וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב תבחן את המגן השבדי יונתן אזולאי

29.12.2013 / 14:08

שיחק באורגריט ורשם הופעה בבוגרים של גטבורג. בקבוצה לא מרוצים מה-0:2 על בני יהודה: ”קבוצות אחרות יענישו על הרפיון”

one

מכבי תל אביב הגדילה שוב את הפער בראשות הטבלה לשבע נקודות יתרון, אחרי ניצחון 0:2 נגד בני יהודה, בדרבי הקצוות התל אביבי, אמש (שבת) בבלומפילד. זה לא היה משחק קל עבור הצהובים, שנאלצו לעבוד קרוב למחצית שלמה, עד שפנדל של ערן זהבי בדקה ה-41 העלה אותם ליתרון מול המערך ההגנתי שהציב מאמן הזהובים יוסי אבוקסיס. למעט פרק זמן של כ-20 דקות במחצית השנייה, שלטה מכבי תל אביב באופן כמעט מוחלט במשחק, אם כי לא היטיבה לשחק. "במשחקים מסוג אלה, צריך להפעיל בעיקר את הראש ולשחק בשכל", אמרו בקבוצה. "זה בהחלט קשה לשחק נגד קבוצות שמסתגרות ומתגוננות, אבל יש פתרון לכל דבר. קבוצה שבאה לשחק נגד מכבי יודעת שאם היא תשחק פתוח, היא תחטוף חמישייה ולכן מאמנים מעדיפים להסתגר ולהפסיד בקטנה. מצד שני אנחנו חייבים לתת את הדעת על הירידה ביכולת בחצי השני, כי קבוצות אחרות יענישו אותנו על הרפיון הזה. ברור שאנחנו פייבוריטים בכל משחק והכול תלוי באיך נשחק וכמה השחקנים יתנו מעצמם בכל משחק".

במחזור הבא תארח הקבוצה את מכבי חיפה, במשחק המרכזי של המחזור ה-16 שיערך ביום שני הבא בבלומפילד. אם הצהובים ינצחו, הם יפתחו פער בלתי נתפס של 17 נקודות מול הירוקים, ולמעשה יגמרו סופית את חלום האליפות ואולי גם הצמרת, עבור שחקניו של אריק בנאדו.

בתוך כך מכבי תל אביב תבחן את יונתן אזולאי, מגן בן 20 המשתייך לסגל הנבחרת הצעירה של שבדיה. השחקן צפוי להצטרף למכבי תל אביב בימים הקרובים לעשרה ימי התרשמות. אזולאי, שחקנה של קבוצת גטבורג הושאל ממנה לקבוצת אורגריט, במדיה שיחק 27 משחקים וכבש שער אחד. אזולאי ייצג את שבדיה בכל הנבחרות הצעירות, ומתנשא לגובה 1.82 ס"מ. "המועדון עקב אחרי אזולאי במהלך ששת החודשים האחרונים והזמין את השחקן להתאמן עם הקבוצה במהלך פגרת החורף בשבדיה על מנת לאפשר לצוות המקצועי לראות אותו מקרוב", נכתב באתר הרשמי של המועדון.

צפו בביצוע מרהיב של אזולאי לפני שלוש שנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עקבו אחריו במשך שישה חודשים. יונתן אזולאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאמן פאולו סוזה נדרש לבצע שינויים בהרכב כבר בפתיחת המשחק. החלוץ טל בן חיים נפצע בעינו בדקה ה-13 ונאלץ לצאת מהמשחק. סוזה שיחק עשר דקות בעשרה שחקנים, עד שעומרי בן הרוש נכנס כמחליף לאגף שמאל ויואב זיו עבר לצד ימין. בן חיים נלקח מיד לאחר פציעתו לבדיקה בבית החולים "איכילוב", שם התברר כי החלוץ סובל מחבלה בעינו ויאלץ לנוח מספר ימים, עד הבדיקה הבאה. במחצית המשחק נאלץ המאמן הפורטוגלי להחליף גם את כובש השער הראשון, ערן זהבי, שעלה לשחק חולה, אחרי שחש ברע בשלושת הימים האחרונים. "המלחמה על ההרכב ועל הסגל גדולה מאוד ורואים שכל שחקן כאן נותן מעל ומעבר, אף אחד לא רוצה לוותר כאן על שום משחק", אמר גורם בקבוצה.

סוזה ערך שני שינויים בלבד לעומת ההרכב שפתח בניצחון נגד עכו בשבוע שעבר, כאשר ברק יצחקי וטל בן חיים, פתחו על חשבון מהראן ראדי ועומרי אלטמן שפתחו אז. מי שקיבלו מחמאות היו יואב זיו שתפס לאחרונה מקום בהרכב וכן ראדה פריצה שכבש שפשוט אוהב לשחק נגד בני יהודה וכבש נגדה כבר ארבעה שערים מאז נחת בישראל לפני שנה.

המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף שלא נכח במשחק, שוהה בברצלונה בחופשה פרטית לצד בנותיו ושני הוריו. קרויף צפוי לעלות הילוך בשבועות הקרובים בכל הנוגע לצירופם של שחקני חיזוק לקבוצה, כאשר ההערכה היא כי יצורפו לפחות שני שחקנים חדשים ואולי אפילו יותר. קרויף מחפש שחקנים לעמדת המגן, הקשר המרכזי והחלוץ.

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. ברני ארדוב
עלה לשחק חולה. זהבי/ברני ארדוב

"זה היה משחק מאוד קשה, כי בני יהודה הגעה והסתגרה", אמר המגן עומרי בן הרוש בסיום המשחק. "ידענו שיהיה לנו קשה, כי זו קבוצה מאוד טובה והצלחנו להתעלות על עצמנו ולהשיג את הנקודות".

בן הרוש שנכנס כמחליף ותופקד בקישור הפעם ניסה להסביר על ההתאמות שעושים השחקנים בהתאם להוראות של פאולו סוזה: "זה חלק מהמשחק. אנחנו יודעים שזה חלק מהדינאמיקה של הקבוצה. גם אני וגם יואב (זיו, ר"ב) וכל מי שמחליף תפקידים כל הזמן מוכנים לכל תפקיד שיתנו לנו, זה חלק מהשינויים כאן".

בן הרוש שהתקשה למצוא את מקומו בתחילת העונה ולאחרונה השתלב היטב בהרכב הקבוצה התייחס להשתלבותו בקרית שלום: "כמובן שהגעתי במטרה לשחק. בהתחלה אתה צריך להתרגל ולהסתגל לקבוצה חדשה, זו פעם ראשונה שעברתי קבוצה ולא ידעתי איך להתמודד עם זה. אבל אני שמח עם איפה שאני היום ואני ממשיך להסתכל קדימה ומשתדל לתת מעצמי כמה שיותר".

המגן יודע שבינואר צפויים להצטרף שחקנים נוספים לסגל ולא חושש מתחרות: "תחרות בקבוצה כמו שיש לנו, זו תחרות בריאה כמובן. כל אחד מוכן לעבוד קשה שיותר קשה וככה אנחנו גם נראים במגרש. זה חלק מקבוצת כדורגל בריאה ואין עם זה בעיה".

"אנחנו מודעים לזה שקבוצות שבאות נגדנו יתנו יותר וייראו הרבה יותר טוב, אנחנו כמובן מוכנים לזה ועובדים עם הצוות המקצועי על הדברים האלה ורואים תוצאות. אנחנו מסתכלים קדימה ובאים לשחק את הכדורגל שלנו. מבחינתנו באים לתת את התצוגה שלנו, לפעמים זה מצליח יותר ולפעמים פחות, אבל נקודות זה מה שחשוב".

בן הרוש יודע שניצחון בשבוע הבא נגד מכבי חיפה, יגמור לירוקים את העונה: "כן, זה נכון. זה משחק חשוב, כמו כל המשחקים. משחק מותח מאוד ותהיה אווירה מדהימה. היום ניצחנו, אז תנו לנו ליהנות קצת מזה".

שחקן מכבי תל אביב, עומרי בן הרוש. ברני ארדוב
"זו פעם ראשונה שעברתי קבוצה ולא ידעתי איך להתמודד עם זה. אבל אני שמח עם איפה שאני היום". בן הרוש/ברני ארדוב

עדכון ראשון: 08:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully