וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה, אבל קל

28.12.2013 / 23:30

בני יהודה התגוננה היטב וכמעט הביכה את מכבי תל אביב, אבל האלופה שוב מצאה את הפתרון ואת הניצחון. שלום תקווה על האפשרויות המגוונות של סוזה, ועל הבעיות של אבוקסיס

one

כבר בתחילת המשחק היה ברור מה מצפה לנו: בני יהודה ומאמנה החדש יוסי אבוקסיס ויתרו לחלוטין על אפשרות לשלוט או ליזום מול מכבי תל אביב, והתמקדו בהגנה. בני יהודה התרכזה במשחק טקטי, כאשר אבוקסיס שם דגש על סגירת האגפים ועל עיבוי מרכז ההגנה שלו, על מנת לא לאפשר למכבי תל אביב להגיע להזדמנויות מהקווים, וכדי למנוע מחוליית הקישור האחורי של סוזה להפתיע בחדירות.

אפשר היה להבין את החשש של יוסי אבוקסיס, כבר במשחקו הראשון, מול היריבה והמוליכה. סגנון המשחק הזה אומנם מנע ממכבי תל אביב לפתוח במחץ את המשחק, כפי שהיא רגילה, אבל מנגד, משחק ההגנה הרחוק משערה של מכבי תל אביב, מנע מבני יהודה לצאת להתקפות ולהפתיע את הצהובים. קשה מאוד אחרי חטיפת כדור לצאת למתפרצת של 70 מטר מול היריבה. זה נותן לה את הזמן לחזור אחורה ולהגיב, וכך בני יהודה התקשתה לצאת קדימה. זה מה שקורה לקבוצה שמתמקדת בפעולות הגנתיות.

פאולו סוזה, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שינה שוב ושוב את המערך, בניסיון למצוא את הדרך הנכונה. סוזה/ברני ארדוב

מנגד, מכבי תל אביב גם התקשתה ולא הצליחה לתרגם את השליטה למהלכים מסוכנים. אחרי שמכבי איבדה את טל בן חיים בחלק הקדמי, פאולו סוזה הכניס את עומרי בן הרוש, בניסיון ליצור התקפה גם מהחלק האחורי. כפי שידוע בכדורגל, במשחקים מסוג זה, ניצול המצבים הנייחים הוא מאוד חשוב. מכבי תל אביב קיבלה מתנה ממצב נייח, שהצליח להרגיע אותה לפני המחצית השנייה.

אחרי שעבר את טבילת האש במחצית הראשונה, הבין יוסי אבוקסיס שבמחצית השנייה הוא יהיה חייב לשנות את סגנון המשחק של בני יהודה ולהגיב, ואכן מיד ביצע מהלכים במגמה התקפית. ראינו את בני יהודה לוחצת גבוה יותר את שחקני הגנת מכבי, הלחץ הזה הניב גם חטיפות כדורים, רק שהפעם החטיפות האלו היו קרובות יותר לשער של מכבי תל אביב. וכך בני יהודה סיפקה רבע שעה יוצאת מן הכלל, הגיעה למספר הזדמנויות, ואם הייתה לה את הרגל המסיימת, שכל כך חסרה לה השנה, היא גם יכלה להשוות ולחזור למשחק.

כשמכבי נלחצה, גם במשחק האגפים, ומצאה את עצמה מובכת מול הלחץ של בני יהודה, סוזה נאלץ לבצע מהלך טקטי הגנתי, ולמשימה הזאת יש לו רק תשובה אחת: שרן ייני. סוזה רצה להמשיך קודם כל לשמור על רשת נקייה, ופחות התרכז בהגדלת היתרון. ייני נשלח לאגף ימין, וסוזה חיזק את כנף שמאל עם הצבתם של זיו ובן הרוש כדי לעצור את עגייב, שסיכן מאוד מהאגף עם כניסתו. אחרי ביצוע המהלך הטקטי הזה, מיד נעצר המומנטום של בני יהודה. מכבי חזרה לשליטה מלאה, ושוב חזרה לחשוב התקפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה. ברני ארדוב
חייב חיזוק בחלק הקדמי. אבוקסיס/ברני ארדוב

האלופה לא הייתה מבריקה או מלהיבה, אבל כמו תמיד היה לה את השחקן התורן שבמהלך אישי מצליח להגדיל את התוצאה ולהבטיח את הניצחון. אין ספק שמבחינת מכבי תל אביב זו הייתה משוכה לא פשוטה. אחרי חילופי המאמנים, תנאי המגרש וסגנון משחקה של בני יהודה – הצליחה האלופה להתגבר על הכול, להגדיל את הפער בצמרת ולברוח מהיריבות שלה.

מנגד, בצד השני, בני יהודה מוצאת את עצמה במצב לא פשוט. צבירת הנקודות שלה העונה הוא נמוך מאוד, יוצאת דופן גם לקבוצת תחתית. אפשר לומר שהשינוי העונה בבני יהודה בהשוואה לשנים עברו הוא הכוח שהיא איבדה בחלק ההתקפי שלה. זו עדיין קבוצה מסודרת, עם לא מעט שחקנים שהיו שותפים להצלחות. יש לה סגל לא רע, אבל כשהקבוצה איבדה שחקנים חשובים בחלק ההתקפי ולא מצאה להם תחליף – היא גם לא יכלה להגיב במגרש. וכשקבוצה לא כובשת, היא מאבדת מהר מאוד את הביטחון. אני בהחלט חושב שבמידה שבני יהודה תצליח לחזק את עצמה בצורה סבירה בחלק הקדמי – למרות מצבה, יש לה מספיק זמן להיחלץ משם.

ראדה פריצה, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בעיות, יכולת מקרטעת, ואז הוא הגיע. פריצה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully