וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיינר על הגג: הפריחה המחודשת של ניק קיינר מדלי

12.12.2013 / 12:40

המאמן נותן בו אמון, הביטחון חזר, הפציעות עברו והפרידה ממכבי תל אביב עשתה רק טוב. אחרי "העונה הקשה ביותר בקריירה", מלאגה העדיפה את ניק קיינר מדלי על פני ליאור אליהו וממש, אבל ממש לא מתחרטת. עכשיו השחקן שבלאט לא ספר בדרך לעצור את רצף השנים הרעות של מלאגה

אימג'בנק GettyImages

צפו במשדר מיוחד לקראת המשחק של מכבי תל אביב בין ריטאס וילנה. אורח: אבי אבן, ראש מערך הסקאוטינג ואחד ממייצגיה הבולטים של הפילוסופיה החדשה הצהובים

האוהדים שהגיעו לפלאו בלאוגראנה ביום ראשון האחרון ציפו להצהרת כוונות של ברצלונה מול מלאגה החזקה. פתיחת המשחק רמזה כי הקטאלנים ימשיכו במגמה שלהם כשהובילו 2:11, אך לאט לאט החלו השחקנים של חואן פלאסה לחזור לעניינים, ולמחצית הם ירדו ביתרון 6. במחצית השנייה הצליח ניק קיינר מדלי לשמור את היתרון של האנדלוסים בדרך לניצחון 67:74, שהציב אותם במקום השלישי בליגה הספרדית. הצהרת הכוונות הייתה דווקא של האורחת.

קיינר מדלי סיים את המשחק עם 12 נקודות והוביל את רשימת הקלעים של מלאגה. האמת? קשה להגיד שמישהו היה מופתע. כי הפורוורד שעזב את מכבי תל אביב בקיץ (הצהובים, אגב, משתתפים במימון שכרו) פתח את העונה בצורה יוצאת מן הכלל. בעוד בליגה המספרים שלו סולידיים ועומדים על 12.9 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים בממוצע למשחק, ביורוליג הוא אחד השחקנים המובילים עם 15.1 נקודות ו-5.3 ריבאונדים כשהוא מדורג במקום ה-19 הכללי במדד הממוצע עם 17.1 נקודות מדד. "אני מרגיש שחזרתי לעצמי", אמר לאחרונה בראיון בספרד, "אני מקבל את החופש מהמאמן שלי, ולא חושב שהעונה האחרונה, שהייתה הכי פחות טובה בקריירה שלי, משפיעה. אני ממשיך מאותו מקום שעזבתי, אז הצטיינתי בליגה הספרדית".

21:15: קיינר מדלי ומלאגה בקרב קריטי עם באיירן מינכן

קיינר מדלי בראיון: "מכבי משלמת כדי שלא אשחק שם. מעליב"

היריבויות הגדולות ביורוליג: גם מכבי תל אביב בפנים

שחקן מלאגה ניק קיינר מדלי. Mariano Pozo, GettyImages
סוף סוף מחייך. קיינר מדלי/GettyImages, Mariano Pozo

הקיץ והקליטה במלאגה

בתחילת הקיץ הודיעה מכבי תל אביב לסוכנו של קיינר מדלי, מישקו רזנטוביץ', בעלי סוכנות השחקנים הגדולה BEOBASKET, כי היא מעוניינת למצוא לשחקן קבוצה שתקלוט אותו. הסוכן הסרבי, שהסתכסך עם דיוויד בלאט לזמן מה על רקע אי שיתופו של הפורוורד האמריקאי, הבין את הרמז ורצה להחתימו בקבוצה הקרובה לליבו – הכוכב האדום בלגרד. כל התנאים בקבוצת הסרבית כבר היו סגורים, אלא שלפתע ביקשו בבלגרד לקצץ מעט בשכר, השחקן לא התרצה, והעסקה נפלה. ואז הגיעה ההצעה ממלאגה.

"מלאגה הייתה במגעים עם ליאור אליהו, הם מאוד רצו לצרף אותו", מספר לוואלה! ספורט העיתונאי הספרדי אלברטו רוביו ורה, המסקר את הקבוצה האנדלוסית לאתר "סולובאסקט", "אלא שפתאום מישהו הציע את קיינר מדלי. לא ברור האם זה היה הסוכן שלו, או בזכות הקשרים שיש בין הבעלים למכבי תל אביב, אבל השם של קיינר מדלי עלה. מבחינת עלות שכר, הוא יותר זול מליאור אליהו, והוא גם מניה די בטוחה, הם לא חשבו פעמיים והחתימו אותו".

שבוע וחצי של אימונים בלבד במלאגה הספיקו למאמן חואן פלאסה כדי לשחרר הצהרה מפוצצת על השחקן החדש שלו. "הוא טוב יותר ממה שאני זוכר אותו בולנסיה ואסטודיאנטס", אמר מאמן ריאל מדריד לשעבר, "הוא חזר מנוסה יותר, הקליעה שלו נראית אותו דבר, רק שאני חושב שנוח לו יותר לעשות יותר דברים על הפרקט". התוצאות גם לא איחרו לבוא. אחרי 21 נקודות ו-5 ריבאונדים על קאחסול הגיע משחק היורוליג הביתי מול ז'יילונה גורה בו קלע 20 נקודות, הוסיף 10 ריבאונדים, וזכה בתואר שחקן השבוע של היורוליג, "זה בדיוק מה שהתכוונתי", אמר פלאסה, "ההרגשה היא שהוא עושה הרבה יותר דברים ממה שהתרגלנו ממנו".

"מה שקורה איתו מתחילת העונה בכלל לא מפתיע אותי", אומר רוביו ורה, "האמרה הידועה בספרד היא שעדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות. ניק צריך להיות שחקן מוביל בקבוצות שלו, וברגע שהוא כזה, הוא טוב. הוא לא היה יכול להיות המחליף של ליאור אליהו במכבי תל אביב, גם כי מבחינה מנטאלית הוא לא השחקן הכי חזק שיש. הוא צריך לקבל הרבה דקות כדי להראות מה שהוא יכול, הוא אוהב להיות מעורב במהלכים החשובים, וכל זה קורה במלאגה, בדיוק כפי שהיה בולנסיה לפני כן".

כמה מהביצועים של קיינר מדלי העונה

מאוכזב ממכבי תל אביב

כבר בחודש אוקטובר האחרון סיפר קיינר מדלי לוואלה! ספורט על האכזבה שחש מהעונה במכבי תל אביב ומהעובדה שלא קיבל הזדמנות שנייה למרות שהחזיק בחוזה, "כנראה שבלאט וההנהלה לא חשבו שאני שחקן ברמה הגבוהה של היורוליג, כי בלאט לא רצה שאחזור וההנהלה לא רצתה שאחזור. הם לא חושבים שאני מספיק טוב כדי לשחק שם, והעובדה ששחררו אותי למרות שיש לי חוזה מדברת בעד עצמה. מה זה עושה לי? זה פוגע לי בגאווה, כשחקן תחרותי, כשקבוצה אומרת לי: 'אנחנו רוצים לשלם לך כסף רק כדי שתעזוב'. וכמובן שאני לוקח את זה באופן אישי. הרי מכבי משלמת חלק מהשכר שלי במלאגה, והיא משלמת לי יותר כדי שלא אשחק אצלה מאשר משלמת לחלק מהשחקנים כדי שישחקו עבורה", אמר בראיון לאוהד גרינוולד.

בשיחות שערך עם מקורביו ואנשי מלאגה סיפר האמריקאי כי חש לכל אורך התקופה שלא קיבל את הזדמנות ראויה. "אין ספק שניק, וגם אנחנו בספרד, ציפינו שהוא יעשה יותר במכבי", מספר רוביו ורה, "אבל הוא לא קיבל הזדמנות אמיתית. העונה שלה כולה לוותה בפציעות, ובבעיות רפואיות, וכל זה הוביל לירידה בביטחון שלו. במקום שהוא יתפוס מקום בתוך הקבוצה, הוא רק נדחק יותר במהלך העונה, ולפעמים לשחקן מהסוג שלו אין את היכולת לחזור ולהוכיח בתוך מערכת כזאת".

לפני חודש נכנסו בצוות המקצועי של מלאגה ללחץ לאחר שקיינר מדלי נפצע במשחק ליגה בברכו והיה חשש לפציעה שתשבית אותו לתקופה ארוכה, "אנחנו מקווים שזה לא משהו שישפיע על העונה שלו ושלנו", אמר לפני הבדיקה הגורלית חואן פלאסה. בסופו של דבר התברר כי בוגר מכללת מרילנד לא סובל מבעיה פנימית בברך, אלא רק מבעיה מינורית ושבוע לאחר מכן כבר קלע 21 נקודות בהפסד הדרמטי לסיינה על הבאזר, "שמחתי לחזור ולעזור לקבוצה", הוא צייץ לאחר המשחק, "ממה שלמדתי בשנים של כדורסל זה שאסור אף פעם לוותר. צריך תמיד להמשיך להיאבק. זאת הייתה מכה קשה, אבל אנחנו יכולים להתאושש ממנה".

מצאו את ההבדלים: קיינר מדלי במלאגה ובמכבי תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תנו לו להניף את הגביע

מלאגה הפכה בשנים האחרונות לשם נרדף לבעיות ביורוליג. הקבוצה מחזיקה ברישיון A למפעל, אבל בשנתיים האחרונות לא העפילה אפילו לפלייאוף הספרדי, ורק בזכות ניצחונות במחזור האחרון עלתה מהמקום העשירי, שהיה עולה לה באיבוד הרישיון, לתשיעי, שמשאיר לה אותו. ביורוליג היא לא עברה את שלב הטופ 16 מאז שנת 2008, אך מנגד הצליחה בכל שנה לצלוח את שלב הבתים הראשון. על פי פרסומים שונים באירופה בחודשים האחרונים, הקבוצה האנדלוסית מועמדת ביחד עם סיינה להיות הבאה בתור לאבד את הרישיון שלה, כשבניגוד לאיטלקים שעשויים לאבד אותו בגלל צרות כלכליות, אצל האנדלוסים היא נעוצה דווקא בהישגים העלובים בשנים האחרונות. מהסיבות הללו ממש, ההצלחה של הקבוצה העונה, לפחות בליגה המקומית, מהווים סוג של חבל הצלה למועדון כולו.

"בשנים האחרונות מלאגה הביאה גם כן שחקנים טובים ומאמנים טובים, אבל התכנון והביצוע היה פשוט לא טוב", מספר רוביו ורה, "חואן פלאסה מנסה להחזיר את התבנית שהובילה את מלאגה להצלחה - קודם כל להצליח בליגה ואחר כך יבואו ההצלחות באירופה. הדברים הללו הובילו לבניית קבוצה מאוזנת יותר שמשיגה תוצאות יפות מאוד למרות סדרה של פציעות, ביניהן של קיינר מדלי, וכל זאת אחרי קיץ ממש לא פשוט".

המשחק הערב (חמישי) של הקבוצה מול באיירן מינכן, יהיה ככל הנראה הקריטי ביותר שלה העונה ביורוליג. הפסד, והקבוצה תהיה חייבת לנצח בשבוע הבא את סיינה בחוץ כדי לעלות לסיבוב הבא, כשגם ניצחון כזה לא בטוח שיספיק לה. ניצחון, והסיכוי שלה לסיים במקום השלישי הוא גבוה מאוד, מקום שעשוי לסדר לה מפגש עם מכבי תל אביב בשלב הבא, אם הצהובים יאבדו את ראשות הבית שלהם. "אנחנו חייבים לנצח את באיירן", אמר קיינר מדלי אחרי הניצחון על ברצלונה השבוע, "יש לנו מטרות לעמוד בהן, והפסד ביתי מולם יהפוך אותם לקשות מאוד להשגה".

גם אם העונה האירופית תסתיים בשבוע הבא, המטרות של מלאגה וקיינר מדלי לא יוגדרו ככישלון, "בליגה הספרדית קשה מאוד להשיג משהו העונה", מסכים רוביו ורה, "ריאל מדריד היא הקבוצה הטובה בהיסטוריה של הכדורסל, והיא רק ממשיכה להתפתח, ככה שהיא אמורה לזכות באליפות בקלות. הישג שם יהיה להגיע לחצי הגמר. ביורוליג הגעה לטופ 16 זה עמידה ביעדים ועלייה להצלבה זה כבר הישג. הדבר הכי חשוב אבל הוא לזכות בגביע. גביע המלך נערך השנה במלאגה, והקבוצה רוצה לזכות בתואר לראשונה מאז שנת 2005, ככה שיש סיכוי עם העובדה שהיא מארחת את הטורניר".

שחקן מלאגה ניק קיינר מדלי. Mariano Pozo, GettyImages
יציל את מלאגה מעצמה? קיינר מדלי/GettyImages, Mariano Pozo
שחקן מכבי תל אביב ניק קיינר מדלי. קובי אליהו
בלאט לא האמין בו, במלאגה דווקא כן. קיינר מדלי במדי מכבי תל אביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully