וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלאך שמנסה לשמור: אנחל די מריה נאבק על מקומו בריאל מדריד

26.10.2013 / 11:45

אנצ'לוטי והקהל התאהבו במוסר העבודה והמחויבות והוא מגלה הרבה יותר מנהיגות ובעיקר, יכולת אדירה. הוא השחקן היחיד שגם רונאלדו וגם מסי לא יכולים בלעדיו, אבל האם אנחל די מריה מסוגל לשמור על מקומו בהרכב ריאל או שמדובר במאבק אבוד מול בייל?

וידאו: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפעמים, אין ברירה והאושר והעצב מתערבבים. לפעמים, גם יוצאים מזה דברים חיוביים. יומיים דרמטיים במיוחד עברו על אנחל די מריה לפני המשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה, בו ריאל מדריד עמדה לפגוש את בורוסיה דורטמונד. הקשר הארגנטינאי ואשתו חורחלינה ציפו להולדת בתם, אבל זה אמור היה לקרות רק בתחילת חודש יולי. לפתע פתאום, ב-22 באפריל, יום שני, חורחלינה חשה כאבים והגיעה בבהילות לבית החולים, ללידה מוקדמת. די מריה נשאר לצידה ולא יצא עם הקבוצה לגרמניה.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, המאמן דאז ז'וזה מוריניו הקריא את ההרכב שלו. די מריה היה בפנים, אבל "המיוחד" אמר שהוא ייאלץ להמתין עד לרגע האחרון על מנת לראות האם די מריה יכול לשחק. בסופו של דבר, הילדה נולדה בשלום בערב יום שלישי ולמחרת, בבוקר המשחק, הארגנטינאי הצטרף לבסוף לחבריו. מוריניו החליט שזה יותר מדי והשאיר אותו על הספסל. די מריה זכה לעלות לכר הדשא בסיגנל אידונה פארק, אבל זה קרה רק בדקה ה-68, כשהמשחק כבר היה אבוד ודורטמונד הוליכה 1:4 מהרביעייה ההיא של רוברט לבנדובסקי. באותו רגע, איש לא חשב שדווקא חסרונו של די מריה היה מה שעשה את כל ההבדל. היום, לאור היכולת שהוא מציג, במדריד כבר תוהים האם איתו על המגרש זה היה נגמר אחרת? האם ריאל הייתה זוכה לבסוף בליגת האלופות, אחריה היא רודפת כבר למעלה מעשור? אנחל די מריה, אולי השחקן הכי חשוב של ריאל מדריד היום, כבר היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה, אבל אז הכול התהפך. יכול להיות שבסיום העונה הנוכחית הוא בכל זאת יחגוג זכייה בליגת האלופות. יכול להיות שהוא בכלל לא יעשה זאת במדים של ריאל מדריד. לקלאסיקו הקרוב מול ברצלונה יכולות להיות המון השפעות על התשובות לחידות הללו.

אנחל די מריה שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
האם הוא היה משנה את הגורל של ריאל? האם עוד יעשה זאת? די מריה/רויטרס

בימים האחרונים של חלון ההעברות בקיץ הנוכחי התקשורת הבריטית חגגה. על פי הדיווחים בסוף אוגוסט, ריאל מדריד אישרה לארסנל לרכוש ממנה את מסוט אוזיל ואת די מריה. גם מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, פריס סן ז'רמן, מונאקו ואפילו גלאטסראיי השתוקקו לשים את היד על הקשר המחונן, "האיטריה" כפי שהוא מכונה, אבל הוא רק אמר בנונשלנטיות: "חתמתי לפני שנה על חוזה עד 2018 ואני רוצה להישאר".

המניעים של ריאל היו ברורים. הקבוצה בדיוק עמדה להשקיע 100 מיליון יורו (או 91 מיליון, תלוי את מי שואלים, אבל זה לא באמת משנה) ברכישתו של גארת' בייל מטוטנהאם ונדרשה לפנות מקום, בתקציב ובסגל. חוליית הקישור שהובילה את הבלאנקוס לאפס תארים בעונה שעברה הייתה המטרה המועדפת, אבל אנצ'לוטי התעקש ואמר להנהלה: "גם אם בייל מגיע, אני לא רוצה שדי מריה יילך". המאמן האיטלקי, שכבר עבד עם גאוני כדורגל כאלה ואחרים לאורך שנותיו הארוכות על הקווים, התאהב בדי מריה ממבט ראשון. ב"מארקה" נכתב לאחרונה: "די מריה הוא החדשות הכי טובות עבור ריאל מדריד העונה. אנצ'לוטי משוגע עליו והארגנטינאי ממשיך לצבור נקודות זכות בכל משחק שעובר. השחקן היחיד בעולם שמשחק גם עם רונאלדו וגם עם מסי הופך את עצמו לבלתי ניתן להחלפה עבור ריאל. הוא תמיד פעיל, רוצה את הכדור ורץ בלעדיו".

ההתאהבות הזו, של מאמנים בדי מריה, איננה חדשה. בכל מקום בו הארגנטינאי שיחק לאורך הקריירה הוא קנה את המאמנים שלו במהרה ותמיד היה חלק אינטגרלי מההרכב. שימו לב לכמות המשחקים ששיחק בשנים האחרונות. בעונות שלו בבנפיקה עמד די מריה על 45, 35 ו-45 משחקים (הממוצע של הקבוצה באותן שלוש עונות עמד על 48 משחקים). בעונות שלו בריאל מדריד הוא עמד על 53 (מתוך 59 משחקים), 32 (עונת 2011/12 בה היה פצוע מספר חודשים) ו-52 (מתוך 59). כמעט תמיד הוא על המגרש, גם בנבחרת ארגנטינה. מעטים הם השחקנים שעובדים קשה כמוהו, על המגרש ומחוצה לו, על מנת להוכיח את מקומם כל הזמן.

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד. רויטרס
התאהב במוסר העבודה. אנצ'לוטי/רויטרס

כידוע, בסופו של דבר, אוזיל אכן עזב את ריאל לארסנל, אבל די מריה התעקש להישאר וזה השתלם לו. זינדין זידאן, אחד האנשים החזקים ביותר במועדון בימים אלה, אמר לאחרונה לערוץ הטלוויזיה של ריאל: "כל אחד מגיב אחרת ללחץ ותחרות על המקום בהרכב. די מריה רצה להישאר ולהילחם. אוזיל, שחקן נהדר, החליט לעזוב". בייל הגיע כשהוא סוחב פציעה טורדנית ודי מריה השתלט על המקום בהרכב והוביל את ריאל לפתיחת עונה מוצלחת. בתחילת אוקטובר הוא הגיע לשיאו. ארבעה ימים בלבד לאחר ההפסד הביתי בדרבי מול אתלטיקו, משחק בו הוא הוחלף במחצית על ידי בייל, שנשלח להציל את המולדת והיה חלש, די מריה חגג בליגת האלופות על חשבון קופנהאגן.

רונאלדו העלה את ריאל ליתרון ואז, לעיני הברנבאו כולו נכנס הקשר הארגנטינאי לסרטי ההיילייטס של עונת הכדורגל באירופה עם בישול בראבונה גאונית, היישר לראש של הפורטוגלי, שהשלים צמד. "אני מרגיש הרבה יותר ביטחון למסור עם הראבונה מאשר עם רגל ימין", הסביר לאחר המשחק די מריה ועל הדרך אולי גם חשף את אחת הבעיות המרכזיות במשחק שלו. במדריד נזכרו שזו ממש לא הייתה הראבונה הראשונה שלו. במשחקי קדם העונה הוא בישל שער דומה ובבנפיקה אפילו כבש שער כזה. אם לא די בחגיגה, הרי שדי מריה גם הוסיף צמד באותו משחק ונראה היה שהוא על הגל.

ובכל זאת. איאן רוג'רס מה"אינדיפנדנט" האנגלי כתב אחרי המשחק ההוא: "כמעט בודאות די מריה יהיה זה שיאבד את המקום שלו בהרכב לטובת בייל, אבל הוא יילחם עד לרגע האחרון. הוא כבש את אוהדי ריאל, שדורשים המון, בזכות האנרגיה והמחויבות שלו לקבוצה. אנצ'לוטי אמר לאחרונה שהוא מהווה דוגמא לכל האחרים, אבל למאמן לא באמת תהיה לו ברירה והוא יהיה חייב לוותר עליו כדי לפנות מקום לבייל. פלורנטינו פרס לא ייאשר להשאיר את הוולשי על הספסל אחרי הסכום ששולם עליו. זה נראה כמו קרב אבוד מראש, למרות שדי מריה עושה כל מה שהוא יכול". פרשנים בספרד טוענים שהסיכוי היחיד של די מריה להישאר בהרכב ברגע שבייל ייכנס לעניינים יהיה אם אנצ'לוטי יחליט לעבור למערך של 4-3-3 ולשחק עם רונאלדו, בייל ובנזמה בחלק הקדמי ועם די מריה בקישור על חשבון איסקו. לא בטוח שמדובר בצעד נכון וכלל לא בטוח שאנצ'לוטי, שאוהב קבוצות שמשחקות בצורה מבוקרת, יבחר ללכת לכיוון הזה, עם כל אהבתו לדי מריה. אם כן, האם מדובר במאבק אבוד?

גארת' בייל שחקן ריאל מדריד. Denis Doyle, GettyImages
קרב אבוד מראש? בייל/GettyImages, Denis Doyle

לא אם זה תלוי באוהדי ריאל, להם יש השפעה גדולה מאוד על הנעשה בקבוצה. בקרב ההנהלה חוששים שדי מריה יאבד את מקומו בהרכב ויבקש לעזוב כבר בינואר לקבוצה גדולה אחרת באירופה, אולי אפילו ארסנל. הקהל, שגם כך עדיין ממורמר ורואה כיצד אוזיל מוביל את התותחנים להצלחות בעוד בייל מקרטע, לא יקבל בשום אופן את עזיבתו של די מריה. גם הוא עצמו יודע זאת ואמר: "אני מנסה להראות למאמן שהמקום שלי הוא על המגרש".

יחד עם זאת, הארגנטינאי יודע שיש מונדיאל בקיץ הקרוב והוא חייב לשחק על מנת להגיע לטורניר בברזיל בשיא הכושר ולהוביל את ארגנטינה, שם הוא נחשב שני בהיררכיה רק למסי, לתהילה ולתואר הנחשק אחרי 28 שנים. די מריה, השחקן היחיד בעולם שמשתף פעולה על בסיס קבוע גם עם מסי וגם עם רונאלדו, זוכה לאהבה גם מהפורטוגלי ודי היה לראות איך רונאלדו קורא לו בהערכה אחרי הבישול הגאוני שסיפק לו בשער הראשון מול יובנטוס השבוע.

די מריה לוקח הרבה יותר אחריות ומנהיגות על עצמו העונה, הרביעית שלו בקבוצה. הוא יודע שהאוהדים איתו ולכן לא חשש להתעמת איתם כשאלה שרקו בוז לקרים בנזמה אחרי עוד משחק בו החלוץ לא מצא את הרשת, ה-1:4 הביתי על חטאפה. די מריה אמר בסיום: "השריקות האלה היו מכוערות לדעתי. גם מוראטה החמיץ ואף אחד לא שרק לו. חייבים להיות הוגנים עם כולם".

בספרד נזכרו לקראת המפגש מול ברצלונה ברגע שאולי מיצב את הארגנטינאי בצורה שונה בעיני הקהל. זה קרה בחצי גמר גביע המלך האחרון, כאשר אחרי 1:1 ביתי, הבלאנקוס יצאו לגומלין בקאמפ נואו. רונאלדו כבש את השער הראשון בפנדל וגם את השני, בדקה ה-57, אבל הרגע הבלתי נשכח מהשער הזה היה הדריבל האדיר של די מריה, שרץ לצד קרלס פויול, עשה ממנו צחוק עם הטעייה כבירה ובעט כדור שואלדס הציל בקושי ורונאלדו המשיך פנימה מול שער ריק בדרך ל-1:3 ענק לריאל בסיום. "אנחל שבר לפויול את הקרסוליים", חגגה אז העיתונות המדרידאית.

בריאל יש גם כאלה החוששים מתקדים העבר. בקיץ 2009 הקבוצה רכשה כמעט בבת אחת את רונאלדו, קאקה ובנזמה. בעוד הברזילאי נכשל וכבר חזר למילאן והצרפתי מתקשה מאוד לספק את הסחורה, הרי שרונאלדו כמובן הפך לכוכב הגדול של הקבוצה ושיפר את מעמדו כאחד השחקנים הטובים בעולם. אלא שבשל אותן רכישות ענק לפני למעלה מארבע שנים, ממש כמו בקיץ שחלף, ריאל נאלצה גם למכור. ווסלי סניידר עבר לאינטר תמורת 15 מיליון יורו ויממה לאחר מכן, אריאן רובן נמכר לבאיירן מינכן עבור 25 מיליון יורו. לכל אחד מהם יש כבר טרבל מאז בארון התארים, רונאלדו וריאל עדיין מחפשים העפלה לגמר ליגת האלופות. אם המקרה הזה יחזור בסיפור בייל-די מריה/אוזיל, תהיו בטוחים שלא יהיה שקט בברנבאו בקרוב.

איך מתכוון טאטה מרטינו להפתיע את אנצ'לוטי בשבת?

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully