וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: קייפ ורדה נענשה והודחה

הכרישים הכחולים שיתפו שחקן מורחק נגד טוניסיה וספגו הפסד טכני. הנשרים נעזרו בנקודות כדי לעלות לפלייאוף על חשבונם

נבחרת קייפ ורדה הקטנה ספגה היום (חמישי) מהלומה גדולה כשפיפ"א הענישה אותה בעקבות שיתוף של שחקן שלא כחוק. כך תם לו חלום ההעפלה ההיסטורית למונדיאל של הנבחרת הקטנה.

"הכרישים הכחולים", שמגיעים ממדינה שבה כחצי מיליון תושבים בלבד, נאבקו עם טוניסיה על העפלה לפלייאוף העלייה לגביע העולמי מבית ב' באזור האפריקאי והדהימו עם ניצחון חוץ 0:2 על "הנשרים מקרתגו"ביום שבת האחרון. בזכות הניצחון הסנסציוני הם עלו לראש הבית עם 12 נקודות, בעוד שטוניסיה נאלצה להסתפק במקום השני עם 11.

אלא שכעת מסתבר שקייפ ורדה שיתפה את שחקן ההגנה פרננדו וארלה שהיה מורחק. פיפ"א העניקה לטוניסיה ניצחון טכני 0:3 ולבבות רבים בקייפ ורדה נשברו. ההתאחדות לכדורגל המקומית גם נקנסה ב-6,500 דולר בעקבות המקרה.

שחקן נבחרת קייפ ורדה, פרננדו וארלה. Themba Hadebe, AP
מה הוא עשה על המגרש? וארלה/AP, Themba Hadebe

קייפ ורדה היא לא הנבחרת הראשונה במוקדמות הגביע העולמי באפריקה שנענשת בהפסד טכני בעקבות שיתוף של שחקן מורחק. קדמו לה בורקינה פאסו, גינאה המשוונית, אתיופיה, גאבון, סודן וטוגו. האירוניה היא שקייפ ורדה אספה שש נקודות במוקדמות אחרי שגינאה המשוונית שיתפה פעמיים שחקנים שלא כחוק במשחקים נגדה. או במילה אחת: פארסה.

ב-16 בספטמבר תתקיים בקהיר הגרלה בה ייקבעו חמשת משחקי הפלייאוף (שיטת בית-חוץ) שבהם חמש המנצחות יזכו בכרטיס לטורניר העולמי בברזיל. המשחקים הראשונים יתקיימו בתאריכים 11-15 באוקטובר ומשחקי הגומלין ייערכו בתאריכים 15-19 בנובמבר.

הנבחרות שהבטיחו את מקומן בפלייאוף העלייה לגביע העולמי מהאיזור האפריקאי (חמש מהן יעלו לטורניר בברזיל):

אלג'יריה
מצרים
גאנה
חוף השנהב
אתיופיה
ניגריה
בורקינה פאסו
טוניסיה
סנגל
קמרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully