וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ירושלים הביסה את הפועל אילת

אליהו (24) הוליך את ירושלים ל-65:82 על אילת, גלבוע/גליל דרסה את חולון, נתניה הפתיעה את הרצליה, חיפה ניצחה

המחזור ה-14 בליגת העל יצא לדרך הערב (חמישי) עם ארבעה משחקים, כשבמשחק המרכזי קיבלה הפועל ירושלים הצגה גדולה של ליאור אליהו שהריץ את קבוצתו לניצחון חוץ יוקרתי באילת, 65:82. האלופה מכבי חיפה, שעצרה את רצף ההפסדים שלה, חגגה על נועלת הטבלה מאשדוד עם 71:82, בעוד הפועל גלבוע/גליל התפוצצה על הפועל חולון באולם הפחים ודרסה אותה 70:87. מי שהשיג ניצחון בכורה כבר במשחק הראשון שלו מאחורי הקווים הוא יניב בורגר, שהוליך את ברק נתניה ל-63:70 נהדר מול בני הרצליה בחוץ.

ליאור אליהו, הפועל ירושלים, חוגג ניצחון על מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
משחק ענק שלו. אליהו/יוסי ציפקיס

הפועל אילת - הפועל ירושלים 82:65

לא מעט זמן המתינו בהפועל ירושלים לקבל את המקסימום מליאור אליהו, אבל הערב, נראה שההתמנה הזו היתה שווה. הפורוורד שהגיע ממכבי תל אביב התפוצץ על הקבוצה של עודד קטש עם 24 נקודות, הוציא את קבוצתו מהדיכאון שלאחר ההדחה מהגביע, והשכיח את חסרונו של ארטיום פרחוסקי הפצוע כשירושלים רשמה ניצחון שביעי רצוף בליגה. אילת לעומתה שבה להפסיד אחרי רצף ניצחונות משלה, וכלל לא הופיעה לרבע האחרון בו לחץ ג'וש דאנקן על הדוושה כדי להביא את הניצחון מהדרום.

גייטס היה בלתי ניתן לעצירה בפתיחה, ועם שש נקודות רצופות הריץ את המארחים ליתרון 0:6. אליהו וקיצ'ן העלו את ירושלים על הלוח, אבל ניסים הפגיז מחוץ לקשת ושמר את אילת מלפנים. אליהו המשיך לעשות ככל העולה על רוחו בצבע של המארחים, מנקו צלף שלשה ורק ברקוביץ' הוריד את אילת ביתרון 15:17 בסיום הרבע הראשון. יניב גרין עלה נהדר לרבע השני ועם שש נקודות רצופות העלה את ירושלים ל-19:23. גרינברג שלח אל הפרקט את מייק ברוסביץ' המתאזרח לדקות ראשונות וזה הגיב עם נקודות בכורה והאלי-אופ נהדר של אליהו העלה את האורחים ל-9. פלין קליימן מצא נקודות עבור המארחים ונקודות של ווטפורד הורידו את אילת בפיגור מינימלי, 32:27 במחצית.

אליהו המשיך בהופעה הנהדרת שלו גם ברבע השלישי, ההגנה של אילת פשוט לא הופיעה וסדרת זריקות עונשין של הלפרין הטיסה את ירושלים ל-19:30 ו-16 הפרש. ניסים ענה עם שלשה, אבל קולמן צלף אחת משלו ורגע לפני הרבע האחרון עמד היתרון של האורחים על 48:62. דאנקן עלה בענק לרבע הרביעי עם שמונה נקודות רצופות כולל צמד שלשות שפתחו פער של 20 הפרש. ווטפורד ופאלמר עוד צלפו שלשות עבור אילת, אך דאנק נפלא של דופרי דקה וחצי לסיום הוציאה את האוויר מניסיון הקאמבק של המארחים. בסיום זה 65:82 לירושלים.

קלעו להפועל ירושלים: ליאור אליהו 24 (10 מ-18 מהשדה) ו-5 אסיסטים, ג'וש דאנקן 15 ו-8 ריבאונדים, יותם הלפרין 12 (0 מ-5 לשלוש) ו-7 אסיסטים, דרווין קיצ'ן 10 ו-11 ריבאונדים, רונלד דופרי 9, יניב גרין 4 ו-7 ריבאונדים, חנן קולמן ורפי מנקו 3 כל אחד, מייק ברוסביץ' 2, אדם אריאל שיחק ולא קלע.

קלעו להפועל אילת: טרנס רודריק 12 (1 מ-7 לשלוש), קווין פאלמר 10 ו-9 ריבאונדים, אפיק ניסים ויינסי גייטס 8 כל אחד, כריסטיאן ווטפורד ואלישי כדיר (7 ריבאונדים) 7 כל אחד, ניב ברקוביץ' 6, פלין קליימן 5, ניצן חנוכי 2.

ג'וש דאנקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
רבע אחרון נהדר הביא את הניצחון. דאנקן/מגד גוזני

מכבי אשדוד - מכבי חיפה 82:71

ברוכה השבה, מכבי חיפה. אחרי רצף של שישה הפסדים בכל המסגרות, הצליחו הירוקים לחזור לעצמם במחזור הקודם מול ברק נתניה החלשה, והערב הם ניצלו עוד יריבה החלשה - הפעם נועלת הטבלה - כדי לחזור ולייצר רצף ניצחונות. מי שלהט במדים הירוקים היה דגן יבזורי שרשם שיא עונתי עם 23 נקודות ופתאום האלופה שוב נראית בעניינים, גם ללא מורן רוט הפצוע. ואשדוד? היא נראית בדרך הבטוחה לליגת המשנה עם הפסד שישי ברציפות.

אשדוד פתחה טוב יותר את המשחק, כשחאבייר סילאס מפגיז מחוץ לקשת בדרך ל-5:11. חיפה נכנסה אט אט להתמודדות, רייס ויבזורי מצאו נקודות ושלשה של קוביאן השלימה את המהפך ויתרון 16:19 לזכותם של הירוקים בסיום הרבע הראשון. בריאן רנדל הזכיר לירוקים עד כמה הם היו חסרים אותו עם נקודות חשובות, וגם שלשה של הופמן לא עזרה מול הנוכחות של אייק אופייבו בצבע שהצעיד את חיפה ליתרון 31:45 במחצית.

הופמן ודאב עוד צימקו ל-9 בפתיחת הרבע השלישי, אך משחק הפנים של הירוקים פשוט היה יותר מדי עבור אשדוד. אופייבו המשיך ללכת להביא נקודות מהקו, וחיפה הוליכה 53:63 לפני הרבע האחרון. סילאס פתח את הרבע הרביעי עם שלשה אך יבזורי מיד ענה מהצד השני עם חמש נקודות רצופות והיתרון של החיפאים צמח ל-15. זאק רוזן עוד ניסה לקרב בחזרה את האורחים אך יבזורי ורנדל שמרו את הניצחון בצד הירוק. 71:82 לחיפה בסיום.

קלעו למכבי חיפה: דגן יבזורי 23 (8 מ-12 מהשדה), אייק אופייברו 15, בן רייס 10 (0 מ-5 לשלוש) ו-7 ריבאונדים, דונטה סמית' 9 ו-8 ריבאונדים, בריאן רנדל 8 ו-8 ריבאונדים, אלכס צ'וברביץ' ועידו קוז'יקרו 6 כל אחד, דויד קוביאן 5 (1 מ-10 מהשדה), אורי קוקיה ותומר בן אבן שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי אשדוד: קני הייז 16 (6 מ-12 מהשדה), זאק רוזן 13 ו-5 אסיסטים, חאבייר סילאס 10, משה מזרחי 9, מרכוס דאב 8, אר.טי גודווין 6, אלעד הופמן 5, מעית ביר כץ 4, יוני ניר שיחק ולא קלע.

נמרוד טישמן שחקן גלבוע/גליל מול הפועל חולון. מגד גוזני
שיא קריירה נפלא. טישמן/מגד גוזני

הפועל חולון - הפועל גלבוע/גליל 87:70

לא רבים מאוהדי הכדורסל ידעו על קיומו של המחזור בחמישי בערב, אך מעל הכל, היה נדמה הערב שאיש לא בישר לחולון שיש משחק. הקבוצה של ליאור ליובין פשוט לא הופיעה להתמודדות, ובעוד אוהדיה תלו שלט בו נכתב "לא נשכח את מחדל הרצליה", תזכורת לתקרית ההפסד שלהם בגביע המדינה, נראה שעכשיו יש להם סיבה אמיתית לדאגה. את כל זה ניצל נמרוד טישמן עם משחקו הטוב ביותר בקריירה בליגת העל כשצלף 17 נקודות ויחד עם ריק ג'קסון הבלתי נגמר הצליחו השניים לקטוע רצף של שני הפסדים אצל האורחים.

חולון כלל לא הופיעה למשחק ברבע הראשון, ומנגד גלבוע/גליל קיבלה יכולת נפלאה של נמרוד טישמן, שיחד עם דגלאס ויאנגר הדהימו את המארחים בדרך ל-7:24 משוגע לחלוטין בסיום הרבע הראשון. ריק ג'קסון נכנס גם הוא לחגיגה, אבל אז קרה דבר משונה - חולון הופיעה להתמודדות. באוורס וריינולדס מצאו נקודות, והחלו נוגסים בהפרש של האורחים. אלא שטישמן במשחק מצויין ניהל היטב את ההתקפה, ושלשה של שמחון הביאה את גלבוע/גליל ביתרון 27:51 מוחץ במחצית.

לורנס באוורס שחקן הפועל חולון מול גלבוע/גליל. מגד גוזני
פשוט לא הופיעו. שחקני חולון/מגד גוזני

ג'קסון וטישמן המשיכו להתעלל באורחים ההמומים, סקוטי ריינולדס המשיך להיראות רע וסימס קבע 41:68 אחרי שלושה רבעים. סקוורר עוד קלע שלשה בפתיחת הרבע האחרון, אך שמחון ענה לו עם צמד שלשות משלו והקפיץ את היתרון המשוגע של גלבוע/גליל ל-31. עד לסיום הורידו האורחים הילוך ואיפשרו לחולון למזער מעט נזקים, כשרוזפלט והרוש מורידים ל-87:70 בסיום.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: ריק ג'קסון 18 (9 מ-17 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, נמרוד טישמן 17 (3 מ-4 לשלוש) ו-4 אסיסטים, עמית שמחון (3 מ-4 לשלוש, 8 ריבאונדים) וקני בוינטון 11 כל אחד, טוני יאנגר 9, סטו דגלאס ודשון סימס (5 אסיסטים) 8 כל אחד, ג'ראלד רובינסון 3, אנטון קזרנובסקי 2, בר ראובן, חואקין שוכמן ובר מאור שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל חולון: אייזק רוזפלט 19 (7 מ-10 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, סקוטי ריינולדס (5 מ-10 מהשדה, 7 אסיסטים) ולורנס באוורס 13 נקודות כל אחד, יחזקאל סקוורר וגוני יזרעאלי (7 אסיסטים) 6 כל אחד, בריאן אסברי 5, נועם מטלון 3, שלומי הרוש 2, נאור שרון 1, איתי שגב שיחק ולא קלע.

שלומי הרוש שחקן הפועל חולון מול ג'ראלד רובינסון שחקן גלבוע/גליל. מגד גוזני
לא כוחות. רובינסון מול הרוש/מגד גוזני

בני הרצליה - ברק נתניה 70:63

מה תגידו על יניב בורגר? המאמן הצעיר, שחזר אל תפקיד המאמן הראשי במקומו של רובי בלינקו שפוטר מהקבוצה בשבוע שעבר הוביל את שחקניו לניצחון כבר במשחקו הראשון, ועוד מול הקבוצה החזקה של אפי בירנבוים בחוץ. בורגר קיבל הופעה נפלאה מיהוא אורלנד שלקח את עצמו את המשחק ההתקפי של האורחים וגם ניסיון קאמבק מאוחר של הרצליה לא הצליח להציל אותה מעוד הפסד חלש.

נתניה תפסה פיקוד על המשחק בפתיחה כששולמן וגואטה מעלים אותה ליתרון 4:9. אומה ואיבי החזיקו את הרצליה קרוב, אך שלשה של יהוא אורלנד הביאה את נתניה ביתרון 12:18 בסיום הרבע הראשון. אורלנד המשיך לצלוף, ויחד עם רייט העלה את האורחים ליתרון דו ספרתי. בן שימול מצא שלשה פנויה, דונלדסון התעורר עם שש נקודות רצופות ועד המחצית הצליחה הרצליה לרדת בפיגור 36:31 בלבד.

הקבוצה של בירנבוים נראתה רע מאוד כשחזרה מחדרי ההלבשה, ופשוט לא הצליחה למצוא את הטבעת. מנגד החל דוואן רובינסון לחמם את היד, בעוד שלשה גדולה של אורלנד הביאה את נתניה ביתרון 42:56 מדהים לפני הרבע האחרון. דווקא כשהיה נדמה שהרצליה הרימה ידיים, הגיעה ריצת 12:21 של קבוצתו של בירנבוים. עוז בלייזר רשם 7 נקודות מהירות, אבירם זליקוביץ' צלף פעמיים מחוץ לקשת, ודקה וחצי לסיום זה רק 3 הפרש לזכותה של נתניה. אלא שאורלנד ורובינסון עשו את העבודה מהקו, ובסיום ניצחה נתניה 63:70.

קלעו לברק נתניה: יהוא אורלנד 22 (8 מ-12 מהשדה), דוואן רובינסון 13 ו-9 אסיסטים, ראשון פרימן 10 ו-7 ריבאונדים, ג'וליאן מילס (10 ריבאונדים) ואנטואן רייט (6 ריבאונדים) 6 כל אחד, אייל שולמן 5, ניר כהן ואלירן גואטה 4 כל אחד, יועד בית יוסף ודולב דראפיץ' שיחקו ולא קלעו.

קלעו לבני הרצליה: ג'אקים דונלדסון 14 ו-7 ריבאונדים, מייקל אומה 13 (2 מ-11 מהשדה), אנדודי איבי 10 (4 מ-12 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, אבי בן שימול 9 ו-5 אסיסטים, אבירם זליקוביץ' ועוז בלייזר 7 כל אחד, דווין ברוילס 3, דן גרונפלד שיחק ולא קלע.

יניב בורגר מאמן עירוני רמת גן. ברני ארדוב
ככה פותחים את הקדנציה. בורגר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully