וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיך השערים: גארת' בייל מוביל את דירוג המצטיינים השבועי

2.12.2013 / 7:00

בהיעדרו של המלך רונאלדו, גארת' בייל אחז בשרביט של ריאל מדריד והשתלט על פסגת דירוג המצטיינים, שכולל גם את השיא של בופון, הבאנקר של גווארדיולה, הכבוד של ראמזי והכישרון הנודד של ברצלונה

10. ג'פרסון פרפאן - שאלקה

הטורבו של שאלקה חזר לחרוך את הקו הימני אחרי היעדרות בת חודש, וכמה שהוא היה חסר. הפציעות הרבות של שחקני המפתח מנעו מיינס קלר ליצור הרכב שירוץ לאורך זמן. אט אט הכוכבים חוזרים ושאלקה מתחילה להיכנס לקצב, בתקווה שזה יספיק לה שוב למקום הרביעי ולכרטיס לליגת האלופות. החזרה של פרפאן האנרגטי הייתה משמעותית גם עבור יוליאן דראסקלר, ששיתף עמו פעולה בצורה טובה בשבת וסידר לפרואני צמד ראשון בקריירה בבונדסליגה, אחרי ששש שנים בגרמניה. פרפאן חגג לעיני כ-62 אלף צופים שמילאו כל פינה באצטדיון וראו את קבוצתם מביסה 0:3 את שטוטגרט. יממה לאחר המשחק כבר נטען ב"בילד" שנאפולי התרשמה מהמשחק של פרפאן ודראקסלר ומעוניינת לרכוש את שניהם. הסיכוי שדראקסלר יעזוב הוא קלוש, אבל האם "כלב הים" יעבור לאיטליה?

9. וויסאם בן ידר - טולוז

ערב המחזור ה-15 בליגה הצרפתית, לטולוז הייתה את ההתקפה השנייה הכי גרועה בליגה. רק 11 שערי זכות היו לסגולים, בעיקר מפני שעדן בן בסט לא כבש מאז אוגוסט ואילו וויסאם בן ידר לא מצא את הרשת מאז תחילת אוקטובר. בניגוד לחלוץ הישראלי שהפך לשחקן ספסל, בן ידר המשיך לקבל את הקרדיט בתקופת הבצורת ובשבת גמל למאמנו על האמון. שחקן הקטרגל לשעבר ניצל את היום החלש של סימון פופלאן בשערה של סושו והוביל את טולוז לניצחון 1:5 מוחץ, עם שלושער ראשון בקריירה הקצרה שלו (אחרי שלושה צמדים ו-15 שערים בעונת הפריצה אשתקד) לפני שפינה את מקומו לטובת בן בסט. המאמן אלן קזנובה משוכנע ש"בן ידר יגיע גם העונה ל-15 שערים" ובצרפת מאמינים שהיכולת הזו שלו בצירוף ההתרחקות מהתחתית, יורידו את טולוז מהכוונה לצרף חלוץ נוסף בינואר. בשורות טובות גם לבן בסט.

שמחה במדריד: ברצלונה נחלה הפסד ראשון עם 1:0 בבילבאו

צ'לסי ומנצ'סטר סיטי ניצחו, ליברפול הפסידה, תיקו בין טוטנהאם ליונייטד

תיקו רביעי ברציפות לרומא, יובנטוס הגדילה את יתרונה בראש הטבלה

פריס סן ז'רמן הביסה 0:4 את ליון והשלימה 35 משחקים ללא הפסד

ג'פרסון פרפאן שחקן שאלקה חוגג, מאחוריו יוליאן דראקסלר. GettyImages
כלב הים ינדוד לאיטליה? ג'פרסון פרפאן עם יוליאן דראקסלר/GettyImages

8. סמיר נאסרי - מנצ'סטר סיטי

ב-4 בדצמבר 2010 ניצחה ארסנל 1:2 את פולהאם. זו הייתה הפעם האחרונה בה סמיר נאסרי הבקיע יותר משער אחד במסגרת הפרמיירליג. בעונה שעברה היו לו שניים בלבד בליגה במשך העונה כולה, אבל הביטחון שקיבל ממנואל פלגריני סייע לו לחזור ליכולת שגרמה למנצ'סטר סיטי לרכוש אותו ב-27.5 מיליון יורו בקיץ 2011. אחרי שכבש מול פלזן והראה כי שכח מקיתונות הבוז שספג מהתקשורת בארצו לאחר ההפסד של צרפת במשחק הראשון מול אוקראינה והדחתו מהרכב הנבחרת, נאסרי סיפק מול סוונסי הופעה שזיכתה אותו בתואר איש המשחק, כשהבקיע צמד נפלא ושמר על המאזן המושלם של מנצ'סטר סיטי במשחקי הבית. כשנאסרי משחק כך, למנצ'סטר סיטי אין סיבה להתגעגע לדויד סילבה.

7. אריאן רובן - באיירן מינכן

אין ספק, זה היה השבוע של אריאן רובן. בהיעדרו של פרנק ריברי, נטל גדול יותר נפל על הקיצוני ההולנדי של באיירן מינכן. הוא לקח את האחריות בשמחה, כבש בניצחון החוץ בדורטמונד, הוסיף שער גם במוסקבה הקפואה וקינח עם צמד ב-0:2 של הבווארים בקרב הקצוות מול בראונשוויג בשבת. המשחק הזה היה תקוע לאנשי באיירן כמו עצם בגרון, אבל רובן דאג שגם העצם הזו תחליק עם שער מוקדם (ה-50 שלו בבונדסליגה) ואחד נוסף שסגר עניין כבר בדקה ה-30. ההולנדי הוביל את אלופת אירופה למשחק 39 ללא הפסד בבונדסליגה, בעט לשער יותר מכל שחקן אחר במחזור (שבע בעיטות) חגג צמד מספר 12 בקריירה שלו בבונדסליגה וזכה לשבחים מכל עבר, כולל ממאמנו פפ גווארדיולה. כאשר הקטלאני הוכרז כמחליף המיועד של יופ היינקס, רובן סומן כקורבן הראשון שייאלץ לפנות את מקומו. בפועל, הוא אחד הבאנקרים של פפ. בצדק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מנואל פלגריני, מאמן מנצ'סטר סיטי, לצד סמיר נאסרי. GettyImages
זוכה לאמון מלא ממנואל פלגריני ומחזיר על המגרש. סמיר נאסרי/GettyImages

6. חאמס רודריגס - מונאקו

6,227 צופים. זה מה ששווה כרגע קבוצת המיליונרים של מונאקו. בין אותם 6,227 אנשים, היה גם פרנצ'סקו טוטי, שהגיע כאורח של קלאודיו ראניירי והחליף חוויות ביציע הכבוד עם רדאמל פלקאו הפצוע. בדקה ה-19 שניהם הריעו לקולומביאני אחר, חאמס רודריגס, שסוף כל סוף עשה את הספתח שלו במדי מונאקו. 45 מיליון יורו שילמה הקבוצה מהנסיכות על הכישרון הצעיר, שהשתפר בחודש האחרון ובישל חמישה שערים עד כה, אך לא מצא את הרשת עד המשחק בשבת. מול ראן, בהיעדרו של החבר פלקאו, גם השער המיוחל הגיע, בכדור חופשי נהדר שהיה רק דובדבן להופעה מחשמלת. ראניירי הציב את חאמס כפליימייקר וקיבל ממנו תצוגה של מספר 10 קלאסי. זה נגמר עם שער ובישול ב-0:2 הקל של מונאקו, אם כי ההספק יכול היה להיות כפול ואפילו משולש. שחקן השבוע בצרפת.

5. ג'אנלואיג'י בופון - יובנטוס

מתיאה פרין היה קרוב לעוד הופעה במצעד, אך היורש פינה השבוע מקום למי שהוא עדיין השוער האיטלקי הטוב ביותר. "סופר ג'יג'י חזר", כתבו באיטליה לאחר המחצית השנייה הפנטסטית של קפטן הנבחרת. פרננדו יורנטה אמנם כבש את שער הניצחון בתוספת הזמן, אבל אלמלא בופון כלל לא בטוח שלשער הזה הייתה משמעות. השוער בן ה-35 ספג לא מעט ביקורות בתחילת העונה. מול אודינזה הוא כבר הופיע בגדולתו וגם שבר שיא אישי כשהשלים 517 דקות ללא ספיגת שער בליגה. במחצית הראשונה הוא שלח יד ארוכה כדי למנוע מהקפצה של אנטוניו די נטאלה לחלוף על פניו, ולאחר ההפסקה כבר הבריק עם הצלה כפולה נדירה (שוב די נטאלה הקורבן) ועוד כדור שהוציא מהחיבורים. יובנטוס השיגה ניצחון שישי ברציפות והגדילה את יתרונה בפסגה לשלוש נקודות. "יש משחקים שמסתיימים בתיקו ומרגישים כמו הפסד, ויש ניצחונות שמרגישים כמו שש נקודות. אז זה ניצחון ששווה שש נקודות", סיכם בופון. שש נקודות בשתי ידיים.

ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס עוצר את אנטוניו די נטאלה שחקן אודינזה. רויטרס
שובו של סופר ג'יג'י. ג'אנלואיג'י בופון עוצר את אנטוניו די נטאלה/רויטרס

4. ג'רארד דאולופאו - אברטון

כמה אירוני שבזמן ברצלונה החבולה תקועה עם סגל קצר ומשוועת לשחקן יצירתי שיכול לקום מהספסל ולהכניס רוח רעננה, ג'רארד דאולופאו מטביע חותם באברטון. המושאל בן ה-19 פתח ביום שבת לראשונה בהרכב והשאיר לאוהדי הטופיז טעם של עוד. דאולופאו להטט באגפים, כדרר, התחכם וסיכן את השער ללא הרף מול ההגנה חסרת האונים של סטוק סיטי. הוא כבש שער בכורה (הספרדי השני הכי צעיר שעושה זאת בפרמיירליג, אחרי ססק פברגאס) וגם הוסיף בישול במשחק שהוכיח כמה כישרון טמון בו, כשאברטון מחצה את יריבתה 0:4 והשוותה את שיא המועדון עם 16 משחקי בית ללא הפסד. "אני מקווה שברצלונה לא תרצה אותו בחזרה", אמר רוברטו מרטינס בסיום. "הוא אחד הצעירים המוכשרים בכדורגל הספרדי, באמת כישרון ייחודי". גם המאמן המובס מארק יוז החמיא: "ידענו עד כמה הוא טוב והתעניינו בו. לצערנו, הוא בחר באברטון".

3. ז'ונאס - ולנסיה

קבלו את הברזילאי הראשון שכבש שלושער באחת מחמש הליגות הבכירות של אירופה בעונת 2013/14. ז'ונאס תמיד זועף. פעם הוא כועס על המאמן, פעם על ההנהלה, פעם על האוהדים. בזמן שמסביב מדברים על אפשרות שיימכר בינואר, מירוסלב דיוקיץ' הלחוץ החליט להציבו בעמדת החלוץ המרכזי מול אוסאסונה, בתקווה להחזיר לשניהם את החיוך. זה בדיוק מה שז'ונאס עשה, עם שלושער ראשון בקריירה בליגה הספרדית. ולנסיה הובכה על ידי אלצ'ה במחזור הקודם, אבל מול 10 שחקנים של אוסאסונה טיילה לניצחון 0:3. ז'ונאס הרשית שלוש פעמים תוך שמונה דקות (ההספק הכי מהיר של שחקן ולנסיה מאז השלושער של דויד וייה תוך ארבע דקות ב-2006), כולל בעיטת יעף אדירה שסחטה ממנו חיוך לא שגרתי. הגיע הזמן.

ג'רארד דאולופאו שחקן אברטון כובש מול סטוק סיטי. GettyImages
ברצלונה תמהר להחזיר אותו לשורותיה. ג'רארד דאולופאו כובש את שער הבכורה בפרמיירליג/GettyImages

2. ארון ראמזי - ארסנל

"גם 50 מיליון ליש"ט לא יפתו אותי למכור אותו", הודה ארסן ונגר לאחר עוד משחק נהדר של ארון ראמזי, שהתעלה גם במפגש הכי מרגש מבחינתו. בפעם הקודמת בה שיחק עם ארסנל מול קרדיף סיטי, הקשר הוולשי ספג קריאות בוז צורמות במשחק הגביע ב-2009, ונראה כי כל המעמד היה בלתי נסבל עבורו. השנים חלפו, ראמזי התבגר וכך גם הקהל של קרדיף. כוכב ארסנל זכה לקבלת פנים חמה ואוהבת מאוהדי הקבוצה בה החל את הקריירה, והוא "החזיר" להם בכך שלא חגג את השערים שהובילו את ארסנל לניצחון 0:3 במגרש בו מנצ'סטר סיטי הפסידה ומנצ'סטר יונייטד לקחה רק נקודה. ראמזי עושה העונה הכול בארסנל, ובצורה עקבית. אין לו דעיכות ביכולת, הוא מחלץ כדורים, מצטרף בצורה נהדרת מהקו השני ומציג מספרים עליהם אפילו לא העז לחלום. הצמד הזה מול קבוצת נעוריו העלה את מאזנו של ראמזי לשמונה שערי ליגה ו-13 בכל המסגרות במדי ארסנל. עונה פנומנאלית למי שנראה כרגע כמועמד המוביל לתואר שחקן העונה בפרמיירליג.

ארון ראמזי, ארסנל. GettyImages
הפעם זכה לתשואות מאוהדי קבוצת נעוריו. ארון ראמזי/GettyImages

1. גארת' בייל - ריאל מדריד

רק לפני כחודש הכול נראה אחרת. עיתוני מדריד קטלו את גארת' בייל אחרי ההפסד של ריאל בקלאסיקו, הפציעה שלו גרמה לעסקת הענק להיות מוגדרת כפיאסקו ובברצלונה גיחכו. ועכשיו? בייל הוא הנסיך החדש של הבלאנקוס. התצוגה המשכנעת ב-0:4 על ויאדוליד, בהיעדרו של כריסטיאנו רונאלדו, שמה את החותמת. היכולת שלו ב-3:7 על סביליה נתנה רמז לבאות, אבל התובנה החלה לחלחל רק במשחקים האחרונים. מול ויאדוליד, בייל כבר היה המוציא לפועל העיקרי של ריאל, עם הבקעת השלושער המושלם (ימין, שמאל, ראש) ובישול לקארים בנזמה. בכך השלים הרכש המדובר שבוע בו כבש חמישה שערים בשלושה משחקים, ולזכותו כבר תשעה שערים ושישה בישולים ב-13 משחקים במדי ריאל. אמנם היריבות נוחות, אך בכל זאת מדובר בבריטי הראשון מאז גארי ליניקר (במדי ברצלונה מול ריאל ב-1987) שכובש שלושער בלה ליגה והיחיד פרט למלך השערים רונאלדו שעשה זאת בריאל בשנתיים האחרונות. ל"מארקה" זה הספיק כדי לכנותו "נסיך השערים". קנינו.

גארת' בייל שחקן ריאל מדריד. AP
בעקבות רונאלדו, בנעליו של ליניקר. גארת' בייל לאחר שכבש שלושער/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully