וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל נעים: "בית"ר היא קבוצת מרכז טבלה ומטה"

יובל נעים הפציץ באולפן "תמונת מחזור": בית"ר? "יש בעיה עם השחקנים שהביאו". ציון לסגל? "6". עכו? "שלא יבנו עלינו. לא נרד". קבוצה גדולה? "יהיה לי משעמם". הריאיון המלא

עריכת וידאו: רן צימט

מאמן הפועל עכו יובל נעים התארח באולפן "תמונת מחזור" ודיבר על העיכוב בפתיחת המשחק מול בית"ר ירושלים (0:0), על הקשיים בבניית הקבוצה ומה הוא חושב על היריבה שלו משבת אותה אימן בעבר.

"כשאתה מגיע שלוש שעות לפני המשחק ברור שזה מזיק. השחקנים יוצאים מפוקוס, אתה לא יודע מתי המשחק מתחיל וכל רגע רצים לנציג של ההתאחדות לשאול מתי המשחק. זה לא דבר רציני שצריך לקרות, אבל אנחנו לא מחפשים תירוצים. לא שיחקנו מספיק טוב. במחזורים האחרונים שיחקנו הרבה יותר טוב וטוב שלא ספגנו".

אולי דווקא אתם פספסתם שתי נקודות?

"ברור שאם היית שואל אותי לפני המשחק, הייתי אומר לך שתיקו לא מעניין אותנו, אבל במחצית השנייה לא יצרנו מספיק מצבים, לא היינו מספיק טובים. בדרך כלל במשחקים כאלה אתה סופג שער ומפסיד. חוץ מהנקודה אנחנו צריכים לשפר הרבה מאוד דברים".

סימנו אתכם כיורדת בטוחה. עכשיו ספר לנו מה הכיוון של הפועל עכו?

"גם במשחקים הראשונים שהפסדנו שיחקנו בצורה טובה וידעתי שהנקודות יגיעו. יש לנו קבוצה טובה, מאוזנת ועם קישור טוב. אנחנו דלילים מאוד בחלק הקדמי ורוצים מאוד לצרף חלוץ ברמה שישדרג לנו את הקבוצה. כרגע מתאמן שחקן ניגרי-צרפתי. אם לא ירשים, נצרף שני שחקנים אחרים. קבוצות התחתית לא צריכות לבנות על הפועל עכו. הפועל עכו לא תרד ליגה".

תמונת מחזור: הישראלי הראשון העונה שקיבל ציון 10

בית”ר ירושלים לדין בעקבות האיחור למשחק בעכו

כשהפועל תל אביב פגשה את ברצלונה

יובל נעים באולפן וואלה!. ברני ארדוב
"בדרך כלל במשחקים כאלה אתה סופג שער ומפסיד". נעים/ברני ארדוב

מי אשם בבעיה שאין את כל הסגל שרצית? אתה? בעיה כספית? אלון חרזי?

"צריך לקחת בחשבון שבתחילת העונה היו הרבה בעיות בקבוצה. ציון ויצמן שהיה שנים במועדון עזב, העירייה לקחה את הקבוצה תחת חסותה. ההכנה לא הייתה אופטימלית, התחלנו את האימונים באיחור, אבל לאט ותוך כדי תנועה ייצרנו קבוצה טובה".

מה צריך לשפר במנגנון הבאת השחקנים?

"הפועל עכו זה לא הפועל תל אביב ולא מכבי תל אביב. הדברים הולכים בצורה יותר קשה. היו שחקנים שרצינו שיגיעו והם בעצמם לא רצו להגיע. הרבה מאוד זרים שאתה רוצה לא מוכנים להיבחן ואז אתה לוקח ריזיקה כמו שלקחנו עם לאונרדו קוסטה. זה נופל איפשהו באמצע. קשה מאוד להביא זרים לעכו, אבל למרות כל התנאים שמסביב בנינו קבוצה טובה".

היה לך קיץ קשה. לא אמרת לעצמך למה אתה צריך את זה?

"כשאתה עובד לא בקבוצה גדולה, צריך לקחת הכול בחשבון. זה לא חוכמה לבוא ולהרים ידיים. אני יודע להתמודד עם קשיים וזה מחזיר אותי לקטע שאנשים אומרים על מאמן בקבוצה קטנה וגדולה. למאמן טוב יהיה יותר קל בקבוצה גדולה כי הוא לא יצטרך להתמודד עם דברים שמתעקבים בקבוצה קטנה. אני לומד ומתחשל כל שנה. עברנו הרבה דברים קשים בעכו, אבל כמו שאמרתי, התוצר הסופי יהיה תוצר טוב".

חמשת השחקנים שהגיעו לפני סגירת החלון עשו את ההבדל?

"זה היה החיבור של כל השחקנים. הרבה מאוד שחקנים הגיעו לא בכוש:, סטיבן כהן, ננאד מרינקוביץ' וספדאסיו. זה לוקח זמן ובחודש וחצי האחרונים היה לנו זמן לחבר את השחקנים. שאף אחד לא יבנה עלינו. אנחנו לא נרד".

כל שנה שואלים האם יובל נעים יכול לאמן בקבוצה גדולה.

"אם אקבל הזדמנות, תראו אם אני מתאים או לא. הכי טוב לשאול את השחקנים שהתאמנו אצלי והתאמנו אצל מאמנים אחרים. אמשיך לעשות את העבודה שלי במקומות שאני נמצא. מאמן צריך להביא כל הזמן קבלות. הזיכרון של האנשים מאוד קצר וכל הזמן צריך להביא תוצאות".

תמיד עבדת בתנאים קשים. מה תעשה כשתקבל תנאים סבירים?

"יהיה לי משעמם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סטיבן כהן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
עכו מתחילה להתחבר. כהן/אדריאן הרבשטיין

"צריך לציין את העידוד המרשים שקיבלתי מאוהדי בית"ר. כנראה שהם לא שוכחים התקופה שהייתי שם ואת הסיטואציה בה הגעתי".

חששת מהם אחרי הניצחון על הפועל תל אביב?

"לא חששתי כי דווקא זו הייתה הזדמנות מבחינתנו לנצח. אני יודע באיזה היי הירושלמים היו וזה היי מובן מאליו אחרי ניצחון על הפועל תל אביב מול 30 אלף איש. כל מאמן כולל מוריניו וגווארדיולה לא היו יכולים להחזיר אותם לקרקע. דיברנו על זה כל השבוע, אבל תפסנו משחק לא טוב. בכושר שהיינו נגד רעננה והפועל חיפה היינו מנצחים. אם מרינקוביץ' היה כובש בהתחלה, כל המשחק היה נפתח והיינו עושים תוצאה טובה".

ראינו את בית"ר נכנסת לפני משחקים גדולים ומפשלת נגד גדולות. זו קבוצה שלא מבינה מה מעמדה.

"תלוי מה מצפים מבית"ר. בית"ר היום זו קבוצת מרכז טבלה ומטה. אני לא רואה זרים מיוחדים שהביאו לבית"ר העכשווית. ברור שהייתה סיטואציה מסוימת בהתחלה עם המכירה ואלי טביב, אבל בגדול זו לא בית"ר הגדולה שכולם רוצים לראות. זו קבוצה חדשה שבנו אותה מההתחלה. הקבוצה של העונה שעברה שכמעט ירדה ליגה היא קבוצה הרבה יותר טובה מהקבוצה העכשווית. יפה מאוד שלבית"ר יש היום 11 נקודות. אין אף אחד בבית"ר שחשב שהם יהיו שווים 11 נקודות. המקום הרביעי מבחינתם כרגע זה הישג ענק".

איזה ציון הייתה נותן לסגל של בית"ר?

"6... יש צעירים שטובים: אופיר קריאף, שי חדד, אריאל הרוש. הבסיס של השחקנים המקומיים טוב והתחשל בשנים האחרונות. יש בעיה עם השחקנים שהביאו. אם חשבו שסינטאיהו סלליך ויהיה כוכב, זה מראה ששחקן שלא שיחק תקופה ארוכה יש לו בעיה להיכנס לקצב של משחק. בעניין הזרים, הם סבירים ולא יותר מזה, גם הבלם וגם המגן השמאלי. בית"ר בשנים האחרונות הביאו זרים שהם כוכבים כמו ג'רום לרואה ודריו פרננדס".

לנדרי מולמו בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
סביר ולא יותר. מולמו/ברני ארדוב
יובל נעים מאמן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
מתי יחזור לקבוצה גדולה? נעים בימיו בבית"ר/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully