וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליית ההתקפה הטובה בישראל

הקאמבק המרשים של שכטר ודמארי, פלוס המפגש המרתק בין יצחקי ופריצה לברדה ובוזגלו, פתח דיון מרתק: לאיזו קבוצה יש את חוליית ההתקפה הטובה בליגה. אז הרכבנו צוות שיפוט ממכנס, לוין, ארמלי והאווירון ודירגנו את כל הקבוצות הליגה. מי בפסגה ומי הפתיעה?

one

מקום 14: הפועל ניר רמת השרון

חלוצים: אפרים טאקה, פאדי זיידאן, אמיר האדזיץ', בן בן יאיר.

יתרון: האדז'יץ', מלך השערים בבוסניה אשתקד, היה אמור להנהיג את ההתקפה. מזרחי: "בהכנה הוא עשה רושם של שחקן איכותי, אבל עד עכשיו מתקשים לראות את זה בליגה. טאקה יכול לעשות דברים יפים עם המהירות והכוח, אבל יש בו עדיין הרבה בוסר".

חיסרון: שלושה שערי ליגה בשמונה משחקים מספרים את סיפורה של אחת הקבוצות החלשות שידעה ליגת העל בשנים האחרונות. אלון מזרחי: "כרגע ההתקפה של רמת השרון חלשה מאוד ואם הקבוצה לא תתחזק היא תתקשה להישאר בליגת העל".

ציון: 4

אפרים טאקה שחקן הפועל ניר רמת השרון. ברני ארדוב
פוזה אופיינית של אכזבה. אפרים טאקה/ברני ארדוב
sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מקום 13: הפועל עכו

חלוצים: אליאור סיידר, ננאד מרינקוביץ', ז'וליאנו ספאדסיו, רועי עטר.

יתרון: ספדאסיו הבקיע אשתקד 15 שערים בקפריסין ויש לו פוטנציאל ויכולת להיות אחד הזרים הבולטים בארץ כשייכנס לכושר. גם סיידר הצעיר הראה לא מעט ניצוצות. ארמלי משוכנע: "יש להם חלק התקפי יצירתי מאוד. הזרים יודעים להשתמש בטכניקה הגבוהה שלהם כדי להביא לשערים. קבוצה כמו הפועל עכו צריכה את היצירתיות בהתקפות הבודדות שיהיו לה בכל משחק".

חיסרון: גם יובל נעים מודה שהקבוצה שלו דלילה וצריכה לפחות עוד שחקן התקפה אחד. זאהי ארמלי: "חסר להם חלוץ רחבה כמו קדוסי שיידע ללחוץ את ההגנה וברגע שיקבל כדור ברחבה אתה יודע שיש אחוזים גבוהים שזה יסתיים ברשת".

ציון: 5

אוהד קדוסי הפועל עכו חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
מתגעגעים אליך, קדוסי/אדריאן הרבשטיין

מקום 12: מכבי פתח תקוה

חלוצים: עומר גולן, ויקטור מרעי, רועי דיין, פדרו גלבאן, גיא מלמד, דור מלכה.

יתרון: שחקנים מנוסים שכבר הוכיחו עצמם בליגה וכבשו לא מעט שערים. ברגעי לחץ ובמאבקי התחתית, הניסיון והוותק ישחקו תפקיד.

חיסרון: קבוצה ללא גיוון בכלל ואיטית מאוד בחלק ההתקפי. חסר לה השחקן המהיר שייתן ממד של הפתעה בחלק ההתקפי. ניר לוין: "זאת קבוצה שרוב הזמן מתגוננת ולא מרבה לתקוף, וכשלא מתקיפים יש בעיה לחלוצים לבטא את עצמם".

ציון: 5.5

פדרו גלבאן, עומר גולן שחקני מכבי פתח תקוה מאוכזבים. ניב אהרונסון
ברגעי הלחץ הניסיון ישחק תפקיד. גולן וגלבאן/ניב אהרונסון

מקום 11: בני יהודה

חלוצים: אדם הרפקה, אור ברוך, גיל יצחק, חן מזרחי.

יתרון: תנועה, דינמיות והרבה חוכמת משחק וטכניקה. אלון מזרחי: "הרפקה וברוך הם שחקני תשע לא רעים ומאחוריהם יש לבני יהודה שחקנים טובים ומוכשרים כמו לאמין, יצחק ועגייב. בסך הכול, היא עוברת את המשבר שלה מוקדם וההתקפה עוד תביא נחת לקהל כי היא לא נופלת ממרבית ההתקפות בליגה".

חיסרון: הרפקה לא הוכיח את עצמו כסקורר, ברוך מתקשה לתרגם את הנתונים הפיזיים שלו למספרים ואילו יצחק עדיין צעיר מאוד. בעונה שעברה הזהובים היו תלויים ביכולת הכיבוש של גלבאן, העונה גם את זה אין להם.

ציון: 5.5

אדם הרפקה חוגג עם שחקני בני יהודה. קובי אליהו
בשבת זה נגמר בגול, אבל אל תצפו לתפוקה כזו מהרפקה בכל משחק/קובי אליהו

מקום 10: מ.ס אשדוד

חלוצים: ירו בלו, ניב זריהן, בנצי מושל, תימור אביטן.

יתרון: ירו בלו. עודד מכנס: "חלוץ ליגה מנוסה כמו בלו, שנתן עונה טובה בסכנין, וכשהראש שלו במקום, הוא נכס לקבוצה כמו אשדוד". ניר קלינגר בנה קבוצה סביב בלו ושחקני הקישור הקדמי האיכותיים עובדים בשבילו ומצטרפים לשטחים שהוא מפנה. הסגל המורחב כולל ילדים מוכשרים כמו זריהן, מושל ואביטן, שעדיין לא בשלים להוביל התקפה של קבוצה בליגת העל.

חיסרון: ירו בלו. התלות של אשדוד בבלו מוחלטת כי בהיעדרו אין לה שום אופציה ראויה לשפיץ. לא מן הנמנע שקלינגר יצטרך לשקול בינואר הבאת חלוץ בכיר נוסף.

ציון: 6

שחקן מ.ס אשדוד, ירו בלו. מגד גוזני
בלעדיו קשה לאשדוד. ירו בלו/מגד גוזני

מקום 9: הפועל רעננה

חלוצים: אנתוני נווקאמה, ממאדו צ'אם, אאודיס, אלי בבייב, סער בנבנישתי.

יתרון: אחד בולט בשם נווקאמה, אחד הזרים הטובים בליגה העונה. למרות מבנה גופו הגמלוני, הניגרי הוא שחקן טכני, קשה להוציא ממנו את הכדור, חזק מאוד ועושה הרבה תנועה. הוא מריח שערים ויכול לייצר לעצמו מצבים כמעט בכל רגע נתון. למעשה, הוא מחזיק לבד את ההתקפה של מנחם קורצקי. ניר לוין: "בליגה כמו שלנו, נווקאמה, שהוא פיזי ומהיר מאוד, הוא יתרון גדול להתקפה של כל קבוצה".

חיסרון: סגנון המשחק ההגנתי מקשה על הקבוצה לייצר מצבים למעט בהתקפות מעבר. זה לא יספיק מול כל יריבה. למעשה, מלבד נווקאמה וממאדו, שסובל מעליות וירידות, אין לרעננה מחץ ואופציות התקפיות ולאורך עונה שלמה זה לא תמיד יספיק.

ציון: 6

שחקן שחקן. שלומי גבאי
מחזיק לבד את ההתקפה של רעננה. נווקאמה/שלומי גבאי

מקום 8: הפועל חיפה

חלוצים: אלי אלבז, ז'רקו קוראץ', יובל אבידור, מהראן לאלה.

יתרון: עד עתה ניצול מצבים באחוז מצוין. קוראץ' הוא חלוץ רחבה קלאסי, מאסיבי, חזק ובעל מיקום נהדר, אבידור מוסיף מהירות ותנועה ואילו לאלה מביא את הניסיון מהספסל. לוין: "במשחקים בהם הם מסתגרים, יש להם יתרון בהתקפות מעבר עם מהירות של אבידור וניצול מצבים מצוין של קוראץ'".

חיסרון: סגל דליל ומעט גיוון. לשלומי דורה יהיה קשה לשנות שיטות משחק, מלבד לאלה אין לו אופציות מהספסל וגם מעט שחקני קישור שמסוגלים לספק מספרים מהשדה. המשמעות: האדומים תלויים ביכולת הכיבוש של אבידור וקוראץ'.

ציון: 6

יובל אבידור הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
רק שימשיך ככה ויהיה בסדר. אבידור/אדריאן הרבשטיין

מקום 7: עירוני קרית שמונה

חלוצים: אופיר מזרחי, דויד מנגה, אחמד סבע, אחמד עבד, ברק בדש, יואל צ'חנוביץ'.

יתרון: על הנייר, זו אחת ההתקפות המפחידות בליגה שמורכבת משחקנים שיכולים לשחק על הכנף ולהיכנס תוך כדי משחק לאמצע כדי לכבוש את השערים דוגמת מנגה ומזרחי ומחלוצי רחבה קלאסיים כמו בדש וסבע. הסגל של בדש מאפשר לו להחליף שיטות וסגנונות גם תוך כדי משחק. ארמלי: "יש שם שחקנים מהירים מאוד שיכולים להפתיע כל הגנה".

חיסרון: משהו בחיבור לא עובד. סבע ובדש לא נמצאים בכושר טוב ולא יכולים לשחק יחד. גם העליות והירידות אצל שחקני הקישור הקדמי טאסבסקי, כחלון ורוצ'ט משפיעות על תפוקת החלק הקדמי. כל עוד המערך לא יתחבר, גם היכולת של מנגה ומזרחי לא מספיקה. ארמלי: "בכושרה הנוכחי, קרית שמונה חסרה מחץ בהתקפה".

ציון: 6.5

אחמד סבע שחקן עירוני קרית שמונה מול קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בכושר לא טוב, בלשון המעטה. סבע/ברני ארדוב

מקום 6: מכבי חיפה

חלוצים: שלומי אזולאי, אלון תורג'מן, שמעון אבוחצירא, דינו אנדלובו, שובל גוזלן.

יתרון: שחקנים מהירים עם טכניקה שיכולים לשחק בכנף או עם הפנים לשער. למרות המספרים הדלים, יש בסגל סקוררים שאם יופעלו נכון ויקבלו ביטחון, כבר הוכיחו שהם מסוגלים לתת מספרים גבוהים. ארמלי: "הם מגיעים להמון מצבים בגלל הגיוון בהתקפה. ברגע שהחלוצים יתחילו לפגוע הם יבקיעו הרבה שערים".

חיסרון: מחסור בשחקן כנף ימין טבעי וכמובן חלוץ מרכזי עם נוכחות. כשכל החלוצים באותה רמה ואין אף אחד שיסחוף את השאר כלפי מעלה, קשה לקבוצה להתרומם. חיפה חסרה חלוץ שמחצי מצב יודע להבקיע גם במשחקים מול יריבות שמסתגרות. לוין: "יש במכבי חיפה הרבה חלוצים ובגלל זה אף אחד לא מקבל מספיק זמן ואורך רוח כמו שחלוץ צריך. אם בינואר ידללו את כמות החלוצים, יכול להיות שמי שיישאר יפרוץ ויוכיח את עצמו".

ציון: 6.5

שחקן מכבי חיפה, שמעון אבוחצירא. טל לוי
הגיע הזמן למצוא את הרשת גם מחצי מצב. אבוחצירא/טל לוי

מקום 5: בני סכנין

חלוצים: אחמד קאסום, מוחמד גדיר, פיראס מוגרבי, מוחמד כליבאת, מרקו מרקובסקי, אבו נהיה.

יתרון: התקפה מהמהירות בליגה, שמורכבת משחקנים קטנים וזריזים ומעניקה לסכנין את האפשרות להביך כמעט כל הגנה. כליבאת מפתיע בעמדת החלוץ המרכזי ונהנה ממספרים שלא ידע בעבר, מוגרבי חוזר לעצמו ואילו גדיר ומרקובסקי עוד יתרמו למרקו בלבול רבות. לוין: "הקו הקדמי המהיר הופך את סכנין למסוכנת כמעט בכל התקפה".

החיסרון: לקבוצה חסר שחקן מטרה קלאסי, כזה שבמשחקים מבלי יותר מדי הזדמנויות יבקיע את השערים, כמו שעשה ירו בלו בשנה שעברה. ארמלי: "לכל החלוצים של סכנין יש אחד על אחד מדהים, אבל הקבוצה לא משתמשת בהם כמו שצריך ולא משחקת מספיק על הנקודות החזקות שלהם".

דעת וואלה! ספורט: ההתקפה האנמית של הליגה אשתקד קיבלה שדרוג משמעותי בקיץ וזה יכול לעשות את ההבדל בין מרכז טבלה ומטה לשיפולי הצמרת.

ציון: 7

מוחמד כליבאת שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
נהנה ממספרים שלא ידע בעבר. כליבאת/אדריאן הרבשטיין

מקום 4: הפועל באר שבע

חלוצים: דובב גבאי, גליינור פלט, תומר סויסה, מאור בוזגלו, אליניב ברדה, ניקולאס פלצ'וק.

יתרון: גיוון. לאלישע לוי יש אפשרות לשחק את ה-4-3-3 האהוב עליו במגוון סגנונות. גבאי, סויסה ופלצ'וק יכולים לשחק במרכז או בצדדים, כשברדה משחק במרכז הרחבה או מאחורי החלוץ ופלט מוסיף ממד של גובה ומשחק רחבה. גם בוזגלו ואפילו סיראז' נאסר נותנים למאמן אופציות לשינויים. לוין: "יש לבאר שבע סגל עמוק של חלוצים שמשחקים בסגנונות מגוונים ואלישע יודע טוב מאוד איך להשתמש בזה".

חיסרון: החלוצים של באר שבע מרבים להחמיץ והשערים מגיעים דווקא מכיוון הקשרים. בסופו של דבר, את המספרים יצטרכו לספק שחקני החוד, מה שעדיין לא קורה מספיק. ארמלי: "החלוצים של באר שבע משחקים רחוק מדי מהשער והם לא באים לידי ביטוי בתוך הרחבה".

דעת וואלה! ספורט: חוליית ההתקפה של באר שבע עשירה מאוד. כל חלוץ הוא נהדר. רק שעדיין לא ברור מי החלוץ המרכזי בקבוצה, ובספסל מחכים לא מעט כאלה שאולי מסוגלים להיכנס לתפקיד הזה. נכון לעכשיו, מלך שערי הקבוצה הוא בכלל קשר. כשתהיה היררכיה ברורה יותר בין כל החלוצים ויהיה ברור מי המוציא לפועל המרכזי, מי משחק מסביבו ואיך - לבאר שבע לא רק תהיה התקפה טובה. תהיה לה התקפה קטלנית.

ניקוד: 7.5

שחקני הפועל באר שבע, אליניב ברדה, מאור בוזגלו חוגגים. ברני ארדוב
כשזה עובד, זה עובד, אבל עדיין צריך היררכיה ברורה בין החלוצים/ברני ארדוב

מקום 3: בית"ר ירושלים

חלוצים: סינטאיהו סלליך, איציק כהן, עדן נחמני, טטה בנגורה, רועי זיקרי, בריאן ז'ונס.

יתרון: שילוב נהדר בין מהירות וטכניקה באגפים (סלליך וז'ונס) לבין פיזיות, כוח ונוכחות ברחבה (בנגורה וכהן), משחק ראש ורגל. בית"ר בנויה באופן כמעט בלעדי על החלק הקדמי שלה ולא בכדי היא בצמרת המבקיעות. מזרחי: "בנגורה הוכיח נגד בני יהודה שגם בתקופה לא טובה יש לו יכולת הבקעה. הוא תשע מצוין, שומר על הכדור ונותן שקט, וגם רועי זיקרי הצעיר מוכשר מאוד ויכול להתפתח יפה באותה עמדה. איציק כהן מביא הרבה כוח מאחורי החלוץ והשילוב עם בריאן, ההפתעה הנעימה, שווה לבית"ר הרבה גולים".

חיסרון: גם חלק קדמי מוכשר צריך שחקנים שיזינו אותו ולבית"ר חסרים שחקני קישור יצירתיים ברמה גבוהה. מזרחי מסכים: "בגדול ההתקפה של בית"ר איכותית, אבל חסר השחקן שיפעיל אותה. אולי זה יהיה אבירם ברוכיאן".

דעת וואלה! ספורט: חוליה שמורכבת מפרטים איכותיים יחסית, אבל אין חיבור ביניהם. במשחק מול בני יהודה, למשל, בית"ר כבשה שער מחילופי מסירות בין שלושת החלוצים, וגם נהנתה מטעות של איינגובה. אבל זה היה היוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל. אולי בעתיד יהיה חיבור יעיל יותר בין כל חוליית ההתקפה של בית"ר, ותהיה גם היררכיה ברורה יותר וחילופי מקום במגרש הם לא מאולצים. אבל עוד חזון למועד.

ציון: 8

אבירם ברוכיאן שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
האם הוא יהיה זה שיזין את החלוצים? ברוכיאן/קובי אליהו

מקום 2: הפועל תל אביב

חלוצים: איתי שכטר, עומר דמארי, רן יצחק, עומר פדידה, רמזי ספורי

יתרון: לאדומים יש המון מחץ בחוד. שכטר ודמארי שחקנים מהירים מאוד שמריחים שערים כמעט מכל מצב, כשגם רן יצחק, שעד עתה לא קיבל הרבה הזדמנויות, כבר הוכיח שהוא גולר אמיתי. אם גם זגורי ופדידה יהיו יותר משמעותיים ברוטציה, האדומים יקבלו עוד ממד של קטלניות. לוין: "שכטר ודמארי זה צמד שתמיד מספק כמות השערים גבוהה".

חיסרון: עומק ומשחק אגפים. רן בן שמעון דוגל ב-4-3-3, אבל אין לו שחקני כנף מובהקים ולכן העומס נופל על שכטר ודמארי שאמנם עושים הרבה תנועה, אבל עדיין תלויים בכושר של גילי ורמוט. לוין: "אין לקבוצה מי שיספק את הכדורים לחלוצים ולא בטוח שלאורך עונה שלמה אפשר להתבסס רק על שכטר ודמארי".

דעת וואלה! ספורט: הפועל תל אביב תקום ותיפול על היכולת של ורמוט. עד כה הוכח שכשהמאסטרו לא מאופס, שום דבר לא דופק אצל האדומים. בן שמעון יצטרך למצוא פתרונות לתלות במספר 14 ובסגל שלו יש לא מעט אופציות.

ציון: 8

גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הכול קם ונופל עליו. ו/ברני ארדוב

מקום 1: מכבי תל אביב

חלוצים: מונס דאבור, טל בן חיים, ראדה פריצה, ברק יצחקי, דור מיכה, עומרי אלטמן, גאל מרגוליס.

יתרונות: מגוון נהדר של חלוצים מכל הסוגים. בן חיים מכניס ממד של מהירות, ליצחקי טכניקה הגבוה, פריצה הוא תשע קלאסי, דאבור פיזי ומהיר, מיכה ואלטמן מוסיפים תחכום מהאגפים וכולם גם יודעים לכבוש. עם קאדר כזה, פאולו סוזה יכול להתאים בכל משחק בדיוק את השחקן שמתאים לו לסגנון ההתקפי שהוא רוצה ולשחק במגוון שיטות. ארמלי: "אלו חלוצים שיכולים לשים גול מכל מצב".

חסרונות: בינתיים סוזה מנהל רוטציה בצורה נהדרת, אבל ייתכן ובשלב מתקדם יותר יצטרך לרוץ עם הרכב קבוע. כשמדובר בשחקנים בכירים שעלולים למצוא עצמם על הספסל, עלולה להיווצר בעיה בחדר ההלבשה.

דעת וואלה! ספורט: כמו בכל פרמטר מקצועי וניהולי, גם ההתקפה של מכבי תל אביב היא רמה מעל הליגה. ערן זהבי אמנם מגלה עליונות בכיבוש, אבל זה רק מלמד על העבודה הקבוצתית מסביבו. אם בעונה שעברה הצהובים היו תלויים ביכולת האישית של אלירן עטר ובהמשך במגע הקסם של ראדה פריצה, הרי שהעונה הקבוצה מגוונת יותר, עמוקה יותר ומוכנה לכל תרחיש.

ציון: 9

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
נו, אי אפשר להימנע מלשים אותם בפסגה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully