וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א - הפועל ת"א: בן שמעון דחף אוהד

לקראת הדרבי (ב', 20:50, ע' 11), בצד הצהוב מרגישים: "הדרבי תלוי בנו", יצחקי וזהבי צפויים לפתוח. אצל האדומים, המאמן ניסה להטריף את שחקניו. עבדורחימי לראשונה בסגל

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* הדרבי הזה יהיה ה-142 מאז קום המדינה.

* מכבי תל אביב ניצחה בעונה שעברה שלוש פעמים לעומת פעם אחת בלבד של הפועל, וכעת לכל אחת מהקבוצות יש 45 ניצחונות על יריבתה. עוד 51 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשמכבי תל אביב מארחת את הדרבי היא מובילה 13-29 בניצחונות ועוד 24 משחקים נגמרו בתיקו.

* להפועל תל אביב יש 36.5 אחוזי הצלחה בדרבי כשמכבי תל אביב מארחת, לעומת 56.9 אחוזי הצלחה לצהובים.

* מכבי תל אביב עם שלושה ניצחונות רצופים בדרבי, אבל אפילו לא קרוב לשיא שלה: שבעה ניצחונות מהדרבי הראשון של 91/92 ועד הדרבי השני של 93/94. הפועל, אגב, מעולם לא השיגה יותר משלושה ניצחונות רצופים בדרבי.

* ערן זהבי הוא השחקן הפעיל (וגם היחיד בסגלים של שתי הקבוצות) שיש לו הכי הרבה שערים במשחקי דרבי עם ארבעה כיבושים. הוא כבש שניים במכבי ושניים בהפועל. סלים טועמה במקום השני עם שלושה כיבושים.

נתונים: אתר דריבליסט

שחקן מכבי תל אביב, טל בן חיים. יוסי ציפקיס
מפגש מסקרן עם האקסית. טל בן חיים/יוסי ציפקיס

מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

סגל מלא יעמוד לרשותו של פאולו סוזה, שכהרגלו זימן 19 שחקנים להתכנסות בבית המלון ביום המשחק. גאל מרגוליס, מאנה ומשה לוגסי נותרו מחוץ לסגל וביום שני יודיע המאמן לשחקן נוסף שהוא לא מתלבש למשחק. ובינתיים קיימת התרגשות לקראת הקרב העירוני כאשר בלומפילד צפוי להיות מלא לגמרי. במכבי מודעים לעובדה שניצחון על האדומים יקבע פער של 13 נקודות כבר בסיום הסיבוב הראשון, דבר שיגמור למעשה את העונה של הפועל.

"שאף אחד לא יחשוב בטעות שיהיה לנו קל", אמר גורם במועדון לקראת המשחק. "זה מסוג הדרבים שכולם בטוחים בניצחון של צד אחד, ודווקא הצד השני מתמלא מזה במוטיבציות ואנרגיות למשחק. המשחק הזה תלוי כמובן במכבי תל אביב, אבל אנחנו לשנייה אחת לא מזלזלים בהפועל. יהיה משחק מעניין מאוד ואנחנו נצטרך את האוהדים שלנו חזק מאחורינו כדי לנצח ולשמח אותם ואת המועדון כולו".

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אני יודע את החשיבות". פאולו סוזה/ברני ארדוב

בחלק המקצועי, סוזה כהרגלו לא מתרגל הרכבים כאלה או אחרים. ארבעה שחקנים שלא פתחו נגד בורדו ביום חמישי, ניקולה מיטרוביץ', דן איינבינדר, ראדה פריצה וטל בן חיים, צפויים לשוב להרכב בדרבי. מקומם של ברק יצחקי וערן זהבי נראה מובטח בחלק הקדמי כאשר גם מונס דאבור עשוי לפתוח בסופו של דבר במקום פריצה.

"מאז שהייתי בן 17 והפכתי לכדורגלן מקצועני עברתי הרבה משחקי דרבי", אמר סוזה לקראת המשחק. "אני יודע את החשיבות שלהם, במיוחד בשביל האוהדים וגם בשביל השחקנים, המאמן וכל האנשים שמעורבים, ובמיוחד כאן כי מהיום הראשון שלי פה זה מה שאני שומע".

המשטרה שהורתה להשאיר שטחי הפרדה גדולים מאוד בין מחנות האוהדים וקיצצה כ-900 כרטיסים מהמכסה שאפשר למכור, עשויה להפשיר ביום המשחק 100-200 כרטיסים למכירה. משטרת מרחב הודיעה כי תתפרס בכוחות שיטור גדולים הכוללים 204 שוטרים ו-399 סדרנים. החל משעה 17:00 ייסגרו רחוב שארית ישראל וכן רחוב התחייה.

אוראל דגני שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
צפוי לחזור להרכב. אוראל דגני/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: הפועל תל אביב

עשרות אוהדי הפועל תל אביב הגיעו לאימון הקבוצה כדי להכניס את השחקנים לאווירת הדרבי. האוהדים החלו עם מופע חזיזים שנמשך דקות ארוכות והמשיכו עם שירי עידוד לשחקני הקבוצה. בסיום האימון אחד האוהדים נעמד בדרכו של רן בן שמעון וצעק לו: "תעיר אותם", והמאמן דחף אותו.

בן שמעון לא תרגל הרכב והסתפק באימון קל, אך נראה כי יעבור לשיטה של חלוץ אחד, עם עומר דמארי בשפיץ ואיתי שכטר בכנף. לא פחות משלושה שינויים צפויים להיות מחר. אוראל דגני ובריאן חרסיסיץ' ישובו להרכב על חשבון אברהם צ'קול ורועי גורדנה הפצוע שכלל לא יהיה בסגל. ההפתעה, לפחות על פי אימון השבת, תהיה הכללתו של רמזי ספורי במקום ישראל זגורי שנמצא בכושר מצוין במחזורים האחרונים. ספורי אמור לעזור לחרסיסיץ' ולוקאס סאשה בעבודה ההגנתית. בסארט עבדורחימי ייכלל לראשונה בסגל הקבוצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מכביעשו הכול כדי שהוא לא יגיע". שגיב יחזקאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שערך אסיפות להגנה ולהתקפה במהלך סוף השבוע, גם היום ערך בן שמעון אסיפה קצרה ואמר לשחקניו: "אל תקשיבו לכל הדיבורים בתקשורת. היא מנסה לייצר מציאות שמכבי גדולים ואנחנו קטנים. אסור לנו להתמקד בדיבורים ומה שמסביב. אנחנו צריכים להתמקד רק בדרבי ולא בפרסומים, בטח לא במי עוזב ומי נשאר. כל השאר לא מעניין, רק המשחק".

יממה לפני המשחק, הודיעה הפועל תל אביב שהעבירה לשורותיה את שגיב יחזקאל שחתם לחמש שנים אחרי שנרכש מהיריבה העירונית. בהפועל אמרו: "מכבי עשו הכול כדי שהוא לא יגיע, אבל בסוף בגלל הרצון שלו ושלנו ביחד עם רפי שמואל, לא הייתה להם ברירה. זה שחקן מעולה שהיה מבוקש גם בבאר שבע, בית"ר ומכבי חיפה".

רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
דחף אוהד ביציאה מהאימון. רן בן שמעון/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

טל בן חיים: מכבי תל אביב

החלוץ שיפגוש את חבריו לקבוצה לשעבר ונמצא בכושר מצוין בליגה צפוי לשוב להרכב ולפתוח בחלק הקדמי של הצהובים לדרבי. בן חיים יצטרך לנצל את המהירות שלו באגפים מול המגנים האיטיים של הפועל, דבר שאמור לתת למכבי יתרון מקצועי גדול. לבן חיים שספג בעונה שעברה שלושה הפסדים במדים האדומים בדרבי לא יהיו שום סנטימנטים מול חבריו לשעבר והוא ירצה להוכיח לעצמו וגם לאלפי הצהובים ביציע שהמעבר שלו היה מוצדק.

בריאן חרסיסיץ': הפועל תל אביב

לא פעם אחת העונה רן בן שמעון טען שהקשר הוא השחקן הכי חשוב במערך שלו. לא פעם קיבל העונה בן שמעון ביקורת חריפה על האמונה העיוורת בו. בשני בדרבי מול הקישור וההתקפה המוחצים של מכבי, חרסיסיץ' יצטרך לתת את התשובה ולהראות אם הוא באמת כזה גדול כמו שהמאמן שלו חושב או מנגד אם הוא עוד אחת מהטעויות הלא נגמרות של בן שמעון מתחילת העונה.

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, ניקולה מיטרוביץ' (גל אלברמן), דן איינבינדר (מהראן ראדי), ערן זהבי, ברק יצחקי, ראדה פריצה (מונס דאבור), טל בן חיים.

הפועל תל אביב: בוריס קליימן, אוראל דגני, ברנקו איליץ', יורחן קולין, ליאור לוי, בריאן חרסיסיץ', לוקאס סאשה, רמזי ספורי, גילי ורמוט, איתי שכטר, עומר דמארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully