וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות הגביע העולמי: תמונת מצב

22 כרטיסים נותרו ורובם יחולקו בימים הקרובים. המאבק של אנגליה, המלחמה של אורוגוואי, הסכנה של מקסיקו ועוד: קבלו תמונת מצב לקראת הימים המכריעים ברחבי תבל

וידאו: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

סוף שבוע עמוס במשחקי נבחרות ממתין לאוהדי הכדורגל. הגביע העולמי בברזיל יפתח בעוד פחות משנה ובעוד כמה ימים כבר נדע מי הן רוב הנבחרות שתשחק בו בקיץ 2014. 10 נבחרות כבר הבטיחו את מקומן, אבל 22 כרטיסים עדיין לא נאספו. זוהי תמונת המצב נכון לעכשיו.

האיצטדיון המראקנה בריו דה ז'ניירו, הגביע העולמי 2014. AP
המרקאנה מחכה/AP

הנבחרות שהבטיחו את מקומן בגביע העולמי

ברזיל
יפן
אוסטרליה
אירן
דרום קוריאה
הולנד
איטליה
ארה"ב
קוסטה ריקה
ארגנטינה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקני נבחרת ארגנטינה גוסאלו היגואין חוגג עם ליאונל מסי. רויטרס
אנחנו כבר שם. מסי והיגואין/רויטרס

אירופה

שני מחזורים לסוף, רק שתי נבחרות הבטיחו את מקומן: איטליה והולנד. המאבקים גדולים, בעיקר על הסגנויות שיעניקו מקום בפלייאוף. אגב, הסגנית הגרועה ביותר תמצא את עצמה בחוץ ולא תשחק בפלייאוף.

בית א': בלגיה וקרואטיה הבטיחו לעצמן את שני המקומות הראשונים. לבלגים 22 נקודות ולקרואטים 17, כך שאדן הזאר, רומלו לוקאקו, מרואן פלאיני וחבריהם, קרובים מאוד לעלייה אוטומטית. ביום שישי השתיים תפגשנה בזאגרב ותיקו יעניק לבלגיה את הכרטיס. אם היא תפסיד, היא כנראה תעשה את זה נגד ויילס ביום שלישי.

בית ב': איטליה כבר עלתה, אבל על המקום השני נאבקות לא פחות מארבע נבחרות: בולגריה (13 נקודות), דנמרק (12), צ'כיה (9) וארמניה (9). בימים הקרובים יתקיימו כמה מפגשי ראש בראש ביניהן ואחרי שהאבק יתפזר, נדע מי תשחק בפלייאוף.

בית ג': גרמניה ראשונה עם 22 נקודות, שבדיה שנייה עם 17 ואוסטריה שלישית עם 14. הנבחרת של יואכים לב מארחת את אירלנד ביום שישי וניצחון יעשה עבורה את העבודה, שבדיה תארח את אוסטריה וניצחון יבטיח לה את המקום השני.

בית ד': גם כאן דרמה. הולנד כבר במונדיאל, אבל הונגריה (14 נקודות), טורקיה (13) ורומניה (13) נאבקות בחירוף נפש על הכרטיס לפלייאוף. להונגריה וטורקיה נותרו משחקים נגד הולנד ולכן על הנייר רומניה (שצריכה לשחק נגד אנדורה ואסטוניה) נמצאת במצב הטוב ביותר.

בית ה': שוויץ עם 18 נקודות והיא במרחק של צעד קטן מהגביע העולמי. מיד אחריה: איסלנד (13 נקודות), סלובניה (12), נורבגיה (11) ואלבניה (10). הארבע הללו תפגשנה ביניהן בימים הקרובים ואז נדע מי עולה לפלייאוף.

בית ו': ניצחונות חוץ על לוקסמבורג ואזרבייג'אן יעניקו לרוסיה את המקום הראשון. פורטוגל שמפגרת אחריה בנקודה, תשחק בבית נגד ישראל ולוקסמבורג ושם מחכים למעידה של קאפלו ושחקניו. ישראל השלישית מחזיקה בסיכוי קלוש לסיים במקום השני.

בית ז': יוון ובוסניה ראש בראש. השתיים הבטיחו את שני המקומות הראשונים ולשתיהן 19 נקודות. הפרש השערים של הבוסנים הוא פלוס 20, בעוד זה של היוונים עומד על פלוס 5 בלבד. לבוסניה ממתינים משחק בית נגד ליכטנשטיין ומשחק חוץ בליטא ושני ניצחונות יבטיחו לה השתתפות ראשונה בהיסטוריה בגביע העולמי. יוון תשחק פעמיים בפיראוס: נגד סלובקיה וליכטנשטיין.

בית ח': אולי הדרמטי מבין הבתים. ארבע נבחרות עדיין נאבקות על שני המקומות הראשונים וכשבקופה נותרו שש נקודות, הכול יכול לקרות. אנגליה ראשונה (16 נקודות), אוקראינה שנייה (15), מונטנגרו שלישית (15) ופולין רביעית (13). שש נקודות ביתיות נגד מונטנגרו ופולין יספיקו לאנגליה בשביל הפסגה, האחרות מקוות שהיא תמעד.

בית ט': לספרד וצרפת 14 נקודות כל אחת, אבל לאלופת העולם משחק חסר והיא במצב טוב בהרבה. נותרו לה שני משחקי בית: נגד בלארוס ביום שישי ומול גאורגיה ביום שלישי. ארבע נקודות יספיקו בשביל הבטחת המקום הראשון. צרפת ככל הנראה תסתפק בפלייאוף.

פרנק למפארד שחקן נבחרת אנגליה. רויטרס
שני ניצחונות בית יהיו שווים עלייה. למפארד ואנגליה/רויטרס

דרום אמריקה

ארגנטינה הבטיחה את מקומה בגביע העולמי, אבל ארבע נבחרות נוספות נאבקות על שלושת המקומות הנוספים. קולומביה וצ'ילה תפגשנה בלילה שבין שישי לשבת והמנצחת תקבל כרטיס נוסף, כאשר גם תיקו יספיק לקפטרוס. אקוודור ואורוגוואי תשחקנה באותה שעה בקיטו וגם שם המנצחת תעשה צעד גדול לטורניר בשנה הבאה. באמצע השבוע הבא יתקיים המחזור האחרון. צ'ילה ואקוודור תפגשנה לעוד משחק מכריע ואורוגוואי כנראה תהיה חייבת ניצחון ביתי על ארגנטינה.

הנבחרת שתסיים במקום החמישי תפגוש את ירדן לשני משחקי פלייאוף מהם תצא עולה נוספת לגביע העולמי. המשחק הראשון יתקיים בעמאן ב-13 או ב-14 בנובמבר והגומלין ייערך בדרום אמריקה ב-20 בנובמבר.

טבלת הבית הדרום אמריקאי שני מחזורים לסיום:

1. ארגנטינה, 29 נקודות (14 משחקים)
2. קולומביה, 26 נקודות (14 משחקים)
3. צ'ילה, 24 נקודות (14 משחקים)
4. אקוודור, 22 נקודות (14 משחקים)
---
5. אורוגוואי 22 נקודות (14 משחקים)
---
6. ונצואלה, 19 נקודות (15 משחקים)
7. פרו, 14 נקודות (14 משחקים)
8. בוליביה, 11 נקודות (15 משחקים)
9. פרגוואי, 11 נקודות (14 משחקים)

שחקן נבחרת צ'ילה, אלכסיס סאנצ'ס, מול שחקן נבחרת קולומביה, אדווין ולנסיה. AP
מאבק ישיר על עלייה אוטומטית. צ'ילה וקולומביה/AP

צפון ומרכז אמריקה והקריביים

ארה"ב וקוסטה ריקה כבר עלו, אבל מתחתיהן ניטש מאבק גדול שבמרכזו אפשרות להפתעה מרעישה: מקסיקו נמצאת כרגע מחוץ לתמונה ועשויה למצוא את עצמה מחוץ לגביע העולמי לראשונה מאז 1990. המקום השלישי מעניק כרטיס אוטומטי לגביע העולמי והמקום הרביעי שווה מפגש עם ניו זילנד בפלייאוף. הונדורס תשחק נגד קוסטה ריקה וג'מייקה וכרגע היא בדרך למקום השלישי. מקסיקו תארח את פנמה למאבק ישיר על המקום הרביעי ותתארח אצל קוסטה ריקה כעבור ארבעה ימים.

טבלת הבית הצפון-מרכז אמריקאי שני מחזורים לסיום:

1. ארה"ב, 16 נקודות
2. קוסטה ריקה, 15 נקודות
3. הונדורס, 11 נקודות
---
4. פנמה, 8 נקודות
---
5. מקסיקו, 8 נקודות
6. ג'מייקה, 4 נקודות

שחקן נבחרת מקסיקו ג'ובאני דוס סנטוס. רויטרס
מחוץ למונדיאל לראשונה מאז 1990? דוס סנטוס ומקסיקו/רויטרס

אפריקה

בתום שלב בתים מלא שערוריות, עונשים והפסדים טכניים, 10 המנצחות הוגרלו לחמישה משחקי פלייאוף. המנצחת בכל מפגש כפול כזה תעלה לגביע העולמי. המשחק הראשון יתקיים בימים הקרובים והגומלין בחודש הבא.

חוף השנהב - סנגל (משחק ראשון: 12.10, גומלין: 16.11)

אתיופיה - ניגריה (13.10, 16.11)

טוניסיה - קמרון (13.10, 17.11)

גאנה - מצרים (15.10, 19.11)

בורקינה פאסו - אלג'יריה (12.10, 19.11)

שוער נבחרת ניגריה וינסנט אניימה. GettyImages
מפגש כפול עם אתיופיה. אניימה/GettyImages

אסיה:

שלב הבתים האחרון כבר נגמר. אירן, דרום קוריאה, יפן ואוסטרליה הבטיחו את מקומן בברזיל. ירדן ואוזבקיסטן שסיימו במקום השלישי כל אחת בבתים א' ו-ב', התעמתו בפלייאוף וירדן ניצחה בפנדלים בתום דרמה גדולה. כעת הנבחרת של המלך עבדאללה ממתינה לנבחרת שתסיים במקום החמישי בדרום אמריקה.

אוקיאניה:

ניו זילנד הבטיחה כבר לפני כמה חודשים את הבכורה אחרי שבבית הגמר היא צברה 18 נקודות מ-18 אפשריות במשחקים נגד ניו קלדוניה, טהיטי ואיי שלמה. האול וייטס כאמור ישחקו בפלייאוף נגד הנבחרת שתסיים במקום הרביעי בבית הצפון-מרכז אמריקאי, כלומר נגד הונדורס, מקסיקו או פנמה. המשחק הראשון יתקיים ב-13 או ב-14 בנובמבר והגומלין ייערך באוקלנד ב-20 בנובמבר.

סעיד אל מורג'אן שחקן נבחרת ירדן. AP
מחכים לנבחרת שתסיים במקום החמישי בדרום אמריקה. ירדן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully