וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציפינו שאיגוד השופטים יודה בטעות ורשלנות"

3.12.2013 / 15:45

מכבי תל אביב הודיעה שלא תערער על תוצאת המשחק השנוי במחלוקת, אך הביעה מחאה: "איך נעלמה מהמזכירות העבירה?". דו"ח המשקיף על פריצת הקהל: "רק בזכות המשטרה נמנעה אלימות רבת משתתפים"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב הודיעה היום (שלישי) כי היא לא תגיש ערעור על תוצאת המשחק אתמול מול הפועל ירושלים (85:87). "אין בדעתנו להגיש ערעור לגבי תוצאת המשחק, אולם חובתנו לא להחריש ולהעלות לציון אירועים שהעיבו על משחק כדורסל מהנה", נמסר מהמועדון, "וזאת כאשר שתי הקבוצות מפגינות משחק שוטף וספורטיבי, כאשר חסרים אנו שני שחקני מפתח גבוהים, שון ג'יימס וסופוקוליס שחורצאניטיס.

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. יוסי ציפקיס
לא יערערו, כן מוחים. מכבי/יוסי ציפקיס

"אין אנו באים להלין על העובדה שכדור שחרץ את גורל המשחק היה למעשה כדור חוץ לזכות קבוצתנו אשר בסופו של ערב הפך להיות "אסיסט" מכתפו של השופט לידיו של יותם הלפרין.

"כן באים אנו להלין על כך שבשולחן המזכירות ישבה רשמת הגב' אתי חממי, ולידה עוזר רשמת מר יעקב מלול, ומעליהם המשקיף מר משה ביטון, שופט עבר מנוסה ומשבץ השופטים - הכיצד נעלמת משלושתם עבירה אישית שלישית שנשרקה לחובתו של השחקן נושא גופיה מס' 6 בהפועל ירושלים, אדם אריאל, 07:30 דקות לסיום המשחק על אלכס טיוס, שהייתה העבירה הקבוצתית השנייה של ירושלים ברבע הרביעי ולאחריה בוצעו 3 עבירות נוספות (דאנקן, קיצ'ן, קיצ'ן) – כלומר 5 בסך-הכל, ומכאן שליוגב אוחיון הייתה הזכות בשתי השניות שקדמו לשריקת הסיום לעמוד על הקו לשתי זריקות עונשין, הואיל והייתה זו עבירה קבוצתית חמישית של הפועל ירושלים.

"תגובת איגוד השופטים 'לתום לב' אינה במקומה. מעולם לא טענו לזדון או למרמה ולא ביקשנו לשגר איש מהמזכירות לבדיקה במכונת אמת, אולם ציפינו כי יודו הם בטעותם ויגדירו אותה כרשלנות.

"ומכאן העיקר - מה יעשה איגוד השופטים על מנת למנוע בעתיד הישנותם של מקרים חמורים כגון אלו העלולים לחרוץ גורלם של משחקים, וכן מתבקשת התייחסות איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה למיגורן של תופעות כגון התפרצות קהל אוהדים למשטח בסיומו של משחק וסיכון פיזי של שחקני הקבוצה היריבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שופט כדורסל משה ביטון. ברני ארדוב
איך זה נעלם מעיניו? ביטון/ברני ארדוב

כמו כן, היום (שלישי) מנהלת הליגה הוציאה מכתב לאיגוד הכדורסל, ובו היא דורשת בדיקה מעמיקה והסקת מסקנות לגבי טעות המזכירות אשר הייתה עשויה להשפיע על תוצאת המשחק.

בעקבות פריצת אוהדי הפועל ירושלים לפרקט בסיום המשחק, הקבוצה צפויה לעמוד לדין. דו"ח המשקיף נכתב: "בסיום המשחק התפרץ קהל קבוצת הפועל ירושלים לפרקט תוך כדי ריקוד, שירה וניסה להקניט את אוהדי מכבי תל אביב. רק בזכות התערבותו של כוח המשטרה הגדול שנכח במקום, נמנעה אלימות רבת משתתפים, תוך כדי פיזורם והדיפתם של האוהדים".

ממנהלת הליגה נמסר כי "המנהלת רואה בחומרה את פריצת הקהל למגרש בסיום המשחק. ירידת קהל למגרש אסורה על פי חוק מדינה מאחר שהיא עלולה לגרום לסכנה לחיי אדם עקב נפילה או רמיסה וכדומה, עלולה לגרום למגע פיזי מסוכן עם שחקנים, אנשי צוות מקצועי או שופטים ואף גורמת נזק לשידור הטלוויזיה בכך שהיא לא מאפשרת קיום טקסים /ואו ראיונות בסיום המשחק".

אוהדי הפועל ירושלים חוגגים. יוסי ציפקיס
ייכתב בדו"ח? אוהדי ירושלים/יוסי ציפקיס

הפועל ירושלים הגיבה לדו"ח המשקיף: "המשחק אמש הוסיף הרבה כבוד לכדורסל הישראלי ולאוהדי שתי הקבוצות. המשחק הדרמטי וסיומו הביאו לפריצה ספונטנית של אוהדי הקבוצה למגרש. את הפריצה הזו אנו מגנים ונמנע מקרה כזה בעתיד. עם זאת, אנחנו מצהירים באופן ברור שאוהדי הפועל מגדל ירושלים הם אמנם אמוציונליים, אך בשום אופן אינם אלימים ומעולם לא נשקפה סכנה לאוהדי הקבוצה היריבה במלחה, לא במשחק אמש ולא באף משחק אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully