וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחו של הרגל: שלום תקווה על ניצחונה של מכבי תל אביב בטדי

8.12.2013 / 23:55

מכבי תל אביב שוב סגרה עניין בזכות שער מוקדם ועברה בשלום עוד מוקש, אבל נראתה אחרת בגלל שינוי הסגנון. שלום תקווה מסכם את המשחק בטדי ומצביע על הבעיה המרכזית של בית"ר ירושלים

one

מכבי תל אביב לא יכלה לבקש פתיחה טובה יותר מזו שהייתה לה הערב (ראשון) בטדי. כבר בדקה השנייה ראדה פריצה הצליח להשיג יתרון ולהעניק את השקט שהאלופה הייתה זקוקה לו. השער המוקדם - עניין שהפך להרגל אצל מכבי תל אביב שכבשה שמונה כאלה העונה ב-10 הדקות הראשונות - מנע מבית"ר להפעיל את הלחץ המוכר בעזרת הדחיפה של הקהל הביתי ובעיקר סלל את הדרך לניצחון נוסף, גם ביום לא מרשים במיוחד.

למרות היתרון המהיר, ראינו את מכבי תל אביב נסוגה לאחור, די מבולבלת, לא מדויקת ולא מפעילה לחץ על שחקני בית"ר. כל החלקים הדומיננטיים שמלווים את הקבוצה פשוט נעלמו. אבל גם ביכולת בינונית מאוד, יש למכבי מספיק שחקנים בחלק הקדמי שלא תמיד זקוקים ליכולת הקבוצתית ומסוגלים בהברקה אישית לנצל את מעט ההזדמנויות. אותם שחקנים ידעו להוריד אותה להפסקה עם יתרון בטוח.

מכבי תל אביב חגגה בטדי על חשבון בית"ר וחזרה לפסגה

ברק יצחקי: "לא יכולתי לחגוג, בית"ר זה כמו בית עבורי"

אלי טביב: "מאמין שעם רוני לוי נצא לעידן חדש"

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב חוגג. יוסי ציפקיס
שער מוקדם, עניין שבשגרה. ראדה פריצה/יוסי ציפקיס

עם פתיחת המחצית השנייה, היתרון הזה השפיע מאוד על יחסי הכוחות. פאולו סוזה ביסס היום את המשחק של הקבוצה בסגנון שונה. ראינו את שחקני מכבי חוזרים לעמדות, מצופפים בחלק המגרש שלהם כדי לבצע את ההתקפות המתפרצות. סוזה ידע שהזעזוע בחילופי המאמנים וכמות הקהל שמגיע למפגש יוקרתי שכזה, ימריצו את שחקני בית"ר על כר הדשא. הוא ידע שבית"ר תגיע בהתלהבות ותלחץ מהרגע הראשון, ולכן הכין את קבוצתו בצורה טקטית, הגנתית, שלא מאפשרת שטחים לשחקני היריב. הוא ידע גם שיש לו את הכלים לתפוס את בית"ר לא מוכנה, ועם קצת ריכוז ומזל במתפרצות גם היה מסיים את המשחק בתוצאה הרבה יותר גבוהה.

סוזה מאוד רצה לעבור את המשחק הזה בשלום. זה ניצחון שמחזיר את מכבי תל אביב לפסגה ועוד מכשול שהוסר מהדרך במסע ההגנה על התואר. הניצחון הזה גם מביא את מכבי בתחושה טובה למפגש המכריע מול בורדו בליגה האירופית. אני לא חושב שהסגנון הזה והיכולת הנוכחית יתאימו למשחק נגד בורדו, ומאמין שתהיה חזרה לסגנון המוכר מהתקופה האחרונה. ועדיין, דווקא ביום בינוני כזה, אנחנו יכולים לראות עד כמה מגוונת מכבי תל אביב ביכולת שלה לעבור משחקים כאלה מבלי למעוד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה. יוסי ציפקיס
רצה לעבור את המשחק בשלום. פאולו סוזה/יוסי ציפקיס

מנגד, בית"ר ירושלים המשיכה ללחוץ גם לאחר ספיגת השער, שלטה במשחק, חילצה כדורים במרכז השדה, אבל לא תרגמה זאת למצבים מסוכנים מול שערו של חואן פאבלו וחשפה את הבעיה הזועקת שלה בחלק הקדמי. ראינו עד כמה קל היה לחוליית ההגנה של מכבי תל אביב להתמודד עם התקפת בית"ר.

רוני לוי יורש קבוצה מאורגנת ולוחמת, אך מוגבלת מאוד בהתקפה. אם חושבים בקבוצה על חיזוק, זה החלק אותו חובה לשדרג. בית"ר זקוקה לשחקני קו טובים ולחלוץ מוכח. בקישור שלה היא יכולה למצוא את האיזון, אך לא יהיה לזה ערך אם אין מי שיתרגם את המהלכים שנעשים מאחור להבקעת השערים.

ניקולה מיטרוביץ' שחקן מכבי תל אביב לפני איציק כהן שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
החלק הקדמי של בית"ר מחייב חיזוק. איציק כהן מאחורי ניקולה מיטרוביץ'/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully