וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היגואין: "ביזארי לעוף עם 12 נק', כשאחרות עלו עם ניצחון אחד"

בנאפולי כאבו את ההדחה. ונגר: "היינו על הקצה, כואב לי על נאפולי". 6 אנשים נדקרו מחוץ לסן סירו, 3 מהם במצב קשה. דה בור: "האנטי-כדורגל ניצח היום, בושה"

זהו זה. שלב הבתים של ליגת האלופות הגיע הערב (רביעי) לסיומו, ואלה שמות הקבוצות שהעפילו לשמינית הגמר: מנצ'סטר יונייטד, לברקוזן, ריאל מדריד, גלאטסראיי, פריס סן ז'רמן, אולימפיאקוס, באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, שאלקה, ארסנל, דורטמונד, אתלטיקו מדריד, זניט, ברצלונה ומילאן. הגרלת שמינית הגמר תיערך ביום שני הקרוב, ותפגיש את ראשי הבתים עם הסגניות.

ראשי הבתים:

מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד, פריס סן ז'רמן, באיירן מינכן, צ'לסי, דורטמונד, אתלטיקו מדריד, ברצלונה

הסגניות:

לברקוזן, גלאטסראיי, אולימפיאקוס, מנצ'סטר סיטי, שאלקה, ארסנל, זניט, מילאן


דורטמונד וארסנל עלו לשמינית, נאפולי הודחה

אחרי ההדחה: יובנטוס זועמת על אופ"א

השיא של רונאלדו, הנתון המדהים של גלאטסראיי: מספרי שלב הבתים

כך מילאן הופכת ממועדון פאר לסתם עוד קבוצה

שחקני דורטמונד חוגגים עם רוברט לבנדובסקי. רויטרס
האם נקבל שחזור של גמר האלופות הקודם כבר בשמינית? דורטמונד חוגגת/רויטרס

שברון לב, אין דרך אחרת לתאר את התחושות בנאפולי הערב. האיטלקים הצליחו להכניע את ארסנל 0:2 וכבר היו במשך כמה דקות בשלב הבא, אבל אז הגיעו הבשורות הרעות שבישרו כי דורטמונד ניצחה את מארסיי, מה שהותיר את נאפולי האומללה מחוץ לשלב הבא.

מנג'ר נאפולי, רפא בניטס ניסה למצוא את הצד החיובי בהדחה: "אני חושב שהדבר החכם הוא להסתכל על הגדילה שלנו שמוכיחה כי אנחנו בדרך הנכונה. האוהדים שלנו צריכים להיות גאים במה שנאפולי השיגה. היינו צריכים להבקיע מוקדם יותר, אבל ידענו שהתוצאה היתה 1:1 במארסיי ופחדנו ללכת יותר מדי קדימה למקרה שארסנל ייצאו למתפרצת. החבר'ה נתנו את הכל והגיע להם לנצח ולעלות, אבל זה הכדורגל".

גונסאלו היגואין, שכבש את השער הראשון לזכות נאפולי היה שבור בסיום וירד בדמעות מהמגרש. "עשינו את הכל נכון", אמר השחקן, "היו לנו 12 נקודות, בדיוק כמו לארסנל ודורטמונד, ועדיין אנחנו מודחים. זה ביזארי להיות מודחים ככה כשקבוצות אחרות יכולות לעלות עם ניצחון בודד אחד. הערב ניצחנו את מוליכת הליגה האנגלית עם הופעה טובה, ואני מרוצה מאוד מאיך שהקבוצה שלנו שיחקה".

"קשה להסביר עד כמה אנחנו מאוכזבים", אמר בסיום כריסטיאן מאג'ו. "בכל מקרה הראינו שאנחנו קבוצה אמיתית למרות כל הביקורת. הבית שלנו היה מדהים והשתוונו לשתי יריבות פנטסטיות. אנחנו הודחנו, אבל עשינו זאת עם הראש מורם וללא חרטות. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה ולהתחיל לחשוב על הליגה האירופית".

נשיא נאפולי אורליו דה לורנטיס היה גאה בשחקניו על אף ההדחה: "זה שהשגנו 12 נקודות זה אומר הרבה. אני שמח שניצחנו ושיחקנו טוב, וזה סימן שרפא בניטס עובד היטב עם הפוטנציאל הרב שיש לנו. עם עוד כמה החתמות טובות, אנחנו באמת יכולים לעשות משהו. אתם יודעים מה דעתי על הליגה האירופית - זה בזבוז מוחלט של זמן".

בארסנל כצפוי נשמו לרווחה, אחרי שכבר היה נדמה כי התותחנים עלולים להחליק ברגע האחרון ולמצוא את עצמם מחוץ לשמינית הגמר. "לקחנו את המשחק בצורה רצינית מאוד", אמר מנג'ר ארסנל, ארסן ונגר. "היינו ממוקדמים אבל אולי קרסנו קצת מבחינה פיזית במחצית השנייה. נאפולי שיחקה טוב מאוד וכבר היינו על הקצה, אבל אנחנו מרוצים שעלינו. כואב לי על נאפולי. זה היה בית קשה מאוד ושלוש קבוצות סיימו עם 12 נקודות. קבוצה אחת חייבת להיות מודחת, ולצערם הם צריכים להיות הקבוצה הזו".

שחקן נאפולי כריסטיאן מאגיו מאוכזב. AP
לא מאמין שזה קרה לו. מאגיו/AP

המנצחת הגדולה של הערב היתה ללא ספק דורטמונד, שכבר חשה בנשיפותיה של נאפולי בעורפה אך הצליחה לבסוף להכניע את מארסיי עם 1:2 דרמטי שהבטיח את מקומה של סגנית האלופה בשמינית הגמר.

"מארסיי שיחקו צפוף מאוד, אבל היינו צריכים לנצח 0:5", אמר קפטן דורטמונד, סבסטיאן קל. "עשינו את זה דרמטי בסיום, אבל היי, זה לא משנה. זהו יום גדול עבורינו". קווין גרוסקרויץ, שכבש את שער הניצחון אמר: "זו הרגשה נפלאה לכבוש שער שכזה. הגיע לנו, וזה היה פשוט מדהים".

שחקן דורטמונד קווין גרוסקרויץ. Dennis Grombkowski, GettyImages
הרגשה מדהימה לכבוש שער שכזה. גרוסקרויץ/GettyImages, Dennis Grombkowski

על ההצגה של הערב היה אמון ניימאר, שהפציץ שלושער והוליך את ברצלונה ל-1:6 מוחץ על סלטיק, במשחק שלא שינה דבר לאלופת ספרד. "זה השלושער הראשון שלי בליגת האלופות ואני מאוד שמח על כך", אמר היהלום הברזילאי בסיום. כשנשאל על חסרונו של ליאונל מסי, והאם הוא מרגיש יותר בנוח לשחק באגף שמאל או באמצע, השיב: "לא אכפת לי איפה לשחק, העיקר לעזור לקבוצה. אני מקווה שאחרי שתי תוצאות רעות, הניצחון הזה יעזור לנו בליגה".

ילד הפלא סרג'י רוברטו שקיבל הזדמנות נדירה לפתוח בהרכב, אמר: "היום שיחקנו כמו קבוצה וברמה גבוהה. אין לנו ספקות לגבי היכולת שלנו, אנחנו מכירים את הסגנון שלנו".

שחקן ברצלונה ניימאר חוגג. Denis Doyle, GettyImages
עם יכולת כזו, באמת שזה לא משנה באיזו עמדה הוא משחק. ניימאר/GettyImages, Denis Doyle

בסן סירו נערך הערב קרב ישיר על הכרטיס לשלב השני בליגת האלופות, כשמילאן חילצה 0:0 ועלתה לשמינית הגמר. למרבה הצער, הסיפור של הערב התרחש עוד לפני שריקת הפתיחה, כשקטטה בין אוהדי מילאן לאוהדי אייאקס הסתיימה, לפי הדיווחים, עם שישה אנשים שנדקרו - שלושה מהם במצב קשה.

הקטטה התרחשה כשעתיים לפני הפתיחה, והנפגעים הגיעו לבית החולים הקרוב לאצטדיון סן סירו. בין מחנות האוהדים שורר דם רע לאחר שגם במפגש הקודם בין הקבוצות היתה התפרעות אוהדים בהשתתפות שני הצדדים. גם היום בצהריים, לפי הדיווחים, היו עימותים במילאנו, כש-20 אוהדי אייאקס השתחלו להפגנה מקומית ונהדפו על ידי המשטרה.

והיה גם משחק, כאמור, ולאחריו אייאקס הודחה לאחר שלא כבשה מול עשרה שחקני מילאן. המאמן פרנק דה בור סיכם באכזבה: "האנטי-כדורגל ניצח היום. בזבוזי הזמן היו נוראיים, מביאי הכדורים לא עשו את העבודה שלהם. זו היתה בושה. היינו חסרי מזל, וזה היה כמו בתיאטרון. אני מאשים גם את השופט (הווארד ווב). חוץ מלהרחיק את מונטוליבו הוא היה חייב להרחיק גם את באלוטלי".

אוהדי אייאקס מילאן מתפרעים מחוץ לסן סירו. רויטרס
קטטה אלימה. אוהדי מילאן הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully