וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: יובנטוס וריאל מדריד נפרדו ב-2:2 מותח

הקרב הגדול הסתיים בחלוקת נקודות שסיבכה את יובנטוס, רונאלדו ובייל כבשו. באיירן עלתה עם 0:1 בפלזן, גם סיטי בשלב הבא אחרי 2:5 על צסק"א. תוצאות תיקו ליונייטד ולפ.ס.ז'

באיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי הפכו לשתי הקבוצות הראשונות שמעפילות לשמינית גמר ליגת האלופות, והן עשו זאת מאותו בית ד'. אלופת אירופה ניצחה 0:1 בצ'כיה את ויקטוריה פלזן, בעוד הסיטיזנס הביסה 2:5 את צסק"א מוסקבה ועלתה לראשונה בתולדותיה לשלב הבא.

המשחק הגדול של הערב (שלישי) הפגיש בין יובנטוס לריאל מדריד, כשה-2:2 המצוין ביניהן סיבך את מצבה של יובה בתחתית בית ב' ומנע מריאל לחגוג עלייה כבר הערב. גם פריס סן ז'רמן לא הצליחה להעפיל הערב, לאחר 1:1 מול אנדרלכט שהשיגה נקודה ושער ראשון בקמפיין. אולימפיאקוס במקום השני בבית ג' אחרי 0:1 על בנפיקה. בית א' היבשושי סיפק 0:0 בין ריאל סוסיאדד למנצ'סטר יונייטד ובין שחטאר דונייצק ללברקוזן.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
שוב הכניע את בופון. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

בית א'

ריאל סוסיאדד - מנצ'סטר יונייטד 0:0

אפשר להגיד מזל טוב לריאל סוסיאדד, שאספה נקודה ראשונה בקדנציה השנייה שלה בשלב הבתים של ליגת האלופות. הבאסקים פתחו טוב את המשחק והיו ראויים ליתרון, אבל לבסוף ניצלו משיא שלילי של הפסד רביעי ברציפות, הודות לעצירת פנדל של קלאודיו בראבו. רובין ואן פרסי, שנכנס בדקה ה-63, החמיץ מהנקודה הלבנה אחרי התחזות ברורה של מחליף נוסף, אשלי יאנג. בדקת הסיום גם הורחק מרואן פלאיני שיחסר למנצ'סטר יונייטד במשחק הבא, כשלשדים האדומים שמונה נקודות במקום הראשון.

דקה 69: פנדל! יאנג טען לתפיסה ברחבה וזרק את עצמו, אבל ואן פרסי המחליף בעט פנדל שבראבו עצר. הצדק נעשה, עדיין 0:0.

* ואן פרסי כבש חמישה פנדלים באלופות במדי ארסנל, אבל החטיא את הראשון במדי יונייטד.

דקה 90: כרטיס אדום! פלאיני ביצע עבירה על סורוטוסה וספג צהוב שני. הרחקה לרכש הנוצץ של מנצ'סטר יונייטד, שבינתיים רחוק מלנצוץ.

רובין ואן פרסי שחקן מנצ'סטר יונייטד לאחר החמצת פנדל. רויטרס
בזבז את ההזדמנות הטובה ביותר. רובין ואן פרסי/רויטרס

שחטאר דונייצק - לברקוזן 0:0

אלופת אוקראינה קיוותה להשיג נקמה על הרביעייה שספגה בסיבוב הקודם בגרמניה, אבל שחקניו של מירצ'ה לוצ'סקו הרבו להחמיץ מול ברנד לנו המצוין ונאלצו להסתפק בנקודה בלבד. שחטאר דונייצק המשיכה למעשה את התקופה הרעה שלה מהליגה וכן את רצף אי ההצלחות שלה מול יריבות גרמניות בבית - ללא ניצחון ב-30 השנים האחרונות. לברקוזן נותרה במקום השני עם שבע נקודות, שחטאר שלישית עם חמש ועדיין בתמונה.

ברנד לנו שוער לברקוזן עוצר את אלכס טשיירה שחקן שחטאר דונייצק. רויטרס
מנע נקמה משחטאר. ברנד לנו/רויטרס

בית ב'

יובנטוס - ריאל מדריד 2:2

מה נגיד על הגברת הזקנה? יובנטוס הייתה שותפה למשחק נפלא ואף הייתה ראויה לניצחון ביתי מול ריאל מדריד, אך בסופו של דבר רשמה משחק רביעי ללא ניצחון בשלב הבתים וירדה למקום האחרון בבית ב'. הווארד ווב עזר לה במחצית הראשונה עם פנדל מפוקפק אותו ניצל ארתורו וידאל בדקה ה-41, אך ריאל מדריד הפכה במחצית השנייה עם שער שמיני בקמפיין של כריסטיאנו רונאלדו (52) שלאחר מכן בישל לגארת' בייל (60) את הראשון שלו בליגת האלופות במדי ריאל. פרננדו יורנטה הצליח לאזן בחלוף חמש דקות, כשרק יכולת מופלאה של איקר קסיאס בין הקורות וגם הרבה מזל מנעו מיובה לזכות בניצחון שהגיע לה. ריאל זקוקה לעוד נקודה כדי להעפיל לשלב הבא.

דקה 28: איזו תגובה של קסיאס. מרקיזיו נגח מקרוב כדור שאמור היה להכניע את השוער, אבל קסיאס הדף ברפלקס נהדר ומנע יתרון מיובנטוס.

דקה 41: גול! וראן חילץ כדור ובהמשך הגלישה פגע ברגל של פוגבה. השופט הווארד ווב החליט שזה פנדל והעניק ליובנטוס הזדמנות להשיג את שער היתרון. וידאל ניגש לבעוט וירה לחיבורים של קסיאס. 0:1 ליובנטוס.

דקה 52: גול! קאסרס ביצע טעות קשה עם כדור לאחור. בנזמה קיבל אותו והשאיר לרונאלדו, שהבקיע את השמיני שלו העונה בליגת האלופות וה-14 בשנת 2013. ריאל השוותה ל-1:1.

* רונאלדו כבר השווה את ההישג של ואן ניסטלרוי (2004/5) וקרספו ואינזאגי (2002/3) בשלב הבתים עם שמונה שערים, אבל לו נותרו עוד שני משחקים.

דקה 56: ריאל כמעט הפכה את התוצאה, אבל צ'אבי אלונסו בעט כדור נהדר שנעצר בעמוד.

דקה 60: גול! אחרי עוד הצלה של קסיאס והצלה מהקו של פפה, ריאל השיגה מהפך. מרסלו שלח כדור ארוך לרונאלדו, שהעביר לבייל. הוולשי חתך לכיוון המרכז ובשמאל בעט חזק פנימה. שער בכורה לבייל באלופות, 1:2 לריאל.

דקה 65: גול! קאסרס החזיר על הטעות עם הרמה טובה מצד ימין, יורנטה ברח לווראן ונגח מקרוב לרשת. איזה משחק, 2:2.

איקר קסיאס שוער ריאל מדריד. GettyImages
יכולת מופלאה. איקר קסיאס/GettyImages
שחקני יובנטוס חוגגים עם ארתורו וידאל (מימין). רויטרס
פנדל מפוקפק, אבל להם זה לא אכפת. ארתורו וידאל עם החברים/רויטרס
שחקן ריאל מדריד גארת' בייל. רויטרס
שער ראשון באלופות. גארת' בייל/רויטרס

פ.צ קופנהאגן - גלאטסראיי 0:1

התוצאה בדנמרק שיחקה לידיים של יובנטוס, אבל כעת גם קופנהאגן חזק בתמונת המאבק על המקום השני. גלאטסראיי הופיעה ללא ווסלי סניידר והשוער פרננדו מוסלרה, שראה את מחליפו נאלץ להוציא כדור מהרשת כבר אחרי שש דקות, כשדניאל בראטן הנורבגי הכניע אותו עם העקב. דידייה דרוגבה והחברים לא הצליחו להשיג את השוויון וכעת שתי הקבוצות עם ארבע נקודות, לעומת שלוש של יובנטוס.

דקה 6: גול! איזו פתיחה של המארחים. גיסלאסון העביר כדור רוחב מצד ימין ובראטן הנורבגי המשיך עם העקב אל הרשת. 0:1 לקופנהאגן.

דניאל בראטן שחקן קופנהאגן לפני שחקני גלאטסראיי. AP
החזיר את קופנהאגן לתמונה. דניאל בראטן לפני שחקני גלאטסראיי/AP

בית ג'

פריס סן ז'רמן - אנדרלכט 1:1

אלופת צרפת פספסה הזדמנות להבטיח כבר הערב את עלייתה לשלב הבא מהבית הקהל אליו הוגרלה, למרות שיא עונתי של 17 בעיטות לעבר המסגרת. לורן בלאן השאיר מחוץ לסגל את אדינסון קבאני, אבל זלאטן איברהימוביץ' חזר מפציעה והבקיע את השביעי שלו במפעל. אלא שהפעם, בניגוד לרביעייה הנפלאה בבלגיה, היה זה רק שער שוויון בדקה ה-70 שמנע הפסד מביך. שתי דקות לפני כן היה זה דמי זיוו ההולנדי, שהבקיע את הראשון של אנדרלכט ולמעשה סידר לה נקודת בכורה העונה. לצערם של אוהדי מכבי חיפה, חלפה לה עוד הזדמנות שקבוצה תשחזר את "הישג" האפס נקודות ואפס שערים.

דקה 68: גול! עוד קבוצה נמנעת ממאזן של אפס שערים. התקפה יפה של אנדרלכט הסתיימה עם כדור רוחב, אותו המשיך דה זיוו ההולנדי פנימה. 0:1 לאנדרלכט.

דקה 70: גול! תגובה מהירה של פ.ס.ז'. מטוידי השאיר ברחבה לזלאטן, שנעצר בפעם הראשונה בקורה ואת הריבאונד כבש שלח פנימה. שער שביעי לזלאטן במפעל, 1:1.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
הפעם רק שער שוויון. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

אולימפיאקוס - בנפיקה 0:1

תוצאה נפלאה מבחינת אלופת יוון, שיצרה לעצמה מקדמה חשובה של שלוש נקודות בקרב על המקום השני מול בנפיקה. הפורטוגלים זכרו את הביקור הקודם בפיראוס שהסתיים בתבוסה 5:1 וחששו מפני קוסטאס מיטרוגלו והאקס חאבייר סביולה, אך מי שהפך לגיבור הערב של אולימפיאקוס היה הבלם קוסטאס מנולאס, שהכריע את ההתמודדות עם נגיחה לרשת בדקה ה-13 וגם סייע לרוברטו (גם הוא מול אחת מקבוצותיו לשעבר) לשמור על שער נקי בדרך לניצחון היקר.

דקה 13: גול! הולבאס הגביה קרן מצד שמאל, מנולאס נותר חופשי ונגח משישה מטרים כדור שארתור רק הדף פנימה. 0:1 לאולימפיאקוס.

קוסטאס מנולאס שחקן אולימפיאקוס (משמאל) חוגג שער. AP
שער חשוב מאין כמוהו. קוסטאס מנולאס/AP

בית ד'

ויקטוריה פלזן - באיירן מינכן 1:0

אחרי ה-0:5 הקליל במינכן, אלופת אירופה מתארחת אצל הצ'כים בידיעה שניצחון שלה וניצחון או תיקו של מנצ'סטר סיטי במשחק המקביל מול צסק"א, יבטיח לה את המקום בשמינית הגמר. באיירן, שמוליכה את הליגה הגרמנית, נראית מצוין עד עתה באירופה ותחפש ניצחון חוץ שישי ברציפות, רצף אותו היא לא הצליחה להשיג מאז 1996. לבאיירן יש רקורד טוב מאוד על אדמת צ'כיה, בה היא ניצחה ארבע פעמים והפסידה רק פעם אחת. מריו גצה קיבל את המקום בהרכב של פפ גווארדיולה כחלוץ נסוג על חשבון מריו מנדז'וקיץ', דייגו קונטנטו במרכז ההגנה לצד דניאל ואן בויטן.

דקה 65: גול! מנדז'וקיץ' נכנס בדקה ה-59 ותוך זמן קצר סיפק את הסחורה. לאם הגביה מימין ומנדז'וקיץ' נגח מקרוב פנימה. 0:1 לבאיירן.

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן לפני פרנטישק ראיטורל שחקן ויקטוריה פלזן. GettyImages
פחות קל מאשר המשחק במינכן. פרנק ריברי מנסה לעבור את פרנטישק ראיטורל/GettyImages

מנצ'סטר סיטי - צסק"א מוסקבה 2:5

אחרי שני קמפיינים כושלים, מנצ'סטר סיטי העפילה לראשונה לשלב הבא של ליגת האלופות. הסיטיזנס הבטיחו את ההישג כבר במחזור הרביעי, אחרי שהשלימו ניצחון כפול על צסק"א מוסקבה. ומי אם לא סרחיו אגוארו הלוהט ניצח על הקונצרט, עם צמד מהיר שהעלה את מאזנו במפעל לחמישה כיבושים, ועוד בישול לאלברו נגרדו, שלקראת הסיום אף השלים שלושער אישי ראשון בליגת האלופות. סיטי כבר עם 27 שערים בליגת האלופות, אף לא אחד מהם של שחקן אנגלי. סיידו דומביה צימק עם צמד משלו עבור צסק"א, אך הרוסים נותרו עם שלוש נקודות בלבד ויצטרכו להילחם על המקום השלישי.

דקה 3: גול! טושיץ' ספק הכשיל את דויד סילבה בקצה הרחבה, קון אגוארו הלוהט בעט בקלות פנימה וחגג שער שביעי בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. 0:1 למנצ'סטר סיטי.

* זהו הפנדל הכי מהיר בליגת האלופות מאז יוהאן מיקו הצרפתי כבש עבור ורדר ברמן בדקה השנייה, בדצמבר 2005.

דקה 20: גול! אגוארו לא עוצר. סיבוב גדול של הארגנטינאי על השומר שלו הסתיים בבעיטה בימין לרשת. כמו במשחק הקודם, אגוארו עם צמד מול הרוסים. 0:2 למנצ'סטר סיטי.

דקה 30: גול! אגוארו חילץ כדור וביצע דאבל פס עם נגרדו, שנכנס לרחבה וקיבל מהארגנטינאי כדור על מגש כדי לגלגל לרשת החשופה. 0:3 קל למנצ'סטר סיטי.

דקה 45: גול! צסק"א עם שער מצמק. ורנבלום השתחרר מפרננדיניו ומצא בכדור עומק את דומביה, שעקף את השוער פנטילימון וכבש. 1:3 לסיטי.

דקה 51: גול! עכשיו גם לנגרדו יש צמד. הספרדי החל את ההתקפה משמאל, הגנת צסק"א הרחיקה, אבל המהלך הקבוצתי נמשך עם הקפצה של טורה לרחבה. נאסרי העביר מהאוויר לנגרדו שדחק מקרוב לרשת. 1:4 לסיטי.

דקה 71: גול! עכשיו גם לדומביה יש צמד. עבירה של קלישי על החלוץ זיכתה את צסק"א בפנדל, ודומביה לא נכשל וצימק ל-4:2.

דקה 90+2: גול! אגוארו ונגרדו החמיצו, אבל ההתקפה נמשכה עם מילנר שהגביה משמאל ונגרדו נגח כנגד כיוון התנועה של השוער. שלושער ראשון לרכש מסביליה בליגת האלופות, 2:5 למנצ'סטר סיטי.

דויד סילבה, סרחיו אגוארו (משמאל) שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים. רויטרס
בכושר הטוב בחייו. סרחיו אגוארו חוגג עם דויד סילבה/רויטרס
אלברו נגרדו שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
שלושער ראשון. אלברו נגרדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully