגן: שי האוזמן מנתח את ניצחון מכבי תל אביב על קובאן

10.1.2014 / 7:30

מכבי תל אביב מצליחה לרווח את המשחק עם ובלי סופו, מבליטה בכל שבוע טופ סקורר אחר, וכפי שבלאט הבטיח, הולכת ומשתפרת במקביל להצגת סימנים של הטמעת שיטה ברורה. שי האוזמן מנתח את הניצחון על קובאן ומסמן את הקרב הגדול הבא של הצהובים, שכבר יהיה על יתרון הביתיות

עריכה: מיכאל ברגמן

יבגני פשוטין, מאמנה של לוקומוטיב קובאן, רשם בטעות בטופס המשחק את החמישייה הלא נכונה מבחינתו. המשמעות? חמישייה שבה דרק בראון בעמדה מספר 3, לצידם של מאריץ' והנדריקס. טועה, טעינו, טועים – ואפשר לתקן. מה שיותר קשה לתקן, מסתבר, היא תכנית משחק עמה מגיעים מהבית. שני המשחקים הקודמים מול קובאן היו מהטובים של סופו העונה ביורוליג, עם שיאי דקות (פעמיים מעל 20 דקות) ודומיננטיות מוגברת בהתקפה. בשני המשחקים הללו סמך פשוטין על היכולת של מאריץ' את הנדריקס, כל אחד בנפרד, להסתדר לבדם – באחד על אחד – מול ביג סופו. וטעה.

יכול להיות שסיפורי הקרסול וההשבתה של היווני הגדול מנעו מהמאמן הרוסי חשיבה מחודשת. בכל מקרה, ההגנה של פשוטין קיבלה הוראה לעשות בדיוק את מה שלא הצליח לה בפעמים הקודמות, כלומר לנסות קצת לצופף אולי את ההגנה כשבייבי שאק מקבל את הכדורים פנימה, אבל חס וחלילה לא להביא מלכודת. זאת, בין היתר, כדי למנוע ממכבי להגיע לשלשות פנויות. הבעיה היא שהתכנית הצליחה והחולה כבר לא מתלוצץ עם רופאיו. מכבי אמנם לא קלעה ולו שלשה אחת ברבע הראשון, אבל היווני שלהם טחן כל שומר שניצב מולו. זה עלה לרוסים בנקודות קלות של הצהובים בצבע וביטחון עצום להתחיל איתו את המשחק וזה גרם להם, על הדרך, ללא מעט עבירות מוקדמות של הגבוהים.

צפו בשחורציאניטיס מככב עם 22 נקודות ב-75:85 של מכבי ת"א על קובאן

סופו בסיום: "מאוד כואב לי". בלאט: "בבוקר הוא עוד היה על קביים"

לנגפורד צלף 29, מילאנו השפילה את אולימפיאקוס עם 51:81

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול שחקן קובאן סימאס יסאיטיס. ברני ארדוב
שוב טחן את קובאן. סופוקליס שחורציאניטיס/ברני ארדוב

על היעדר שחקן 4 אמיתי במכבי דיברנו כבר פעמים רבות. בהרכב הפותח של הצהובים עלו אתמול (ולא רק אתמול) גיא פניני ודווין סמית' בעמדות 3-4. מעניין בעניין זה הציוות שהקצה להם בלאט. בהתקפה פניני משחק את התרגילים מעמדה מספר 4. בהגנה הוא מקבל את משימות השמירה מול ה-3 היריב. המשמעות? כשהכדור אצל מכבי, אזור המחיה המרכזי של פניני הוא אזור הטופ-אוף-זה-קי, כלומר איפשהו בקשת שלוש הנקודות למעלה. וכרגע זה נראה כמקום הנוח ביותר עבורו. בשני המשחקים האחרונים ביורוליג שבר פניני את שיאו העונתי באסיסטים. 4 נגד הטורקים בשבוע שעבר ו-6 נגד הרוסים המעט אנמיים אתמול. אם מוסיפים לכך 2 שלשות ו-7 נקודות רצופות כשצריך, ומתעלמים מהמחווה ההומו-אירוטית כלפי מאריץ', מקבלים מומנטום מצוין של הקפטן במיל'.

במקביל יש לדווין סמית' יותר חופש פעולה, בעמדה 3 (אבל גם 4) בהתקפה. הוא יכול לפגוע ביריבה עם שתי שלשות משלו באזור הטופ-אוף-זה-קי אבל יכול לגרום לנזקים גם באזורי המחיה של הגארדים, כולל מהפינות. בצד השני של המגרש, הציוות ההגנתי של סמית' מול דרק בראון פירק לרוסים את המשחק, ולא בפעם הראשונה. בראון הוא הטופ סקורר של קובאן עם כמעט 15 נקודות למשחק כשלא פוגשים את בלאט. מול מכבי, בשני משחקים, יש לו 5.5 נקודות, וגם זה בחסד. היתרון היחסי של הפורוורד המוכשר בוגר אוניברסיטת קסבייר (שחסה שם, אגב, בצילו של אחד ג'וש דאנקן) מול גבוהים כבדים או מגושמים מתבטל לחלוטין מול ההגנה והשומרים שמציב לו בלאט, באישית רגילה או בהגנת מאסקינג (אזורית שהופכת לאישית) בכלל ודווין סמית' בפרט. ואם על הדרך, בין הצגה הגנתית למשחק התקפה יעיל, גורף סמית' גם 12 ריבאונדים ועוזר למכבי כמעט להשתוות למספרי הריבאונד של היריבה, אז החיים יפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקני מכבי תל אביב גיא פניני, יוגב אוחיון. ברני ארדוב
במומנטום מצוין. גיא פניני/ברני ארדוב

שני משחקים בתוך הטופ 16, ומעבר לתוצאות המעודדות אפשר כבר לסמן כיוון ושיטה שנוחים למכבי ושאותם היא מראה ומיישמת מול היריבות שלה. נתחיל, כמו שבלאט אוהב, בהגנה. מבין הקבוצות שנותרו בשלב הזה של היורוליג, מכבי שניה מהסוף בכל הקשור לכמות השלשות שהיריבה זורקת נגדה. היא גם לא מהמצטיינות בכל הקשור למספר האיבודים של היריבות מולה. מצד שני, היא מתמחה בהורדת מספר האסיסטים של היריבה והכי טובה ביורוליג בכמות זריקות הקרש-סל (כלומר, זריקות מקרוב) של הקבוצה מהצד השני. במילים פשוטות, מכבי כופה על הקבוצה מנגד לזרוק מרחוק ומונעת זריקות מקרוב. ואמנם היא ממעטת מאוד לחטוף כדורים, אבל מהצד השני משבשת לצד השני את המשחק ולא מאפשרת לו משחק קבוצתי שמתבטא באסיסטים. אז קובאן שמרבה לאבד כדורים (כמעט 15 למשחק) איבדה רק 10 כאלה אתמול, אבל היא מסרה 5 אסיסטים פחות מהממוצע שלה וזרקה 7 שלשות מעל הממוצע שלה. מסקנה – תכנית המשחק ההגנתית, הנסוגה והטקטית של מכבי תל אביב הצליחה. גם הפעם.

התקפית, מכבי מצליחה לייצר שתי תצורות שונות עם היגיון אחד דומה. האחת, עם סופו, שבו מנסים (ולאחרונה מצליחים) למסור לו פנימה כשהוא נועל את היריב מתחת לטבעת, על הגב שלו. כדור פנימה, ומרווחים את המשחק. השניה, בלי סופו, כשמריצים תרגילי פיק אנד רול. ניסיון לחדור פנימה – וגם כאן, מרווחים את המשחק. במשחק אמש, כשטייריס רייס מקבל דקות משמעותיות וממלא את הנישה שמילא היקמן בשבוע שעבר מול גלטסראיי (כולל 6 אסיסטים), יש למכבי גם יכולת יצירה מהכדרור – וזה לא מובן מאליו. בכל מקרה, הצהובים מיישמים באדיקות את האימרה SHARING IS CARING, ומצליחים להבליט כמעט בכל שבוע טופ סקורר אחר.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
שתי יריבות פוטנציאליות על המקום השלישי כבר נפלו שדודות. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

בלאט מבטיח לנו מתחילת העונה קבוצה שתלך ותשתפר ככל שהחודשים ינקפו ויחלפו. הוא גם מבטיח לנו היגיון ושיטתיות בצורת המשחק של הקבוצה שלו. כרגע עושה רושם שהצהובים גם ממשיכים במגמת השיפור וגם מראים סימנים של הטמעת שיטה ברורה. אפשר לאהוב אותם ואפשר גם לא, אבל נכון לעכשיו זה עובד בכלל לא רע. שתי יריבות פוטנציאליות על המקום השלישי כבר נפלו שדודות. יכול להיות שהקרב האמיתי יחל ב 21 לפברואר, מול צסק"א, על יתרון הביתיות?

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully