וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיש הגדול

3.1.2014 / 7:15

הוא ניהל את המשחק בצורה מרשימה, קלע באחוזים של סקורר, היה נהדר בהגנה ורשם שיא קריירה. מדור המעקב השבועי של אור שקדי התלהב מנמרוד טישמן אבל לא שוכח איזה יום תפסה היריבה שמנגד, ומציב מטרות ריאליות לעתיד

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון והשני. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. למדור השישה עשר בחרנו את נמרוד טישמן (22, 1.97), אחד השחקנים שסומנו ככוכבי העתיד של הכדורסל הישראלי, שמשחק היום בגלבוע/גליל ומנסה לפרוץ. עקבנו אחריו בניצחון החוץ של גלבוע/גליל על הפועל חולון 70:87 במסגרת המחזור ה-14.

נמרוד טישמן שחקן הפועל גלבוע/גליל. מגד גוזני
זמן טוב לשיא קריירה. טישמן/מגד גוזני

איך הגיע למשחק?

אחרי שנתיים בהן היה במקרה הטוב הגארד השני מהספסל, הצהירו העונה בגלבוע/גליל כי טישמן יהפוך לאחד השחקנים המובילים, ומבחינת דקות הוא נמצא שם ובגדול. 29.8 דקות בממוצע מתחילת העונה מקבל הגארד שגדל במכבי תל אביב, אבל לפחות בתחילת העונה הוא לא הצליח לעשות את קפיצת המדרגה. לקראת אמצע העונה הצליח השחקן בן ה-22 להתקדם ורשם סדרה טובה בה רשם 8.7 נקודות, 6 אסיסטים ו-3.5 ריבאונדים בממוצע. דווקא במשחקים האחרונים חלה אצלו שוב ירידה כשהממוצע הכללי שלו מתחילת העונה עומד על 5.6 נקודות, 4.6 אסיסטים ו-3 ריבאונדים בממוצע למשחק.

נמרוד טישמן שחקן הפועל גלבוע/גליל. מגד גוזני
ירידה לצורך עלייה/מגד גוזני

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 17 נקודות (4 מ-6 ל-2 נקודות, 3 מ-4 ל-3 נקודות) (שיא קריירה), 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים, חסימה וחטיפה ב-28 וחצי דקות. מדד כללי – 22 נקודות.

כשהיה על המגרש: 31:65 לגלבוע/גליל.
כשלא היה על המגרש: 22:39 להפועל חולון.

כמו בכל המשחקים מאז המחזור השישי, גם הפעם טישמן פתח בחמישייה, אלא שבניגוד לתקופה האחרונה, הפעם זה היה נראה טוב מאוד מההתחלה. במהלך הראשון של המשחק הוא ניהל את ההתקפה, סידר שני מצבים טובים לקליעה שלא נכנסו ופעמיים היה שם בריבאונד ההתקפה. הדקות הראשונות שלו אופיינו בסוג השחקן שהוא, קודם כל מחפש לנהל את ההתקפה ולשלוט בקצב ורק לאחר מכן מחפש את הסל. 7 נקודות הוא קלע מתוך ה-20 של קבוצתו ב-9 הדקות הראשונות - פעמיים מחטיפה, אחת שלו, ופעם נוספת כשנותר לבד על הקשת. בהגנה הוא היה חלק מהאיזורית היעילה של שרון דרוקר, והפגין אחריות כשלא חשש לעצור מתפרצת בעבירה טובה.

אחרי מנוחה קלה ברבע הראשון הוא שב לפרקט כשחולון צימקה מעט והחל את הריצה שגמרה את המשחק סופית. בדקות הללו הוא לא ריכז את המשחק, כשקני בוינטון הוליך את הכדור, והשניים היוו צמד גארדים. שני אסיסטים יפים ליאנגר וג'קסון עצרו את הריצה של חולון, ולאחר מכן פעולה הגנתית מצוינת כשהוא הוציא את הכדור מהידיים של שלומי הרוש, ולמעשה גמר את המשחק. לקראת סיום המחצית הוא סיים מתפרצת נוספת בלייאפ, ולא חשש לקחת את הזריקה האחרונה של המחצית, למרות שהחטיא.

המחצית השנייה הייתה גארבג' טיים ארוך, והביטחון של טישמן כבר היה גבוה. הוא שיחק רק 12 דקות במחצית הזאת, אבל הפגין בה את הפוטנציאל שבו. ארסנל המהלכים כלל שלשה ועוד סל מחצי מרחק על הראש של שלומי הרוש, שלשה פנויה נוספת שנכנסה, חדירה והוצאה לטוני יאנגר ועוד חדירה אגרסיבית. לצד המהלכים הללו הוא המשיך לנהל את המשחק באחריות אופיינית. הוא הוחלף 6 דקות לסיום ביתרון 28 לקבוצתו.

נמרוד טישמן שחקן הפועל גלבוע/גליל מול שלומי הרוש שחקן הפועל חולון. מגד גוזני
ניהל מצויין את המשחק. טישמן מול הרוש/מגד גוזני

מסקנות

לפני שמתחילים לשפוך את ההלל על ההצגה הנהדרת של נמרוד טישמן כמה סייגים חשובים. ראשית גלבוע/גליל הציגה את משחקה הטוב ביותר העונה, לא מעט בזכותו, אבל במשחק שכזה קל להתלהב מהיכולת של השחקן שבאנו לבדוק, ולכן כדאי לקחת את הניתוח בפרופורציות הנכונות. שנית חשוב להתייחס ליריבה. ביום שהפועל חולון מציגה יכולת איומה כפי שהציגה ליריבה בכלל, ולשחקנים המשמעותיים שבה בפרט, קל הרבה יותר להציג יכולת משוחררת.

כעת אחרי שהנמכנו קצת את האש, נלבה אותה. מהשנייה הראשונה של המשחק באולם הפחים היה אפשר להבין שנמרוד טישמן הגיע למשחק בצורה אחרת. בהתקפה הראשונה הוא נגע פעמיים בכדור והוביל לריבאונד התקפה, שחרר שני שחקנים לקליעות פנויות ומיד לאחר מכן היה שם לריבאונד ההגנה. העובדה שהוא היה אקטיבי כל כך עזרה לו להכנס למשחק, וכשהסל הראשון הגיע במתפרצת זה נראה כאילו הסכר נפרץ. הגארד ששיחק בנוער של מכבי תל אביב הוכיח במשחק הזה שהוא מסוגל להיות איום משמעותי מחוץ לקשת, ביחד עם ערנות הגנתית, לחץ אפקטיבי על הכדור, אבל מעל הכל, ניהול המשחק ושליטה בקצב.

כמות השחקנים הישראלים שמסוגלים לנהל משחק ולהוביל קבוצה היא די נמוכה. כמות השחקנים שיכולים לעשות את זה מעל לגובה 1.95 היא כמעט ולא קיימת. הגודל של נמרוד טישמן הוא היתרון הגדול שלו, ומאפשר לקבוצה שלו להציב לידו גארד סקורר נמוך מבלי להיפגע. העובדה שהוא ידע להשתמש בגודל הזה במשחק מול חולון, ובכלל העונה, למספר ריבאונדים מספק לגארד, רק מעלה את הציפייה ממנו. בשני משחקים מתוך 13 הוא איבד יותר משני כדורים למשחק, והוא שמיני בליגת העל, ורביעי מבין הישראלים ביחס אסיסטים לאיבודים. מבין השחקנים שמעליו, רק יותם הלפרין, קרלון בראון ודרווין קיצ'ן משחקים יותר ממנו. ההפתעה במשחק בחולון הייתה האפקטיביות ההתקפית עם 70 אחוזים מהשדה, אך שוב קשה לשכוח שהקבוצה שלו הייתה ביום נהדר, והיריבה ביום נורא.

הפוטנציאל שיש בשחקן של שרון דרוקר ידוע לכל. כבר כמה שנים מצפים שהוא יעשה את קפיצת הדרך ויהפוך לשחקן מוביל בכדורסל הישראלי. כשהוא הלך לאוניברסיטת פלורידה הגדולה, והחליף את ניק קלאת'ס, כבר היו כאלה שפנטזו על שחקן נוסף ב-NBA, אבל המציאות קצת רחוקה מכך. לטישמן יש עוד הרבה במה להתקדם, והדבר הראשון שהוא והמאמן שלו ציינו במסיבת העיתונאים היה היציבות. אם עד סיום העונה נוכל לראות עוד חמישה משחקים לפחות שבהם יציג את היכולת מאולם הפחים, ישלוט בקצב וידע לצבור נקודות, הוא יהיה מוכן לקחת את הצעד הבא.

בניגוד לשחקנים שלהם אפשר לראות איזשהו סוף לפוטנציאל שלהם, לטישמן אין גבול ברור. קשה לדעת לאן הוא יכול להגיע, וסביר להניח שתשובות ראשונות למה היעד הבא שהוא יכול להעמיד לעצמו כמטרה יהיו בסוף העונה הנוכחית.

נמרוד טישמן שחקן הפועל גלבוע/גליל. מגד גוזני
לא ברור עד לאן הוא יכול להגיע. טישמן/מגד גוזני

מה אמר ומה אמרו עליו

נמרוד טישמן: "השנה אני מרגיש הרבה יותר טוב ונוח על המגרש, צריך לעבוד על היציבות, אני סובל מזה השנה, לצד משחקים טובים יש משחקים לא טובים. שחקנים גדולים נמדדים ביציבות, מקווה שיהיה לזה המשכיות".

שרון דרוקר: "נמרוד עשה משחק טוב מאוד, משחק של רכז טוב מאוד. רוצים לשמור אותו ככה, הוא עובד קשה ואנחנו רוצים שתהיה המשכיות למשחק הזה. תפס אותי מאמן בכיר בארץ ואמר לי כל הכבוד שאני נותן לו את המפתחות, יש לו מקום להשתפר והוא עובד קשה. החוכמה היא לא לעשות משחק אחד פעם ב אלא לשמור על יציבות בהגנה, בריבאונד ולתת את האסיסטים ובעיקר לשמור על קצב המשחק".

נמרוד טישמן שחקן גלבוע/גליל מול הפועל חולון. מגד גוזני
קיבל את המפתחות וידע מה לעשות איתן. טישמן/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully