וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני: "טוב שהקהל של ירושלים חוגג, אין להם הרבה רגעי אושר"

3.12.2013 / 7:28

הצהובים נותרו מתוסכלים לאחר שתי זריקות העונשין שנגזלו מאוחיון בשניות הסיום של ההפסד בירושלים, כמו גם מהכדור שפגע בגילי עובד והוביל לשלשה הקריטית של הלפרין. וויצ'יץ': "אם השופט היה יותר בכושר...". היקמן: "השופט לא היה צריך להיות שם, נקודה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

לא כך קיוו במכבי תל אביב לפתוח את השבוע החשוב הזה. דווקא אחרי ניצחונות קשים, בליגה על הפועל אילת וביורוליג על הכוכב האדום בלגרד ולפני המשחק המכריע בזירה האירופית מול קובאן ביום חמישי, שבו הצהובים להפסיד אמש (שני) ועוד איזה הפסד זה היה. מכבי נכנעה בתום דרמה גדולה 87:85 במלחה להפועל ירושלים, עם סיום שהיה רווי בתקריות שעוד ידובר עליהן.

2.1 שניות לסיום המשחק ביצע דרווין קיצ'ן מירושלים את העבירה הקבוצתית החמישית, אולם במזכירות היא נרשמה כעבירה רביעית בלבד באותו רבע. לכן, מכבי קיבלה רק כדור מהצד, בעוד שיוגב אוחיון צריך היה לזכות בשתי זריקות עונשין, שהיו עשויות להשוות את המשחק. גורם במכבי תל אביב אמר כבר אמש כי בהנהלה שוקלים להגיש ערעור על כך. טייריס רייס ממשיך להיות מתוסכל ממעמדו בקבוצה ויצא נסער מחדר ההלבשה.

85:87 דרמטי להפועל ירושלים על מכבי תל אביב

טעות שיפוט הכריעה? אוחיון היה צריך ללכת לקו 2 שניות לסיום

הלפרין: "הכול זז בסלואו מושן, ואז הכדור הגיע אליי”

יוגב אוחיון, מכבי תל אביב, מול הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
הטעות שהכריעה את המשחק? אוחיון לא זכה לזרוק מהקו/יוסי ציפקיס

הצהובים גם נותרו מתוסכלים לאחר שהכדור המכריע, זה שהפך לשלשה של יותם הלפרין בשניות הסיום, כבר עשה את דרכו החוצה אך פגע בשופט גילי עובד ורק אז הגיע לרכז באדום. עובד נשאל בסיום האם עמד במיקום נכון על המגרש והשיב: "עמדתי בעמדה הכי נכונה. יש חוקה ופעלנו לפיה". ראובן וירובניק, יו"ר איגוד השופטים, אמר לוואלה! ספורט: "היו מקרים כאלה בעבר, בהם הכדור פוגע בשופט. זו לא פעם ראשונה. הוא לא קפץ למגרש כדי לתפוס את הכדור, זה היה כדור חזק. ראיתי את ההילוך החוזר כמה פעמים, זה בא בהפתעה ופגע בו ובאותה מידה, יכול היה לצאת החוצה".

דייויד בלו ניסה לסכם את הערב הסוער ואמר לוואלה! ספורט: "הייתה אכזבה בחדר ההלבשה, כי כואב להפסיד. אבל היינו חזקים ועל זה אנחנו שמחים. בסופו של דבר, היה גם מזל לירושלים. לפעמים זה מה שקורה. לפעמים אולי עדיף להיות עם המזל מאשר להיות טובים יותר".

על העובדה שכבר אחרי תשעה מחזורים למכבי יש ארבעה הפסדים, דבר אותו לא זוכרים במועדון זמן רב, הוסיף בלו: "צריך להמשיך לעבוד, להמשיך להאמין בעצמנו ולהישאר חיוביים". לגבי העובדה שמכבי שיחקה ללא סנטר טבעי, בשל חסרונם של שון ג'יימס הפצוע וסופוקליס שחורציאניטיס החולה, אמר הפורוורד: "הם שחקנים מצוינים בפוסט שלנו וחלק גדול מההתקפה עובר דרכם, כך שצריך היה לשנות דברים בהתאם. הם שניים מהשחקנים הטובים באירופה ובלי שני השחקנים הכי טובים שלנו יש הבדל גדול בדרך בה אתה משחק כקבוצה. זה איפשר לירושלים לקחת ריבאונדים".

במכבי כבר עברו לחשוב על קובאן, שתגיע להיכל ביום חמישי: "אני מקווה שלמשחק הזה לא תהיה השפעה עלינו. נראה מה עשינו לא טוב, איך אנחנו מתקדמים. זה מה שטוב במעבר מהליגה ליורוליג, צריך לשכוח מהר את ההפסד ולהתקדם למשחק הבא", סיים בלו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. יוסי ציפקיס
הראש של מכבי תל אביב ובלאט כבר בקובאן/יוסי ציפקיס

ניקולה וויצ'יץ', שחווה לא מעט משחקים סוערים במלחה בעבר, אמר בסיום: "היה לנו משחק טוב, היינו צריכים לנצח, אבל הכדור האחרון פגע בשופט. אני לא מאשים אף אחד, זה פשוט עניין של מזל. מזל רע. אם השופט היה בכושר טוב יותר...".

הקרואטי הוסיף: "ההרגשה היא לא טובה, אין ספק. אף אחד לא מרגיש בנוח עם ההפסד הזה וזו אכזבה, אבל העונה ארוכה ומה שקובע זה רק מה שיהיה בסוף העונה. הייתה לא הזדמנות עם הכדור האחרון ולא עשינו את זה. זו לא הפעם הראשונה בה התסריט הזה קורה". על כך שג'ייק כהן שיחק אמש כסוג של סנטר אמר וויצ'יץ': "זה נבע מהחיסרון של ג'יימס וסופו. בעמדה הזו, אף אחד לא נהיה שחקן רק מאימונים".

ריקי היקמן עסק אף הוא בסיום הדרמטי: "היה משחק צמוד וזו דרך אכזרית להפסיד. השופט לא היה צריך להיות שם, נקודה. אני לא יודע למה הוא היה באמצע המהלך. גם בלי ג'יימס וסופו יש לנו מספיק כלים לנצח, אין מה לתרץ. אין לי איך להסביר את ההפסדים בליגה, אנחנו לא משחקים כמו שצריך בליגה הישראלית וכדי לשנות את זה, חייבים להמשיך לעבוד מנטלית נכון לקראת המשחקים. האווירה לא השפיעה עלינו, שיחקנו כבר באולמות קשים". על המפגש מול ליאור אליהו אמר היקמן: "היה מעניין, אני לא יודע אם הוא התרגש. ליאור זה ליאור והוא שחקן טוב".

אחרון היה גיא פניני, שאמר: "היה משחק ברמה גבוהה מאוד, אווירה מדהימה וספורטיבית וכן ירבו משחקים כאלה. לצערי, יצאנו בצד המפסיד וחבל, זה מאכזב מאוד. משחקים כאלה צמודים, נקודה לפה או לשם, שכל שתי דקות קבוצה אחרת מובילה, מתרכזים לשתיים-שלוש פעולות בסוף וגם המזל שיחק להפועל ירושלים. אני לא יכול להגיד שהמהלך האחרון לקח לנו את המשחק, אבל זה הכריע. כל מהלך הוא נקודות, שבסוף קובעות. הייתי על המגרש ולא ראיתי מה היה. אם השופט היה עומד מחוץ למגרש כמו שהוא אמור להיות או לפחות על הקו, זה היה אאוט".

פניני הוסיף לגבי שני הניצחונות שנעצרו: "אנחנו לא אוהבים להפסיד בשום מקום, בטח לא במלחה ולא בהדר יוסף. המטרה הכי חשובה שלנו היא להשתפר ולעבוד קשה, להגיע לכל משחק טובים יותר. אני חושב שבאנו לשחק והראנו רוח לחימה וכדורסל טוב. היינו חסרים שני שחקנים חשובים בצבע ואין מה לעשות. אנחנו צריכים לדעת להרוג את המשחק במומנטום שלנו. הובלנו פעמיים בהפרש של 7-9 נקודות ובמקום להכות על הברזל, קצת הורדנו הילוך והם חזרו. אני שמח בשביל האוהדים של ירושלים. זה רק עוד משחק ליגה, אבל הם שמחים וכל הכבוד להם. שיהיו להם קצת רגעי אושר, אין להם הרבה. ליאור אליהו מתחיל להיכנס לכושר ואני מאחל לו בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully