וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבדל בין סרינה לפדרר: "המצב הפיזי של הגוף"

שניהם בני 32, עם 17 גרנד סלאם, אבל בעוד פדרר דועך, סרינה נתנה את עונת חייה. מאמנה מסביר: "היא שמרה על כושר שיא"

רוג'ר פדרר אומנם הפסיד אתמול (ראשון) בגמר טורניר באזל, באחד הטורנירים האהובים עליו מול הקהל הביתי, אבל גם בשנה מאכזבת מבחינתו, הוא עשוי להשוות שיא. פדרר יצטרך לנצח את קווין אנדרסון או מיכאיל יוז'ני בסיבוב השני בטורניר פריס כדי להבטיח העפלה לטורניר גמר הסבב, שייערך בין ה-4 ל-11 בנובמבר בלונדון. אם יעפיל לטורניר שכולל את שמונת הגדולים, יעשה זאת שנה 12 ברציפות, וישווה את שיאו של איוון לנדל.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
ישווה את השיא של לנדל. פדרר/רויטרס

"זה היה משחק ברמה גבוהה מאוד", אמר פדרר אחרי ההפסד המאכזב לדל פוטרו, "זה כנראה היה המשחק הכי טוב שלי בטורניר, אבל תמיד קשה לשפוט את היכולת שלך כשאתה מפסיד". השוויצרי, שמחזיק במאזן 5:5 במשחקי גמר בבאזל, לא הצליח לזכות בפעם השישית בטורניר, אחרי שעשה זאת בשלושה טורנירים אחרים: ווימבלדון, האלה וגמר הסבב.

מנגד, דל פוטרו ממשיך בכושרו המצוין, ומגיע לוהט ללונדון. "זה תמיד אתגר מיוחד בלונדון, כשהשחקנים הטובים בעולם מגיעים לטורניר היוקרתי הזה", אמר הארגנטינאי, "אני בטוח בעצמי, ומרגיש שאני יכול לנצח אותם".

בדירוג העולמי שהתפרסם היום אין שינויים דרמטיים, מלבד למיכאיל יוז'ני הרוסי, שטיפס שישה שלבים למקום ה-15 אחרי הזכייה שלו בטורניר ולנסיה. הצרפתי אדוארד רוג'ר וסלין, שהפסיד בחצי הגמר בבאזל, זינק 17 שלבים למקום ה-48 בעולם.

העשירייה הראשונה עדיין מורכבת בסדר הבא: נדאל, דג'וקוביץ', פרר, מארי, דל פוטרו, פדרר, ברדיך, ואוורינקה, צונגה, גאסקה.

אצל הישראלים: דודי סלע ירד שלב אחד למקום ה-69 בעולם, אמיר ויינטרוב ירד שלב למקום ה-186 בעולם.

הטניסאי הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו. רויטרס
בכושר נהדר. דל פוטרו/רויטרס

נשים: סרינה וויליאמס לא עוצרת

מנגד, סרינה וויליאמס השלימה אתמול שנה מדהימה לכל הדעות, ואחרי שזכתה בטורניר גמר הסבב לנשים באיסטנבול, סיימה את העונה במאזן בלתי נתפס של 78 ניצחונות ו-4 הפסדים בלבד. האמריקאית בת ה-32 זכתה ב-11 טורנירים העונה, כולל שני טורנירי גרנד סלאם (רולאן גארוס וארה"ב, ה-17 שלה בקריירה), וגם הפכה לטניסאית הראשונה שזוכה בפרסים כספיים של יותר מ-10 מיליון דולר בעונה.

וכעת, אחרי השנה המצוינת, שבו שלטה ללא עוררין בטניס הנשים, מאמנה טוען שהשנה הבאה תוכל להיות טובה אפילו יותר. "דיברנו על 2014, וכבר יש לנו שאיפות לעשות שנה טובה יותר, ואני בהחלט חושב שזה אפשרי", אמר פטריק מורטגלו על המדורגת ראשונה בעולם, "אם נשמור על הגישה הזאת, אני חושב שזה אפשרי".

סרינה וויליאמס, טניסאית אמריקאית, חוגגת זכייה בטורניר גמר הסבב. רויטרס
אלופה אמיתית. סרינה/רויטרס

פדרר, שמבוגר מסרינה ב-49 ימים, מחזיק גם הוא ב-17 תארי גרנד סלאם, אך בעוד הוא דועך, האמריקאית רק פורחת ונתנה את העונה הטובה בחייה. "גם היום היא שמרה על 100 אחוז מהיכולות הפיזיות שלה", אומר המאמן, "אולי זו הסיבה שבגללה רוג'ר לא הצליח להציג השנה את יכולת השיא שלו. הוא סובל מבעיות פיזיות, וסרינה לא. זה ההבדל.

"תמיד אמרתי לה שהדבר הכי חשוב זה שהיא צריכה לוודא שהיא לא נפצעת. זו המטרה הראשונה, כך שעבדנו קשה מאוד על הגוף שלה. השקענו הרבה בניסיון לחזק אותה, כי לכל אחד יש נקודת חולשה בגוף. אבל היא במצב פיזי מעולה, יחד עם הרצון שלה וההתמדה".

דירוג: נה לי, שהפסידה בגמר באיסטנבול לסרינה, עלתה שני שלבים למקום השלישי בעולם. שראפובה ורדוואנסקה ירדו שלב אחד. העשירייה הראשונה מורכבת בסדר הבא: סרינה, אזרנקה, לי, שראפובה, רדוואנסקה, קביטובה, ארני, ינקוביץ', קרבר, ווזניאקי. שחר פאר נותרה במקום ה-77 בעולם, יוליה גלושקו ירדה שני שלבים למקום ה-97.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully