וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאדיחה: 45 שגיאות עובדתיות באוטוביוגרפיה של פרגוסון

הספר של מאמן מנצ'סטר יונייטד שבר שיאי מכירה באנגליה, אך ההוצאה לאור נאלצה להתנצל בפני קורא על הטעויות המרובות

אלכס פרגוסון וספרו החדש. רויטרס
26 שנה, לך תזכור. פרגוסון/רויטרס

המוציאה לאור של האוטוביוגרפיה של אלכס פרגוסון הסכימה להחזיר את הכסף לאחד הקוראים שרכשו את הספר, לאחר שציין בפניהם שורה ארוכה של שגיאות עובדתיות שפורסמו.

ספרו השני של פרגוסון, שזכה לשם הפשוט "My Autobiography", הפך לרב מכר בבריטניה, עם המכירות הכי גבוהות אי פעם (או לפחות מאז שהחלה הספירה) לספר שהוא לא סיפורת, עם 115,547 ספרים שנמכרו בשבוע הראשון.

הבעיה היא שקוראים חדי עין הבחינו בלא פחות מ-45 שגיאות עובדתיות ב-402 העמודים של הספר. כך, לדוגמה, פרגוסון כותב על חלקו של רוי קין ב-26 שנות הקדנציה שלו באולד טראפורד, ומציין כי שיתף פעולה עם קין ארך 11 שנים, על אף שזה היה 12.

פרגוסון ציין כיצד "ריו פרדיננד הצטיין בגומלין של חצי הגמר נגד סיטי ב-2009", על אף שזה היה ב-2010. מאמן יונייטד אפילו שגה בתאריך שבו השתמש לראשונה בקוצב לב (לא אפריל 2002, אלא מרץ 2004), וכתב בספר על הופעת הבכורה של ריאן גיגס בגיל 16, על אף שזה היה בגיל 17.

קורא של הספר האיר את תשומת לבם של המוציאים לאור, ואלו שלחו לו מכתב תגובה, ובו הציעו לו להחזיר את הכסף: "עברנו כמה שלבים של בדיקת עובדות במהלך הוצאת הספר, כולל קריאה של אנשים מטעם מנצ'סטר יונייטד ומומחי כדורגל. למרות מספר גדול של תיקונים, כנראה שלא הבחינו בהכול. תיקונים נוספים יבוצעו במהדורות הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully