וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשפלוס הופך למינוס: הסיטואצייה הבעייתית של עומר דמארי בהפועל תל אביב

16.12.2013 / 12:57

הוא התבגר, עומד על שלו והתחבר לשכטר בחוד. דווקא מסיבות אלה וגם אחרות ("במכבי יש את ג'ורדי, פה אין לי עם מי לדבר"), הפסד בדרבי עשוי לגרום לעומר דמארי לעזוב. האם זה יקרה (רמז: עמוס לוזון), מה האופציות ומדוע, בניגוד לטל בן חיים, הוא לא ישחק אצל קרויף

ברני ארדוב

רגע לפני פתיחת הליגה העונה ואחרי ההדחה הכואבת מהליגה האירופית, הופיעו לא מעט ידיעות בתקשורת על האפשרות שעומר דמארי יימכר ויעזוב את הפועל תל אביב. השמועות דיברו אז על קושי כלכלי בעקבות ההדחה ועל דם רע בין בעלי מכבי פתח תקווה עמוס לוזון, המחזיק ב-50 אחוז מכרטיסו , למאמן רן בן שמעון. בן שמעון, שלא יכול היה להתעלם מהידיעות הללו, החליט לשים סוף לסאגה. המאמן זימן את דמארי לשיחה אישית ובה הבהיר לו: "אתה שחקן של הפועל. אל תתייחס לכל השמועות האלה. אתה לא הולך לשום מקום ואני בונה עליך שתוביל את הקבוצה העונה". החלוץ שמע את הדברים, הפנים ומחק מראשו את האפשרות של עזיבה.

ארבעה חודשים עברו. ההפסד למכבי חיפה והתיקו המאכזב בקרית שמונה לפני שבועיים הציפו מחדש את אופציית המכירה. האדומים הפנימו כי התמודדות על תואר האליפות כמעט לא ריאלית, ורק עם מכירת דמארי הם יוכלו לעשות קופה שמנה שתעזור כלכלית למועדון. כשהעניין יצא שוב לכותרות, בן שמעון שפשף את עיניו. מצדו, הוא המשיך להתנגד למהלך שכזה, אבל גם הוא הבין שהפעם הוא לא יכול לעשות שום דבר בנידון ושיחה לא תעזור. את זה גם דמארי הבין כשחבריו לקבוצה ביקשו ממנו תשובות לפני המפגש בשבוע שעבר מול אשדוד. "במכבי יש את ג'ורדי קרויף, לחיפה יש את שחר ופה אף אחד לא מדבר איתי", אמר להם החלוץ הכועס. "אני רוצה להישאר בקבוצה עד סוף העונה לפחות, אבל אין אחד שאמר לי שאני אתרכז רק בקבוצה ולא אקשיב לשטויות מסביב, ככה שאני לא יודע וזה לא ממש תלוי בי".

ב-21:00 תישמע שריקת הפתיחה בבלומפילד לדרבי שכנראה יכריע את עתידו של עומר דמארי בשורות האדומים. הפסד, והאפשרות של עזיבת החלוץ תהיה קרובה מתמיד. למרות כל ההמולה מסביבו בשבועות האחרונים, קשה להתעלם מהשנה הלא פשוטה שעברה על החלוץ, מהיחסים הרעועים עם טוטו תמוז והחוזה הבעייתי, דרך החיבור עם איתי שכטר והמחשבות על אירופה. כך הפך חלון העברות הקרוב לצומת החשוב ביותר בקריירה של החלוץ בן ה-25.

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הגיע לצומת החשוב בקריירה. עומר דמארי/ברני ארדוב

מכבי תל אביב-הפועל תל אביב (21:45, ערוץ 1): מתח אצל האדומים

טל בן חיים פורח במכבי תל אביב

מועמד לקניית הפועל תל אביב: איש העסקים מוטי מקסימוב

אוסקר גרסיה מתגעגע למכבי תל אביב. ושולח מסר לפרימו

אמנם, דמארי כבר נמצא באמצע השנה השלישית בהפועל תל אביב, אך העונה מרגישים במועדון כי הילד מפתח תקווה התבגר. דוגמה קטנה קיבלנו שלושה משחקים מפתיחת העונה. דמארי, שעד אותה עת לא כבש שער במסגרת מקומית, הגיע לשיחה אצל בן שמעון. למרות נצחון הבכורה על מכבי פתח תקווה, המאמן ניסה להבין מה לא דופק בהתקפת קבוצתו ובמיוחד מה עובר על החלוץ שלו . "אני לא בא לידי ביטוי על הקו הימני", אמר לו דמארי. " אני מרגיש הרבה יותר טוב באמצע וברחבה ויכול לעזור ולתרום הרבה יותר. ככה אני סתם מתפספס באגף". כשתוכן השיחה הודלף, אנשי הקבוצה היו קצת מופתעים: "מה שהפתיע פה זה לא שדמארי הוסט למרכז וכבש צמד במשחק מול הפועל חיפה מיד אחרי", טוען אחד הגורמים. "אלא שסופסוף הוא עומד על שלו. עומר כזה ילד טוב וממושמע, שלפעמים זה בא על חשבונו. אולי זה גם מה שמנע ממנו עד עכשיו לעשות קפיצת מדרגה בקבוצה".

בשביל להבין את השינוי שחל בדמארי צריך ללכת מעט אחורה. בקיץ 2011, כידוע, דמארי הגיע להפועל תל אביב בקול תרועה רמה ועם תג מחיר של שלושה מיליון יורו. בהפועל כבר היו מוכנים לקלוט עוד כוכב עם לא מעט אגו, אך להפתעתם גילו ילד שקט ללא מניירות. גם אלה שחשדו שמדובר בהתחלה רגועה ובהמשך דמארי יקבל ביטחון ויצוצו כל מיני גינוני כוכבות התבדו. הפעם הראשונה שבה דמארי הביע תרעומת הייתה כשטל בן חיים בעט את פנדל הקבוצה במשחק מול דודלאנג' במסגרת מוקדמות הליגה האירופית בעונה שעברה, אך גם המיני סצנה הזו נשכחה מהר. עוד דוגמה לאופי של החלוץ: במהלך העונה שעברה לא מעט אנשים במועדון ידעו שלדמארי יש בטן מלאה על טוטו תמוז. לא פעם התרעם החלוץ בשיחות סגורות על כך שתמוז חושב רק על עצמו ואם הוא היה משחק עם חלוץ אחר הוא היה מבקיע הרבה יותר . התסכול של דמארי הפך לעצבים ועם השבועות, על פי עדויות של אנשים, היה למספר 16 קשה יותר ויותר לשחק אתו. עם זאת, דמארי לא דיבר או התלונן כדי לא לקלקל את האווירה בחדר ההלבשה, וזכה ללא מעט הערכה על כך מגורמים במועדון.

ולא רק מהם. ההערכה שדמארי מקבל עכשיו נובעת דווקא מהמצב של הפועל העונה, כשהוא היחיד כמעט שמצליח לשמור על יכולת יציבה. אחרי הפתיחה המצוינת שלו בעונה שעברה, שהגיעה לשיא במשחק החוץ מול אתלטיקו מדריד עם התעניינות מצדו של דייגו סימאונה, נראה היה שדמארי בדרך הנכונה לשדרוג משמעותי בקריירה. ואז הגיעה הדעיכה המקצועית שפגעה מאוד בחלוץ. דמארי התלונן לא מעט פעמים על העובדה שאין מרכז שדה ושהוא כמעט ולא מקבל כדורים במהלך המשחקים. נוסיף לכך את התסכול מחוסר הפרגון של תמוז ואת הפתיחה שהתחלפה בבצורת. אם עד ינואר היו לחלוץ תשעה שערים בליגה, את העונה סיים עם עוד ארבעה בלבד ועם לא מעט אכזבה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב חוגג עם טוטו תמוז. קובי אליהו
יחסים טובים רק למראית עין. דמארי ותמוז/קובי אליהו

אותה האכזבה התחלפה בסיום העונה במוטיבציה. יש שקושרים זאת לחתונתו ולהולדת בתו הבכורה שביגרה אותו מאוד, אך כך או כך דמארי החליט שזו העונה שבה הוא חייב לעשות עוד קפיצת מדרגה שתוביל אותו לאירופה. אחרי מנוחה קצרה של עשרה ימים בפגרה, החלוץ החל באימונים אישיים כדי להגיע לתחילת העונה בכושר טוב. הדברים לא נעלמו מעיני הפועל ואפילו אחד הבעלים, עידו חג'ג', שחזר ממחנה האימונים לא הפסיק לשבחו: "דמארי מדהים באימונים. הוא יעשה עונה גדולה השנה אם יישאר בכושר הזה", אמר אז. הדברים גם התחברו בעוד מישור לדמארי. אם עונה לפני כן הוא סבל מיחסים גרועים עם תמוז, עם איתי שכטר התפתח סיפור אהבה מיידי. כשחזר שכטר לארץ והצטרף לאימוני הפועל, השניים ערכו שיחה, בה הם דיברו על הובלת הקבוצה ופרגון הדדי בחוד. החלוץ ידע שבניגוד לעונה שעברה יש לו הפעם פרטנר אמתי לחוד, שרק הגדיל אצלו את הביטחון והתוצאות היו מיידיות, דמארי פתח בסערה את העונה האירופית והכול נראה מבטיח, אלא שאחר כך הגיעו ההדחה הכואבת מאירופה והתחלה הנוראית של הליגה, שגררו את אותה שיחה עם בן שמעון, זו ששמה קץ ליובש הזמני, הוכיחה שהחלוץ נחוש להצליח ועם ביטחון של כוכב.

אם וכאשר דמארי יימכר, הסיפור יהפוך מורכב. נתחיל מהחוזה הלא ברור בו מתעסקים כולם. בעונת 2011/12 חתם דמארי לחמש שנים בהפועל תל אביב, כשהיא מעבירה למכבי פתח תקווה כמיליון וחצי יורו על מחצית מכרטיסו. תג המחיר נקבע אז על שלושה מיליון יורו לחלוץ, אך הוא לא מחייב. הרעיון הוא שבמקרה שהאדומים יהיו מעוניינים למכור אותו, הם יוכלו לעשות זאת ללא אישור עמוס לוזון אם יקבלו הצעה של שלושה מיליון יורו או יותר. חשוב לציין, הסעיף הזה בחוזה תקף עד סוף העונה הנוכחית, אלא שמה שלוזון עשה היה להבטיח לעצמו להיות חלק מכל משא ומתן על מכירת החלוץ, כל עוד מדובר בסכום מתחת לתג המחיר. זה למעשה הסעיף התמוה והמבלבל בכל החוזה. בכל מקרה, גם הפועל תל אביב וגם לוזון מבינים כי על החלוץ לא יקבלו אפילו הצעה קרובה לסכום הדמיוני ולכן הם נוהגים כאילו אין תג מחיר. בין הצדדים יש שיתוף פעולה, ואם תגיע הצעה רצינית הם יצטרכו להסכים עליה או להטיל וטו. על פי החוזה, מצב שכזה אמור להתחיל רק בקיץ, אך בפועל זה כבר קורה מעכשיו. מה השתנה? המצב הכלכלי של הפועל תל אביב והרצון למכור את דמארי.

יו"ר מכבי פתח תקוה עמוס לוזון. ברני ארדוב
הרבה סעיפים מבלבלים, והוא חזק בתמונה. עמוס לוזון/ברני ארדוב

אך גם אם הפועל תל אביב ולוזון יצהירו על מכירתו של החלוץ, עדיין אין הבטחה לכך שתהיה עסקה. על פי מקורבים לשחקן, גם מכבי חיפה וגם מכבי תל אביב לא מוכנות לשלם סכומים של מעל מיליון יורו עבור השחקן. במצב שכזה קשה להאמין שלוזון, שיש לו זכות וטו על העסקה, יסכים למכור. חיפה היא הרצינית יותר והיא כרגע לא מציעה סכומים גבוהים עליו, בעוד מכבי תל אביב, על פי אותם גורמים, כלל לא מעוניינת בדמארי, בוודאי שלא בסכומים האלה. לכך נוסף הרצון של דמארי עצמו לצאת לאירופה. ואם לא די בכך, הוא ידרוש שכר של 250 אלף יורו לפחות. ככה שכרגע יש הערכה שמכירה של דמארי תחכה לקיץ, אבל, וזה אבל גדול, הפסד בדרבי אמור לזרז את התהליך.

בכל מקרה, דמארי כבר עמוק במחשבות על מעבר. בשבועות האחרונים הוא התייעץ עם שכטר וגילי ורמוט על מעבר לאירופה. על אף שדמארי רואה את רוב הישראלים חוזרים מאירופה עם הזנב בין הרגליים או שלא מקבלים כמעט דקות משחק, הוא מאמין ביכולתו. מלבד זאת, דמארי גם התבטא השבוע כי לצהובים הוא לא מעוניין לעבור בשל המחויבות שהוא מרגיש לאוהדים האדומים: "בשביל עוד 30 או 40 אלף דולר לא שורפים גשרים", אמר השבוע. "האהבה שקיבלתי מהפועל לא מובנת מאליה ואני לא רואה את עצמי במכבי תל אביב. עמוס מבין שזה הרצון שלי והוא לא ילך נגדי".

ישראל זגורי שחקן הפועל תל אביב חוגג עם עומר דמארי ואיתי שכטר. ברני ארדוב
עצה טובה מחבר. שכטר עם דמארי/ברני ארדוב

נראה שדמארי בעצמו מבולבל ולא יודע כרגע איזו אפשרות כדאית לו. מצד אחד, חוזה שמן בארץ לכמה שנים עם ביטחון כלכלי וקרבה למשפחה, ומצד שני, חלום אירופה שאולי לא יישאר עוד הרבה זמן. בכל מקרה, דמארי בצומת דרכים. "דמארי צריך לעשות עוד קפיצה מדרגה אחת קטנה כדי לעבור לאירופה", אומר גילי לנדאו, "עוד שנה טובה בארץ והוא יוכל להגשים את החלום שלו. אני אישית במקומו נשאר בהפועל, כי הוא מצא שם בית חם והוא בסך הכול הצלחה במועדון ויכול עוד לשדרג את עצמו שם. אני מבין שאלה דברים שקשורים לכסף ולא בהכרח לרצון שלו, לכן בעיני מכבי חיפה תתאים לו יותר. הוא יגיע אליה כמו מושיע, המקום שלו מובטח שם והוא יכול להוביל את ההתקפה. אם הוא יעבור למכבי תל אביב, זה צריך להיות רק בתנאי שהיא משחררת את אחד החלוצים שלה ובונה עליו כציר מרכזי".

"דמארי עכשיו מצוי בצומת מנטאלי", טוען מנגד אבי תקווה, עוד אדום לשעבר. "לטעמי, הוא הוכיח שמקצועית הוא יכול להצליח באירופה. יש לו את המספרים, ועוד עונה של 15 שערים בקבוצה אחרת בליגה לא תעביר מסר שונה. אם הוא מרגיש בשל ויש לו הצעה מאירופה, הוא חייב להגשים אותה. מעבר לכך שזו התקדמות מקצועית, זו חוויה שהוא לא ישכח. ואם לאירופה הוא מכוון, הוא צריך שהתחנה הבאה שלו תהיה דווקא מכבי תל אביב. זה מועדון מאוד מסודר שכבר נמצא בשלב מאוד גבוה באירופה. בעונה הבאה הם, ככל הנראה, יופיעו במוקדמות ליגת האלופות וכל הופעה וכל גול באירופה יקרבו אותו לחלום. אם הוא מאמין בעצמו, אין שום סיבה שיחשוש מתחרות על ההרכב. בחיפה יראו אותו כמושיע, וזה ייצור המון לחץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully