וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד כמות האוהדים: ברצלונה בראש, ריאל מאחור

מחקר גרמני בדק לאיזה מועדון יש הכי הרבה אוהדים בעולם, הקטאלנים בראש. וגם: לאיזו קבוצה שווי השוק הגבוה ביותר?

לא פעם בוודאי תהיתם לאיזה מועדון בעולם יש הכי הרבה אוהדים. כעת מחקר גרמני חדש פותר את החידה הזו כשהטענה שעולה ממנו היא שברצלונה בעלת מספר האוהדים הרב ביותר. כמה בדיוק? במחקר קובעים כי מדובר בלא פחות מ-340 מיליון אוהדים ברחבי העולם.

שחקני ברצלונה חוגגים. GettyImages
נותנים הצגות, ומקבלים עוד אוהדים/GettyImages

איך בכלל בודקים נושא שכזה? מתברר שבמחקר הגרמני שזכה לשם "כדורגל, התלהבות ואהבה" בדקו לא מעט ערכים כמו שיווק ורשתות חברתיות ועל פיהם הם מדדו את כמות האוהדים. אם כן, ברצלונה נמצאת בראש ומקדימה לא מעט יריבות שלה כמו מנצ'סטר יונייטד (322 מיליון אוהדים), באיירן מינכן (192 מיליון) וריאל מדריד שנמצאת הרחק ממנה (172 מיליון).

המחקר בדק גם את שווי המועדונים, ערך שנשען על התרומה של כל אחד מהשחקנים בקבוצות יחד עם שווי השוק שלהם. על פי החישוב הזה, ברצלונה נמצאת בראש עם ערך של 644 מיליון יורו כשהיא עוקפת לא בהרבה את ריאל מדריד ששוויה על פי המחקר הוא 633 מיליון. בדירוג הקבוצות הספרדיות נמצאת בהמשך אתלטיקו מדריד (458 מיליון). בסך הכול שווי השוק של הליגה הספרדית הוא כשלושה מיליארד יורו.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
קורע רשתות נגד אוסאסונה. ליאונל מסי/רויטרס

ובינתיים ברצלונה נערכת למפגש המסקרן שלה הערב (שבת, 21:00, ספורט 5) נגד אוסאסונה. הקטאלנים מצפים לראות את ליאונל מסי עוקף בטבלת מלך השערים של דייגו קוסטה שהבקיע עשרה שערים לעומת מסי שרשם שמונה. עד היום הפנומן הבקיע בחמישה משחקים (נגד לבנטה, ולנסיה, סביליה, סוסיאדד ואלמריה), במשחק אחד הוא לא עשה זאת (ראיו וייקאנו) ובשני משחקים נוספים הוא היה פצוע (מלאגה ו-ויאדוליד).

אוהדי ברצלונה יכולים לבנות על כך שהפרעוש הספיק לכבוש עד היום 16 שערים נגד אוסאסונה בכל המסגרות, ובספרד מספקים את "רשימת הקורבנות" של הכוכב: במקום הראשון נמצאת אתלטיקו מדריד שספגה 20 שערים (17 בליגה ושלושה בגביע) ממסי, ריאל מדריד נמצאת במקום השני (11 בליגה, 5 בסופר קאפ ושניים בליגת האלופות), במקום השלישי נמצאת כאמור אוסאסונה יחד עם סביליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully