וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמנואל, סרט ההמשך

26.12.2013 / 7:00

המרוויח הגדול ביותר מהפיטורים של וילאש בואש מטוטנהאם הוא עמנואל אדבאיור, שמשחקן מחוק הפך תוך שבוע לעוגן בהרכב. האם נראה אצל התרנגולים את אפקט צ'לסי מלפני שנתיים, מהי הקללה שרובצת על ליברפול ומי חייבת להתעורר. בלוג הכריסמס של עידן ויניצקי

מה יביא לנו סנטה קלאוס?

באחד מאימוני פתיחת העונה הגיע עמנואל אדבאיור למועדון השחקנים של טוטנהאם וראה את התמונה הקבוצתית החדשה של עונת 2013/14 תלויה על הקיר. הוא לא הופיע בה. הוא בכלל לא ידע שהיא צולמה. "זה היה קשה. אני מגיע לאימון ורואה שאני בכלל לא מעורב בתמונה הקבוצתית. זו הייתה הפגנה גדולה מאוד של חוסר כבוד כלפי, אבל הייתי צריך להישאר עם הראש למעלה ולעשות את כל מה שהם אמרו לי", כך סיפר החלוץ הטוגולזי בן ה-29 השבוע, לאחר שהצמד שלו עבור התרנגולים ניצח 2:3 את סאות'המפטון בחוץ.

אנגליה מוכנה לשבוע שיא של חג המולד: כל הפרטים

האם ג'ורדן הנדרסון הוא המנהיג החדש של ליברפול?

היום: ליברפול, סיטי, יונייטד וארסנל בפעולה (החל מ-14:45)

עמנואל אדבאיור טוטנהאם חוגג שער. AP
ברוכים השבים. אדבאיור/AP

83 שערים ב-226 הופעות בפרמיירליג, ממוצע לא רע בכלל, היו לאדבאיור לפני העונה הנוכחית. 83 שערים ב-227 הופעות היו המספרים שלו לפני הצמד מול סאות'המפטון. אנדרה וילאש בואש לא ספר לרגע את החלוץ, שהגיע לקבוצה של הארי רדנאפ בקיץ 2011 והפציץ 18 שערים ב-37 משחקים, אבל בעונה שעברה הסתפק תחת וילאש בואש בשמונה כיבושים ו-33 הופעות. המנג'ר הפורטוגלי, חסיד של שיטת החלוץ הבודד, צירף בקיץ את רוברטו סולדאדו לג'רמיין דפו, חילק ביניהם את המשחקים ונתן לאדבאיור לרשום 45 דקות בלבד העונה.

אחרי החמישייה בליברפול והפרידה מוילאש בואש, נראה שהכול השתנה עבור אדבאיור. נכון, אולי לא מדובר בחלוץ שפרח בארסנל לפני מספר שנים או אפילו בזה שהוביל את טוטנהאם לפני שנתיים, אבל עם ניסיון ועם למעלה מ-150 שערים לאורך הקריירה אי אפשר להתווכח ולכן ההתעלמות המוחלטת העונה ממנו נראתה מוזרה, בעיקר לאור העובדה שהבעיה הכי גדולה של טוטנהאם מתחילת העונה הייתה כמות השערים הזעומה שהיא כבשה. ההתעלמות הזו נראית מוזרה עוד יותר על רקע אירועי השבוע האחרון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אנדרה וילאש בואש מנג'ר טוטנהאם. Pete Norton, GettyImages
התעלמות מוזרה. וילאש בואש/GettyImages, Pete Norton

במשחק רבע גמר גביע הליגה מול ווסטהאם ברביעי שעבר, אדבאיור פתח לצד דפו והעלה את טוטנהאם ליתרון. הוא הוחלף בדקה ה-78 בלואיס הולטבי ובשבע הדקות הבאות הפטישים הפכו את התוצאה עם צמד. ביום ראשון מול סאות'המפטון אדבאיור פתח לצד סולדאדו והפעם הוא כבר השלים 90 דקות, בעוד החלוץ הספרדי הוא זה שמפנה את מקומו לדפו לקראת הסיום. בדקה ה-25 הוא הוציא מתפרצת קטלנית, מסר לסולדאדו ורץ לסיים עם ביצוע אקרובטי מקרוב ובדקה ה-64 הכריע את המשחק עם בעיטה נהדרת לפינה הרחוקה. אגב, עם הצמד הזה הוא עקף את קרלוס טבס ואת כריסטיאנו רונאלדו בטבלת מלך שערי הפרמיירליג בכל הזמנים וניצב במקום ה-34 לצד לואיס סאהה.

"כל העבודה שעשיתי בתקופה הקשה משתלמת לי עכשיו", אמר אדבאיור, "המשכתי לעשות את הדברים שאני יודע ואלו הם רגעי התהילה שלי. אני מאוד שמח". אתר הפרמיירליג משתמש בנוסחת דירוג על פי נקודות על מנת לקבוע את התרומה של כל שחקן. הנוסחה מורכבת משלל גורמים שונים במהלך המשחק. במחזור האחרון, צבר אדבאיור 61 נקודות, הכי הרבה בליגה באותו מחזור, תשע יותר מאשר לואיס סוארס.

טוטנהאם הודיעה השבוע שטים שרווד, שהחליף זמנית את וילאש בואש ושעליו בונים המון במועדון, יישאר רשמית בתפקיד המנג'ר עד לתום העונה הבאה לפחות. אם שרווד אכן ייבחר להמשיך במערך שני החלוצים, אין ספק שאדבאיור ימצא לעצמו הרבה יותר דקות משחק וכנראה שגם עוד שערים. למרות העונה המוזרה שעוברת על התרנגולים, שנעים בין השפלות להצלחות, הם מגיעים לשבוע הכריסמס במצב מצוין. בליגה האירופית הם העפילו לשלב הבא עם 18 נקודות מושלמות ויש להם עוד חודשיים עד שיחזרו שם לפעילות, מה שמאפשר להם להתרכז בזירה המקומית.

טים שרווד מנג'ר טוטנהאם. Paul Gilham, GettyImages
שינה מערך. שרווד/GettyImages, Paul Gilham

מיד אחרי מחזורי החג טוטנהאם תתארח אצל ארסנל למשחק גביע ענק, אבל עוד קודם לכן, היא תנסה להתבסס בצמרת. הקבוצה מצפון לונדון נכנסת לחג כשהיא במקום השביעי אומנם, אבל בסך הכול שש נקודות מהמקום הראשון וארבע מהרביעי שמוביל לליגת האלופות, בצמרת הכי צפופה בתולדות הפרמיירליג. בשני מחזורי החג הראשונים ווסט ברומיץ' מהתחתית וסטוק סיטי ממרכז הטבלה יגיעו להתארח בוויט הארט ליין, שני משחקים מהם טוטנהאם חייבת לקחת שש נקודות. לקינוח, מחכה לה נסיעה לאולד טראפורד. אין ספק שזה יהיה משחק קשה מאוד, אבל יונייטד כבר הפסידה שלוש פעמים בבית העונה ובספטמבר שעבר טוטנהאם ניצחה את השדים האדומים בחוץ 2:3, במה שהיה הניצחון הראשון של הקבוצה באולד טראפורד מאז 1989. אם הרצף החיובי הזה, של אדבאיור ושל טוטנהאם, יימשך, התרנגולים עוד ייצאו מהחג הזה אופטימיים במיוחד.

ורק נזכיר: לפני שנתיים אנדרה וילאש בואש פוטר מצ'לסי, שמינתה לו מחליף מתוך המועדון וסיימה את העונה עם תואר גדול ומאוד מפתיע, ליגת האלופות וגם עם הגביע האנגלי. יכול להיות שבטוטנהאם בונים על שיחזור ההיסטוריה?

שחקני צ'לסי מניפים את הגביע אחרי הזכייה בליגת האלופות. רויטרס
בפעם הקודמת שוילאש בואש עזב קבוצה באמצע העונה, ככה זה נגמר/רויטרס

Jingle Bells:

אם כבר עסקנו במפגש בין טוטנהאם לסאות'המפטון, הרי שהצד המפסיד בו, הקדושים, חייב להתעורר ומהר. אחרי פתיחת עונה מופלאה, שכללה בין היתר ניצחון באנפילד, תיקו באולד טראפורד ו-22 מ-33 הנקודות הראשונות של העונה, חלמו בקבוצה מדרום אנגליה על מקום בליגת האלופות. אלא שאז הגיעה סדרת משחקים רצחנית שכללה הפסדים לארסנל, לצ'לסי ולאסטון וילה, תוצאות תיקו מול מנצ'סטר סיטי וניוקאסל והפסד נוסף לטוטנהאם ובסך הכול: שישה מחזורים ללא ניצחון ושמונה מחזורים ללא רשת נקייה, הרצף השלילי הארוך ביותר בליגה העונה. סאות'המפטון מתארחת במחזור החג הראשון אצל קרדיף סיטי, שם היא הפסידה בכל חמשת הביקורים האחרונים (כל ההפסדים היו בהפרש של שער אחד). גם ההמשך לא יהיה פשוט עם משחק חוץ מול אברטון המצוינת ומשחק ביתי נגד צ'לסי. אם הקדושים, שניצחו רק פעם אחת ב-12 משחקי הפרמיירליג האחרונים שלהם בבוקסינג דיי, לא יתעוררו מהר, הם יגלו שהקו האדום, שכרגע נמצא במרחק 11 נקודות מהם, מתקרב בצעדי ענק.

אדם ללאנה סאות'המפטון. Sang Tan, AP
סאות'המפטון חייבת להתעורר/AP, Sang Tan

על ראש עץ האשוח:

בדרך כלל אומרים באנגליה שפחות חשוב מי מובילה את הטבלה לפני שיגעון הכריסמס ויותר חשוב מי מובילה בסיומו. אלא שבארבע השנים האחרונות המשפט הזה התגלה כלא מדויק, שכן צ'לסי, יונייטד, סיטי ושוב יונייטד, כולן נכנסו לחג המולד כמוליכות ולבסוף גם זכו באליפות. האחרונה שלא הצליחה לעשות זאת הייתה ליברפול, בעונת 2008/09. כעת, המייטי רדס שוב מגיעים לפגוש את סנטה כשהם במקום הראשון בפרמיירליג, אבל החג שמצפה להם לא הולך להיות לבבי בכלל. הקבוצה של ברנדן רוג'רס תהיה במרכז העניינים בחג עם שני משחקי חוץ אדירים, תחילה מול מנצ'סטר סיטי ושלושה ימים לאחר מכן נגד צ'לסי. לואיס סוארס אומנם נמצא בכושר מטורף, אבל ביקור אצל הקבוצה התכולה ממנצ'סטר הוא לא חוויה נחמדה במיוחד העונה. הסיטיזנס עם מאזן ביתי מושלם, עם שישיות על טוטנהאם וארסנל ועם התקפה שכבשה הכי הרבה שערים בשמונת משחקי הבית הראשונים של העונה מאז טוטנהאם של 1962/63. ההיסטוריה של ליברפול הולכת נגדה. לא רק לפני חמש שנים, אלא גם בפעמיים הקודמות בהן הקבוצה הובילה את הטבלה בכריסמס (1990/1 ו-1996/7) היא לא זכתה בתואר. אם ליברפול תנצח את סיטי בחוץ, השמיים באמת יהיו הגבול מבחינתה העונה. מזל שיש לה את סוארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully