וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן עלתה לפלייאוף אחרי 8:9 בפנדלים על אוזבקיסטן

דרמה אדירה באסיה: ירדן השיגה 1:1 בגומלין, שרדה הפסקת חשמל וניצחה בפנדלים. תפגוש את החמישית מדרום אמריקה

דרמה אדירה הייתה הערב (שלישי) בטשקנט, שם נבחרת ירדן, שמעולם לא השתתפה בגביע העולמי, עברה בפלייאוף של הבית האסייתי את אוזבקיסטן המארחת בזכות ניצחון 8:9 במרתון פנדלים ועלתה לשלב הפלייאוף האחרון, בו תפגוש פעמיים את המדורגת חמישית מהבית הדרום אמריקאי (כרגע אורוגוואי) על הזכות להשתתף במונדיאל בברזיל. ירדן יצאה לטשקנט אחרי 1:1 במשחק הביתי, חילצה 1:1 גם בגומלין ולבסוף גרמה אכזבה לעשרות אלפי האוזבקים ועלתה על חשבונם.

הפתיחה הייתה כל כולה של המארחים, שעלו ליתרון כבר אחרי חמש דקות משער של אנזור איסמעילוב. ירדן חיכתה לדקה ה-42 כדי להשוות עם שער של סעיד אל מורג'אן בן ה-23, והמשחק נגרר להארכה. אחרי 10 דקות בתוך ההארכה, קרס החשמל באצטדיון והמשחק חודש רק לאחר הפוגה של 18 דקות. שתי הנבחרות המשיכו לפנדלים והאריכו את משחק מעבר לשלוש שעות, ולבסוף חלום המונדיאל ההיסטורי של אוזבקיסטן נגוז אחרי מרתון של 20 פנדלים. זה של ירדן, עם המאמן המצרי חוסאם חסן, עדיין בחיים.

סעיד אל מורג'אן שחקן נבחרת ירדן. AP
כבש את השער היקר של ירדן. סעיד אל מורג'אן/AP

במוקדמות באפריקה, מצרים שכבר הבטיחה את עלייתה לפלייאוף מבית ז' ניצחה 2:4 בבית את גינאה. מוחמד אבו טריקה, שציין את הופעתו ה-100 במדים הלאומיים של מצרים, כבש בפנדל את השער השני וגם סיפק בישול נפלא בעקב למוחמד סלאח, מיודענו מבאזל. חוסאם גאלי כבש לפני כן למצרים והשווה אחרי שער עצמי מוקדם של אדם אל עאבד בדקה הרביעית. סיידובה סומה השווה ל-2:2 בדקה ה-57, אבל כאמור סלאח כבש בדקה ה-83 ומוחמד סאקו עם שער עצמי העניק למצרים את השער הרביעי.

במשחק נוסף שנעל את המוקדמות באפריקה, ניצחה אלג'יריה 0:1 את מאלי משער של אל עראבי סודני בדקה ה-51. אלג'יריה הבטיחה את עלייתה לפלייאוף עוד לפני המשחק.

מוחמד אבו טריקה שחקן נבחרת מצרים בועט מול חביב בלדה שחקן נבחרת גינאה. רויטרס
כבש בהופעה ה-100 בנבחרת מצרים. מוחמד אבו טריקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully