וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשר הרוס: דריו פרננדס מתמודד עם השנה הקשה בחייו

5.1.2014 / 11:00

המוות של האם, הפרידה מהאישה, איבוד החסכונות בקפריסין, ההתפרקות המנטאלית אחרי פרשת הצ'צ'נים ותנאי המגורים הקשים בחיפה. דריו פרננדס מנסה לקום מהשנה הקשה בחייו דרך הכדורגל, ומקווה שהצטיינות מול בית"ר תחזיר אותו לחיקה, גם אם הסיכוי נראה קלוש

one

בערב הסילבסטר העלה דריו פרננדס סטטוס בפייסבוק: "אני בחדר כושר שבו צריך להיות. האמת שלפני שנים הפסקתי לחגוג. בשביל מי שעדיין חוגג תיהנו, תחבקו את מי שנמצא לידכם, כי יכול להיות שבשנה הבאה הוא כבר לא יהיה. המוות תמיד מגיע בלי הודעה מראש ובשביל זה צריך לנצל כל דקה ודקה מהחיים. אסור ללכת לישון בלי ללמוד משהו חיובי".

זה רק החלק הראשון של הסטטוס (לשני נגיע בהמשך), אך הוא נותן הצצה נרחבת למה שעובר על דריו פרננדס בשנה וחצי האחרונות. במישור האישי איבד פרננדס את אימו ונפרד מאשתו, ובמישור הכלכלי-מקצועי ויתר על סכומי כסף גדולים כדי לחזור לבית"ר ירושלים מאלקי לרנקה והיה חלק משמעותי בהישארות שלה בליגה בחצי עונה מופלאה בשנה שעברה. מאז פרשת הצ'צ'נים, שבאה במקביל למשבר הכלכלי בקפריסין בו איבד השחקן כ-80 אחוז מחסכונותיו , פרננדס היה על סף התפרקות מנטאלית. מאז הוא מנסה לשרוד את התקופה.

לאנשים כלפי חוץ לא כל כך ברור אם פרננדס, 35, יכול לשרוד אותה. בחצי העונה הנוכחית יש יותר מדי רעש סביב פרננדס, רעש שרק עושה נזק לקריירה שלו. למתבונן מהצד לא ברור מה באמת קורה עם דריו פרננדס, אבל הערב הוא פוגש את בית"ר ירושלים, כשלכולם ברור שהקשר ירצה לתת משחק גדול כדי שבית"ר תנסה להשיב אותו לבירה. הסיכויים שזה יקרה? נמוכים מאוד, אבל בכדורגל אף פעם אי אפשר לדעת.

דריו פרננדס שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
הרבה רעש, הרבה נזק לקריירה. פרננדס בעוד רגע לא שקט/ברני ארדוב

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

פרננדס הוא סיפור על תשוקה של ילד להיות שחקן כדורגל ולהקריב את כל מה שיש לו. גם במבט לאחור הכדורגל הוא כל מה שיש לו ומה שמחזיק אותו שפוי. "הוא עבר גיהינום בשנה וחצי האחרונות", סיפר אלי כהן השריף, "אנשים אחרים במצב הזה מזמן היו מרימים ידיים ועוזבים את הכדורגל. לו כל מה שיש זה הכדורגל, זה החמצן שלו. גם בגילו הוא מתאמן יותר קשה מכולם, זה סם החיים שלו".

פרננדס גדל בדרום ארגנטינה ובגיל 11 עזב את הבית והלך לחפש לעצמו קבוצה בבואנוס איירס. הוא עבר כמה מחלקות צעירות, נאלץ לחפש מקומות ללון בהם ועבר תקופה מאוד לא פשוטה, בניגוד לדעת המשפחה שרצתה לראות אותו נשאר בבית. פרננדס רדף אחרי החלום, ולאחר שנדד בין כמה מועדונים מצא את מקומו ב"ספורטינג פונטו אלטה" שבפרברי בואנוס איירס. שם גם עלה לבוגרים והתחיל את קריירת הנדודים שלו.

בשנה שעברה אביו של פרננדס הגיע לביקור בארץ וכשנשאל על דריו אמר: "הוא עדיין הילד שרק רוצה לשחק כדורגל. זה מנצח בשבילו את הכול בחיים. הוא יילך עד לקצה העולם בתנאים הכי קשים, רק שיתנו להמשיך ולשחק, זה שווה לו יותר מכסף או כל דבר אחר בחיים". וכאן נכנס החלק השני של פרננדס, מאותו פוסט בפייסבוק בליל הסילבסטר: "אל תפסיקו לחפש את החלום שלכם ואת הניסיון להגשים אותו. אף פעם אל תקשיבו לאידיוטים שאומרים לכם לוותר. אני חי את החלום שלי כל יום מחדש. בשבילי הדבר החשוב ביותר זה לצאת למגרש בכל סופשבוע עם המספר 23 על הגב".

מאמן בית"ר ירושלים אלי כהן באימון הקבוצה. קובי אליהו
"דריו עבר גיהינום, אחרים היו מזמן מרימים ידיים". אלי כהן/קובי אליהו

בקיץ שלפני העונה שעברה, במהלך מחנה האימונים של בית"ר, היה ויכוח בין פרננדס לעוזר המאמן ז'אן טלסניקוב. פרננדס העיר לטלנסיקוב כמה מילים, האחרון נפגע ואלי כהן ביקש מהשחקן להתנצל. פרננדס לא הסכים והשריף אמר לו: "אין בעיה, לא רוצה אל תתנצל, אבל אם קורה איתך עוד משהו הכי קטן אתה עף מהקבוצה". לאחר מספר דקות כבר נראה פרננדס בדרך לאוטובוס, משוחח עם טלסניקוב ומיישר את ההדורים.

המקרה הזה מייצג את ההתמודדות של השריף עם פרננדס. אבל יש הרבה מאמנים שלא היו מוכנים להתמודד - אורי מלמיליאן ואלי כהן שהגיע לבית"ר בתחילת העונה. פרננדס שבר עשרות קלקרים בבית וגן, לא מעט מול הפנים של המאמן, העיר הערות והתפוצץ במהלך אימון. שחקנים היו אומרים: "אם אני הייתי עושה עשרה אחוז ממה שדריו עושה הייתי עף מהאימון ומושעה", אבל מאמנים שבחרו ללכת עם הארגנטינאי לקחו את כל זה למקום אחר לגמרי. "איזה בעיות משמעת היו לו?" שואל השריף: "אלה עניינים של כדורגל, הוא רצה שירוצו יותר, יהיו אגרסיביים יותר או יעבדו יותר, רק על הדברים האלה הוא התעצבן. הלוואי שהיו לי עוד ארבעה שמתעצבנים כמוהו. בסוף העונה כולם ראו את המשבר שהוא עובר וזה לא היה הזמן להתחיל לטפל בו כמו ילד קטן, אלא לנסות לתת לו גב. גם הפרשה של הצ'צ'נים, גם זה שהוא איבד את כל הכסף פגע בו. ניסינו להחזיר אותו למסלול כי אין כאן שחקנים ברמה שלו. הוא גבר, לא מפחד ולוקח עליו".

גם העימות של פרננדס עם הקהל בשלהי העונה שעברה, שהיה לכאורה על עניין הגזענות, נסב סביב עניינים אחרים. כשהקהל חיכה לו בבית וגן הוא תהה: "מה קורה להם? הם לא מבינים שאנחנו יורדים ליגה? איך הם יכולים להיות נגדנו, עוד מעט בית"ר בליגה השנייה ונגמר בית"ר. אני לא מבין את זה. זה לא משנה סדאייב או פוטין, אנחנו צריכים להישאר בליגה".

דריו פרננדס שחקן בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
גזענות? לא סביב זה נסב העימות. דריו פרננדס והתנועה המפורסמת לאוהדי בית"ר/נועם מושקוביץ

בהפועל חיפה הסיפור קצת אחר. הקליקה החיפאית די מרוחקת מפרננדס וגם משחקנים כמו קאלה, עמרי קנדה ועוד. יחד עם זאת, אחד השחקנים זרק "לך תראה איפה דריו גר ותבין למה הוא עצבני". בדיקה קצרה העלתה שפרננדס משתכן במין מרתף\בקתת עץ בת חדר שסידר לו אחד ממקורביו. פרננדס ממתין ארבעה חודשים להיכנס לדירה, אך הפועל חיפה לא מוכנה להתחייב לשנה לאף בעל בית, רק למספר חודשים. לכן כל דירה אותה רצה השחקן נפלה: "יש כאן שחקנים שיכולים לחיות עם דברים, אבל הוא בא מרמה אחרת", אומרים בקבוצה, "זו בקתה של חדר בלי מקלחת ומטבח, הוא מתקלח במכון כושר או במועדון ואוכל בחוץ. לא ברור איך המועדון בכלל מוכן ששחקן שלו יחיה בתנאים ספורטיביים כאלה".

פרננדס היה מתוסכל בקיץ מכך שבית"ר ויתרה עליו. אין לאיש ספק שזה הגיע לו, ההתפרצות שלו כלפי אלי כהן הייתה מעשה שלא ייעשה שאין ממנו דרך חזרה. בהפועל חיפה הוא התחיל עם הלב בבית"ר, אך הצליח להתנתק ולחזור לעניינים. הוא אפילו היה השחקן הטוב על המגרש במשחק הניצחון 0:1 על בית"ר במושבה.

גם בחיפה היו לארגנטינאי לא מעט עימותים, למשל עם הבלם הליטאי קיאנסקס או העימות המילולי שלו ושל קאלה עם יובל אבידור בחדר הלבשה. בקבוצה דווקא לא מתרגשים: "מה שהיה עם קיאנסקס הם דברים שקטנים על שלומי דורה. הוא עיצב את ערן לוי, אז מה זה דריו? קצת טמפרמנט. הוא סגר את זה ודריו שיחק בשבת. מקרים כמו זה עם אבידור קוראים הרבה פעמים אחרי משחק, אבל במקרה של דריו יש מי שיוציא ויקצין את זה. כולם יודעים לאיזה בנאדם במועדון יש את השחקנים שלו, אותו אדם שלא ברור עד היום למה יואב כץ נותן לו להמשיך ולפגוע בקבוצה".

בקבוצה סיפקו דוגמה: "לפעמים אפשר לראות את זה עם כרטיסים לפני משחקים. יש מי שאומרים להם כן ויש את אלה שאומרים להם לא. לפני המשחק נגד בית"ר במושבה דריו ביקש כרטיס לחברה שלו ואמרו לו שאין. זה נראה לך נורמלי? מכל השחקנים הוא היה צריך לקבל ראשון, זה משחק נגד בית"ר, ידעו מה זה בשבילו. דריו כעס ואני חושב שבסוף סידרו לו את העניין".

אותו שחקן הוסיף: "יואב אוהב אותו, שלומי מאמין בו, אז צריך לתת לו גב וחום אחרת סתם נאבד אותו. במצב הזה הוא לא יוכל לתרום לנו. דריו לא טלית שכולה תכלת, הוא צריך גם להרגיע, להבין את מקומו בקבוצה ולהוריד טורים, אבל גם המועדון ואולי השחקנים צריכים לעשות שינוי בנושא כדי שנרוויח אותו. ממה שאנחנו מבינים, הוא איתנו עד סוף העונה".

שלומי דורה, מאמן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
לא מתרגש. שלומי דורה/אדריאן הרבשטיין

ומה לגבי הפנטזיה של אוהדי בית"ר שיחזור? שם כולם מתלחששים שאם דריו ייתן משחק גדול הערב ורוני לוי יחשוב שהוא יכול לעזור לו, דברים יכולים לקרות. מציאותית קשה לראות את זה מגיע לידי ביצוע. גם רוני לוי וגם הסיום הצורם של פרננדס עם בית"ר הם כרגע מחסום גדול להתקשרות מחדש. יחד עם זאת, עוד משחק בו המאמן יראה קבוצה בלי אדרנלין ומנגד את פרננדס פורח, יזכיר לכולנו שכמו תמיד, בכדורגל הכול יכול לקרות, מה גם שאוהדי בית"ר בקרית אליעזר בוודאי ידחפו לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully